Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2012, 02:37   #221
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
(Terzijde: het einde van de Sioux-cultuur was onvermijdelijk eens deze achterlijke cultuur in contact kwam met de westerse kolonisten; een beetje achterstand is niets, maar twee millenia ... ).

Een waar volksnationalist sympathiseert met de American Indian Movement, de Basken, de Koerden....met alle inheemse volkeren die het slachtoffer zijn van een kulkturele en fysische genocide.
Hetgeen ge stelt is onstellend ethnocentrisch. In U is blijkbaar geen groot antropoloog verloren gegaan.
Om maar iets te zeggen: De HOPI waren begnadigde dragers van de oude gnostieke wijsheid die we terugvinden in westerse vorm bij de Rosekruisers en hadden een rijker en hoogstaander spiritueel leven de de kolonisten. Nu vegeteren ze weg in een reservaat maar zijn wel 'bekeerde' kristenen met een religieus leven zo plat als een vijg....
Maar dat is uiteraard een ander onderwerp.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 december 2012 om 02:50.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 02:38   #222
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Als je Vlaanderen vergelijkt met Wallonië en de taal achterwege laat zijn de verschillen miniem. Die verbintenis met een taal snap ik eerlijk gezegd niet.
Neen, kijk dan eens naar Frankrijk. De verschillen tussen het Noorden en het Zuiden zijn enorm, zelfs zodanig dat iemand uit Marseille zich ongetwijfeld ontheemd zal voelen wanneer hij in Rijsel moet gaan wonen. Toch voelen de Fransen zich één: de taal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 02:43   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht

Een waar volksnationalist sympathiseert met de American Indian Movement, de Basken, de Koerden....met alle inheemse volkeren die het slachtoffer zijn van een kulkturele en fysische genocide.
Hetgeen ge stelt is onstellend ethnocentrisch. In U is blijkbaar geen groot antropoloog verloren gegaan.
Om maar iets te zeggen: De HOPI waren dragers van de oude gnostieke wijsheid die we terugvindcen in westerse vorm van de Rosekruisers en hadden een rijker spiritueel leven de de kolonisten. Nu vegeteren ze weg in een reservaat....
Maar dat is uiteraard een ander onderwerp.
Ik denk dat je als volksnationalist er niet hoeft van uit te gaan dat alle culturen gelijkwaardig zijn. De cultuur van de Azteken mocht dan nog zo verfijnd zijn, het feit dat mensenoffers bijvoorbeeld een aanvaard element was in die cultuur, zorgt ervoor dat ik dit niet zomaar als inwisselbaar zie.

Wat de Rozekruisers vandaag de dag uitdragen, heeft weinig met de oude gnostiek van weleer te maken. Eerder een leuk ogend, maar weinig samenhangend geheel van bij elkaar geharkte opvattingen en stellingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 02:54   #224
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Tja, Jan de Azteken...

Er zijn meerdere soorten Rozekruisers. Gij denkt misschien aan Amorc?

Ik zou graag eens met U naar een lezing van het Lectorium Rosacrucianum gaan; gij gaat daar beslist zeer intelligente vragen kunnen stellen!!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 december 2012 om 02:55.
Oud 29 december 2012, 03:20   #225
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk dat je als volksnationalist er niet hoeft van uit te gaan dat alle culturen gelijkwaardig zijn. De cultuur van de Azteken mocht dan nog zo verfijnd zijn, het feit dat mensenoffers bijvoorbeeld een aanvaard element was in die cultuur, zorgt ervoor dat ik dit niet zomaar als inwisselbaar zie.

Wat de Rozekruisers vandaag de dag uitdragen, heeft weinig met de oude gnostiek van weleer te maken. Eerder een leuk ogend, maar weinig samenhangend geheel van bij elkaar geharkte opvattingen en stellingen.
1. Gelijkwaardigheid en inwisselbaarheid zijn twee verschillende dingen.
Verwisselbaar zijn die kulturen natuurlijk niet.
Mijn punt is dat men de inheemse kulturen beter in 'hun' waardigheid gelaten had. Maar de geld- en grondhonger was niet te stillen en daarvoor moe(s)t alles wijken. Ook nu nog worden 'idyllisch' levende Amazonestammen veroordeeld tot een slavenbestaan op plantages eens de bulldozers zijn gepasseerd.

2. Waar vindt men vandaag de dag dan nog de oude gnostiek van weleer terug, volgens U?
Oud 29 december 2012, 03:24   #226
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De culturele verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië zijn inderdaad klein op een mondiale schaal. Maar voor buurlanden zijn ze erg groot. In ieder geval groot genoeg om het bestaan van aparte naties te rechtvaardigen.
Taal is al lang genoeg als rechtvaardiging...
Oud 29 december 2012, 04:07   #227
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, kijk dan eens naar Frankrijk. De verschillen tussen het Noorden en het Zuiden zijn enorm, zelfs zodanig dat iemand uit Marseille zich ongetwijfeld ontheemd zal voelen wanneer hij in Rijsel moet gaan wonen. Toch voelen de Fransen zich één: de taal.
Wat een indirekt mooi pleidooi voor Groot-Nederland, die gedachte; dat moet ik onthouden voor als Belgicisten opwerpen dat Vlamingen meer gemeen hebben met Walen, dan met Nederlanders.

Maar voelt iemand uit Marseille zich nu echt ontheemd in Rijsel
Rijsel is toch Peking niet...

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 december 2012 om 04:10.
Oud 29 december 2012, 04:17   #228
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
heb jij wel een mening over wat een vlaams nationalist zijn inhoud
Ik meen dat er in die zin ofwel het woord 'wat' ontbreekt, ofwel ontbreekt er ergens een 't'...

