Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2013, 14:56   #3621
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik denk dat de wetenschapper er zelf nog niet 100% uit zijn waar de juiste oorzaak ligt.

Sommige wetenschapper beweren dat de hersenen van mannen en vrouwen verschillend georganiseerd zijn en dat homofiele personen meer kenmerken van het andere geslacht vertonen. Dit zou ook de verklaring kunnen zijn dat homofiele mannen meer gevoel voor styling en interieur hebben dan heterofiele mannen.

Waarschijnlijk bestaan daar gradaties in en zijn veel mensen wel iets (of meer) bisexueel en voelen andere zich exclusief tot één of ander geslacht aangetrokken.

Het blijkt in elk geval niet genetisch bepaald maar een oorzaak te hebben in de groeifase.
Uiteindelijk is het totaal onbelangrijk of homosexualiteit al dan niet genetisch is.
Het feit dat homosexualiteit even oud is als de mens zou wel een aanwijzing moeten zijn van moeder natuur haar tussenkomst.

Of homosexualiteit nu genetisch of een keuze is, feit is dat het over sex tussen twee volwassenen gaat die er mee akkoord gaan en daar heeft niemand zaken mee.

Hoe graag de religieuze extremisten ook hun normen en godsdienstige regeltjes door anderen hun strot willen duwen, homosexualiteit zal er altijd zijn en het concept van 'zonde' is een religieus gegeven dus: rack off!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 15:22   #3622
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de wetenschapper er zelf nog niet 100% uit zijn waar de juiste oorzaak ligt.

Sommige wetenschapper beweren dat de hersenen van mannen en vrouwen verschillend georganiseerd zijn en dat homofiele personen meer kenmerken van het andere geslacht vertonen. Dit zou ook de verklaring kunnen zijn dat homofiele mannen meer gevoel voor styling en interieur hebben dan heterofiele mannen.

Waarschijnlijk bestaan daar gradaties in en zijn veel mensen wel iets (of meer) bisexueel en voelen andere zich exclusief tot één of ander geslacht aangetrokken.

Het blijkt in elk geval niet genetisch bepaald maar een oorzaak te hebben in de groeifase.
Ik denk ook dat de wetenschap lang niet eenduidig is hierover noch kan zijn. Ik herinner mij wel dat Sarkozy homofilie genetisch verklaarde (er was een homofiel gen volgend hem)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 15:24   #3623
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe moeten we de personen dan noemen die wel aantgetrokken zijn tot hetzelfde geslacht maar niet tot de daad overgaan? Homofielen?

Ik ben in elk geval blij dat je stelt dat homofilie geen keuze is. Dan vraag ik me af waarom homofiele mensen niet de seksualiteit zouden mogen beleven die ze wensen en heterofiele mensen wel.

Indien een priester celibatair is is dit inderdaad zijn vrij keuze. Maar je kunt niet stellen dat het een vrije keuze is van de gewone man en vrouw om een relatie te hebben. Het is gewoon een basisbehoefte en het voldoen van een basisbehoefte is niet echt een vrije keuze.
seks is een basisaandrift maar geen basisbehoefte. Je kan het perfect stellen zonder
Oud 7 januari 2013, 17:06   #3624
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
seks is een basisaandrift maar geen basisbehoefte. Je kan het perfect stellen zonder
Je kan het stellen zonder, akkoord, men kan ook overleven op brood en water. Maar perfect? Niet akkoord. Langdurige periodes zonder seks kunnen een duidelijke invloed op het welzijn en functioneren van een persoon (m/v) hebben.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2013, 17:12   #3625
eno2
Banneling

Standaard

Ja Jan kan het ook niet stellen zonder seks. Ik wel. En comfortabel. Ik zou een betere katholiek zijn, die priester mag worden.
Oud 9 januari 2013, 00:30   #3626
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw clerus, spreekt niet als burger....hoe vaak moeten we hetzelfde herhalen???
Zelfs uw clerus mag een mening hebben...nog maar eens...maar ten gronde hoort uw organisatie de scheiding kerk en staat te respecteren, ongeacht de opinie's die leven in uw kerk.
Ik beschouw dit nu echt wel als afgehandeld.
Deze week was een kort interview met mgr. Aillet, bisschop van Bayonne op de KTO waarin hij toevallig ingaat op de twee elementen, nl. dat ook hij als burger spreekrecht heeft in deze materie en dat ook gelovigen politiek engagement mogen en horen op te nemen.

http://www.ktotv.com/videos-chretien...loron/00071841
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 00:43   #3627
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben nog altijd de verklaring van de Franse bisschoppen aan het lezen. Dat zijn echte voortplantingsmaniakken. Vandaar dat ze zo tegen homohuwelijken zijn. Het was te verwachten.

