Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 117 67,24%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,75%
Creationist op religieuze basis 6 3,45%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,34%
Twijfels alom 23 13,22%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2013, 18:12   #3401
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zoals ???
geschriften van duizenden jaren oud, schilderijen en miljoenen getuigenissen die minstens even sterk zijn als ufo getuigenissen. Zoiets noem ik toch duidelijk beter.

Citaat:
Miljoenen jaren verder geëvolueerd ? Waar heeft die dit gezegd ? Maak er gelijk miljarden van.
Hij zegt letterlijk, "aliens die duizenden zoniet miljoenen jaren verder zijn dan ons", wat later spreekt hij over "onsterfelijken".

Kijk hoe ver wij gekomen zijn in 2000 jaar, het moet extreem veel langer zijn dan dat om de dingen te kunnen bereiken waar hij van spreekt. Miljoenen jaren zal nog wat kort zijn vrees ik.

Citaat:
O, hier is een wetenschapper aan het woord waar Michio het nakijken heeft.
Ik zeg maar wat er in het filmpje staat.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 18:20   #3402
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat de sceptici de gedachte van bezoek uit de tijd/ruimte niet aankunnen is wel duidelijk, maar of ze zich onder ons bevinden heb ik wel ernstige twijfels, maar doe dit niet af als onmogelijk, gezien ik ook rekening wil houden met de factor tijd.
De skeptici hebben geen probleem met buitenaards bezoek, wij hebben een probleem met de mensen die claimen dat:

- Aliens die, min of meer, almachtig zijn in vergelijking met ons zich laten vangen door mieren. En dat die aliens dat gewoon toestaan.

- Het universum is onbegrijpelijk groot, maar op onze 10^-100% ervan storten om de haverklap ruimteschepen neer. Schepen die volgens u (en Kaku) ENORME energieën gebruiken, maar blijkbaar nooit of te nimmer voor een earth-shattering-kaboom zorgen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan en iedere trope die te maken heeft met buitenaards leven en ruimtevlucht aanhalen.
Oud 6 januari 2013, 18:22   #3403
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat de sceptici de gedachte van bezoek uit de tijd/ruimte niet aankunnen is wel duidelijk, maar of ze zich onder ons bevinden heb ik wel ernstige twijfels, maar doe dit niet af als onmogelijk, gezien ik ook rekening wil houden met de factor tijd.
Ik ben sceptisch en ik vind dat niet onredelijk zolang er geen onweerlegbare bewijzen zijn.

Alles moet vertrekken vanuit waarnemingen. Nu zou je kunnen stellen dat de ervaringen van mensen als waarnemingen gelden maar ik moet dit tegenspreken. Er zijn veel getuigenissen van mensen die Maria gezien hebben maar .

Dus de ervaringen kunnen enkel als bewijs aanzien worden indien ze kunnen geverifieerd worden. Indien bvb iemand drie weken op rij de lotto cijfers zou kunnen geven (voor de trekking uiteraard) ga ik er waarde aan hechten. Ik zou dan toch wel nog eerst onderzoeken indien er niet gesjoemeld is natuurlijk.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 18:22   #3404
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben sceptisch en ik vind dat niet onredelijk zolang er geen onweerlegbare bewijzen zijn.

Alles moet vertrekken vanuit waarnemingen. Nu zou je kunnen stellen dat de ervaringen van mensen als waarnemingen gelden maar ik moet dit tegenspreken. Er zijn veel getuigenissen van mensen die Maria gezien hebben maar dit zijn geen waarnemingen.

Dus de ervaringen kunnen enkel als bewijs aanzien worden indien ze kunnen geverifieerd worden. Indien bvb iemand drie weken op rij de lotto cijfers zou kunnen geven (voor de trekking uiteraard) ga ik er waarde aan hechten. Ik zou dan toch wel nog eerst onderzoeken indien er niet gesjoemeld is natuurlijk.

Laatst gewijzigd door JimmyB : 6 januari 2013 om 18:23.
Oud 6 januari 2013, 18:33   #3405
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik beschouw ons niet extreem ver gevorderd tov de Papoea's. Ik denk bvb meer aan het verschil tussen mieren en ons.
Dan zal je vast type 0 ( wat wij zijn ) met type 3 bedoelen. Maar zover moeten we niet gaan om bezoek te verwachten. Dit kan ook al best door type 2.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 18:35   #3406
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik moet eerlijk bekennen dat het verbergen van een paar aliens in de kelder me zwaar begint tegen te vallen, die geur begint ondraaglijk te worden...

