![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soit het gaat erom te bewijzen dat N-VA populistisch is. Als een goede trol tracht u de zaak op iets anders te draaien. Terug naar de topic aub. Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 december 2012 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Laat ons nu verder on-topic blijven.
Als je zin hebt om nog te leuteren over den Albert, open dan zelf een topic daarover. Mijn vraag ging over populisme van de N-VA en niet over Bert Bibber. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sta open voor alle meningen. Waar heb ik geschreven of beweerd dat de N-VA de hemel moet in geprezen worden? Als je dit niet kan bewijzen (want je hebt toch zo graag dat alles bewezen kan worden), zou ik u vriendelijk willen vragen ergens anders te gaan zeuren. Laatst gewijzigd door Rollercoaster : 29 december 2012 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door de recente feiten, zijn de twee helaas, onlosmakend met elkaar verbonden. Enne, die "bert bibber", moet dat humor voorstellen ? Indien wel, dan kan er "en revanche" ook wel over Ward De Bever worden gesproken.
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Tja Zipper, ik denk dat je het bijzonder moeilijk hebt om dat populisme van die partij hard te maken. Ik heb je met nog geen enkel feit over de brug weten komen.
![]() Laatst gewijzigd door Rollercoaster : 29 december 2012 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Toch wel eigenaardig dat de waarschuwing van de koning, zonder namen te noemen, onmiddelijk diegenen deed steigeren die bij hoog en laag beweren dat ze zich niet aangesproken voelden. Tenminste niet tijdens de eerste minuten totdat hun "stratego" hen er op wees dat ze dit moesten uitbuiten tot op het bot.
De eerste reactie kwam van Defoort, hij die waar het kan zijn strategie van een onafhankelijk Vlaanderen gaat uitleggen. Zijn argumentatie op de toespraak was heel "basic" en hij kon het ook niet laten om op de man te spelen, de gewone taktiek van extremisten. Vervolgens sprong de messias op de kar omdat anderen hem er op wezen dat hij kon doen bloeden. Eerst een zondebok zoeken en hij verbrede zijn horizon tot de PS, dan de andere partijen er toe aanzetten om hem hun standpunt uit te leggen met de onderhandse dreiging dat hun "echte Vlaming" zijn zou aangetast worden indien ze het niet eens waren met hem. Betreffende de verwijzing naar de jaren '30 is het zo dat het moeilijk te vergelijken is met vandaag, dus dat was niet zo'n goed idee. Wat wel aansloeg was de waarschuwing van het populisme. Onlangs viel BDW de culturele en artistieke wereld aan en kreeg een viriele reactie van Lieven De Cauter, prof. aan het KUL. Onmiddelijk diende BDW klacht in bij de rector Mark Waer voor onbetamelijk woordgebruik. Dit illustreert tenvolle uit het personnage en verklaart ook tot op een zeker punt de vergelijking met de jaren dertig toen sommige schrijvers en kunstenaars hun werken op de brandstapel belanden en elke kritiek op de "leider" uit de boze was.
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB) Laatst gewijzigd door schaveiger : 29 december 2012 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als nu ook Albert von Sachsen Coburg begint te zemelen over populisme en er bovendien nog een schep bovenop doet door er de jaren dertig bij te sleuren, dan schaart hij zich bijgevolg volledig aan de kant van de politieke partijen die een gelijkaardig discours hanteren. Het vergt dus weinig verbeelding om in te zien dat zijn speech in de eerste plaats gericht is tegen de V-partijen in Vlaanderen. Anders gezegd: hij leeft de grondwettelijk opgelegde neutraliteit niet na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als prof. De Cauter zo recht in zijn schoenen stond, waarom stuurde hij dan een mail naar BDW met excuses? Als ik recht in mijn schoenen zou staan, zou ik dit NOOIT doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik heb hier tijdens de verkiezingscampagne heel wat populisten aan de deur gehad. Ze probeerden mij allemaal naar de mond te praten!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je dan gewild hebben dat hij N-VA openblijk bij naam vermeldde? Dan zou je een ondubbelzinnig bewijs gehad hebben. En meteen stante pede het einde van de monarchie in dit konijnenland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Beetje duiding.
Interessant artikeltje en analyse van populisme in Vlaanderen. http://www.stichtinggerritkreveld.be...l.php?aid=1232 |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen iets beweren en bewijzen is er een groot verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, waar blijven de bewijzen?
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 29 december 2012 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Er doet zich hier een heel eigenaardig fenomeen voor. Het bulkt op dit forum van de beweringen dat de N-VA populistisch zou zijn maar ik heb tot op heden nog geen enkel argument in dit topic kunnen lezen om die bewering te staven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Waarschuwen voor wat kan komen, kan nooit kwaad. Dat is hetgeen de koning deed. Dit is ook zijn taak bij zulke eindejaarstoespraken. En diegenen die hierdoor gingen steigeren en hevig te keer gingen, hebben precies geen heel goed geweten.
Laatst gewijzigd door system : 29 december 2012 om 10:50. |
![]() |
![]() |