Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2012, 17:08   #761
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Waarom, zou ik nu zo ineens de nijging hebben om nog maar eens naar 'Matrix' te kijken?

Natuurlijk is voorzichtigheid geboden, wanneer men zich met zulke zaken inhoud!.

Hierbij een link van zulke organisatie (goed opgezette en ingerichte) die zich blijkbaar toespitst op de menselijke naïviteit?

http://www.thrivemovement.com/home
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 18:09   #762
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Tweede post en al een grote muil opzetten, gij zijt een "splinternieuwe", ongetwijfeld.
Dicteert graag waarover het moet gaan, maakt zich kwaad als men niet volgt, maakt ieder uit met een ander gedacht, voelt zich enkel goed in het centrum van de aandacht, vertrekt 4x per maand definitief maar komt binnen het uur terug, en is dol op prentjes plaatsen bij zijn postings.

Laatst gewijzigd door cor : 26 december 2012 om 18:12.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 23:07   #763
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quaerrage Bekijk bericht
Je kletst nogal uit je nek en springt naar de meest verwarde conclusies!

Exodus heeft volkomen gelijk.

Ten eerste zijn de meeste mainstream zaken opgezet en geleid door de geheime genootschappen zoals de vrijmetselaars, de jezuitien,de skroll & key, The Hellfire club, skull & bones en het gaat maar door.
Welnu, de gezamenlijke agenda van deze geheime genootschappen is een
'werkelijkheid' creeren, ja creeren, precies zoals Exodus zegt, voor de 'mensheid', waarbij de mensen tegelijkterijd 'denken' dat deze werkelijkheid de enige realiteit is. Binnen deze geheime genootschappen weet men heel goed dat 'wereld' bestaat uit parallele dimensies, en hoe de mens idd zijn eigen werkelijkheid creert etc.
Men zeer veel meesterschap, dat moet ik bekennen, hebben deze genootschappen deze wereld gecreerd voor ons om ons weg te houden van hogere en diepere kennis. En ons het idee gegeven dat er niks anders is,.
Vergelijk het met een heel groot schilderij, en er wordt gezegd dat dat het enige schilderij is, waar dan ook en dat dit het is. Terwijl tegelijkertijd de handen van de mensen gebonden worden zodat ze niet zelf kunnen schilderen
(lees:weinig tot geen toegang geven tot de rechterhersenhelft, waar de toegang tot de creatie plaatsvind).
Als het schilderij eenmaal 'hangt' en de mensen niet meer kunnen schilderen, hangt alles op zijn plaats en ontstaat er een soort self propelling proces, waardoor de mensen deze situatie ZELF in de hand blijven houden.
Bijvoorbeeld als er iemand roept om naar een ander schilderij te gaan zoeken of toch proberen er zelf een te maken wordt deze persoon door de groep
helemaal belachelijk gemaakt: "Een ander schilderij? U bent gek!Roep de dokter!"; "Hoe durft U het alleen maar te denken. blasfemie!"

We zijn dus ingelsloten in een niet reele werkelijkheid.

Het 'sprookje' is dus de mainstream!
Ok ok, dus ongeveer een miljoen of meer wetenschappers spannen samen om de alternatieve dimensies en realiteiten voor ons te verbergen of zelfs verbieden die te maken. Een wetenschapper kan gewoon gebruik maken van die dimensies, die kan ze onderzoeken of beleven zoals iedereen. Welk nut heeft het voor die mensen om ons dat te verbieden?

Dat is geen klubje hè, wetenschappers van in Teheran tot Rusland en China werken allemaal samen om ... om wat te bereiken eigenlijk?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 09:52   #764
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heb je mijn stukje niet eens goed gelezen! Voornamelijk het stukje

over 'self propelling proces" niet eens!

Het is helemaal niet nodig om alle wetenschappers samen te laten werken, zo werkt het dus niet.

Lees het nog maar eens goed over, want dat heb je blijkbaar niet gedaan.

En o ja, trek niet te snel als een haas je overhaaste conclusies en al helemaal

niet waar je niks over weet!
Pindar, waarom kom jij hier eigenlijk altijd terug? Je wordt altijd verbannen, altijd uitgelachen en je komt nooit met enige serieuze kritiek op wat je bekritiseerd.

Het is altijd "Ancient conspiracies did it" zonder enige echte kritiek of falsificatie van de voorgestelde theorie.
Oud 27 december 2012, 10:27   #765
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is helemaal niet nodig om alle wetenschappers samen te laten werken, zo werkt het dus niet.

