![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() Als ik plantgaten in ijzergrond kan graven van 50cm op 50 cm op 50cm voor pruimelaars (met de handen en een krabber vanwege de oerstenen) vorige week en plantgaten die ietskes minder groot zijn, waarom zou ik dan niet op één dag een gat kunnen graven met 1m diepte? Ik voel me een beetje archeoloog en geoloog terzelfdertijd, en dromen doet geen zeer.
Om te plassen ga ik gewoon in het bos. Ik denk dat de fauna nog iets heeft aan het zout in mijn urine. ![]() Het is een ferm contrast om eens voor de verandering putten te graven om iemand plezier te doen in tegenstelling tot het volgooien van putten die een ander heeft gegraven zonder veel inzicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb vier regentonnen in mijn tuin. Twee ervan vangen water op van een dakzijde van het huis. De andere twee vangen water op dat er uit sijpelt. Dat is te weinig. Zoveel weet ik. De toestroom moet zeer strikt gereguleerd worden. Het ene project kan zich focussen op vijftig plussers en kinderen niet welkom tenzij op bezoek of zo. En andere projecten kunnen gaan voor twintigers en dertigers? Met een heel groot debiet van komen en gaan uiteraard. De politiek gaat zoiets nooit aandurven. Het maatschappelijk keurslijf is altijd heilig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die gebouwen kunnen indd voor heel veel mensen (gedoseerd weliswaar) soelaas brengen. De ruimte, de rust die er is vanwege de setting en al een hele tijd, en de seizoenen en de natuur. Als je daar na een tijd onverschillig voor blijft, kan iemand nog altijd de paperassen doen. Voor menigeen wat wils. Ja, zo zie ik het ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() Even opsommen : jij stelt voor dat daklozen opgesloten worden in het concentratiekamp van Breendonk, en bied je zelf aan voor om hen daar met koetsierszwepen te bewerken ? Je zou er zelfs tijdskrediet voor aanvragen. Het betreft dus een ware roeping ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ben ik nu alweer heel onmenselijk ? Een soort laad en losbare kajuiten een alternatief voor de echte cruise schepen OPTIE 2 . stel je koopt voor jezelf zo'n container volledig ingericht en je kan voor een 1500 € ook de wereld zien , je moet wel je plas zelf doen he . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bedoeling om het een klooster/boerderij te noemen schuilt achter de inhoudelijke combinatie . een samenleving die zonder commercieel doel zichzelf financieel bedruipt . Een klooster omvat vele eenvoudige eenpersoonkamers ideaal voor een eenvoudig en goedkoop bestaan met toch een beetje privecy . De kombinatie van boerderij , is omdat men zijn eigen voedsel zou kunnen verbouwen en dus in weze binnen die gemeenschap opnieuw inzet en verantwoordelijkheid leert om te voorzien in zijn eigen levensonderhoud . Dit gaat over huisvesting en levensonderhoud en niet over religie . Hou U aub waardig aan het debat of hou U op de achtergrond , dat zal U wat meer apresiatie geven . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen kunnen dat onderscheid maken . Met het idee van Klooster / boerderij denk ik aan een formule die daadwerkelijk en met respect zou kunnen een oplossing bieden zonder dat het de gemeenschap heel veel geld kost en terwijl je er zelfs mensen opnieuw zou kunnen in laten openbloeien om opnieuw in de maatschappij te komen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ben ik het met u eens hoor, eens per dag douchen is meer dan genoeg, maar is het mijn schuld dat bedrijven op die manier proberen mensen te overtuigen om de auto thuis te laten en de fiets te nemen? Zou u niet beter reclameren op eigenaars van villa's met zwembad -> een hoop verspild water of op mensen die als het twee dagen na elkaar niet regent hun tuin beginnen te besproeien?
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U begon erover, aan u om de cijfers te geven.
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder vind ik dat we - zoals ik hierboven al tientallen malen stelde - leegstaande gebouwen kunnen gebruiken voor die mensen. Er zijn er genoeg : kantoorgebouwen, kazernes die mits een kleine aanpassing kunnen gebruikt worden.
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze oplossingen zijn waarschijnlijk te gemakkelijk en te goedkoop ![]()
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik wil dat iedereen - ook de staat - van ons beetje vrije gronden afblijft! Zodat we hier nog een ietsepietsie natuur overhouden.
Genoeg lege gebouwen, we hebben er al drie verschillende soorten aangehaald : kantoorgebouwen, kazernes, kloosters. Als al die gebouwen gebruikt zouden worden, was er waarschijnlijk nog plaats over!
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()