Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2013, 09:53   #1
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard Cartoon die er lichtjes over is...

...althans naar Vlaamse normen. Van Kroll in de Wallonische Beobachter zijn we wel wat meer gewoon.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  wever.jpg‎
Bekeken: 200
Grootte:  62,7 KB
ID: 88932  

Oud 8 januari 2013, 09:58   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Niet er over, volgens mij.

Perfecte weergave van de psychose die de roi en Di Rupo trachten te realiseren. En nog wel met de hulp van een paar (on)Vlaamse partijen.

Zij weten wel dat zij zaaien, maar zij weten niet wat zij wel zullen oogsten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 10:02   #3
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Ik vind hem wel hard. Uiteindelijk is het toch nog de bedoeling dat er mee te lachen is. Enfin, we hebben nog wel wat weg af te leggen voor we in Kroll-gebied zitten:

Cartoon uit de Wallonische Beobachter van 4 juni 2011

(De "grap" is zogezegd dat EDR toen iets aan zijn stembanden had)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  kroll.jpg‎
Bekeken: 148
Grootte:  57,2 KB
ID: 88933  

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 8 januari 2013 om 10:04.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 10:03   #4
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Hilarisch

De kans dat een franstalige deze cartoon in dit tweelandenland ooit te zien krijgt is echter minimaal...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 10:04   #5
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Perfecte weergave van de psychose die de roi en Di Rupo trachten te realiseren. En nog wel met de hulp van een paar (on)Vlaamse partijen.

.
100% mee akkoord.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 10:05   #6
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik vind hem wel hard. Uiteindelijk is het toch nog de bedoeling dat er mee te lachen is.
Ik vond'm goed gevonden eigenlijk, vooral de verwijzing naar Dutroux & Martin vond ik schitterend want daar maakt men inderdaad veel minder spel rond dan de gevaarlijke N-VA
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 8 januari 2013 om 10:06.
Oud 8 januari 2013, 10:15   #7
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik vond'm goed gevonden eigenlijk, vooral de verwijzing naar Dutroux & Martin vond ik schitterend want daar maakt men inderdaad veel minder spel rond dan de gevaarlijke N-VA
Ik vind net die verwijzing naar de kindermoordenaars erover. Men dient daar green grappen over te maken.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 10:29   #8
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik vind net die verwijzing naar de kindermoordenaars erover. Men dient daar green grappen over te maken.
Men lacht niet met die kindermoordenaars maar met de weergave van N-VA vergeleken met die kindermoordenaars.
Oud 8 januari 2013, 10:59   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Men moet over alles grappen kunnen maken. Mensen die daar niet tegen kunnen, moeten maar moslim worden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:21   #10
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Men moet over alles grappen kunnen maken. Mensen die daar niet tegen kunnen, moeten maar moslim worden.
Wat voor een belachelijke redenering is dat? Zou je zelf zo reageren als je zus/dochter/... eens onder handen genomen was door Dutroux? Met bepaalde zaken lach je gewoonweg niet. Ik snap dat ze willen kaderen hoe belachelijk de psychose was maar er waren betere alternatieven.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:23   #11
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wat voor een belachelijke redenering is dat? Zou je zelf zo reageren als je zus/dochter/... eens onder handen genomen was door Dutroux? Met bepaalde zaken lach je gewoonweg niet. Ik snap dat ze willen kaderen hoe belachelijk de psychose was maar er waren betere alternatieven.
Dus je vindt het niet grappig. Dat is ok, smaken verschillen.
Maar men moet de grap kunnen maken, dat is het punt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:29   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

.
ah nee zeker ?!?

N-VA heeft de voorzet zelf gegeven ... 'vlaanderen is nog niet klaar voor onafhankelijkheid'

welnu, dan kan de PS het aan om zichzelf te verterken he

de Vlaamse partijen hebben dan toch geen alternatief ... zij zullen terug met de PS besturen (want ze zijn zelf bang van onafhankelijkheid)

zo simpel is machtspolitiek hoor
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 11:41   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat voor een belachelijke redenering is dat?
Je hebt gelijk, naast moslim is politiek correcte kruisvaarder met lange tenen ook nog een optie.

Citaat:
Zou je zelf zo reageren als je zus/dochter/... eens onder handen genomen was door Dutroux?
Wie weet.

Citaat:
Met bepaalde zaken lach je gewoonweg niet.
Jij niet, anderen wel. Overigens, er wordt hier eigenlijk zelfs niet eens gelachen met heel het Dutroux verhaal.

