![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de justitie die jij voorstaat wordt immers structureel totalitair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt van de geschiedenis inderdaad niets geleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() En dan moet je weten dat de wet wordt uitgevoerd door een bende dwaze flikken.
het enige wat hen enigszins aan de leiband legde gaan ze nu ook nog afschaffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, Ok, dan hebt het het niet begrepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie post hier boven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog geen argumenten kunnen lezen die het zouden rechtvaardigen dat pakweg iemand gelijk De Gelder zou moeten vrijgelaten worden, omdat in de rommelhoop die justitie moet vergaren, een papiertje zoek geraakt is.
Ik begrijp ten volle dat onze grondrechten gerespecteerd moeten worden. Dat betekent bijvoorbeeld dat men niet zomaar in het wilde weg bij mij een huiszoeking mag komen doen. Maar ik vind niet dat dat betekent dat als men het huiszoekingsbevel op basis van hetwelke men mijn kot doorzicht heeft, kwijtgespeeld is, ik minder heb mogen genieten van mijn grondrechten. Jullie hebben waarschijnlijk geen van mijn argumenten kunnen aanvaarden. Ainsi soit-il zouden de katholieken zeggen. We kunnen niet eindeloos blijven zeveren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie dat ten onrechte doet moet gestraft worden. Maar als ze bij mij een cannabis plantage aantreffen verdwijnt dat niet omdat er een papiertje niet goed ingevuld is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor degenen die het niet willen of kunnen begrijpen:
1. procedures moeten gevolgd worden en daar wordt niet aan getild. 2. sommige procedures moeten evenwel herbekeken worden en, indien nodig, minder complex gemaakt worden. 3. een procedurefout mag niet zomaar tot de vrijlating van de verdachte leiden. Er moet bv. rekening gehouden worden met de ernst van het misdrijf, het al dan niet gevaarlijk karakter van betrokkene, kans op vluchten e.d. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als dat het geval is, houdt de procedure op een procedure te zijn, en maak je er een richtlijn van.
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2013 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die procedure is daar om mensen te beschermen tegen de willekeurige opsluitingen. Maar dat ga je maar eerst begrijpen als ze u onterecht opsluiten. Onnozel volk van Vlaanderen dat de praat van op het nieuws na aapt, "nu kunnen verdachten niet meer vrijgelaten worden als er een komma verkeerd staat." Alsof zoiets echt gebeurt is... Arm Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 januari 2013 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2013 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer een crimineel vrij komt omwille van een banale procedurefout, is dit justitie op zijn kop. De te volgen procedure, ingeroepen om burgers te beschermen van willekeur, heeft dan tot gevolg dat misdadigers vrijuit gaan en daar bovenop dat de burgers weer het slachtoffer dreigen te worden van diezelfde crimineel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel procedurepleiters nemen het op voor het onnozel volk dat een misstap begaat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat men met de ruimte die in de wet juist hiervoor voorzien is voorzichtig moet omspringen heb ik zelf al aan den lijve mogen ondervinden. Daarom helemaal het tegenovergestelde gaan nastreven is geen oplossing want je neemt dan de mogelijkheid weg om genuanceerd te werk te gaan. Een evenwicht tussen beide systemen en de mogelijkheid om de mensen bij justitie (op alle niveaus) een gepaste sanctie te geven voor overtredingen vind ik meer gepast...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef het op, je kan een dwaas nu eenmaal niet tegen zichzelf beschermen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jullie klinken net zoals sommige neefjes van mij. Precies of alle rechters, advocaten en politieagenten zijn zo corrupt als de pest. Zitten er zo tussen? Ongetwijfeld. En hoe hoger het niveau hoe meer politieke controle er is want om hoog te geraken moet je bij de 'juiste' (pardon my french) personen in een 'goed' licht staan. Maar daarom of gaan vragen om een justitie die zo rigide is dat je enkel nog een correcte uitspraak kan krijgen van een rekenmachine of het andere uiterste, de anarchie... Dat is pas infantiel. Je moet aanpassen wat verbeterd kan worden en laten wat goed is. Het feit dat net de grootste en rijkste gangster tegenwoordig weg geraken met alles vanwege procedurefouten is onaanvaardbaar. En dus moet dat gevolg van procedurefouten weggewerkt worden. Niemand zegt dat de procedure zelf moet verdwijnen en niemand zegt dat procedurefouten onbestraft moeten blijven. Die gevolgtrekking bestaat enkel in het hoofd van mensen die niet beter (willen) weten...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |