![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3561 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoeveel conflicten in de wereld zijn er momenteel niet gebaseerd op religie? Ik geef toe dat de Islam een serieus deel voor haar rekening neemt maar in Belfast was het ook niet rustig de laatste dagen. Het grote conflict tussen Ierland en de VK is in principe hoofdzakelijk een geloofsconflict. Vandaar vind ik, zoals reeds eerder vermeld, dat het principe van godsdienstvrijheid moet herzien worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3562 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3563 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zolang je dezelfde conservatieve traditionele principes blijft huldigen, blijf je betrokken bij extremisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3564 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3565 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelijk een duivel in een wijwatervat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3566 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3567 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3568 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu kan hij weer van voor af aan beginnen! Lees alvast de eerste 178 pagina's, dan weet je toch een beetje waaraan je je kan verwachten ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3569 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3570 |
Minister-President
|
![]() Zonder schroom.
![]() |
![]() |
![]() |
#3571 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3572 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik vrees dat ik daar de tijd, noch de energie voor kan opbrengen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3573 |
Minister-President
|
![]() Ik ook niet maar toch kan ik het niet laten als hij met z'n hoogdravend religieus gewauwel begint en dan denk ik aan jonge mensen die een einde aan hun leven maken voor iets dat genetisch vastligt...dan begint mijn bloed te koken.
![]() |
![]() |
![]() |
#3574 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb het persoonlijk twee keer in mijn nabije omgeving meegemaakt. Daarom was ik ook wel een beetje geschokt door die uitspraak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3575 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Godsdienstigen zijn de dikste egoïsten die je ooit zal ontmoeten: het gaat hen niet om hun medemens, hun hele leven draait rond het bekomen van een zitje in hun felbegeerde en onbestaande hemel. Wat ze ook moeten doen of wie ze ook moeten verneuken om daar te geraken, da's totaal onbelangrijk. Het godsdienstig doel heiligt echt ALLE middelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de Ierse republiek wonen er ook anglicanen, ook presbyteranen, en nog veel meer. Of denkt u dat de katholieke Ieren na hun onafhankelijkheid misschien alle andersgelovigen tot het katholicisme dwongen of hen uit de jonge staat verbanden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3577 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan uw stellingname te zien, heeft u de toespraak van de paus niet gelezen. Kortom, u oordeelt over zaken die u niet kent. Niet echt fraai te noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3578 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3579 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand heeft u het recht ontzegd zaken aan te klagen. Ik al zeker niet. Alleen gaat het daarover niet. De gegrondheid is immers een andere zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen stel ik vast dat zowat iedereen die hier in deze draad na een tijdje komt aanwaaien steeds weer dezelfde vragen stelt. In deze is de verklaring van de Franse bisschoppen een mooie uiteenzetting van de verschillende argumenten. Daarom verwijs ik ernaar. |
|
![]() |
![]() |