![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Staatssecretaris
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
|
Citaat:
__________________
Wallonie panda's Vlaenderen pinda's |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.427
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dat zijn dan zowat 500 stuks, 20 voet containers per convooi. Die hebben via een degelijk kanaal zowat een kleine dag nodig richting Antwerpen of 1 dag naar Rotterdam. Met moderne Rijnschepen met duwbak ervoor ca. 250 containers, staan die op 2 dagen in Duisburg, grootste binnenvaarthaven op de Rijn. Dat kan nog de trein, nog de vrachtwagens, niet gesproken van de overlast en verschil in vervuiling door die laatsten. Waarom zou er water onttrokken worden? Het kanaal van Terneuzen met 2 hele grote sluizen en een kleinere krijgt toch ook water genoeg van de Schelde en de Leie. Ik weet niet hoeveel sluizen zo een traject zou nodig hebben maar zo heuvelachtig is het daar nu ook weer niet rond Eeklo. In de winter en najaar is er water genoeg, momenteel moeten ze het laten lopen (verlet voor de scheepvaart) via de sluizen in Terneuzen of Drongen loopt onder water. In Frankrijk hebben ze sluizen die maar de helft van het benodigde water verspillen door de andere helfst in een bassin naast de sluis te stockeren en terug te gebruiken voor de volgende opgaande schutting. Doen ze nu ook in het nieuwe Panama kanaal. Dat er een schip voorbij vaart is minder lawaaierig dan treinen of vrachtwagens die langs rijden en wees nu eerlijk. Ik woon in Oostende 10 hoog en had zicht over 320°, ondertussen staat er een nog hoger appartement op een paar meter van ons en er zijn er nog 2 gepland? Ik heb dat ook niet gevraagd maar dit is nu eenmaal de evolutie. Steeds méér mensen maar die moeten liefst ook werk hebben of het wordt een ramp.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Die liggen ook meestal veel te diep om bvb direct de Rijn op te varen. Er zijn estuaire schepen die nu op Zeebrugge varen richting Albertkanaal. Dat kanaal is maar 3.4 diep en de bruggen zijn maar rond de 6.5 hoog. Wat maakt dat die schepen te duur in exploitatie zijn op dit traject.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Gouverneur
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
|
Citaat:
Het grote probleem met de waterhuishouding is net het feit dat er tussen zeebrugge en gent geen grote rivier ligt. Om efficiënt binnenvaart toe te laten en navenant uit te diepen en uit te breden zal er enorm veel water uit de omliggende gebieden onttrokken worden. Ik denk dat de topicstarter hier nooit de bedoeling had om er pro of contra verbreding schipdonkkanaal van te maken, maar klakkeloos de industriële baggeraars hun invulling van ontsluiting Zeebrugge volgen lijkt me ook niet de weg. Het succes van de Antwerpse haven is dat ze diep in het binnenland ligt, goederen die voor daar bestemd zijn zullen nog altijd het goedkoopst rechtstreeks geleverd worden via de estuaire vaart met een zeeschip. mvg, |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Daarbij aanverwante bedrijven promoten en helpen zich te plaatsen. Dit heeft bvb. Nieuwpoort en andere buitenlandse havens aan de zee geen windeieren gelegd. Hou de Ferry in Oostende, die ligt niet zo diep, de vissers en de off shore zoals nu de windmolens. Voor al het andere is Oostende economisch niet rendabel. Enkel hoogheidswaanzin en persoonlijk eigenbelang door enkelingen in Oostende houden Oostende aan als Zeehaven met toekomst........... Trouwens langs de Oostkant van Oostende waar vroeger alles rond de vissers draaide wordt nu ook al weer een mega immobiliën project uit de grond gestampt. De nijverheid rond de vissers daar verdwijnt. Besteedt dat gespaarde geld aan Zeebrugge en zijn ontsluiting en binnen 20 jaar zul je zien wat het op brengt. Nee, ik ben niet van Zeebrugge en heb er geen belangen. Dit is gewoon nuchter economisch gezien.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Die komt dan meestal van één of andere haven waar die containers door zo een mastodont aan land gezet zijn. Ik heb het wel over die grote jongens hé, die kunnen economisch niet even naar Antwerpen en terug voor 500 containers.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Gouverneur
Geregistreerd: 9 december 2012
Berichten: 1.397
|
Citaat:
De discussie ivm de ontsluiting ging erover dat indien de goederen bestemd zijn voor Duitsland, dat het nog altijd goedkoper is om naar antwerpen te varen of om ze over te laden via Zeebrugge en dan via de Schelde naar Antwerpen te varen, dan om via binnenschepen een (traag), ingewikkelde route, vol sluizen en vaartbeperkingen naar Antwerpen te varen. De containerhaven van Amsterdam is failliet gegaan net omdat ze internationale containerhandel verkeerd ingeschat hadden. mvg, Laatst gewijzigd door westdiep : 27 december 2012 om 00:30. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Baggeren kost geld maar het brengt welvaart door de toegangbaarheid en de concurentie tegenover omliggende havens (werkgelegenheid). Wat met het niet zo lang geleden moderniseren van de Maas? De nieuwe scheepslift te Strepy die miljarden € gekost heeft en de passende verbreding van het kanaal aldaar op een hoogte zodat het verkeer onder het kanaal door gaat. Ik wil niet weten wat dat allemaal gekost heeft. Het ergste van die werken in Wallonië is dat er helemaal geen beroeps trafiek meer is ...... Het zijn in het beste geval peperdure toeristische attracties.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.631
|
Even ter informatie.
Citaat:
Ook de haven van Antwerpen daalde, maar dan slechts 2%. Laatst gewijzigd door Anselmo : 27 december 2012 om 13:28. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.427
|
Citaat:
De een verliest (een beetje) meer dan de ander. Het is allemaal nogal relatief ! |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
Citaat:
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
|
Maggie De Block
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
Nee de Maggie De Block is te groot om aan te meren in Zeebrugge. Dat zijn minstens 20.000 TEU
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.427
|
Het kwam toe op maandagmorgen rond 7 u, loste +/- 500 laadkisten & vertrok 's anderendaags rond 17 u nadat het 2000 laadkisten had opgenomen.
Er zijn er niet zoveel die dat nadoen in zo'n rekordtijd (Ondertussen werd het schip nog gedoopt ook). |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.427
|
Citaat:
In Zeebrugge is alléén de container trafiek achteruitgegaan. Zelfs het auto-transport hield stand, niettegenstaande er veel minder nieuwe auto's gekocht worden in Europa. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
Citaat:
Trouwens: ook de gasterminal doet het slecht: de Japanners kopen al het gas op aan woekerprijzen, Qatar levert niet graag meer aan België.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.427
|
Eigenlijk hebben we Qatar niet echt nodig: bijna het gas komt via pijpleidingen uit de Noordzee, van Schotland tot Noorwegen.
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wij krijgen dan enkel de doorvoer waarvoor we gratis onze wegen gaan onderhouden en in de file staan. Ga maar eens tellen op de Antwerpse ring, net zo veel vreemde als Belgische vrachtwagens. Nu reeds. Het is kwestie van keuzes maken zeker? Stempelgeld brengt hier sowieso net zo veel op als nettoloon. Naast economisch wanbeleid nog zo iets waar we in uitblinken. Wie dat allemaal zal blijven betalen dat is zaak voor ons nakomelingen. Zo kan je natuurlijk ook gaan denken.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
|
|
|
|