Maar afgezien daarvan zal ik er speciaal voor U eens tegoei over nadenken want in de 2300 vorige postjes die ik hier pleegde had ik het voornamelijk slechts over seks, drugs en rock & roll.

Maar klikt U intussen op mijn naam en ga via profiel en foruminfo naar de draden die ik opende, het kan U misschien reeds enig idee geven...

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 december 2012 om 04:23.
Oud 29 december 2012, 08:59   #229
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Voor mij is taal letterlijk niets meer dan een tool.
Nee, taal is geen 'tool', evenmin als het louter een communicatiemiddel is. Telefoon, e-mail en dergelijke, dat zijn communicatiemiddelen. Daarom dat verouderde tools als brief, fax, telegram... uit praktische overwegingen in onze geglobaliseerde wereld stilaan verdwijnen maar men nog niet naar één gemeenschappelijke wereldtaal overgestapt is. En ook de reden waarom uiteindelijk veel mensen in het negentiende-eeuwse België, ondanks de sociale druk, aan het Nederlands zijn blijven vasthouden en niet overschakelden op het door de staat als enige bestuurs- en hogere onderwijstaal opgelegde Frans.

Laatst gewijzigd door SDG : 29 december 2012 om 09:03.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 09:14   #230
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Taal is belangrijk, daar ben ik het met je eens. Maar je vergelijkt het enkel met zeer oppervlakkige en eerder betekenisloze fenomenen, zoals kleding (blue jeans) en voeding (hamburgers en cola). Hun opvattingen betreffende de organisatie van een samenleving, ethische opvattingen, religie etc zijn echter veel fundamenteler en gedeeltelijk onttrokken aan het gegeven van een taal.

Maar ik geef toe, taal is meer dan instrument.

(Terzijde: het einde van de Sioux-cultuur was onvermijdelijk eens deze achterlijke cultuur in contact kwam met de westerse kolonisten; een beetje achterstand is niets, maar twee millenia ... ).
Wanneer u zoiets poneert over de Sioux-indianen, dan bent u zelf wat achterlijk.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 09:23   #231
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
We willen dat België blijft bestaan. Met Franstaligen, Vlamingen en Duitstaligen in hetzelfde land. Er is helemaal niets verkeerds met dit land, wat Vlaams-Nationalisten er van mogen denken. We moeten trouwens helemaal niet opletten met de gevoeligheden van de Vlaams-Nationalisten, die zijn helemaal niet belangrijk.
Leve België!
http://www.youtube.com/watch?v=VIDTKCBvmnU
Volgens Robinus bent u een fabelfiguur. Wist u dat ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 09:26   #232
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De meesten in Vlaanderen willen geen splitsing, zelfs Dewever is er van bewust.
De meesten willen wel een confederaal model, maar voor Walen zoals u is dat net hetzelfde als een splitsing. Dus ....
Oud 29 december 2012, 09:31   #233
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De meesten willen wel een confederaal model, maar voor Walen zoals u is dat net hetzelfde als een splitsing. Dus ....
Maar mens, om een confederatie te bekomen, moet men eerst splitsen. Ge zoudt er beter aan doen u eerst wat te informeren in plaats van onzin te komen vertellen.

Laatst gewijzigd door system : 29 december 2012 om 09:36.
Oud 29 december 2012, 09:31   #234
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer positief. Heel veel Franstaligen wonen ook in Vlaanderen, wat ook zeer positief is.
Er wonen nog wel meer buitenlanders in Vlaanderen.
Oud 29 december 2012, 09:34   #235
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Elke keer dat een Franstalige op dit forum komt schaam ik me dood. Denk alsjeblieft niet dat elke Vlaming denkt zoals de frusto's op dit forum. Ik ben blij dat er Franstaligen(en Duitstaligen) rondlopen in dit land en zo denken de meeste Belgen, en dus ook Vlamingen er over.
Logica is uw sterkste kant niet.
Oud 29 december 2012, 09:40   #236
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar mens, om een confederatie te bekomen, moet men eerst splitsen. Ge zoudt er beter aan doen u eerst wat te informeren in plaats van onzin te komen vertellen.
Maar mens, u zou zich beter wat meer informeren. En als u dan toch bezig bent, leer dan ook eens lezen. Een confederaal model is niet meer dan een ver doorgedreven federatie waar de deelstaten de meeste zoniet alle bevoegdheden hebben. Op welke manier dat dit model bereikt wordt kan me echt niet schelen. En daar denkt toch wel een groot deel van de Vlamingen net hetzelfde over.

U hoeft echt Tobback niet na te apen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 december 2012 om 09:41.
Oud 29 december 2012, 09:58   #237
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar mens, u zou zich beter wat meer informeren. En als u dan toch bezig bent, leer dan ook eens lezen. Een confederaal model is niet meer dan een ver doorgedreven federatie waar de deelstaten de meeste zoniet alle bevoegdheden hebben. Op welke manier dat dit model bereikt wordt kan me echt niet schelen. En daar denkt toch wel een groot deel van de Vlamingen net hetzelfde over.

U hoeft echt Tobback niet na te apen.
Een confederatie is een samenwerkingsverband tussen twee (of meer) onafhankelijke staten, wijsneus.

Laatst gewijzigd door system : 29 december 2012 om 09:59.
Oud 29 december 2012, 10:01   #238
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een confederatie is een samenwerkingsverband tussen twee (of meer) onafhankelijke staten, wijsneus.
Mijn post is duidelijk genoeg voor mensen die zelf kunnen nadenken.
Oud 29 december 2012, 10:02   #239
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar u citeert wel leugens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2012, 10:02   #240
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer dan maar eerst eens zelf na te denken. En vooral u degelijk te informeren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be