Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2012, 02:08   #3301
eno2
Banneling

Standaard

De Paus kwam ook in de media door zijn oproep tot verzet tegen het homohuwelijk. Maar Jan gaat beweren dat de Paus geen opening heeft.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 02:10   #3302
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus met je kop op het scherm als kardinaal, om je standpunten inzake het burgelijk huwelijk voor homo's te geven is geen toegang hebben tot de
media?
Natuurlijk hebben hoge gezagdragers die toegang, dat vergelijken met een veroordeelde crimineel is de focus verplaatsen in de discussie, lukt u dat wel eens?
Neen, dat is geen "toegang tot de media". Of meent u dat Breivik ook "toegang tot de media" had, toen hij met zijn aanslag en later zijn proces in het nieuws kwam?

In het seculiere Frankrijk hebben bisschoppen geen enkele mediatoegang. Daarom ook hebben de bisschoppen indertijd beslist om een eigen, autonoom katholiek tv-station uit te bouwen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 02:10   #3303
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vast? Wie beweert er hier dat de bisschoppen "mediatoegang" hebben en daar dus gebruik van maken?

Ik alvast niet. Ik stel immers vast dat de bisschoppen zo goed als afwezig zijn op de tv in het hele debat.

Dus, zeg mij eens, waar haalt men dan de bewering vandaan dat de bisschoppen mediatoegang hebben? 't Blijkt alvast niet uit de feiten...
En net had u het nog over een kardinaal, een bisschop, geestelijken......en wanneer die bisschop echt op het nieuws wil, dan heeft hij daar toegang toe, hij hoeft enkel een persbericht te versturen dat hij een statement wil uitspreken tegen het homohuwelijk.
Nog nooit met pers gewerkt Jan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 02:11   #3304
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Paus kwam ook in de media door zijn oproep tot verzet tegen het homohuwelijk. Maar Jan gaat beweren dat de Paus geen opening heeft.
Ook hier hetzelfde: de media beslissen autonoom om iets over de paus uit te zenden of niet. Niet de paus beslist dat.

Daarom ook is het nieuws dat we langs onze reguliere media krijgen over de paus bijzonder fragmentarisch en ook steeds gekleurd. Denk maar aan het hilarisch artikel in De Morgen nog niet zo heel lang geleden.
Oud 30 december 2012, 02:13   #3305
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En net had u het nog over een kardinaal, een bisschop, geestelijken......en wanneer die bisschop echt op het nieuws wil, dan heeft hij daar toegang toe, hij hoeft enkel een persbericht te versturen dat hij een statement wil uitspreken tegen het homohuwelijk.
Nog nooit met pers gewerkt Jan?
Ja, toevallig wel. Ik was immers jarenlang algemeen secretaris van een internationale katholieke vereniging. Dus ja, ik weet dat een persbericht helemaal geen garantie is om op het nieuws te komen.

Kijk, er worden zowat iedere dag persberichten vanuit het Vatikaan gestuurd. Het allergrootste deel wordt door de reguliere media gewoon aan de kant geschoven als onbelangrijk.
Oud 30 december 2012, 02:13   #3306
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is geen "toegang tot de media". Of meent u dat Breivik ook "toegang tot de media" had, toen hij met zijn aanslag en later zijn proces in het nieuws kwam?

In het seculiere Frankrijk hebben bisschoppen geen enkele mediatoegang. Daarom ook hebben de bisschoppen indertijd beslist om een eigen, autonoom katholiek tv-station uit te bouwen.
Alweer een crimineel...dezelfde vergelijking....hetzelfde antwoord dus....een katholieke zender...de hele tijd over god...tja, dat gaat de staat natuurlijk niet inrichten, dat moet je dan zelf doen...wat niet betekent dat je geen toegang tot de reguliere media hebt, wel, maar niet de godganse dag!
Oud 30 december 2012, 02:14   #3307
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hilarisch dat iemand die homo's rechten ontzegt, zich beroept voor zijn vereniging op het recht zich te uiten.
Hypocriet noem je een dergelijke mening!
Is het recht op vrije meningsuiting er dan niet voor iedereen? Of houdt u er een democratie van gelijkgezinden op na?
Oud 30 december 2012, 02:16   #3308
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alweer een crimineel...dezelfde vergelijking....hetzelfde antwoord dus....een katholieke zender...de hele tijd over god...tja, dat gaat de staat natuurlijk niet inrichten, dat moet je dan zelf doen...wat niet betekent dat je geen toegang tot de reguliere media hebt, wel, maar niet de godganse dag!
Wat mij betreft, is het vrij simpel. Toon maar eens met concrete bewijzen aan dat de bisschoppen mediatoegang hebben. Kortom, welke bisschoppen kwamen er allemaal al in tv-programma's voor waar ze de stelling van de Kerk hebben mogen toelichten?