Ik lees je stukjes nooit helemaal.
Dat is een feit, na de eerste zin haak ik af, Quickbeverage.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 10:40   #766
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Ten opzichte van de hemellichamen zijn wij, mensen: onbenullig klein. Echter ten opzichte van de allerkleinste chemische deeltjes: zijn wij eigenlijk erg groot.
Zo is het: wij zijn zowel oneindig klein als oneindig groot en ook alles daar tussen in.
Citaat:
De afmetingen van de spullen, hebben naar mijn inziens echt maar weinig of geen belang.
Ook de afmetingen zijn belangrijk, maar wat nog belangrijker is, is dat de wetenschap denkt dat het heelal een levenloos mechaniek is en volgens mij is de microkosmos een hogere wereld bewoond door microwezentjes.
Citaat:
Hetgeen telt is dat wij deel uitmaken van het geheel en dat er voor ons waarschijnlijk een taak is weggelegd in dit alles omkaderend project.
Zo is het, en die taak is het heelal te veroveren en om te bouwen tot een ruimtevaartcultuur, zoals die al in de microkosmos bestaat.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 10:42   #767
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Niet alleen de omvang maar ook het belang van de mens in het heelal is onbenullig klein, godsdienstigen willen dit maar niet zien en voor hen draait de zon blijkbaar nog steeds rond de aarde.

.
Het belang van de mens is erg groot, samen met andere wezens op andere planeten, want de mens is de verschijning van God zelf en ook zelf God.
In de mens komt het heelal tot bewustzijn.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 11:26   #768
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Een self propelling proces, boven alle politieke problemen en culturen heen tegen de alternatievelingen die we vooral in het westen terug vinden? Het is ook frappant dat er duizenden soorten geloven zijn en allen richten ze zich tegen de wetenschap, ik vraag me af waarom. Die zogezegd "wetenschappelijke elite" heeft maar een fractie in handen want godsdiensten zijn nog steeds een grote meerderheid buiten het westen, 1,5 miljard moslims alleen al die niets moeten weten van de wetenschap en ook niet van de alternatieve blasfemie die hier gespuid wordt. 1 miljard Hindoes, enz.

Maar de meeste zijn dan ook ongeletterd, enkel in het Westen waar iedereen geletterd en opgeleid is heeft de wetenschap echt voet aan grond al is het wereldwijd een minderheid, toevallig hé. Niks grote elite die de wereld regeert, je zit tegen het verkeerde been te hoppen.

Laatst gewijzigd door BonBon : 27 december 2012 om 11:27.
Oud 27 december 2012, 17:07   #769
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
als je echt gestudeerd had, (ik besdoel niet je vol latn proppen met onzin op e uni) zou je weten dat er zeeeeeeeeeeer veeel van de wetenschap en techniek uit islamitische landen is gekomen!

Maar je, je lult en blert en zeikt wel meer over zaken waar je niks van weet,

so be it.
Is dat zo, Garbage?
Oud 27 december 2012, 20:30   #770
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
als je echt gestudeerd had, (ik besdoel niet je vol latn proppen met onzin op e uni) zou je weten dat er zeeeeeeeeeeer veeel van de wetenschap en techniek uit islamitische landen is gekomen!

Maar je, je lult en blert en zeikt wel meer over zaken waar je niks van weet,

so be it.
Natuurlijk, zo'n 1000 jaar geleden, die kennis heeft ze echt wel vooruit geholpen.
Oud 27 december 2012, 22:09   #771
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
grappig om zo je domheid ten toon te laten spreiden.

who cares?
We onthouden: who cares?
Oud 27 december 2012, 22:31   #772
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
grappig om zo je domheid ten toon te laten spreiden.

who cares?
2
Oud 28 december 2012, 16:25   #773
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Reiki, het bestaat! Het bestaan van Reiki toont wederom aan dat wij niet enkel fysische wezens zijn, maar ook spirituele/energetische wezens, waarvan de heling ook kan versnellen, verbeteren door ons energielichaam van deze subtiele energie te voorzien (door deze specifieke stroming "reiki" genoemd).

Citaat:
Reiki als complementaire behandeling voor kankerpatiënten

PDF Afdrukken E-mail

Reiki als aanvullende behandeling voor kankerpatiëntenReiki vormt vandaag de dag in circa 75 ziekenhuizen onderdeel van de therapeutische programma’s.

In de meeste gevallen wordt Reiki op vrijwillige basis aangeboden. Er zijn maar weinig ziekenhuizen die behandelaars daadwerkelijk betalen.

Het medisch establishment erkent dus dat Reiki werkt, maar wil behandelaars liever niet betalen voor fulltime diensten. In de afgelopen jaren zijn enkele peer reviewed studies naar Reiki verschenen, maar er zijn meer degelijke studies nodig om de reguliere wetenschap te overtuigen.