En vreten dat die beesten doen!
Zie je wel dat je een trol bent. Je verknoeit zo een interessante topic en dat betreur ik wel.
Oud 6 januari 2013, 18:41   #3407
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
geschriften van duizenden jaren oud, schilderijen en miljoenen getuigenissen die minstens even sterk zijn als ufo getuigenissen. Zoiets noem ik toch duidelijk beter.
Bullshit !! Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele rechtstreekse getuige, niet van het O.T., niet van het N.T. en niet van de Koran. In het beste geval van horen zeggen via via.
Hier betreft deze UFO waarnemingen zitten we met ooggetuigen. Als je niets beters kan verzinnen, laat het dan. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
Oud 6 januari 2013, 18:42   #3408
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie je wel dat je een trol bent. Je verknoeit zo een interessante topic en dat betreur ik wel.
Is mijn getuigenis waardeloos?

Is het dat wat je bedoelt?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 18:44   #3409
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
De skeptici hebben geen probleem met buitenaards bezoek, wij hebben een probleem met de mensen die claimen dat:

- Aliens die, min of meer, almachtig zijn in vergelijking met ons zich laten vangen door mieren. En dat die aliens dat gewoon toestaan.

- Het universum is onbegrijpelijk groot, maar op onze 10^-100% ervan storten om de haverklap ruimteschepen neer. Schepen die volgens u (en Kaku) ENORME energieën gebruiken, maar blijkbaar nooit of te nimmer voor een earth-shattering-kaboom zorgen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan en iedere trope die te maken heeft met buitenaards leven en ruimtevlucht aanhalen.
He, dit kan je misschien eens met Kaku zelf op tafel gooien. Misschien breng je zelf deze wetenschapper in verlegenheid. Zou toch sterk zijn niet ?
Oud 6 januari 2013, 18:45   #3410
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal je vast type 0 ( wat wij zijn ) met type 3 bedoelen. Maar zover moeten we niet gaan om bezoek te verwachten. Dit kan ook al best door type 2.
Ik verwacht al 10 jaar de jackpot bij euromiliions, maar voorlopig is het nog altijd nougabollen helaas.
En de kans om de jackpot te winnen bij euromillions is onvoorstelbaar veel groter dan dat we zouden ontdekt worden en bezocht door ET.

Maar er zijn nu eenmaal mensen die hun wensen voor waar aannemen, wat de probabiliteit of objectieve realiteit ook moge zijn.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 18:49   #3411
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bullshit !! Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele rechtstreekse getuige, niet van het O.T., niet van het N.T. en niet van de Koran. In het beste geval van horen zeggen via via.
Hier betreft deze UFO waarnemingen zitten we met ooggetuigen. Als je niets beters kan verzinnen, laat het dan. Je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
Ik heb net een UFO gezien. Vergeet niet dat UFO staat voor een "Unidentified Flying Object". Dit kan dus vanalles zijn. Ik denk in mijn geval dat het een wensballon was. Volgens de windrichting zou het kunnen.

Er zijn veel meldingen van UFOs, zelfs door het KMI, maar het is nog maar de vraag indien er één tussen zit die van verre planeten komen.

Trouwens, ik vind een UFO zelf maar primitief.
Oud 6 januari 2013, 18:51   #3412
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
He, dit kan je misschien eens met Kaku zelf op tafel gooien. Misschien breng je zelf deze wetenschapper in verlegenheid. Zou toch sterk zijn niet ?
Waarom? Wat heeft Kaku te maken met claims van ufo-nutcases die geloven dat ze ontvoerd werden door een tractor-beam en door greys met een anale probe gepest en getest? Of die ze letterlijk zien vliegen?

Denk je dat Kaku ze ook ziet vliegen misschien?

Laatst gewijzigd door parcifal : 6 januari 2013 om 18:52.
Oud 6 januari 2013, 19:00   #3413
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, ik vind een UFO zelf maar primitief.
Uiteraard.
Als ze ooit komen zal dat in een vorm zijn die ons voorstellingsvermogen ver te boven gaat.

