![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister-President
|
![]() Even een nuance aanbrengen: het federalisme kwam er op vraag van zowel de Vlamingen als de Walen. De Vlamingen vroegen cultuurgemeenschappen, de Walen vroegen economische gewesten. Beiden waren legitieme eisen. Gegeven de geschiedenis van het Nederlands in België was de vraag om Nederlandstalige autonomie legitiem. Ook de Waalse eis was dat. De Waalse economie was namelijk heel anders dan de Vlaamse. We kunnen nu zien dat het best is dat dat Waals beleid niet over heel België gevoerd werd.
#202 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
België (het voetmatje van Europa) is er slecht een component van. Iets meer nederigheid, zou ons zeker best dienen. Vooral vanwege de Politici: Begin almaar meteen met de kak uit uw ogen te wrijven en gebruikt uw zintuigen rein, van alle Multiculturele vooroordelen! Het VB geeft het voorbeeld. Met de pretentie en eigenwijsheid van de traditionele komen we nergens. Laat ons dit duidelijk zijn! |
|
![]() |
![]() |
#203 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() toch ietske ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
#205 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik weet vooral wie er vooral geen intellectueel is. of je dit nu graag hebt of niet, doch binnen de reutemeteut van de nv-a zijn er geen van die intellectuelen te bespeuren in velden noch wegen.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk liever eens naar de gemiddelde scholingsgraad van de mandatarissen zowel als van de kiezers van een partij. En dan weet ik zeker dat N-VA in geen geval in de schaduw staat. Laatst gewijzigd door quercus : 20 december 2012 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt: ik herken mijn soortgenoten blindelings?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 21 december 2012 om 05:09. |
|
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In ieder geval duidt het correct gebruik van latijnse spreuken op een zeker vorm van eruditeit. Voorts is de eindthese van Bart de Wever een toonbeeld van intellectualiteit, terwijl weerwoord geven in De Slimste Mens niet zomaar voor iedereen is weggelegd. Hoe dan ook staat het als een paal boven water dat Bart De Wever minstens voor een bepaald deel intelligentsia als intellectueel gezien kan en mag worden. Aan de andere kant zijn schrijvers als Jef Geeraerts en Herman Brusselmans ook intellectuelen, hun schrijfstijl is alleszins voor volwassenen beduidend beter dan Tom Lanoye. Jeugdboeken schrijven is dan weer een talent dat ook niet voor iedereen weggelegd is, of Tom Lanoye een intellectueel is, is voor interpretatie vatbaar maar hangt deels samen met leeftijdsdiscriminatie. Sommigen vinden hem echt goed. Ik denk ook dat iedereen het erover eens is dat Jan Decleir een intellectueel is. Niet om het een of het ander, maar die gast kan nog niet in een reclamefilmpje opduiken zonder dat zijn vlaams-gezindheid komt bovendrijven. De ad hominem scheldparade van Daan vind ik helemaal niets intelligents aan, dat is zelfs grof en dom. Geert Hoste's humor vind ik dan weer wel eerder intelligent van aard maar daar verschillen de meningen over. Jan Peumans is overduidelijk intelligent en capabel, waarschijnlijk kan hij als intellectueel bestempeld worden, al is het maar omdat hij binnen de N-VA eerder politiek neutraal is en een goede bruggenbouwer. Goed bestuur is voor hem het belangrijkst. Leterme is ook geen idioot, maar ze hebben hem kapot gemaakt. Intellectueel, waarschijnlijk, Vlaams-nationalist? Ooit dacht ik van wel. Misschien nog steeds maarja ... you only live twice. Achja... |
|
![]() |
![]() |
#210 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weer iemand met "verbale kwaliteiten"...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mij ga je nu toch niet pogen wijs te maken dat een partij zoals de SPa of de VLD meer "intellectueel" is dan N-VA. Ik zou echt niet weten wat dergelijke mening zou kunnen verrechtvaardigen. |
|
![]() |
![]() |
#212 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ide (twee boeken geschreven), Van Overmeire (auteur van meerdere boeken), Prof. Storme, Diependaele, de Wever, Prof. Pieters, Sleurs, Prof. Defoort (7 boeken), ... Sommigen schijnen "intellectueel" te verwarren met "artistiek". |
|
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Links wil vooral geloven dat zij vooral intellectuelen in huis hebben omdat de linkse onzin er zowat ingestampt wordt op veel universiteiten en hogescholen. Ze vergeten wel dat veel van die naïeve jonge studentjes hun politieke overtuiging nogal snel keert eens ze ouder worden en meer realiteitszin krijgen.
|
![]() |
![]() |
#214 |
Vreemdeling
|
![]() Jan Decleir... das toch diene mens die uitgespuwd werd door de nationalisten hier omdat hij een penning van het Vlaams Parlement weigerde?
|
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door quercus : 21 december 2012 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat hij 'Vlaams-nationalist' is, maar hij onderschreef wél minstens één der manifesten van de zogeheten Gravensteen-groep. Hij is ondertussen bovendien BV geworden. Misschien is dat voor sommigen al voldoende om te twijfelen aan 's mans intellectuelen-gehalte.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Die hebben zichzelf nooit intellectueel genoemd, De Wever ,noemde hen, als de populist die hij is, zo. Want noem de NVA niet intellectueel, ze zijn een partij voor het "gewone volk". ![]()
![]() |
#219 |
Minister-President
|
![]() Hij riep ook op om voor de NVA te stemmen...
#220 | |
Minister-President
|
![]() Citaat: