![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of mijn tegenvoorbeeld? Blijkbaar vinden jullie het normaal om sociale herverdeling te doen via de middenklasse? Ik blijf bij mijn stelling, de erfenisrechten van de middenklasse is een goede maatregel om armoede te voorkomen. Maar jij bent er blijkbaar niet mee eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de ene een erfenis van tien miljoen krijgt, de andere één van tienduizend en nog een andere honderdduizend euro schulden erft, dan gaat er meer armoede zijn dan wanneer alle erfenissen in een gezamenlijke pot gestoken worden en over iedereen gelijk verdeeld worden. Er is immers geen reden om aan te nemen dat diegene die een grotere erfenis krijgt minder rijk is. (Integendeel.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 Automatisering zorgt waar mogelijk voor uitstoot van laaggeschoolden 2 Delocalisatie gaat goedkope arbeidskrachten opzoeken ter plekke in het buitenland 3 Lageloonlanden monopoliseren de productie En wij blijven achter met een enorm % werklozen. Wat zou je voorstellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad, communisme werkt, die redenering kan je ook met de lonen doortrekken. Bovendien reken je één faktor niet mee: De motivatie om iets op te bouwen, welvaart en welzijn te scheppen en deze vervolgens te kunnen doorgeven aan een volgende generatie. Dus nogmaals, geef maar eens een realistisch voorbeeld. Het mijne komt uit de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Over aRMOEDE: vraag het eens aan een prof
http://www.demorgen.be/dm/nl/15519/I...erckx-UA.dhtml Vijf pertinente vragen over armoede aan professor Danielle Dierckx (UA) Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke dag een gratis diner, dat sla ik niet af, onder de armoedegrens. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn punt gemaakt, een punt dat niets met communisme te maken heeft. Maar het is natuurlijk oh zo leuk om alles wat je niet bevalt communistisch te noemen als het links is en fascistisch als het rechts is. Kinderachtig is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik geef als voorbeeld een belasting op een vermogen van 400000 euro een gemiddeld middenklasser met eigen woning aan roerend en onroerend vermogen. Jij geeft een voorbeeld van miljoenen, dat is geen middenklasse meer. Ik blijf bij mijn stelling, de middenklasse belastingsvrij laten erven is een goede maatregel die de kans op armoede verkleind. En als jij zelf begint om alle erfenissen in een pot te gooien, dan is dat inderdaad communistisch of je het graag hoort of niet. Dus punt blijft: Geef nu eens een realistisch voorbeeld. Een beetje lastig weet ik wel, want je zit er grondig naast. mvg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dankbaar moet je zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En overigens heb ik 15 jaar zeer goed verdiend als verkoopsingenieur Dit persoonlijke aanvalletje betekent meteen dat je over het besproken algemeen onderwerp met je mond vol tandjes staat. Dat is genoteerd Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 30 december 2012 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Ja ik heb het (zeer) goed. Na 45 jaar armoede. En ik klaag niet. Ik gebruik mijn ervaring voor het aanklagen van algemene toestanden. Ik ben en was goed bestand tegen armoede. Armoede heeft mij er nooit onderuit gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je moet toch je verhaaltje eens bijschaven. 15 jaar verdiend en 45 jaar niets verdiend? hoe heb je dan je pensioen bijeengekregen? Met een loopbaan van 15 jaar?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2012 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb supplementair zes jaar gewerkt als taxichauffeur onder de armoedegrens En ja, met 20 jaar full time werken heb ik mijn pensioenrechten verzekerd. ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind jouw bijdrage interessant, nooit rijk geweest, zal het ook nooit zijn, maar ook geen armoede gekend van dicht of van ver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met meer belastingen invoeren op de middenklasse kan ik ook met een aantal geniale ideeën afkomen hoor. Maar dat is jullie invulling van herverdeling van rijkdom waarschijnlijk. Heel uw leven gewerkt en gespaard en dan nog mogen betalen voor het huis waar je in woont of waar je ouders in wonen. |
|
![]() |
![]() |