![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3301 |
Banneling
|
![]() De Paus kwam ook in de media door zijn oproep tot verzet tegen het homohuwelijk. Maar Jan gaat beweren dat de Paus geen opening heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het seculiere Frankrijk hebben bisschoppen geen enkele mediatoegang. Daarom ook hebben de bisschoppen indertijd beslist om een eigen, autonoom katholiek tv-station uit te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog nooit met pers gewerkt Jan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook is het nieuws dat we langs onze reguliere media krijgen over de paus bijzonder fragmentarisch en ook steeds gekleurd. Denk maar aan het hilarisch artikel in De Morgen nog niet zo heel lang geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, er worden zowat iedere dag persberichten vanuit het Vatikaan gestuurd. Het allergrootste deel wordt door de reguliere media gewoon aan de kant geschoven als onbelangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het recht op vrije meningsuiting er dan niet voor iedereen? Of houdt u er een democratie van gelijkgezinden op na?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, voor iedere keer dat een bepaalde persoon zijn mening tegen de wijziging mocht verkondigen in een debat, stond er ook een persoon tegenover die ervoor was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je iedere dag stuurt, wordt de kans al minder...dat zou u moeten weten, gezien uw ervaring. UIteraard worden bisschopen niet om de haverklap gevraagd om hun mening over de prijs van benzine te geven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt het echt wel moeilijk met de ware verscheidenheid van een democratisch debat, nietwaar?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3312 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Die media-magnaat bezet notabene zelf een hoop media. Jij bent niet helemaal goed bij je hoofd de helft van de tijd Citaat:
Ik denk aan de vele radiozenders waar de hele tijd op gebeden wordt en gemist. En de omvangrijke katholieke pers en TV wereldwijd |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijft de vraag: wanneer werden ze dan wel gevraagd? Trouwens, als de katholieke stem ergens in een debat mocht weerklinken, was er ook de stem van de voorstander. Bertinotti bijvoorbeeld heeft in meerdere programma's - met veel welwillendheid van de presentatoren - haar zeg mogen doen. U kent toch Bertinotti, hoop ik...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of laat het me anders stellen, u kent het wel, maar weigert uw kromme redenering in te zien wat tot dovemansgesprekken met u leidt. Ga nog even kijken of onze Albert of ons Eliooke op den TV zijn, als burger, uiteraard.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke media "bezet" de paus dan wel, buiten Radio Vaticana en L'Osservatore (die niemand buiten kerkelijke kring leest)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3317 |
Banneling
|
![]() Ze treden op als kerkelijke gezagsdragers zei ik al tien keer, maar jij herhaalt al 100 keer jouw achterhaald refreintje, zoals gewoonlijk, alsof je nooit weerlegd bent: In feite moest je je schamen voor jouw intellectuele onhygiëne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3318 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een bisschop het woord neemt, dan is dat in een hoedanigheid die geen enkel belang heeft voor de staat. Zijn mening is in het leven van de overheid niet meer of minder waar dan die van een andere burger. Kortom, u gooit functies door elkaar en weet schijnbaar niet meer dat er zoiets is als scheiding van Kerk en Staat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kardinaal..bisschop..geestelijken...leken...volgen s u allemaal op tv...over datzelfde onderwerp, vanuit hetzelfde standpunt...en dan nog een vrouw die haar zeg mocht doen en op welwillendheid kon rekenen! Waar, jan, gaat de wereld toch naartoe he? |
|
![]() |
![]() |