![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4301 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4302 |
|
Banneling
|
Iedereen blijft op zijn stellingen.
Maar de moderne tendens gaat gelukkig in de richting van het algemene huwelijk. Dat verzekert inclusie en tolerantie. |
|
|
|
|
|
#4303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er wordt niemand gediscrimineerd. Ik toonde al elvendertig keer aan waarom. En Jan ook. Ik ga dat niet blijven doen, als ik onwil om te begrijpen bespeur. Dus voor de laatste keer aan u: Er is geen sprake van discriminatie omdat naar je geaardheid niet wordt gevraagd om te trouwen in Frankrijk. Iedereen mag trouwen met iemand van het andere geslacht en niemand met iemand van hetzelfde geslacht. Dat niet iedereen zich daarin kan vinden, kan best zijn, maar dit is nu eenmaal eigen aan het huwelijk. Namelijk dat zij bestaat uit parners van verschillend geslacht. Discrimatie zou zijn dat iemand niet mag trouwen omwillen van zijn geaardheid. Maar dat is in Frankrijk niet het geval. Heel wat homosekuelen zijn trouwens gehuwd, wat bewijst dat zij dat best ook kunnen en mogen. Wat zij in werkelijkheid willen is dat het huwelijk veranderd juist op die punten waarin het huwelijk zich laat definieren. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4304 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=alice;6499277]Lees ik dit goed?? Wie homo is voelt zich niet seksueel aangetrokken tot iemand van het andere geslacht, en omdat de samenleving hun geaardheid niet aanvaardde, mede door uw kerk en opvattingen, hadden die mensen geen andere keuze dan een huwelijk met een vrouw om toch maar door de samenleving aanvaard te worden![/qoute]
Onzin. Het huwelijk tussen man en vrouw is er niet om aanvaard te worden door de samenleving. Alleenstaanden worden ook aanvaard, samenwonenden ook. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#4305 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4306 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, dat staat zo in het universeel verdrag voor de rechten van het kind.
http://www.ouders.net/webinfo/79-ver...-het-kind.html Paulus. |
|
|
|
|
|
#4307 |
|
Provinciaal Statenlid
|
En dus is het niet meer dan normaal dat homoseksuelen met elkaar mogen trouwen.
|
|
|
|
|
|
#4308 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#4309 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#4310 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4311 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#4312 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#4313 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4314 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4315 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4316 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4317 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4318 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#4319 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijkbaar kunnen homoseksuelen het niet hebben dat koppels die kinderen kunnen krijgen van en met elkaar binnen hun relatie, een engagement van seksuele trouw aan elkaar aangaan, waar kinderen, als zij komen, alleen maar voordeel bij hebben. Nochtans wordt dat al sinds mensheugnis gezien als een vreugdevolle gebeurtenis die door de gemeenschap gevierd en erkend wordt. Homoseksuelen willen dat veranderen. Zij vinden dat het huwelijk niks te maken heeft met kinderen die kunnen komen. En mochten koppels toch kinderen willen, mogen ze daar gerust derden voor inschakelen. Het kind hoeft ook niet persé te weten wie zijn biologische ouders zijn en zo,... Seksuele trouw mag, maar moet eigenlijk niet bij een kinderwens. Dat met deze verandering niet veel meer van het traditionele huwelijk overeind blijft, kan hen geen bal schelen. Het gaat hen niet om het traditionele huwelijk, maar om, zichzelf. Ook zij willen kunnen zeggen dat ze getrouwd zijn. Weining tolerant vind ik dat. Iedereen moet zich maar voegen naar hun visie van wat het huwelijk is, "want anders bestempelen we je als homofobe discriminator". Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 januari 2013 om 16:32. |
|
|
|
|
|
|
#4320 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|