Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2012, 08:48   #24961
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is er mis met Italianen ?
Helemaal niets. Alleen is technologie niet hun sterkste kant.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 11:13   #24962
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 29.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ja 100% mee eens dat die mensen en dat soort kosten in de gaten gehouden moeten worden. Maar het gaat hier over 6 miljoen kosten over 900 miljard belegd vermogen. Dus wel graag een beetje in perspectief zien.
Het gaat niet (alleen) om die diefstal van een paar miljoen euro door betrokkenen.

Het ''perspectief'' is we niet moeten verwachten dat uitvretende en graaiende bestuurders ineens wel netjes en zorgzaam om zouden gaan met ingelegde pensioengelden.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 11:23   #24963
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het gaat niet (alleen) om die diefstal van een paar miljoen euro door betrokkenen.

Het ''perspectief'' is we niet moeten verwachten dat uitvretende en graaiende bestuurders ineens wel netjes en zorgzaam om zouden gaan met ingelegde pensioengelden.
Vertrouwen is goed, maar controle is beter.

Maar ter zake, wat stel je voor? Want zonder een basis aan vertrouwen in bestuurders, instanties, auditors en andere spelers is het natuurlijk lastig een samenleving als de onze uberhaupt te laten bestaan. Kan ik aannemen dat je een alternatief op het spoor bent, of een fix?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 11:55   #24964
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 29.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Maar ter zake, wat stel je voor?
Buiten dat er in algemene zin een aantal anti-graaiwetten zouden moeten komen (met gevangenisstraffen als sanctie), zou Nederland er goed aan doen aan hele pensioenstrategie opnieuw te overdenken en radicaal anders te gaan organiseren.

Gokken op (hoog)renderende assets in handen van fondsen met hoge bemiddelingskosten ten koste van de ontrekking van enorme hoeveelheden besteedbaar privé inkomen ipv de broodnodige en onmisbare
investeringen te plegen ter ontplooiing van Nederland zelf, acht ik een uitermate riskante bezigheid.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 17:28   #24965
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Helemaal niets. Alleen is technologie niet hun sterkste kant.
Ik durf hieraan te twijfelen.
Ferrari, Lamborghini, Alfa-Romeo, Alessi, Armani, Gucci, Valentino, Pininfarina, Guigaro, Trussardi.
Ook inzake design zijn Italianen niet te overtreffen.

U zegt dus zomaar wat omdat ze nu een trein met wat mankementen verkocht hebben. Zou het niet kunnen dat de slechte onderdelen bijvoorbeeld in onderaanneming werden vervaardigd in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, enz....

U moet zich terdege informeren alvorens zomaar natte-vinger-commentaar te geven.

Shame on you Spinoza.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 18:04   #24966
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik durf hieraan te twijfelen.
Ferrari, Lamborghini, Alfa-Romeo, Alessi, Armani, Gucci, Valentino, Pininfarina, Guigaro, Trussardi.
Ook inzake design zijn Italianen niet te overtreffen.
Had ik het over design? De voorbeelden die jij geeft onderstrepen mijn punt alleen maar. Ferrari, Lamborghini, Alfa Romeo en ook Fiat staan niet bekend om hun betrouwbaarheid en hoogwaardige technologie. Het zijn vaak wel mooie auto's, dat wel. Maar nogmaals, daar ging het niet over.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 19:07   #24967
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Had ik het over design? De voorbeelden die jij geeft onderstrepen mijn punt alleen maar. Ferrari, Lamborghini, Alfa Romeo en ook Fiat staan niet bekend om hun betrouwbaarheid en hoogwaardige technologie. Het zijn vaak wel mooie auto's, dat wel. Maar nogmaals, daar ging het niet over.
En hierop:
U zegt dus zomaar wat omdat ze nu een trein met wat mankementen verkocht hebben. Zou het niet kunnen dat de slechte onderdelen bijvoorbeeld in onderaanneming werden vervaardigd in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, enz....
geeft u natuurlijk geen antwoord ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 19:19   #24968
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Helemaal niets. Alleen is technologie niet hun sterkste kant.
Niet de Italianen zijn in gebreke gebleven, maar enkel en alleen de NS directie.
Bij Italianen begint en eindigt het met de contractvoorwaarden.
Die zullen de heren wel hebben uitgekleed.
Geknoei en gerotzooi door de NS directie.
En maar dikke bonussen opstrijken die mooie heren.
Met de nieuwe dienstregeling in gang gezet is het er wéér slechter op geworden, opeengepakt als vee.
Ik ga als Nederlander naar de Belgen toe dit beleid echt niet verdedigen.
Ik wordt er kostmisselijk van.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 19:22   #24969
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht

