![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3421 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3422 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vraag was echter al eerder hoe om te gaan met geestelijken die niet gehuwd zijn omwille van andere redenen dan een bepaalde geestelijke roeping (er zijn namelijk ook geestelijken die er bewust voor het celibaat kiezen - vooral binnen de "anglo-catholics"). Sommige bleken er een relatie op na te houden die niet strookte met de christelijke moraal. In sommige parochies was men daar ruimdenkend over, in andere niet. Daarom ook is dat ter sprake gekomen in een aantal synodes. Stel dat een van die geestelijken tot bisschop wordt verkozen. Welnu, men heeft, volledig overeenkomstig de christelijke moraal, geoordeeld dat deze mensen tot het bisschoppelijk ambt kunnen komen, maar dan alleen als duidelijk is dat ze hun homofiele neigingen niet in de praktijk brengen. M.a.w. van deze mensen wordt het celibaat verwacht. In die zin kiest de anglicaanse gemeenschap voor celibataire bisschoppen, daar waar de katholieke Kerk dat principe over de hele lijn doortrekt, ongeacht of men hetero- of homofiele gevoelens koestert. De anglicaanse Kerk heeft zich trouwens in niet mis te verstane bewoordingen uitgelaten over het homo"huwelijk". Het is "neen" over heel de lijn. |
|
|
|
|
|
|
#3423 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze moeten dus niet celibatair zijn. En wie zal controleren of ze er echt geen (homo) seksuele praktijken op nahouden? Ze geloven op hun woord? Laatst gewijzigd door eno2 : 4 januari 2013 om 22:39. |
|
|
|
|
|
|
#3424 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3425 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3426 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3427 |
|
Minister-President
|
een beetje zoals wat homohatende idioten 3000 jaar geleden in een boekske hebben geschreven hun zaak is en moderne verstandige mensen daar best geen rekening mee houden?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
|
#3428 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Zoiets, ja.
|
|
|
#3429 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.eglise.catholique.fr/conf...ete-14982.html |
|
|
|
|
|
|
#3430 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat inhoudelijk argumenten die niet stroken met de religieuze opvattingen geen argumenten kunnen zijn? |
|
|
|
|
|
|
#3431 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3432 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3433 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus uw deelt de standpunten van de link die u gaf? Is dat wat u wilt zeggen?
Dan herhaal ik nog maar een mijn vraag, betekent dit dat andere standpunten inhoudelijk geen bijdrage zijn? Wanneer u het debat aangaat, moet u ook eens leren gestelde vragen te beantwoorden. |
|
|
|
|
|
#3434 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit schreef ik: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3435 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En tellen die inhoudelijk mee, wanneer ze niets met religie te maken hebben, of daar zelfs haaks op staan? Of gebruikt u ze enkel wanneer de inhoud van die argumenten uw religieus standpunt ondersteunen? Daar gaat de vraag over, relevant dus met uw eigen opmerkingen dus geef maar eens antwoord inplaats van het gebruikelijk gedraai en gekeer. |
|
|
|
|
|
|
#3436 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou de argumentatie niet waardevol zijn? Kortom, heeft u eigenlijk al de tekst gelezen en kunnen we dan bijgevolg een inhoudelijke discussie voeren?
|
|
|
|
|
|
#3437 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welk gedraai en gekeer? Ik verwijs naar een tekst en de daarin besloten argumentatie. U daarentegen begint plotseling over de stelling van een zogezegde tegenstelling tussen de twee vormen argumentatie. Mij een raadsel hoe u daartoe komt, daar u nog niet eens de tekst heeft gelezen. Laat staan dat u dus een of andere tegenspraak zou kunnen aanhalen.
|
|
|
|
|
|
#3438 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|