Kijk, voor iedere keer dat een bepaalde persoon zijn mening tegen de wijziging mocht verkondigen in een debat, stond er ook een persoon tegenover die ervoor was.
Oud 30 december 2012, 02:17   #3309
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, toevallig wel. Ik was immers jarenlang algemeen secretaris van een internationale katholieke vereniging. Dus ja, ik weet dat een persbericht helemaal geen garantie is om op het nieuws te komen.

Kijk, er worden zowat iedere dag persberichten vanuit het Vatikaan gestuurd. Het allergrootste deel wordt door de reguliere media gewoon aan de kant geschoven als onbelangrijk.
Dus ja, ik weet uit ervaring dat wanneer een gezagdrager een statement wil maken over een op dat moment relevant onderwerp,die toegang er wel degelijk is.
Wanneer je iedere dag stuurt, wordt de kans al minder...dat zou u moeten weten, gezien uw ervaring.
UIteraard worden bisschopen niet om de haverklap gevraagd om hun mening over de prijs van benzine te geven!
Oud 30 december 2012, 02:18   #3310
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer uw geestelijken gezagdragers zijn bemoeien zij zich wel met staatszaken, wie zijn zij om te beweren dat een staat die beslissing om homo's gelijke rechten te geven, niet zou mogen nemen?
Gelovigen zijn ook burgers. Ook zij mogen hun mening uit en zich politiek organiseren. Ook dat is democratie.

U hebt het echt wel moeilijk met de ware verscheidenheid van een democratisch debat, nietwaar?!
Oud 30 december 2012, 02:19   #3311
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft, is het vrij simpel. Toon maar eens met concrete bewijzen aan dat de bisschoppen mediatoegang hebben. Kortom, welke bisschoppen kwamen er allemaal al in tv-programma's voor waar ze de stelling van de Kerk hebben mogen toelichten?

Kijk, voor iedere keer dat een bepaalde persoon zijn mening tegen de wijziging mocht verkondigen in een debat, stond er ook een persoon tegenover die ervoor was.
Staat u voor de klas? Krijg ik huiswerk? Dacht van niet, het is niet omdat u het nog niet genoeg vond, blijkbaar bent u wat gefrustreerd gezien uw ervaring, dat het daarom niet zo is, u noemde ze zelf...kardinaal...bisschop...geestelijken...leken ....toegang dus.
Oud 30 december 2012, 02:20   #3312
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ook hier hetzelfde: de media beslissen autonoom om iets over de paus uit te zenden of niet.
Dat noem ik een media-opening

Citaat:
Niet de paus beslist dat.
Ik zei toch dat je zelfs zou bestrijden dat de Paus een media-opening had.

Die media-magnaat bezet notabene zelf een hoop media.

