![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2741 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2742 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#2743 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij mijn weten is de Grootloge van België dat juist niet. Daarom is er ook een breuk met bijvoorbeeld de loges uit de Angelsaksische wereld die wel religieus geïnspireerd zijn.
|
|
|
|
|
|
#2744 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2745 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2708 |
|
|
|
|
|
|
#2746 |
|
Europees Commissaris
|
Dit is wat ik zeg, deze van België is vrijzinnig. En nog niet van de minste. Maar ik stel me vragen bij hun geheimdoenerij en regels alhoewel elke loge vrij zou moeten zijn van dogma's. Dit pleit dan weer voor hen.
|
|
|
|
|
|
#2747 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Natuurlijk wel. Vrouwen worden uitgesloten van de vetbetaalde postjes, zoals bisschop en kardinaal. Het uitsluiten van vrouwen van door de staat betaalde jobs is wel degelijk discriminatie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#2748 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De parochiale taken kunnen ook door een vrouw behartigd worden, wat zich in België ook vertaalt in een wedde. |
|
|
|
|
|
|
#2749 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2750 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2751 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2752 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of bisschoppen al dan niet verloond worden en in welke mate en op welke wijze dat gebeurt, hangt af van de plaatselijke gebruiken, afspraken, wetten, enzovoort. In Frankrijk leven ze van wat de gelovigen hen aanbieden. In België ontvangen ze van de overheid een loon, net zoals in bepaalde Zwitserse kantons trouwens (waar de bedragen vele malen hoger zijn dan bij ons). |
|
|
|
|
|
|
#2753 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2754 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Welke boodschap zou de vader dan kunnen geven, denk je? a) het volwassen kind confronteren met de waarheid der feiten? Namelijk dat er geen kerkelijk huwelijk kan zijn? En terzelfdertijd vaststellen dat het godsvruchtig opvoeden kan leiden tot een schisma vanwege tegenstellingen die opduiken en niet voorzien waren? b) Het volwassen kind proberen te overreden niet homoseksueel te zijn? De welgekende ontkenning dus of variaties ervan? c) Zich bezinnen? Misschien geeft u een antwoord waarbij een vader zich bij die situatie moet neerleggen en alles moet toevertrouwen aan god, etcetera. Ik zou dit dan heel schrijnend vinden omdat ik me heel goed kan inbeelden dat een volwassen jong iemand en godsvruchtig en homoseksueel kan zijn en ik absoluut het godvruchtige niet kan erkennen door zo iemand extra te belasten met een zonde of een ziekelijke afwijking. Bij mijn weten staat het niet bij de Tien Geboden. Hoe zou een vader een homoseksueel kind dat volwassen is geworden rijmen met zijn geloof en met de opvoeding die hij heeft gegeven? (ik laat de moeder buiten schot want die heeft toch niet veel te zeggen...) |
|
|
|
|
|
|
#2755 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zijn de hoeken van uw mat al niet krullende? Van al het stof dat daar te pas en te onpas onder geveegd wordt? Het gaat in deze tijd niet meer op dat vrouwen uitgesloten worden van een historische structuur als de katholieke kerk. Idem voor homoseksuelen. Als die historische structuur wilt blijven bestaan, dan zal ze zich moete aanpassen. Doet ze dat niet, wel... er zijn altijd hoekjes waar toevlucht in kan genomen worden. Dat zou jammer zijn, want de structuur is er al. |
|
|
|
|
|
|
#2756 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij beseft de erfenis van de Kerk niet door de eeuwen heen. |
|
|
|
|
|
|
#2757 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geloofsgeloof , instituut , geloofsboeken , geloofsleiders:
[IMG]http://funnytshirtfactory.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/0/0058.jpg[IMG]
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#2758 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geloofsgeloof , geloofs & kerkinstituut , geloofsboeken , geloofsleiders:
![]()
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 17 december 2012 om 15:55. |
|
|
|
|
|
#2759 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2760 |
|
Staatssecretaris
|
Wie kan het eigenlijk wat schelen wat die seniele ouwe venten in slaapkielen nog weten te wauwelen? Afvoeren a.u.b.!
|
|
|
|