![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb deze naam bedacht voor alle linkse onzin die we altijd te slikken krijgen. Is het niet van groene schandknaap Wouter Van Besien dan wel van de Waalse godvader Elio Di Rupo.
Waar komen deze handelingen vandaan, hoe worden mensen zo? Is het de haat tegen alles wat rechts is? Komt het door een superioriteitsgevoel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is vastgesteld dat veel vegetarisch eten zal leiden tot hautain, moraliserend gedrag.
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet. Het valt me alleen op dat hetgeen waar ik op doel: ondemocratisch denken en handelen vooral voortkomt uit linkse middens terwijl ze hun tegenstaders daar constant van beschuldigen. Ik weet zeker dat we de oorzaken van dat soort denken en handelen kunnen blootleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk gaan er nu een hele hoop mensen hier beginnen janken dat dit niet waar is, maar persoonlijk heb ik hier ook mee moeten afrekenen. Ik ben nog steeds heel terughoudend om mijn politieke mening te outen onder vrienden. Rechts zijn wordt zeer hard gepercipieerd als 'not done.' Je mag de grootste linkse onzin spuien tijdens een gezellig samenzijn en mensen zullen instemmend knikken, maar laat je een mening van de andere kant horen en het gesprek valt stil, of nog erger, mensen vallen je woordelijk aan. Jammer eigenlijk, ik ben er nog altijd van overtuigd dat de kracht van democratie schuilt in de georganiseerde en geciviliseerde clash tussen links en rechts. Maar blijkbaar denken heel wat mensen met een linkse overtuiging (niet allemaal, daar ben ik ook van overtuigd) jammer genoeg niet zo. Dat een ondemocratische reflex noemen, is volgens mij geheel correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SPA die verkiezing na verkiezing verliest en toch blijft meeregeren tegen de wil van de meerderheid in Vlaanderen. Het cordon sanitaire, Di Rupo die de koning gebruikt om mensen te stigmatiseren, de onophoudelijke aanvallen van Di Rupo op N-VA om niet te zeggen de onophoudelijke aanvallen van de volledige linkerzijde incluis de rest van de traditionelen. De hetze van VanBesien tegen procureur Dams,...
Zo kan er nog wel even worden doorgegaan. Het zijn allemaal zaken die mooi illustreren wat ik bedoel met de titel van dit topic. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al een analyse waar we mee opschieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Tja, bovenstaande zal allemaal niet sympathiek overkomen bij de rechtse medemens maar valt nog steeds binnen de grenzen van de democratie...
Wat bvb wel ondemocratisch is is bvb Hitler die met zijn 35% een heel land gaat regeren met 1 partij en vanaf dan beweert te spreken voor een heel volk.
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het inderdaad over daden. Het is niet omdat de linkerzijde totaal geen graten ziet in dat soort daden en ze niet als ondemocratisch ziet (tot ze geconfronteerd worden met de volgende verkiezingsuitslag) dat die zaken niet ondemocratisch zijn. De mensen doorzien dat soort politieke spelletjes en intriges echter meer en meer. Vandaar de steeds afkalvende aanhang van de linkerzijde en de traditionelen.
Laatst gewijzigd door Hypochonder : 14 januari 2013 om 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het een zeer goede vraag. Een van de beste die ik hier al gesteld weet.
Waar komt de haat vandaan? Men verwijst wel naar PVDA, maar dat is eigenlijk een povere poging van rechts om links eens een koekje van zijn eigen deeg te geven. De PVDA heeft tegenstanders, maar zit in geen geen cordon en is nauwelijks het voorwerp van haat en hetze. Opvallend was bv. hoe IEDEREEN de winnaars van de verkiezingen in Antwerpen feliciteerde op verkiezingsavond, inclusief de club van Peter Mertens. Hoe verschillend met de ontvangst die het VB telkens kreeg. En nu de hetze tegen N-VA ... |
![]() |
![]() |