__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 14 december 2012 om 19:29.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 19:37   #24970
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En hierop:
U zegt dus zomaar wat omdat ze nu een trein met wat mankementen verkocht hebben. Zou het niet kunnen dat de slechte onderdelen bijvoorbeeld in onderaanneming werden vervaardigd in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, enz....
geeft u natuurlijk geen antwoord ?
Hoezo, natuurlijk? Ik vond het alleen niet relevant. Want uiteindelijk is de maker van de trein verantwoordelijk, ongeacht waar de onderdelen vandaan komen. Misschien laten de Duitsers en de Fransen ook wel onderdelen van hun hogesnelheidstreinen in andere landen maken. Een bakker is bijvoorbeeld toch ook verantwoordelijk voor het feit dat de meel die hij gebruikt van goede kwaliteit is?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 19:40   #24971
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Hoezo, natuurlijk? Ik vond het alleen niet relevant. Want uiteindelijk is de maker van de trein verantwoordelijk, ongeacht waar de onderdelen vandaan komen. Misschien laten de Duitsers en de Fransen ook wel onderdelen van hun hogesnelheidstreinen in andere landen maken. Een bakker is bijvoorbeeld toch ook verantwoordelijk voor het feit dat de meel die hij gebruikt van goede kwaliteit is?
De meeste maatschappijen, sluiten indirecte schade uit, dit zal ook wel gelden voor de Fyra.
Dus je hebt geen poot om op te staan.
Men zal de gesloten contracten goed moeten nagaan.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 14 december 2012 om 19:40.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 10:46   #24972
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Hoezo, natuurlijk? Ik vond het alleen niet relevant. Want uiteindelijk is de maker van de trein verantwoordelijk, ongeacht waar de onderdelen vandaan komen. Misschien laten de Duitsers en de Fransen ook wel onderdelen van hun hogesnelheidstreinen in andere landen maken. Een bakker is bijvoorbeeld toch ook verantwoordelijk voor het feit dat de meel die hij gebruikt van goede kwaliteit is?
Dus de Nederlanders die destijds die gammele reactorvaten overal in de wereld hebben geleverd treft ook geen schuld ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 11:13   #24973
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Eigenlijk moet België schadevergoeding eisen voor de stilliggende centrales te Doel en in Tihange.

Probleempje.

De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij NV (RDM) die wereldwijd enkele reactorvaten heeft geleverd, en die de Belgische probleemvaten heeft gefabriceerd, is in 1983 failliet gegaan.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 11:14   #24974
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Eigenlijk moet België schadevergoeding eisen voor de stilliggende centrales te Doel en in Tihange.

Probleempje.

De Rotterdamsche Droogdok Maatschappij NV (RDM) die wereldwijd enkele reactorvaten heeft geleverd, en die de Belgische probleemvaten heeft gefabriceerd, is in 1983 failliet gegaan.
Het waren er meer dan enkele.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 11:22   #24975
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Enkele onderdelen van het failliete RDM werden ondergebracht in RDM Nederland BV, eigendom van de overheid.

Zou dit overheidsbedrijf nog te responsabiliseren voor het productieverlies dat de Belgen ondervinden als gevolg van dat minderwaardig Hollands materiaal?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 12:31   #24976
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Enkele onderdelen van het failliete RDM werden ondergebracht in RDM Nederland BV, eigendom van de overheid.

