![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf een politieman in dienst nemen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een politieman is iets compleet anders, veiligheid is iets waar iedereen recht op heeft en is bijgevolg een primaire, en een van de weinig echte, taken van de overheid. Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. Laatst gewijzigd door Dies : 29 augustus 2004 om 15:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wegen komen tengoede aan alle weggebruikers en niet in het minst aan de industrie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En voor bedrijven met veel telefoonverkeer zakte deze prijzen wel degelijk zoveel. Particulieren met weinig telefoonverkeer besparen minder omdat zij een vaste kost hebben aan het maandabonnement. Ook mijn beenhouwer is opgeslagen en die was al vrij.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat we hier met spek moeten gaan schieten om ons gelijk te halen. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk ... gedaald is gedaald ... en voor iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat reeds 20% van de belastingen naar interesten op staatsschuld gingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Totale uitgaven 131.281,1 miljoen euro. Dit is ongeveer 48% van het BBP (Belgisch cijfer) maar eurostat zegt dat dit 52% is. Tot daar nog, ik gebruik 48% om te rekenen. Rente is 15.809 Mio€ ofwel 6% BBP Sociale uitkeringen is 59.189 Mio€ ofwel 22% BBP Verder is er nog Personeel voor 31.182,1 Mio€ ofwel 11% BBP Gaan lenen is geen kerntaak. Sociale uitkeringen is geen kerntaak maar een element uit de verzorgingsstaat. In het personeel zitten een pak ambtenaren die de administratie van die sociale uitkeringen doen. Zo reken ik dus als volgt: 48% - 22% - 6% - helft van de ambtenaren = 15% 15% is dus voor mij de kerntaken. De rest is te wijten aan het consumptisme, aan de verzorginsstaat. Maar ik kan nog veel meer aftrekken als ik wil: Subsidies aan bedrijven = verzorgingsstaat: 4.067,4 Mio€ Steun aan VZW's en gezinnen = verzorgingsstaat: 2.579,8 Mio€ Werkingsmiddelen en belastingen, kan dit ook niet omlaag met minder ambtenaren: 8.846,1 Mio€ Dit zou samen ook zo'n 11.000 Mio€ ofwel 4%BBP. Dan zit ik al aan 11% kerntaken! Onderzoek in Nedrland heeft uitgewezen dat daar de kerntaken 13% kosten. Al de rest is dus verzorgingsstaat! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft dus over 26% Rente is geen kerntaak maar moet nu eenmaal gebeuren. Bij de ambtenaren zitten dus allicht ook de politiediensten, het gevangeniswezen, het leger, de belastingsambtenaren, het beheer van het wegennet enz. enz... Hoe je daar 50% wilt op besparen is mij niet duidelijk. Ook heb ik vragen bij die 22% van de sociale uitkeringen. Worden die niet grotendeels door de SZ bijdragen gedragen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DaBlacky : 30 augustus 2004 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of je nu een belasting sociale bijdrage noemt of rijtaks of weet ik wat, het is een belasting. Het erge is dat dit een type belasting is die enkel op arbeid geheven wordt. Ook rente is inderdaad geen kerntaak. Het feit dat het er is, kan je niet ontkennen. Ik heb ook nergens beweerd dat we dit zo maar eventjes kunnen oplossen van de ene op de andere dag. Maar laten we onze doelen duidelijk stellen. In de grondwet kan een artikel komen dat slechts 15% van het BBP als staatsbudget in aanmerking komt; dat de staat geen schuld mag hebben; en dat deze artikelen alleen per referendum mag veranderd worden mits dan nog 2/3 meerderheid. (Kwestie dat een volgende generatie politiekers den boel niet terug om zeep komen helpen.) En dan mogen de politiekers zelf bepalen welke overgangsmaatregelen er allemaal nodig zijn. Het doel is gekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De SZ bijdragen beschouw ik als een verzekeringspremie. Alleen degenen die daadwerkelijk deze premie betalen zouden recht mogen hebben op sociale bijstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een verzekeringspremie zou ik het niet willen noemen omdat de correlatie tussen premie, risico en dekking totaal scheef zit. Ook al is het de bedoeling om als een verzekering te zijn. Het feit dat je dubbel premie betaald betekend niet dat je dubbel kan trekken of een dubbel risico afdekt. Het verzekeringsprinciepe is al zeer lang zoek. Zo betalen rechtspersonen een "eenmalige" jaarlijkse SZ premie terwijl die gewoon in geen enkele situatie iets kunnen trekken op dit vlak. Het is dus voor mij belastingen. Het feit dat de verzorgingsstaat meer kost maar ook meer biedt is juist. Ik vindt het alleen spijtig dat het teveel kost voor de slechte kwaliteit. De privé kan deze taak beter en goedkoper doen. Plus kunnen de mensen zelf kiezen wat ze verzekeren met welke klemtonen. Ik geloof niet dat de politiekers een glazen bol hebben waar ze mijn en mijn medemensen hun wensen in kunnen zien.
|
![]() |
![]() |