Levensenergie

Wellicht wordt Reiki op een dag net als chemotherapie of bestraling een standaardbehandeling. Het is bijvoorbeeld wetenschappelijk bewezen dat Reiki patiënten helpt die lijden aan perifere neuropathie. Ook vermindert de behandeling met Reiki vermoeidheid als bijwerking van chemotherapie.

Bij Reiki wordt gewerkt met de handen waarbij het lichaam met een vorm van levensenergie wordt behandeld. De term reiki bestaat uit twee Japanse karakters, te weten rei (geest of ziel) en ki (energie of levenskracht). Een populaire westerse vertaling van reiki is universele levensenergie.

Bij het toepassen van reiki worden lichaam, geest en ziel als één geheel gezien als het aankomt op ziekte en genezing. Er wordt gesteld dat de reikibeoefenaar bij een behandeling als intermediair optreedt voor het doorgeven van universele levensenergie.
http://www.niburu.nl/gezondheid/reik...patienten.html

Laatst gewijzigd door exodus : 28 december 2012 om 16:26.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 16:30   #774
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Kanker is niet te genezen, simpelweg omdat machthebbers zelf de ziekte kanker hebben gemaakt. De machthebbers hebben kanker de wereld ingebracht, om ons klein te houden.

En dat is eigenlijk met alle ziektes zo, de wetenschap/hogere heren willen ons helemaal niet genezen. Ze willen ons juist ziek maken. De gehele zoektocht naar medicijnen tegen kanker, is er enkel en alleen om de illusie te kweken dat ze daadwerkelijk kanker willen genezen.

Mensen , trap er niet in, open je ogen nu het nog kan.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 16:52   #775
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben het helemaal met je eens,

Dat is ook 1 van de redenen dat ze B17 hebben verbannen.

Laat nu net B17 kanker kunnen genezen!
Nee, B17 geneest kanker niet, dat hebben ze ons laten geloven. Dat doen ze omdat ze een psychologisch spelletje met ons willen spelen.

Ze willen kanker niet genezen, maar ze willen ons wel laten geloven dat ze dat wel doen.
Oud 28 december 2012, 16:59   #776
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

De laatste 'post's' bevatten overwegingen welke mijn petje ver te boven gaan.

Het was mij al eerder opgevallen, dat ergens de religies, welke het aan de bron, tamelijk goed gemeend hebben met ons, het doel van hun missies gemist hebben.

Albert Einstein, heeft zich ooit afgevraagd wie er eigenlijk gek is: hij of. . . de anderen?
Hij, zal het (hoogstwaarschijnlijk) niet zijn: dus= Ik, ben het, - maar; troost mij met de gedachte, niet eenzaam en alleen te zijn. (verre van daar)

Ik denk nml. dat er in onze Wereld heel wat en voldoend deftig en verantwoordelijk 'stuff' te vinden is. Echter verborgen tussen enorm veel onkruid en verderf.

Laatst gewijzigd door OilOnFire : 28 december 2012 om 17:01.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2012, 17:03   #777
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar het om gaat, is dat wetenschap/medici hele andere doeleinde hebben dan wij eigenlijk denken. Alle ziektes zijn in de wereld gebracht door de hogere heren, dat allemaal om ons te vernietigen.

Vandaar, is ook het begrip *overbevolking* verzonnen, om ons te laten geloven dat ze nog met iets goeds bezig zijn ook. Als je dus wordt gezegd dat je kanker hebt, dan moet je daar vooral geen gehoor aan geven. Ik weet dat dat moeilijk is, aangezien je wilt genezen. Maar je gaat niet genezen, simpelweg omdat ze dat niet willen. Ze maken je juist alleen maar zieker.
Oud 28 december 2012, 17:04   #778
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke dan?

En Einstein was gek niet jij. Hij heeft de hele boel bij elkaar gelogen en
een enorme plagiaat gepleegd. Afvoeren die gek!
Nee, Einstein is net zo onschuldig als wij zijn. Ook Einstein was maar een pion van de machthebbers, hij wist ook niet beter.
Oud 28 december 2012, 17:06   #779
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je weet er dus geen zak van af. mag je ook zeggen hoor.

wat is dit voor randdebiel?
Ik weet dat het moeilijk is om te begrijpen. Maar wij zijn slechts pionnen van de machthebbers.

IK hoop dat jij ooit je ogen zal openen.
Oud 28 december 2012, 17:17   #780
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik weet dat het moeilijk is om te begrijpen. Maar wij zijn slechts pionnen van de machthebbers.

IK hoop dat jij ooit je ogen zal openen.
Moest uit je ironie blijken dat je nog iets verstaat van wat wij zeggen, cava, maar blijkt dat je zelfs voor geen meter begrijpt van wat wij echt zeggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be