Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2013, 19:35   #3441
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk gedraai en gekeer? Ik verwijs naar een tekst en de daarin besloten argumentatie. U daarentegen begint plotseling over de stelling van een zogezegde tegenstelling tussen de twee vormen argumentatie. Mij een raadsel hoe u daartoe komt, daar u nog niet eens de tekst heeft gelezen. Laat staan dat u dus een of andere tegenspraak zou kunnen aanhalen.
Daar gaan we weer en voor de zoveelste keer. U wees erop dat er ook in de link niet religieuze argumenten werden aangehaald, kunt u dan eens eindelijk zeggen of u ertoe kunt komen te erkennen dat ook argumenten die uw religieuze standpunten niet ondersteunen, al of niet waardevol zijn?
Of benoemt u enkel niet religieuze standpunten wanneer die uw religieuze uitgangspunten ondersteunen?
Het woord tegenstelling heb ik niet eens gebruikt, probeer dus niet de focus te zetten op iets wat niet ter zake doet en wees eens duidelijk over uw standpunten.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 20:13   #3442
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar gaan we weer en voor de zoveelste keer. U wees erop dat er ook in de link niet religieuze argumenten werden aangehaald, kunt u dan eens eindelijk zeggen of u ertoe kunt komen te erkennen dat ook argumenten die uw religieuze standpunten niet ondersteunen, al of niet waardevol zijn?
Ik verwijs naar een verklaring van de katholieke Kerk in Frankrijk en wijs erop dat er in de bisschoppen in die tekst ook elementen aanbrengen die eerder een bepaalde antropologische visie verwoorden dan een die op religieuze gronden werd uitgewerkt.

Wat vraagt u dan eigenlijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 20:14   #3443
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het woord tegenstelling heb ik niet eens gebruikt, probeer dus niet de focus te zetten op iets wat niet ter zake doet en wees eens duidelijk over uw standpunten.
Standpunt? Ik verwees naar de verklaring van de Franse bisschoppen. Is dat dan een "standpunt"?
Oud 5 januari 2013, 20:26   #3444
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of benoemt u enkel niet religieuze standpunten wanneer die uw religieuze uitgangspunten ondersteunen?
Euh, wat wil dan zeggen "een standpunt benoemen"?

Wat er ook van zij, ik heb u er enkele malen in deze draad op gewezen dat ook mensen vanuit een niet-religieuze achtergrond de wetswijziging afwijzen. In Frankrijk is het debat immers veel rijker dan u denkt. Het is heus geen tegenstelling van allen tegen de katholieken.

Niemand minder dan Lionel Jospin, die men niet onmiddellijk kan verdenken van enig conservatisme of speciale koestering voor de katholieke Kerk, heeft verklaard de visie niet te delen van zijn partijgenoot, Hollande.
Oud 6 januari 2013, 01:45   #3445
eno2
Banneling

Standaard

De Franse overheid is bang, dat de katholieke scholen tegen het algemene huwelijk gaan opkomen

Citaat:
Libération

Avec ses quelque deux millions d'élèves, l’enseignement catholique se prépare-t-il �* la mobilisation contre le projet de loi sur le mariage pour tous ? C’est la crainte du ministre de l’Education Vincent Peillon, qui a envoyé ce vendredi une lettre �* ses recteurs d’académie, leur demandant «la plus grande vigilance» vis-�*-vis des établissements privés. «Le caractère propre de ces établissements ne saurait leur permettre de déroger au strict respect de tous les individus et de leurs convictions, écrit le ministre dans ce courrier que Libération s'est procuré (voir ci-dessous). Il convient donc d'appeler �* la retenue et �* la neutralité au sein de tous les établissements afin que l'école ne fasse l'objet d'aucune instrumentalisation.»

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2013 om 01:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 01:50   #3446
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verwijs naar een verklaring van de katholieke Kerk in Frankrijk en wijs erop dat er in de bisschoppen in die tekst ook elementen aanbrengen die eerder een bepaalde antropologische visie verwoorden dan een die op religieuze gronden werd uitgewerkt.

Wat is nu eigenlijk precies je probleem met dat homohuwelijk, Jan?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 07:40   #3447
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
VDB is van mening dat het traditionele huwelijk in waarde is gedaald (sic). Heeft-ie al meerdere keren geschreven.

Wat die waarde en/of daling precies inhoudt weet echter niemand want vragen hierover worden door betrokkene stelselmatig genegeerd.
Oud 6 januari 2013, 07:55   #3448
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Even opgesnord :
Citaat:
Ja, het huwelijk wordt daarmee naar beneden gehaald.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Dus bijgevolg ook jouw eigen huwelijk, neem ik aan.

Kun je even een percentage plakken op die daling in waarde?

Voorheen 100% en nu? Misschien 75%?

Nog lager?
Oud 6 januari 2013, 08:02   #3449
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En terug iets anders opgesnord :
Citaat:
Er zijn de laatste tijd trouwens allerlei bisschoppelijke verklaringen, mededelingen en interviews van bisschoppen geweest die een heel interessante insteek weergeven en wijzen op de waarde van het enige, echte traditionele huwelijk.
Citaat:
Ach ja, De Waarde van het Traditionele Huwelijk.

Enige tijd geleden zei je nog dat De Waarde van dat huwelijk aanzienlijk werd aangetast door de invoering van het homohuwelijk.

En? Gezien jouw huwelijk blijkbaar niet veel meer waard is, de echtscheiding al aangevraagd?
Oud 6 januari 2013, 08:14   #3450
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kortom, met veel poeha allerlei nietszeggende slogans roepen �* la "daling in waarde" - doet het ongetwijfeld goed op de kansel waar verwacht wordt dat iedereen heftig ja knikt - maar wel niet thuis geven wanneer er verder wordt op ingegaan.