Aliens in vliegende mechanische tuigen, schotels of driehoeken of sigaren, dat is puur een door de media gecreerde en gevoedde hype.
Daarom ook de volkomen ongeloofwaardigheid van alle getuigen die dergelijke dingen rapporteren. Ze zagen mogelijks iets dat ze niet begrepen of kenden en projecteren er dan maar het aloude cliche op.
Dat is een gekende compensatietechniek van het brein , dat wil patronen zien en objecten classeren zelfs al is er geen patroon en geen classificatie mogelijk.

Laatst gewijzigd door parcifal : 6 januari 2013 om 19:01.
Oud 6 januari 2013, 19:03   #3414
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hij zal er waarschijnlijk ook aan gedacht hebben en daarom besloten hebben om niet akkoord te gaan met de Pindars en Exodussen van de wereld.

Het zou hem niet in verlegenheid brengen, aangezien ik niet tegen hem aan het argumenteren ben.
Oud 6 januari 2013, 19:39   #3415
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn massa's ooggetuigen die maria en engelen hebben gezien of zelfs gepraat hebben met god de vader zelf, letterlijk duizenden en even overtuigend als de alien getuigenissen. Waarom geloof je wel de ene maar niet de andere? Omdat er een complot in moet zitten, anders werkt het niet.

Laatst gewijzigd door BonBon : 6 januari 2013 om 19:39.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 19:41   #3416
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Wij geloven in de evolutietheorie, nochtans ligt de diepere verklaring daarvan bij de microwezentjes.

Dus over nog eens 170 jaar heet het: geloof je in harriechristus' atoomtheorie?
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2013, 19:50   #3417
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Uiteraard.
Als ze ooit komen zal dat in een vorm zijn die ons voorstellingsvermogen ver te boven gaat.

Aliens in vliegende mechanische tuigen, schotels of driehoeken of sigaren, dat is puur een door de media gecreerde en gevoedde hype.
Daarom ook de volkomen ongeloofwaardigheid van alle getuigen die dergelijke dingen rapporteren. Ze zagen mogelijks iets dat ze niet begrepen of kenden en projecteren er dan maar het aloude cliche op.
Dat is een gekende compensatietechniek van het brein , dat wil patronen zien en objecten classeren zelfs al is er geen patroon en geen classificatie mogelijk.
Zo is het. daarom sluit ik ook niet uit dat ze ons inderdaad reeds in de gaten houden. Mijn vergelijking met mieren moet men ook in deze context zien. Leg eens aan een mier uit dat er grote wezens zoals mensen zijn die hen (op sommige momenten) aan het observeren zijn.

Een groot deel van de mieren moet zich daar niets van aantrekken (in het bos bvb) maar deze op mijn tuinpad zijn er aan voor de moeite.
Oud 7 januari 2013, 11:28   #3418
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht

Er zijn verschillende types aliens. De ene heeft verdere technologie dan de andere. Ze komen ook niet allemaal van een puur fysisch universum. Het is heel divers.
Oud 7 januari 2013, 11:59   #3419
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb net een UFO gezien. Vergeet niet dat UFO staat voor een "Unidentified Flying Object". Dit kan dus vanalles zijn. Ik denk in mijn geval dat het een wensballon was. Volgens de windrichting zou het kunnen.
Een ufo "Unidentified Flying Object" kan inderdaad vanalles zijn, dit is niet meer dan semantiek. Het kan een Chinese luchtballon zijn, maar het kan ook een buitenaards toestel zijn.

Alle feiten wijzen aan de een deel van de meldingen onbetwistbaar van buitenaardse oorsprong zijn. En dat aliens hier op aarde zijn, en contact maken met sommige mensen.
Oud 7 januari 2013, 12:30   #3420
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Alle feiten wijzen aan de een deel van de meldingen onbetwistbaar van buitenaardse oorsprong zijn. En dat aliens hier op aarde zijn, en contact maken met sommige mensen.
Dat is zeker betwistbaar.

Zelfs ufo-meldpunt-belgie wijst elke connectie met buitenaardse tuigen of wezens af als verzinsels, fantasie en larie.

Maar ja Exodus, je gelooft nu eenmaal in het dogma van een interdimensionale ruimte, bevolkt met allerlei rare wezens die probleemloos vele Miljarden Watts kunnen spenderen aan frivoliteiten. (Planck-vermogen is 3 * 10^52 Watt, wat nodig is voor dergelijke frivoliteit, veel meer dan het uitgestraald vermogen van bvb. alle sterren in de melkweg samen : 10^36 Watt)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be