Hun standpunt is stuitend en achterlijk. Ik heb nu wel mijn portie gehad van katholiek klerikale standpunten voor en tijdje .

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 januari 2013 om 00:47.
Oud 9 januari 2013, 00:46   #3628
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nog altijd de verklaring van de Franse bisschoppen aan het lezen. Dat zijn echte voortplantingsmaniakken. Vandaar dat ze zo tegen homohuwelijken zijn. Het was te verwachten.
En terwijl we aborteren zullen radicale katholieken en moslims in de toekomst de meerderheid vormen...
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 00:49   #3629
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
En terwijl we aborteren zullen radicale katholieken en moslims in de toekomst de meerderheid vormen...
Moslims ja. De radicale katho's gaan hun kinderen die achterlijkheid niet meer kunnen opsolferen
Oud 9 januari 2013, 00:50   #3630
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moslims ja. De radicale katho's gaan hun kinderen die achterlijkheid niet meer kunnen opsolferen
Achterlijkheid? Waarover hebt u het?
Oud 9 januari 2013, 00:50   #3631
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daar zou ik niet zo zeker van zijn.

In elk geval is het effectiefste medicijn strenger en efficiënter seculier onderwijs.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 9 januari 2013 om 00:51.
Oud 9 januari 2013, 00:51   #3632
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hun standpunt is stuitend en achterlijk. Ik heb nu wel mijn portie gehad van katholiek klerikale standpunten voor en tijdje .
Eens te meer lees ik een aantal opeengestapelde oordelen, maar geen enkele argumentatie.
Oud 9 januari 2013, 00:56   #3633
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In elk geval is het effectiefste medicijn strenger en efficiënter seculier onderwijs.
Aha. U wil dus het onderwijs instrumentaliseren in uw strijd tegen de religies. Van neutraliteit gesproken...
Oud 9 januari 2013, 01:00   #3634
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha. U wil dus het onderwijs instrumentaliseren in uw strijd tegen de religies. Van neutraliteit gesproken...
Neutraliteit dient plaats te maken voor objectiviteit.

Godsdienstfanaticisme en diens anti-wetenschappelijke excessen zoals ontkenning van de evolutieleer hebben geen plaats op scholen die zichzelf serieus nemen. De maatschappij is maakbaar via scholing, en de mensheid gaat vooruit met elke misvatting die door onderwijs uit de wereld geholpen wordt.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 9 januari 2013 om 01:03.
Oud 9 januari 2013, 01:04   #3635
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Eens te meer lees ik een aantal opeengestapelde oordelen, maar geen enkele argumentatie.
Typisch dat een steriele onthoudingsbende getrouwd met Christus een allesoverheersend voortplantingscriterium gebruikt waar ze zichzelf aan onttrekken.
Oud 9 januari 2013, 01:08   #3636
eno2
Banneling

Standaard

Het huwelijk is geen voortplantingsbelofte
Oud 9 januari 2013, 01:09   #3637
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Achterlijkheid? Waarover hebt u het?

Radicale conservatieve extremiteiten waar deze draad bol van staat
Oud 9 januari 2013, 01:17   #3638
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neutraliteit dient plaats te maken voor objectiviteit.
Objectiviteit is in deze een begrip dat een heel subjectieve lading moet dekken. Daarnaast behoort het tot de vrijheden van onze Europese staten dat onderwijs niet neutraal hoort te zijn. Het mag ook confessioneel zijn.
Oud 9 januari 2013, 01:19   #3639
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Godsdienstfanaticisme en diens anti-wetenschappelijke excessen zoals ontkenning van de evolutieleer hebben geen plaats op scholen die zichzelf serieus nemen. De maatschappij is maakbaar via scholing, en de mensheid gaat vooruit met elke misvatting die door onderwijs uit de wereld geholpen wordt.
Kortom, u wil een bepaalde ideologische visie doordrukken door het onderwijs te instrumentaliseren. Juist geen objectiviteit dus, maar wel een sterk gestuurd maatschappelijk concept.
Oud 9 januari 2013, 02:17   #3640
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het huwelijk is geen voortplantingsbelofte
Ook de filosofe Agacinski laat zich afkeurend uit over de plannen van Hollande om de bestaande huwelijksregeling anders in te vullen dan tot nu toe. Feministe, links... niet onmiddellijk dus een katholieke stem.

Zo zie je maar dat het debat in Frankrijk veel diverser is dan men hier laat uitschijnen. Dit is geen exclusieve zaak van gelovigen tegen niet-gelovigen, van katholieken tegen de rest.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be