![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#522 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Precies..
![]() Maar goed, Wedden dat mensen zoals hij erop wijzen dat dat dus kan gebeuren, andermaal wordt gezien als zijnde "Hollandse/Nederlandse" arrogantie .. ![]() Ach ja.. Jeff |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In gespreks-technieken wordt ook vaak de "hang-yourself" techniek toegepast om hetzelfde te bereiken. ![]()
![]() |
![]() |
#524 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zich bewijzen hoeven ze niet, vooral niet gezien dit ” korte” rijtje met Indo’s Frappant detail, de allereerste Nederlandse piloot die boven Nederland vloog (1910), was …een Indo. Margie Ball, zangeres Freek Bartels, musicalspeler Harald Bergmann, burgemeester John van Beukering, voetballer Alfred Birney, schrijver Marion Bloem, schrijfster Blue Diamonds, zangduo (Broers Riem en Ruud de Wolff) Frits Bolkestein, zakenman en politicus Manon Bollegraf, tennisster Michelle Branch, zangeres Patty Brard, zangeres Stanley Brard, voormalig profvoetballer van Feyenoord, RKC Laurens Jan Brinkhorst, ex-minister voor D66 Petra Laurentien Brinkhorst, echtgenote van prins Constantijn Lotte Bruil-Jonathans, badmintonster Xander de Buisonjé, zanger Claus-Casimir, zoon van prins Constantijn en prinses Laurentien Karina Content-Schaapman, ex-prostituee, ex-politica en publiciste Glenn Corneille, pianist Louis Couperus, schrijver Don Diablo, dj Adriaan van Dis, schrijver Wieteke van Dort, actrice Ernest Douwes Dekker, journalist, publicist, schrijver, politiek activist en onderwijzer Pieter Erberveld, nationale held van Indonesië Elize, zangeres Eloise, dochter van prins Constantijn en prinses Laurentien DJ Paul Elstak, hardcore dj, producer, labeleigenaar Kim Feenstra, model George de Fretes, musicus Mark-Paul Gosselaar, acteur Anneke Grönloh, zangeres Boudewijn de Groot, zanger Giovanni Hakkenberg, Ridder Militaire Willems Orde William Halewijn, portretschilder John Heitinga, voetballer bij Everton FC Armand van Helden, Amerikaans muzikant Johan Hilgers, eerste Nederlander die boven Nederland vloog Thom Hoffman, acteur Theodor Holman, schrijver en columnist Nadja Hüpscher, actrice Jesse Huta Galung, tennisser Ernst Jansz, musicus Jack Jersey, componist-zanger Yvonne Keuls, schrijfster Levi van Kempen, acteur, zanger Anda Kerkhoven, verzetsvrouw in de Tweede Wereldoorlog in Nederland Jelle Klaasen, darter Monique Klemann, zangeres bij Loïs Lane Suzanne Klemann, zangeres bij Loïs Lane Amanda Kluveld, historica en columnist Harry Koster, mede-grondlegger van de Nederlandse popmuziek, bekend van de Omroep Max soap Super Senioren Dennis van Leeuwen, gitarist van de band Kane Leonore van Oranje-Nassau van Amsberg, dochter van prins Constantijn en prinses Laurentien Eddy Lie, schrijver, dichter en beeldend kunstenaar Jamai Loman, zanger en musicalster Kim-Lian van der Meij, zangeres, presentatrice en actrice Charlene Meulenberg, Idols-deelneemster, zangeres Michael Mols, voetballer Joop Munsterman, ondernemer, bestuurslid FC Twente Nada van Nie, presentatrice, actrice Rob Nieuwenhuys, letterkundige,schrijver Jason Oost, voetballer Dewi Pechler, zangeres Eddy du Perron, schrijver Emile Ratelband, positieve goeroe Robin Raven; kinderboekenschrijver Sandra Reemer, zangeres Gertrudes Johannes Resink, dichter, essayist en geleerde Leonard Retel Helmrich, cineast en documentairemaker Tjalie Robinson, schrijver, Indo-activist en Indisch ondernemer Astrid Seriese, zangeres Skate the Great, presentator, rapper Floortje Smit, Idol-deelneemster, zangeres Frédérique Spigt, zangeres Martin Schwab, acteur (Baantjer) Marcus Schenkenberg, acteur, fotomodel Jet Sol, tv presentatrice Winnie Sorgdrager, oud-minister voor D66 Suri van Sornsen, fotomodel en actrice Peter van Straaten, tekenaar Melanie Schultz van Haegen, politica: minister in het kabinet-Rutte Gaston Taument, voormalig profvoetballer Tielman Brothers, grondleggers van de Nederlandse popmuziek Charley Toorop, schilderes Jan Toorop, schilder Van Halen, de broers Alex en Eddie van Halen van de Amerikaanse rockgroep Van Halen Sylvie van der Vaart, actrice, presentatrice en model Georgina Verbaan, actrice, tv-presentatrice Ellen Vogel, actrice Mei Li Vos, Tweede Kamerlid (PvdA) Pim Vosmaer, acteur, regisseur Bobby Vosmaer, oud-voetballer Gerard Wallis de Vries, ex-staatssecretaris, ex-AVRO-voorzitter Sanne Wallis de Vries, cabaretière André Wetzel, oud-voetballer, hoofdtrainer van ADO Den Haag Geert Wilders, Tweede Kamerlid (Partij voor de Vrijheid) Eva van de Wijdeven, actrice Dinand Woesthoff, zanger van de band Kane Eppo Doeve, ontwerper, schilder, tekenaar en boekbandontwerper |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Hou jij alle Indo's in de gaten ofzo?.. Beetje verdacht!... ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
