![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() titel: ‘Arrogante vrouwen dagen uit en lokken geweld uit'
ondertitel:Ophef om Italiaanse pastoor die in kerk vrouwonvriendelijk pamflet ophangt Lees één woord om zeker te zijn waarover het gaat. Het ene woord dat ik rood schilderde. En De Standaard betitelt dat pamflet als "vrouwonvriendelijk". Naar mijn bescheiden mening is zo'n pamflet crimineel. Een pamflet van een geschoolde kaloot. Geschoold in de eigen school van de opleidingen voor pasters. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Tja, het conservatisme rukt op. Binnen enkele jaren is dat terug politiek correct.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is u onbekend dat vooral Opus Dei sterk voor integrale geloofsbelijdenis is? Maar laat ik mijn vraag ruimer stellen, is een regering bevoegd om beslissingen inzake huwelijk te nemen of niet? Indien niet; wie dan wel? Waarom durft u eigenlijk geen duidelijk standpunt in te nemen en verschuilt u zich achter het verplaatsen van de focus, naar wie wat wel of niet gezegd zou hebben? De vraag wordt nu gesteld aan u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij is niet duidelijk waarom u met Opus Dei komt aanzetten. Of denkt u, vanuit uw beperkte kennis van de katholieke Kerk, dat dit de enige plaats is binnen de katholieke Kerk waar het katholicisme volledig en onverkort beleefd kan worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zou uit de lange discussie die we in een andere draad hebben gevoerd, al veel eerder moeten weten wat het standpunt hierover is. U nam ten andere zelf ook deel aan die discussie. Last van geheugenverlies?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben er zeker van dat je je nog nooit de moeite getroost hebt om de volle dimensie van de theorie eigen te maken. Maw, je brein is ervoor gesloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Och, ik heb in het verleden er toch flink wat over gelezen en tot de slotsom gekomen met de volle dimensie van die theorie ergens in de nevelen van de veronderstelling en de verbeelding hangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Na enig onderzoek blijkt dat de volle dimensie van het geloof ergens in de nevelen van de veronderstelling en de verbeelding hangt.
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of lukt dat nog steeds niet? Te bang om je mening zelf te verwoorden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw sneer over beperkte kennis laat ik even terzijde, blijkbaar raakte ik een gevoelige snaar? Maar waarom helpt u mij in uw naastenliefde niet even, erkennen Katholieken zoals u de legitimiteit van een staat en zijn beslissingbevoegdheid in burgerzaken of gaat het zoals bij het huwelijk, voelt u zich gediscrimineerd omdat god eigenlijk niets te vertellen heeft? Religie wordt getolereerd, binnen uw privésfeer, en dat is goed, maar droomt u van een samenleving waar uw pastoor opnieuw kan bepalen wat gelovigen wel of niet mogen? god boven de staat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() '''Gij kunt niet zwanger worden door een verkrachting.
jozef die vader werd zonder vogelen , leer ons vogelen zonder vader worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Troost u, echte wetenschappers laten zich niet tegenhouden door dogma's van eender welke soort. Ze controleren elkaar en indien er zaken gevonden worden die niet logisch zijn delven ze tot aan het spit tot er een verklaring voor deze incompatibiliteit is. En dit is iets dat mensen die de geloofsbelijdenis integraal aannemen niet doen. Ze doen zelfs geen poging om de waarheid te achterhalen want dit zou wel eens in conflict kunnen zijn het geloof. Dus sluiten ze hun brein af voor eender welke argumenten die niet compatibel zijn met het geloof en dus is hun brein ervoor gesloten en komen ze af met het argument van de wetenschappers dogmatisch is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar goed, deze uitspraken passen perfect bij de titel van deze topic. Nog gekker kan echt niet meer.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 december 2012 om 18:41. |
||
![]() |
![]() |