![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3621 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het feit dat homosexualiteit even oud is als de mens zou wel een aanwijzing moeten zijn van moeder natuur haar tussenkomst. Of homosexualiteit nu genetisch of een keuze is, feit is dat het over sex tussen twee volwassenen gaat die er mee akkoord gaan en daar heeft niemand zaken mee. Hoe graag de religieuze extremisten ook hun normen en godsdienstige regeltjes door anderen hun strot willen duwen, homosexualiteit zal er altijd zijn en het concept van 'zonde' is een religieus gegeven dus: rack off!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
|
|
|
|
|
#3622 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3623 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3624 |
|
Minister-President
|
Je kan het stellen zonder, akkoord, men kan ook overleven op brood en water. Maar perfect? Niet akkoord. Langdurige periodes zonder seks kunnen een duidelijke invloed op het welzijn en functioneren van een persoon (m/v) hebben.
|
|
|
|
|
|
#3625 |
|
Banneling
|
Ja Jan kan het ook niet stellen zonder seks. Ik wel. En comfortabel. Ik zou een betere katholiek zijn, die priester mag worden.
|
|
|
|
|
|
#3626 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.ktotv.com/videos-chretien...loron/00071841 |
|
|
|
|
|
|
#3627 |
|
Banneling
|
Ik ben nog altijd de verklaring van de Franse bisschoppen aan het lezen. Dat zijn echte voortplantingsmaniakken. Vandaar dat ze zo tegen homohuwelijken zijn. Het was te verwachten.
Hun standpunt is stuitend en achterlijk. Ik heb nu wel mijn portie gehad van katholiek klerikale standpunten voor en tijdje . Laatst gewijzigd door eno2 : 9 januari 2013 om 00:47. |
|
|
|
|
|
#3628 |
|
Europees Commissaris
|
En terwijl we aborteren zullen radicale katholieken en moslims in de toekomst de meerderheid vormen...
|
|
|
|
|
|
#3629 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3630 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3631 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In elk geval is het effectiefste medicijn strenger en efficiënter seculier onderwijs. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 9 januari 2013 om 00:51. |
|
|
|
|
|
|
#3632 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3633 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3634 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Godsdienstfanaticisme en diens anti-wetenschappelijke excessen zoals ontkenning van de evolutieleer hebben geen plaats op scholen die zichzelf serieus nemen. De maatschappij is maakbaar via scholing, en de mensheid gaat vooruit met elke misvatting die door onderwijs uit de wereld geholpen wordt. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 9 januari 2013 om 01:03. |
|
|
|
|
|
|
#3635 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3636 |
|
Banneling
|
Het huwelijk is geen voortplantingsbelofte
|
|
|
|
|
|
#3637 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#3638 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Objectiviteit is in deze een begrip dat een heel subjectieve lading moet dekken. Daarnaast behoort het tot de vrijheden van onze Europese staten dat onderwijs niet neutraal hoort te zijn. Het mag ook confessioneel zijn.
|
|
|
|
|
|
#3639 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3640 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook de filosofe Agacinski laat zich afkeurend uit over de plannen van Hollande om de bestaande huwelijksregeling anders in te vullen dan tot nu toe. Feministe, links... niet onmiddellijk dus een katholieke stem.
Zo zie je maar dat het debat in Frankrijk veel diverser is dan men hier laat uitschijnen. Dit is geen exclusieve zaak van gelovigen tegen niet-gelovigen, van katholieken tegen de rest. |
|
|
|