|
![]() Citaat:
![]() Een Fries op het forum hoeft zichzelf evenmin te bewijzen als Nederlander. Het is een Nederlander, evenals een Indo. Beiden zijn geen Hollanders en dragen dus ook niet bij aan de beeldvoming van Hollanders. Anders ligt het bij een Indische Hollander. Deze is Indo, Hollander en daarnaast een Nederlander |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
|
![]() Citaat:
![]() Keek even op wiki, zag dit lijstje om die druiloor op z'n nummer te zetten Luchtvaart interesseert me wel, was verbaasd te lezen dat de eerste Nederlandse piloot een Indo was. Gr. Adrian |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik dacht toch echt dat eerste piloot van Nederland een Hollandse Nederlander was.. Ach ja.. Ook niet zo vreemd eigenlijk.. Anthony Fokker was ook een Indo.. ![]() Kijk maar Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1° Wie sprong voor ons in de bres tegen de aarts- en erfvijand toen Spanje ons zat was en in de steek liet? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=933 2° NU is BXL voor de Nederlandstaligheid nu net een bezette stad. Waarop wacht die verdomde NVA om het leerplan geschiedenis eens onder de loep te nemen. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 januari 2013 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet dat wij (Noord)Nederlanders het beter doen als het gaat om het historische bewustzijn van onze gezamenlijke vaderlandse geschiedenis. Zeker de periode 1815/1839 wordt veelal omschreven als " Zij als in de Belgen moesten ons niet.. " Terwijl de realiteit toch anders en vele male gecompliceerder was.. Citaat:
![]() Als ik het partij programma van de NV-A erop nalees, dan krijg ik toch de indruk dat ik met een Vlaams-nationalistische partij te maken heb, die Nederland als voornaamste (handels)partner beschouwt. Een beetje een "milde" vorm van het Vlaams Belang. Maar ze handelen naar mijn bescheiden mening niet echt zo.. Vooral tijdens de regeringsonderhandelingen, kreeg ik heel snel het gevoel dat zij (de NV-A) teveel water bij de wijn wouden doen. Om tot een akkoord te komen. Oftwel de NV-A respecteert de "Belgische" spelregels teveel, en het zal denk ik ook eerder ondanks dan dankzij deze partij zijn dat Vlaanderen onafhankelijk wordt van België. Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
|
![]() Citaat:
![]() Was me totaal onbekend … Mark Rutte. De eerste vrouw van zijn vader overleed in het Jappen kamp. Hij kwam totaal berooid terug, hij had alleen het pak dat hij aan had. Hij trouwde met de zus van zijn eerste vrouw en ging terug naar Indonesië en bouwde daar een nieuw bestaan op. In 1958 werd hij door Soekarno eruit gegooid. Hij kon weer opnieuw van de grond af aan beginnen en kwam in dienst bij een dealer van DAF Wie weet, als zijn vader er niet uitgegooid was …nu president van Indonesië ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik leer hier dat Indo's geen Indonesiers zijn zoals ik dacht, maar blanke Nederlanders die weliswaar in Indonesië geboren zijn.
Zeer bizar, dat men die onderscheidt van de in Nederland geboren Nederlanders door ze Indo's te noemen... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 januari 2013 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'Belgische' fora bestaan niet, iedereen mag zich hier vrij registreren en aan discussies deelnemen. Tenzij je de Chinese toer wil opgaan en het internet wil beginnen censureren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() Ja dat kan ik. Het organiseren op 11 juli van gratis 'pensenkermissen' (en dies meer) door de Vlaamse overheid. Om toch maar wat volk bijeen te krijgen op de zogenaamde 'Vlaamse feestdag' en alzo een (vals) gevoelen van samenhorigheid te creëren. En zelf dat lukt maar matig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van U kan hier blijkbaar nog veel bijgeleerd worden. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 januari 2013 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 januari 2013 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
|
![]() Citaat:
Wat je bedoelt met deze Nederlanders, dat zijn Totoks. Nederlanders in Indonesie geboren, soms generaties lang, zonder gemengd bloed. Totoks: http://nl.wikipedia.org/wiki/Totok o Bij een Indo heb je het dus over Indische Nederlanders, van gemengd bloed o Een Totok is daarentegen een volbloed (Indische) Nederlander Twee voorbeelden van een Totok en een Indo: Een beroemde Totok was bijvoorbeeld Erik Hazelhoff Roelfzema (Soerabaja, Java, 3 april 1917), Soldaat van Oranje Zijn compaan daarentegen was een Indo: Peter Tazelaar (Fort de Kock, Nederlands-Indië, 5 mei 1920) Laatst gewijzigd door Adrian M : 8 januari 2013 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
|
![]() 2x
Laatst gewijzigd door Adrian M : 8 januari 2013 om 17:38. |
![]() |
![]() |