Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2013, 09:21   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard zwarte gaten?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...utm_medium=RSS

Bij die berichtgeving kan ik mij niet van de indruk ontmaken dat de zwarte gaten nog steeds niet de wereld uit zijn.

Deze dus wel:

(De foto juist maar omdat ik niet graag zou hebben dat mijn zin aangaande zwarte gaten verkeerdelijk zou begrepen worden laat staan in een volledig andere context gezet zou kunnen worden.)

Waar gaan ze dat halen?
Wie heeft zoveel geld?
Een hele resem nieuwe belastingen die op til staan misschien?
Wie zal het zeggen ...
Oud 17 januari 2013, 09:27   #2
ZION
Banneling

Standaard

Putteke van 600 miljoen, in 't kaske van Peeters.
Bwah,Flupke Muyters lost dat op.(zegt hij)
Dat nieuw rekenmachientje doet wonderen.

ZION.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 09:35   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Telraam niet vergeten!
Oud 17 januari 2013, 10:06   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Op zich is het niet zo verwonderlijk, begrotingen moeten constant bijgestuurd worden. Wat van belang is hoe men de put vult en daar is blijkbaar nog geen sprake van.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 11:48   #5
BonBon
Banneling

Standaard

De Vlaamse regering wil geen overschot meer maken, anders zit de federale toch alleen maar te azen op dat geld waar ze geen recht op heeft. Goeie zaak!
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 12:24   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
De Vlaamse regering wil geen overschot meer maken, anders zit de federale toch alleen maar te azen op dat geld waar ze geen recht op heeft. Goeie zaak!
Och, ze komen het wel bij u en de rest van het klootjesvolk halen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 12:29   #7
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Klopt. Laatste decennium kwam Vlaanderen constant met een overschot, waarna federale dat gebrukkte om andere deficiten te neutraliseren tov Europa.

En en passant nog een extra inspanning vroeg van Vlaanderen om bij te passen. Concreet gezien een afstraffing voor goed beleid, wat een systeem.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 12:37   #8
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Klopt. Laatste decennium kwam Vlaanderen constant met een overschot, waarna federale dat gebrukkte om andere deficiten te neutraliseren tov Europa.

En en passant nog een extra inspanning vroeg van Vlaanderen om bij te passen. Concreet gezien een afstraffing voor goed beleid, wat een systeem.
Dat is nu gedaan, ze hebben Vlaanderen verplicht om een tekort aan te kweken. We gaan het nog steeds betalen maar nu moet de federale dan maar de belasting verhogen.

Laatst gewijzigd door BonBon : 17 januari 2013 om 12:39.
Oud 17 januari 2013, 12:46   #9
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik vind de commentaren op het artikel vrij lachwekkend, zeggen dat het lachwekkend is dat het aangepast moet worden (daar zijn begrotingscontroles nochtans voor), het ontslag eisen van Muyters,... Ondertussen vergeten ze wel even dat de federale begroting 2013 nog steeds niet goedgekeurd is, dat deze van verouderde informatie vertrok,... Ik zeg niet dat we hierdoor de VL begroting moeten negeren maar een zekere eerlijkheid...

Ik vraag me vooral af op welke manier men deze put zal opvangen. Ook het uitblijven van concrete informatie over de doorschuiving van de bevoegdheden, die toch 20% van deze put vertegenwoordigt zal de zaak niet vereenvoudigen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 20:40   #10
ZION
Banneling

Standaard

NOGMAALS.

Dat is een bagatel voor Flupke.(Muyters)
600 miljoen?
Hij zal zijne Texas eens bovenhalen se.
Trouwens,nu het over Muyterke gaat,die blijft lachen,he.....
Met wie,Flupke?

ZION.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 20:58   #11
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
NOGMAALS.

Dat is een bagatel voor Flupke.(Muyters)
600 miljoen?
Hij zal zijne Texas eens bovenhalen se.
Trouwens,nu het over Muyterke gaat,die blijft lachen,he.....
Met wie,Flupke?

ZION.
Pure speculatie. Waarom zou Vlaanderen accepteren om geld uit te geven voor het overnemen van de usurperende bevoegdheden? En wat doet de inflatie in die cijfers? Zijn de belastingsschalen al geïndexeerd? Kortom: dat cijfer lijkt mij grote zever, de SERV onwaardig.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 23:52   #12
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Pure speculatie. Waarom zou Vlaanderen accepteren om geld uit te geven voor het overnemen van de usurperende bevoegdheden? En wat doet de inflatie in die cijfers? Zijn de belastingsschalen al geïndexeerd? Kortom: dat cijfer lijkt mij grote zever, de SERV onwaardig.
Het zal wel kloppen, ik hou het erbij dat ze dit opzettelijk doen om niet weer gepluimd te worden door de federale, je wordt niet beloond om een goed beleid te voeren. Ik denk dat ze niet meer overdreven kosten hebben gedaan dan de walen dus ze kunnen geen kritiek hebben op het beleid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be