![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Een waar volksnationalist sympathiseert met de American Indian Movement, de Basken, de Koerden....met alle inheemse volkeren die het slachtoffer zijn van een kulkturele en fysische genocide. Hetgeen ge stelt is onstellend ethnocentrisch. In U is blijkbaar geen groot antropoloog verloren gegaan. Om maar iets te zeggen: De HOPI waren begnadigde dragers van de oude gnostieke wijsheid die we terugvinden in westerse vorm bij de Rosekruisers en hadden een rijker en hoogstaander spiritueel leven de de kolonisten. Nu vegeteren ze weg in een reservaat maar zijn wel 'bekeerde' kristenen met een religieus leven zo plat als een vijg.... Maar dat is uiteraard een ander onderwerp.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 december 2012 om 02:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, kijk dan eens naar Frankrijk. De verschillen tussen het Noorden en het Zuiden zijn enorm, zelfs zodanig dat iemand uit Marseille zich ongetwijfeld ontheemd zal voelen wanneer hij in Rijsel moet gaan wonen. Toch voelen de Fransen zich één: de taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de Rozekruisers vandaag de dag uitdragen, heeft weinig met de oude gnostiek van weleer te maken. Eerder een leuk ogend, maar weinig samenhangend geheel van bij elkaar geharkte opvattingen en stellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, Jan de Azteken...
![]() Er zijn meerdere soorten Rozekruisers. Gij denkt misschien aan Amorc? Ik zou graag eens met U naar een lezing van het Lectorium Rosacrucianum gaan; gij gaat daar beslist zeer intelligente vragen kunnen stellen!!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 december 2012 om 02:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verwisselbaar zijn die kulturen natuurlijk niet. Mijn punt is dat men de inheemse kulturen beter in 'hun' waardigheid gelaten had. Maar de geld- en grondhonger was niet te stillen en daarvoor moe(s)t alles wijken. Ook nu nog worden 'idyllisch' levende Amazonestammen veroordeeld tot een slavenbestaan op plantages eens de bulldozers zijn gepasseerd. 2. Waar vindt men vandaag de dag dan nog de oude gnostiek van weleer terug, volgens U?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Europees Commissaris
|
![]() Taal is al lang genoeg als rechtvaardiging...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar voelt iemand uit Marseille zich nu echt ontheemd in Rijsel ![]() Rijsel is toch Peking niet...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 december 2012 om 04:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar afgezien daarvan zal ik er speciaal voor U eens tegoei over nadenken want in de 2300 vorige postjes die ik hier pleegde had ik het voornamelijk slechts over seks, drugs en rock & roll. Maar klikt U intussen op mijn naam en ga via profiel en foruminfo naar de draden die ik opende, het kan U misschien reeds enig idee geven... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 december 2012 om 04:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, taal is geen 'tool', evenmin als het louter een communicatiemiddel is. Telefoon, e-mail en dergelijke, dat zijn communicatiemiddelen. Daarom dat verouderde tools als brief, fax, telegram... uit praktische overwegingen in onze geglobaliseerde wereld stilaan verdwijnen maar men nog niet naar één gemeenschappelijke wereldtaal overgestapt is. En ook de reden waarom uiteindelijk veel mensen in het negentiende-eeuwse België, ondanks de sociale druk, aan het Nederlands zijn blijven vasthouden en niet overschakelden op het door de staat als enige bestuurs- en hogere onderwijstaal opgelegde Frans.
Laatst gewijzigd door SDG : 29 december 2012 om 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() Maar mens, om een confederatie te bekomen, moet men eerst splitsen. Ge zoudt er beter aan doen u eerst wat te informeren in plaats van onzin te komen vertellen.
Laatst gewijzigd door system : 29 december 2012 om 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U hoeft echt Tobback niet na te apen. Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 december 2012 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 december 2012 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |