![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Banneling
|
![]() Ik betaal evengoed belastingen als de rest der werkende medemensen hier. Meer nog : voor zulke initiatieven geef ik met plezier 5 % extra loon af. Maar dan moet ik wel resultaten zien. Mijn geld moet niet dienen om ambtenaars nog wat opslag te geven, of luie politici, of malafide bankiers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus : uw voorzieningen volstaan NIET. Er met dus iets anders gebeuren. Kan u dit begrijpen ? Sijpelt het stilletjes door uw dikke laag vooringenomen stellingen, tot in de kern van uw brein ? Valt uw euro eindelijk ? ![]() Laatst gewijzigd door meneer : 16 januari 2013 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DE grootste fout is, dat je eerst zes maand dakloosheid moet bewijzen, alvorens recht te hebben op een integratieproject. Men zou beter voorkomen en direct ingrijpen met noodopvang. Daar is gebrek aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Minister-President
|
![]() Hier in de buurt staan talloze caravans en chalets te verloederen in de bossen.
Gelukkig. Het hoort gewoon niet thuis in een bos.
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan je daar rot in stoken in de winter. Om nog maar te zwijgen van de kosten daarvan heb je ook nog eens het gebrek aan zuurstof in de nachten te bekijken of je ligt niet alleen dood en gestikt in je bed maar ook nog eens diepvries gevroren. Containers van plaatstaal hetzelfde verhaal. Ik wil u niks opdringen maar als u een alluminium ladder staan hebt ergens in die kou moet je er eens je natte tong een minuut tegen houden. Weet je over wat we bezig zijn. Er zijn andere en betere oplossingen voor huisvesting. Voor één ding zijn caravans in de winter wel geschikt. Je ligt lepeltje in lepeltje gans de nacht met je geliefde. Dus toch één pluspuntje. ![]() Laatst gewijzigd door Mambo : 17 januari 2013 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DE uitdrukking "je situatie in orde brengen" , wat stelt dat voor misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoel je, een noodwoning of een sociale woning?Wie geen inkomen kan aantonen krijgt geen sociale woning Eno, je kunt je zelfs niet inschrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zes maand dakloosheid betekent prioriteit voor een sociale woning. In het begin van je dakloosheid moet je dus beroep doen op een noodwoning. Ik zat in Wenduine en ik moest me voor een noodonderkomen naar ... Antwerpen begeven. Dat heb ik geweigerd. Ik spreek dus uit ervaring met de regeltjes.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zij die het niet meer willen en kunnen, kunnen wellicht andere formules uitproberen zoals creatief omgaan met uitgerangeerd materiaal dat er indd met hopen is. Als ze maar een zeer bescheiden eigen stek hebben zoals bv een container. Ik hoop ook dat de overheid eens wat creatiever kan zijn op dat vlak ipv van een boodschap uit te zenden: "Het moet zo en niet anders en je zult warm water hebben en een boiler en een thermostaat en dubbele vensters en omdat dat zoveel kost, dien jij je dankbaar te gedragen en mee te werken!Neen, een schoorsteenbuis door het dak mag niet en een kachel evenmin! En je mag geen natte kleding drogen op de radiator. Dat is niet veilig! En wat doen al die flessen hier? Dat is toch geen zicht? Oh, een muur ermee maken? Dat mag helemaal niet. En zeker niet in glas! Glas hoort thuis in de glasbak!" En voor minder zal een dakloze er niets mee te maken willen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
In Nederland logeren ze hun studenten in van die wooncontainer-legoblokjes. En die liggen daar niet te bevriezen s'nachts hoor. Citaat:
Echt, dit is de toekomst voor goedkope huisvesting. Laatst gewijzigd door meneer : 17 januari 2013 om 17:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan gaat NMBS logistics ook nog eens wat vervoeren.
![]() |
#335 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze week nog op het nieuws geweest. Bulgaren die in een caravan overwinteren.
Grote schande en onmenselijk. Ijskoud! Zo kwam het op het nieuws. Ik zei het toch? Je kan wel het stapelsysteem van containers gebruiken daar niet van. Maar dan bij voorkeur niet in metalen containers. Je hebt ook werfketens bv die gemaakt zijn van kunststof of andere soorten. Ow je kan daar heuse moderne flats van maken zelfs. Het zal allicht zelfs het toekomstbeeld worden van de moderne flat; de micro flats. Uw bed opheffen om naar de plee te gaan en zo verder. Kost allemaal centjes éh? En we hebben geen centjes. En ik ben geen metser. Metaal...dat is wat anders. Ik ben er zeker van dat in de nabije toekomst huizen voor het grootste deel in fabrieken zullen gemaakt worden en daarna gewoon geleverd. Ik denk ook dat we niet veraf staan van een gerobotiseerde bouwrobot die de laagjes steentjes legt en cement toevoegt. Laatst gewijzigd door Mambo : 18 januari 2013 om 01:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen zijn de meesten hier overtuigd dat uw voorstel niet deugt. Containers zijn hoogstens te gebruiken als tijdelijke overnachtingsplaats voor daklozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je krijgt geen voorrang bij de sociale woonmaatschappij.Uiteraard kan het, dat je ergens anders een noodwoning wordt toegewezen, maar dat heeft niets te maken met de regelgeving binnen een sociale woonmaatschappij. |
|
![]() |
![]() |