Zou dit overheidsbedrijf nog te responsabiliseren voor het productieverlies dat de Belgen ondervinden als gevolg van dat minderwaardig Hollands materiaal?
Als je de Nederlanders goed kent besef je dat je dan zal belanden in oeverloze discussies.

Nederlanders zijn zeer goed in zaken binnenhalen.
Als je daarentegen zelf iets moet gaan binnenhalen in Nederland is de kans zeer groot dat je voor een gesloten deur staat.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 12:41   #24977
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus de Nederlanders die destijds die gammele reactorvaten overal in de wereld hebben geleverd treft ook geen schuld ?
Dit is een complex dossier, dus het is niet eenvoudig daar antwoord op te geven.

Het is opvallend dat in het reactorvat van de kerncentrale in Borssele geen scheurtjes zijn gevonden. Vooralsnog zijn er ook elders in de wereld geen problemen ontdekt met door RDM geleverde reactorvaten. Misschien is de oorzaak specifiek voor de Belgische situatie. Wisten de Belgen bijvoorbeeld wel hoe ze een reactorvat moesten installeren? Of misschien wilden ze geld besparen, en is er bewust voor een inferieur Frans ontwerp gekozen(het reactorvat in Borssele is een Duits ontwerp).

Nou begrijp ik dat Belgen niets liever doen dan Nederlanders overal de schuld van geven. Dat zijn we wel gewend.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 13:22   #24978
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dit is een complex dossier, dus het is niet eenvoudig daar antwoord op te geven.

Het is opvallend dat in het reactorvat van de kerncentrale in Borssele geen scheurtjes zijn gevonden. Vooralsnog zijn er ook elders in de wereld geen problemen ontdekt met door RDM geleverde reactorvaten. Misschien is de oorzaak specifiek voor de Belgische situatie. Wisten de Belgen bijvoorbeeld wel hoe ze een reactorvat moesten installeren? Of misschien wilden ze geld besparen, en is er bewust voor een inferieur Frans ontwerp gekozen(het reactorvat in Borssele is een Duits ontwerp).

Nou begrijp ik dat Belgen niets liever doen dan Nederlanders overal de schuld van geven. Dat zijn we wel gewend.
Het is een verschijnsel dat je overal ter wereld ziet bij dekolonisatie. je bouwr mooie infrastructuur en dan kom je na 25 jaar nog ens kijken en is het een grote roestbaal. Zo ligt half afrika met roestige spoorbanen en forten en staat belgie vol met uit elkaar vallende gerchtsgebouwen, plantentuinen en reactorvaten. En dan weet men uiteraard niet hoe dat komt. Het feit dat de regering daar genen geld zegt te hebben voor het spoor spreekt al boekdelen.

Dan wijst men natuurlijk naar het oude moederland

Laatst gewijzigd door Hollander : 15 december 2012 om 13:24.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 13:32   #24979
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

Als je de hele je zit vol te vreten en lam te zuipen, dan heb je natuurlijk geen geld om onderhoud te plegen. Dat zie je ook aan de Belgische wegen.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 13:35   #24980
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het is een verschijnsel dat je overal ter wereld ziet bij dekolonisatie. je bouwr mooie infrastructuur en dan kom je na 25 jaar nog ens kijken en is het een grote roestbaal. Zo ligt half afrika met roestige spoorbanen en forten en staat belgie vol met uit elkaar vallende gerchtsgebouwen, plantentuinen en reactorvaten. En dan weet men uiteraard niet hoe dat komt. Het feit dat de regering daar genen geld zegt te hebben voor het spoor spreekt al boekdelen.

Dan wijst men natuurlijk naar het oude moederland
Nederlanders hebben hier in deze nog niets geconstrueerd.

Wel waardeloos materiaal geleverd waardoor we genoodzaakt worden om de kerncentrales stil te leggen.

Idem dito met de Fyra. De Hollandse krenterigheid om altijd het goedkoopste materiaal te kiezen maakt dat de treinen meer stistaan dan dat ze rijden.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be