Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2012, 01:48   #3281
eno2
Banneling

Standaard

Het is dus eigenlijk wachten op een Paus zoals de Dalai Lama, die de hele achterlijke rimram eens en voorgoed de deur uitschopt

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 01:48.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 01:48   #3282
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
En dat zij daarin optreden niet in eigen naam maar als plaatsvervangers van de Paus die zelf een plaatsvervanger van God is
Geef mij maar eens een tv-programma waar een bisschop werd opgevoerd als "plaatsvervanger van de paus...".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 01:49   #3283
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geef mij maar eens een tv-programma waar een bisschop werd opgevoerd als "plaatsvervanger van de paus...".
Je snapt het weer niet, zogezegd.

Ze zijn dat tout court en d' office

Ze moeten niet zo voorgesteld worden

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 01:50.
Oud 30 december 2012, 01:53   #3284
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je snapt het weer niet, zogezegd.

Ze zijn dat tout court en d' office

Ze moeten niet zo voorgesteld worden
Dan nog blijft de vraag open: in welke tv-programma werden ze dan wel uitgenodigd? Ik zou het toch wel eens graag weten, want volgens u hebben ze door hun ambt sowieso toegang tot de media.

Nu heb ik, die het hele debat al een tijdje volg, daar toch wel heel weinig van gezien. Kardinaal Vingt-Trois is in het nieuws gekomen door zijn oproep aan de gelovigen om brieven te schrijven alsook zijn uiteenzetting voor de Franse parlementariërs, maar daarmee hebben we het grotendeels gehad. Bitter weinig als je het vergelijkt met de talrijke keren dat er leken werden uitgenodigd.
Oud 30 december 2012, 01:54   #3285
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is dus eigenlijk wachten op een Paus zoals de Dalai Lama, die de hele achterlijke rimram eens en voorgoed de deur uitschopt
Heeft de Dalai Lama dan "iets de deur uitgeschopt"?
Oud 30 december 2012, 01:54   #3286
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft de Dalai Lama dan "iets de deur uitgeschopt"?
Lees en vergeet niet
Oud 30 december 2012, 01:56   #3287
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vecht weer tegen windmolens. Immers, als gelovigen of geestelijken hun stem verheffen in het democratisch gevoerde debat, houdt dit niet in dat ze zich "bemoeien" met iets waarop ze geen recht hebben.

Ook een bisschop mag als burger zijn stem uiten. Ook een gelovige leek mag dat doen. Ook het hoofd van de vrijzinnigheid mag dat doen. Ook een gewoon lid van de vrijzinnigheid mag dat doen. De reden is eenvoudig: dat speelt uiteindelijk alleen geen rol voor het basisrecht dat ieder van die burger toekomt, nl. het recht zich te uiten.
Hilarisch dat iemand die homo's rechten ontzegt, zich beroept voor zijn vereniging op het recht zich te uiten.
Hypocriet noem je een dergelijke mening!
Wanneer uw geestelijken gezagdragers zijn bemoeien zij zich wel met staatszaken, wie zijn zij om te beweren dat een staat die beslissing om homo's gelijke rechten te geven, niet zou mogen nemen?

Waarom willen gelovigen trouwens betogen? Waar verheffen zij hun stem tegen, gelijke rechten voor anderen...omdat het niet strookt met hun opvattingen die gebaseerd zijn op gebakken lucht.
Gelukkig is hier het homohuwelijk al mogelijkheid.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 01:57   #3288
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Dan nog blijft de vraag open: in welke tv-programma werden ze dan wel uitgenodigd? Ik zou het toch wel eens graag weten, want volgens u hebben ze door hun ambt sowieso toegang tot de media.
Bewijs jij liever jouw bewering, want dat ze toegang hebben tot de media is een paal boven water

Citaat:
Nu heb ik, die het hele debat al een tijdje volg, daar toch wel heel weinig van gezien. Kardinaal Vingt-Trois is in het nieuws gekomen door zijn oproep aan de gelovigen om brieven te schrijven alsook zijn uiteenzetting voor de Franse parlementariërs, maar daarmee hebben we het grotendeels gehad. Bitter weinig als je het vergelijkt met de talrijke keren dat er leken werden uitgenodigd
QED

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 02:00.
Oud 30 december 2012, 01:57   #3289
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Mag een burger die gelovig is, dan geen stelling innemen in dit debat, onder het mom "dit gaat niet over het kerkelijk huwelijk"?
Natuurlijk mag hij dat. Alleen komt het ongeloofwaardig over. Hij neemt stelling in op basis van religieuze principes die niets met het burgerlijk huwelijk te maken hebben. Ik heb nog geen enkele rationele reden gezien waarom twee homoseksuelen niet met elkaar zouden mogen trouwen.
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2012, 02:00   #3290
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu heb ik, die het hele debat al een tijdje volg, daar toch wel heel weinig van gezien. Kardinaal Vingt-Trois is in het nieuws gekomen door zijn oproep aan de gelovigen om brieven te schrijven alsook zijn uiteenzetting voor de Franse parlementariërs, maar daarmee hebben we het grotendeels gehad. Bitter weinig als je het vergelijkt met de talrijke keren dat er leken werden uitgenodigd.
Een Kardinaal? Was hij daar als burger, om op te roepen om uit naam van god op te roepen brieven te schrijven? Vandaar dat u zijn titel vermeldt, volgens mij hangt u nu spreekwoordelijk aan uw eigen koord.
Eno had dus gelijk, er is wel degelijk toegang tot de media en " ineens" hebt u dat ook gezien!
Oud 30 december 2012, 02:01   #3291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijs jij liever jou bewering, want dat ze toegang hebben tot de media is een paal boven water
Ik heb u al meegegeven dat er in de diverse debatten en interviews op de Franse televisie bijna steeds leken aan bod kwamen. Slechts enkele geestelijken. Bijna nooit bisschoppen.