Citaat:
Ik snap dat ze willen kaderen hoe belachelijk de psychose was maar er waren betere alternatieven.
Andras Pandy woonde in Brussel, niet in La Wallonie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 8 januari 2013, 11:51   #14
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
...althans naar Vlaamse normen. Van Kroll in de Wallonische Beobachter zijn we wel wat meer gewoon.
Waar gaan ze volgend jaar vlak voor de verkiezingen mee afkomen? 'Hitler, kom terug, alles is vergeten en vergeven.'?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 12:00   #15
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, naast moslim is politiek correcte kruisvaarder met lange tenen ook nog een optie. Wie weet. Jij niet, anderen wel. Overigens, er wordt hier eigenlijk zelfs niet eens gelachen met heel het Dutroux verhaal.
Andras Pandy woonde in Brussel, niet in La Wallonie.
Politiek correct? Niet bepaald, lach met religie zoveel je wil maar vragen aan Dutroux etc om kinderen te beschermen vind ik rondweg in slechte smaak. Het stoort me vooral dat iedereen die het niet me jouw gevoel voor humor, wat evenzeer persoonlijk is, maar direct met de verfborstel moslim/politiek correct/... beklad.
Oud 8 januari 2013, 12:12   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zalige prent!!!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 8 januari 2013 om 12:13.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 12:23   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politiek correct? Niet bepaald, lach met religie zoveel je wil maar vragen aan Dutroux etc om kinderen te beschermen vind ik rondweg in slechte smaak.
Religies hebben nochthans veel meer slachoffers gemaakt dan Dutroux. Misschien is het een kwestie van afstand kunnen nemen? Mogen er mopjes gemaakt worden over de Mansons? Is dat veraf genoeg?

Citaat:
Het stoort me vooral dat iedereen die het niet me jouw gevoel voor humor, wat evenzeer persoonlijk is, maar direct met de verfborstel moslim/politiek correct/... beklad.
Mij stoort het vooral dat mensen steeds vaker beginnen te janken over alles. Iedereen voelt zich tegenwoordig wel ergens door beledigd. Er zijn altijd wel ergens "gevoeligheden" waarmee blijkbaar moet rekening gehouden worden, en waar dan liefst nog debiele censuurwetjes voor moeten ineengeflanst worden. Wel, zoals met alles speelt dan het spel van actie en reactie. Bij deze dus, aan alle snel op de tenen getrapte politiek correcte wij-willen-geen-cartoons-over-allah emo kruisvaarders die denken dat er met niks mag gelachen worden:

I don't fucking care!

Maar goed, misschien had ik jou de job van moslim of politiek correcte kruisvaarder niet moeten voorstellen. Jij jou humor, ik de mijne?
Oud 8 januari 2013, 12:34   #18
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Deze foto zet perfect de realiteit in Wallonie neer.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2013, 12:41   #19
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Religies hebben nochthans veel meer slachoffers gemaakt dan Dutroux. Misschien is het een kwestie van afstand kunnen nemen? Mogen er mopjes gemaakt worden over de Mansons? Is dat veraf genoeg?

Mij stoort het vooral dat mensen steeds vaker beginnen te janken over alles. Iedereen voelt zich tegenwoordig wel ergens door beledigd. Er zijn altijd wel ergens "gevoeligheden" waarmee blijkbaar moet rekening gehouden worden, en waar dan liefst nog debiele censuurwetjes voor moeten ineengeflanst worden. Wel, zoals met alles speelt dan het spel van actie en reactie. Bij deze dus, aan alle snel op de tenen getrapte politiek correcte wij-willen-geen-cartoons-over-allah emo kruisvaarders die denken dat er met niks mag gelachen worden:

I don't fucking care!

Maar goed, misschien had ik jou de job van moslim of politiek correcte kruisvaarder niet moeten voorstellen. Jij jou humor, ik de mijne?
Yup, ieder zijn gevoel voor humor . Zoals ik zeg was het vooral ineens de link naar "niet eens => moslim/PoCo" die me stoorde . Ik ben zeker ook tegen censuur en afstand zal zeker een rol spelen, je kan niet met iedereen rekening houden natuurlijk maar ik denk wel dat het mogelijk is om rekening te houden met slachtoffers van misdaden zonder dat e onszelf daarvoor moeten muilkorven .
Oud 8 januari 2013, 12:44   #20
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

.
+1 !
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be