Typisch Van Den Berghe.

Niks van aantrekken dus.
Oud 6 januari 2013, 09:46   #3451
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor elke 100 huwelijken in ons land zijn er 71 echtscheidingen. België is daarmee de absolute koploper in Europa wat betreft het aantal echtscheidingen. Dat blijkt uit een onderzoek in de 27 Europese lidstaten.
In België worden ten opzichte van het aantal huwelijken de meeste echtscheidingen van Europa voltrokken. In 2005 waren er in ons land 43.182 huwelijken en 30.844 echtscheidingen. Dat wil zeggen 71 echtscheidingen op 100 huwelijken. Het EU-gemiddelde ligt op 43,5 echtscheidingen voor 100 huwelijken.
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...-bij-ons.dhtml
(Cijfers van 2008 maar veel verschil zal er niet zijn met 2012)

Als je deze cijfers bekijkt, kan je enkel maar vaststellen dat het huwelijk de hulp van holebi's niet nodig heeft om in waarde te dalen, dat kunnen de heteroseksuelen overduidelijk maar al te goed zelf.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 12:06   #3452
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...-bij-ons.dhtml
(Cijfers van 2008 maar veel verschil zal er niet zijn met 2012)

Als je deze cijfers bekijkt, kan je enkel maar vaststellen dat het huwelijk de hulp van holebi's niet nodig heeft om in waarde te dalen, dat kunnen de heteroseksuelen overduidelijk maar al te goed zelf.
Waar er meest gescheiden wordt, wordt het meest gehuwd (herhuwd)
Oud 6 januari 2013, 12:07   #3453
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
VDB is van mening dat het traditionele huwelijk in waarde is gedaald (sic). Heeft-ie al meerdere keren geschreven.

Wat die waarde en/of daling precies inhoudt weet echter niemand want vragen hierover worden door betrokkene stelselmatig genegeerd.
Het huwelijk is algemeen geworden en dat is een upgrade
Oud 6 januari 2013, 12:22   #3454
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De vraag werd al twee keer geformuleerd, ze lijkt me duidelijk, ik wil weten of u in uw opvattingen ruimte kunen bieden voor niet religieuze standpunten, wanneer ze haaks op uw overtuiging staan.
En ik zou het waarderen mocht u antwoord geven, anders heeft het geen enkele zin nog te reageren op uw uitlatingen.
Oud 6 januari 2013, 12:23   #3455
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, met veel poeha allerlei nietszeggende slogans roepen �* la "daling in waarde" - doet het ongetwijfeld goed op de kansel waar verwacht wordt dat iedereen heftig ja knikt - maar wel niet thuis geven wanneer er verder wordt op ingegaan.

Typisch Van Den Berghe.

Niks van aantrekken dus.
Dat klopt en is erg vervelend, zo valt er nauwelijks een discussie te voeren.
Oud 6 januari 2013, 14:08   #3456
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag werd al twee keer geformuleerd, ze lijkt me duidelijk, ik wil weten of u in uw opvattingen ruimte kunen bieden voor niet religieuze standpunten, wanneer ze haaks op uw overtuiging staan.
En ik zou het waarderen mocht u antwoord geven, anders heeft het geen enkele zin nog te reageren op uw uitlatingen.
Mij is niet duidelijk wat de vraag eigenlijk inhoudt, daar het toch duidelijk is wat ik aanstip bij de verklaring van de Franse bisschoppen. Nl. dat er ook elementen buiten het religieuze spectrum aangestipt kunnen worden om de bestaande huwelijkswetgeving te behouden zoals ze is. Dit lijkt me glashelder.
Oud 6 januari 2013, 14:10   #3457
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dit dan iets persoonlijk? Me dunkt dat dit niet het geval is. De verklaring van de Franse bisschoppen kan hierin heel nuttig zijn. Heeft u zich de moeite getroost die eens te lezen?
Oud 6 januari 2013, 14:28   #3458
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Franse overheid is bang, dat de katholieke scholen tegen het algemene huwelijk gaan opkomen
Net als in ons land bestaat er zoiets als het recht op vereniging en onderwijs. In de grondtekst onderstreept de Kerk de waarden eigen aan het katholieke onderwijs alsook de zending die ervan uitgaat, zonder evenwel dwingend te zijn:

Citaat:
"L'Enseignement Catholique ne peut pas renoncer �* la liberté de proposer le message et d'exposer les valeurs de l'éducation chrétienne. Il devrait
être clair �* tous qu'exposer et proposer n'équivaut pas �* imposer" (5).
De overheid van zijn kant kan niet anders dan die eigenheid respecteren overeenkomstig de wet van 1959. Bijgevolg heeft de minister geen enkele bevoegdheid de scholen in een bepaalde ideologische denkrichting te duwen. Hij heeft de wetgeving ter zake betreffende de godsdienstvrijheid en de vrijheid van onderwijs in deze te respecteren. De secretaris-generaal van het katholiek onderwijs, de Labarre, heeft de minister hierop gewezen, waarop die zijn standpunt toch enigszins bijgesteld heeft.
Oud 6 januari 2013, 15:02   #3459
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JVDB

You'd have an easier time selling rocks to Stonehenge than getting a straight answer out of him.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 15:34   #3460
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij is niet duidelijk wat de vraag eigenlijk inhoudt, daar het toch duidelijk is wat ik aanstip bij de verklaring van de Franse bisschoppen. Nl. dat er ook elementen buiten het religieuze spectrum aangestipt kunnen worden om de bestaande huwelijkswetgeving te behouden zoals ze is. Dit lijkt me glashelder.
Hou toch op, je beantwoord gewoon geen gestelde vragen. De vraag is duidelijk genoeg en drie keer geformuleerd, ga er ergens anders mee rammelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be