Kortom, als die bisschoppen zo'n gemakkelijke toegang hebben tot de media, waarom zijn ze dan zo goed als afwezig op het Franse scherm?
Oud 30 december 2012, 02:02   #3292
eno2
Banneling

Standaard

Alléz, de draad is terug on topic geraakt. Zullen we er dan maar mee stoppen?
Oud 30 december 2012, 02:02   #3293
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Een Kardinaal? Was hij daar als burger, om op te roepen om uit naam van god op te roepen brieven te schrijven? Vandaar dat u zijn titel vermeldt, volgens mij hangt u nu spreekwoordelijk aan uw eigen koord.
Eno had dus gelijk, er is wel degelijk toegang tot de media en " ineens" hebt u dat ook gezien!
Alweer de zoveelste kronkel. De kardinaal kwam in het nieuws door zijn oproep. Is dat dan "toegang tot de media"? Als Dutroux weer eens ter sprake komt in onze journaals, betekent dat dan dat hij "toegang tot de media" heeft?

Volgens jullie wel.

Of hoe wel duidelijk welke ongerijmde gedachtegang jullie erop nahouden!
Oud 30 december 2012, 02:02   #3294
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb u al meegegeven dat er in de diverse debatten en interviews op de Franse televisie bijna steeds leken aan bod kwamen. Slechts enkele geestelijken. Bijna nooit bisschoppen.

Kortom, als die bisschoppen zo'n gemakkelijke toegang hebben tot de media, waarom zijn ze dan zo goed als afwezig op het Franse scherm?
Ze zullen terecht Aartsvervelend gevonden worden
Oud 30 december 2012, 02:04   #3295
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Alweer de zoveelste kronkel. De kardinaal kwam in het nieuws door zijn oproep. Is dat dan "toegang tot de media"? Als Dutroux weer eens ter sprake komt in onze journaals, betekent dat dan dat hij "toegang tot de media" heeft?

Volgens jullie wel.

Jij staat wel goed op je kop.
Natuurlijk heeft Dutroux een mediaopening zo groot als het Hol van Pluto.
Nu is het weer zijn enkelband

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 02:05.
Oud 30 december 2012, 02:04   #3296
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En net had u het nog over een kardinaal, komen nu wat bisschoppen bij en geestelijken....maar " ze" zijn afwezig op het Franse scherm...wat wilt u graag , avondvullende programma's over religieuze standpunten?
U lult u altijd vast in uw redeneringen!
Oud 30 december 2012, 02:06   #3297
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Natuurlijk mag hij dat. Alleen komt het ongeloofwaardig over. Hij neemt stelling in op basis van religieuze principes die niets met het burgerlijk huwelijk te maken hebben. Ik heb nog geen enkele rationele reden gezien waarom twee homoseksuelen niet met elkaar zouden mogen trouwen.
Is geloofwaardig dan een element om een burger al dan niet het recht te geven zich te uiten?

Heeft u ooit gehoord van Alain Soral? Dat is een Frans filosoof. Helemaal niet katholiek, wel integendeel. Hij is een uitgesproken communist. Hij is een graag gevraagd gast op de Franse tv, maar hij heeft zich al vele malen uitgesproken tegen het homo"huwelijk". Schijnbaar hoef je dus geenszins religieus geïnspireerd te zijn om dat standpunt in te nemen.
Oud 30 december 2012, 02:07   #3298
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En net had u het nog over een kardinaal, komen nu wat bisschoppen bij en geestelijken....maar " ze" zijn afwezig op het Franse scherm...wat wilt u graag , avondvullende programma's over religieuze standpunten?
U lult u altijd vast in uw redeneringen!
Vast? Wie beweert er hier dat de bisschoppen "mediatoegang" hebben en daar dus gebruik van maken?

Ik alvast niet. Ik stel immers vast dat de bisschoppen zo goed als afwezig zijn op de tv in het hele debat.

Dus, zeg mij eens, waar haalt men dan de bewering vandaan dat de bisschoppen mediatoegang hebben? 't Blijkt alvast niet uit de feiten...
Oud 30 december 2012, 02:07   #3299
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volgens jullie wel.

Dus met je kop op het scherm als kardinaal, om je standpunten inzake het burgelijk huwelijk voor homo's te geven is geen toegang hebben tot de
media?
Natuurlijk hebben hoge gezagdragers die toegang, dat vergelijken met een veroordeelde crimineel is de focus verplaatsen in de discussie, lukt u dat wel eens?
Oud 30 december 2012, 02:08   #3300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij staat wel goed op je kop.
Natuurlijk heeft Dutroux een mediaopening zo groot als het Hol van Pluto.
Nu is het weer zijn enkelband
Dutroux heeft nul komma nul mediatoegang. De media beslissen immers zelf of ze nieuws over Dutroux brengen.

Mediatoegang is een actief gegeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be