Jij bent niet helemaal goed bij je hoofd de helft van de tijd

Citaat:
Daarom ook is het nieuws dat we langs onze reguliere media krijgen over de paus bijzonder fragmentarisch en ook steeds gekleurd. Denk maar aan het hilarisch artikel in De Morgen nog niet zo heel lang geleden.
Aaan de andere kant heeft hij zelf eigen media genoeg.
Ik denk aan de vele radiozenders waar de hele tijd op gebeden wordt en gemist. En de omvangrijke katholieke pers en TV wereldwijd
Oud 30 december 2012, 02:21   #3313
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
UIteraard worden bisschopen niet om de haverklap gevraagd om hun mening over de prijs van benzine te geven!
Blijft de vraag: wanneer werden ze dan wel gevraagd? Trouwens, als de katholieke stem ergens in een debat mocht weerklinken, was er ook de stem van de voorstander. Bertinotti bijvoorbeeld heeft in meerdere programma's - met veel welwillendheid van de presentatoren - haar zeg mogen doen. U kent toch Bertinotti, hoop ik...?
Oud 30 december 2012, 02:22   #3314
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat noem ik een media-opening
Als dat "mediaopening" is, dan heeft zowat iedereen die. De aandacht van de media kan je immers vrij gemakkelijk halen.
Oud 30 december 2012, 02:22   #3315
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelovigen zijn ook burgers. Ook zij mogen hun mening uit en zich politiek organiseren. Ook dat is democratie.

U hebt het echt wel moeilijk met de ware verscheidenheid van een democratisch debat, nietwaar?!
Ja, ik heb er genoeg van, u kent dus niet het verschil tussen iemand die spreekt binnen een bepaalde functie en het woord nemen als burger.
Of laat het me anders stellen, u kent het wel, maar weigert uw kromme redenering in te zien wat tot dovemansgesprekken met u leidt.
Ga nog even kijken of onze Albert of ons Eliooke op den TV zijn, als burger, uiteraard....
Oud 30 december 2012, 02:23   #3316
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei toch dat je zelfs zou bestrijden dat de Paus een media-opening had.

Die media-magnaat bezet notabene zelf een hoop media.

Jij bent niet helemaal goed bij je hoofd de helft van de tijd
Welke media "bezet" de paus dan wel, buiten Radio Vaticana en L'Osservatore (die niemand buiten kerkelijke kring leest)?
Oud 30 december 2012, 02:23   #3317
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze treden op als kerkelijke gezagsdragers zei ik al tien keer, maar jij herhaalt al 100 keer jouw achterhaald refreintje, zoals gewoonlijk, alsof je nooit weerlegd bent: In feite moest je je schamen voor jouw intellectuele onhygiëne
Oud 30 december 2012, 02:25   #3318
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke media "bezet" de paus dan wel, buiten Radio Vaticana en L'Osservatore (die niemand buiten kerkelijke kring leest)?
De katholieken beschikken over een wereldwijd medianet

Je ontkent weer eens het bestaan van de zon

Effenaf schandaleus
Oud 30 december 2012, 02:26   #3319
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb er genoeg van, u kent dus niet het verschil tussen iemand die spreekt binnen een bepaalde functie en het woord nemen als burger.
Of laat het me anders stellen, u kent het wel, maar weigert uw kromme redenering in te zien wat tot dovemansgesprekken met u leidt.
Ga nog even kijken of onze Albert of ons Eliooke op den TV zijn, als burger, uiteraard....
En jawel, daar maakt u weer eens de zoveelste uitschuiver. Als EdR spreekt als hoofd van de regering, dan is dat in een functie die relevant is voor onze staat. Als de koning spreekt dan is dat als hoofd van de staat, dus een relevante functie voor de staat.

Als een bisschop het woord neemt, dan is dat in een hoedanigheid die geen enkel belang heeft voor de staat. Zijn mening is in het leven van de overheid niet meer of minder waar dan die van een andere burger.

Kortom, u gooit functies door elkaar en weet schijnbaar niet meer dat er zoiets is als scheiding van Kerk en Staat...
Oud 30 december 2012, 02:26   #3320
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijft de vraag: wanneer werden ze dan wel gevraagd? Trouwens, als de katholieke stem ergens in een debat mocht weerklinken, was er ook de stem van de voorstander. Bertinotti bijvoorbeeld heeft in meerdere programma's - met veel welwillendheid van de presentatoren - haar zeg mogen doen. U kent toch Bertinotti, hoop ik...?
Nee, en dat wil ik zo houden, Bertinotti ken ik niet.
Kardinaal..bisschop..geestelijken...leken...volgen s u allemaal op tv...over datzelfde onderwerp, vanuit hetzelfde standpunt...en dan nog een vrouw die haar zeg mocht doen en op welwillendheid kon rekenen! Waar, jan, gaat de wereld toch naartoe he?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be