![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4681 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt nu nog rustig proberen de het masker "van nobele strijder van de homorechten" op te houden, maar ik denk niet dat dit nog veel zin heeft. Ik denk eerlijk gezegd, dat de meeste homoseksuelen, hun strijd liever op een andere manier voeren. Minder beschamend dan. Het weze in elk geval zeer duidelijk nu dat uw argumentatie uiteindelijk inderdaad niet verder reikt dan een bla bla bla. Dat heb je mooi gedemonstreerd. Jammer.... Triestig eigenlijk. Ik geloof namelijk niet langer, dat u de wil hebt om ernstig te debateren. Daar is het u niet om te doen. Uw motieven liggen duidelijk elders. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 januari 2013 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4683 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4684 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4685 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon logisch denk ik.
Als ik een vliegtuig moet nemen en ik heb de keuze tussen een toestel waarover geen discussie over haar veiligheid en één waarover wel discussie is over haar veiligheid,... Tjagh?! Ik ben geen deskundige, dat ik mij in de discussie zou moeien hé?! Ik neem gewoon het toestel, waarover alle deskundigen het, over het veilig zijn, eens zijn. Dat lijkt me vrij logisch. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4686 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4687 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... en daarbij weigert verantwoording af te leggen over waarom hij dat doet... ....en terwijl anderen, die de kinderen wel naar het veilige vliegtuig willen leiden, publiekelijk gaat beschimpen en treiteren dat het niet mooi meer is.... Tjah?! Ik denk "misdadig" of zo? Wat denk jij? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 januari 2013 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4688 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4689 |
Minister-President
|
![]() Teologisch want we hebben allen uit de harde cijfers uit de States 1 ding geleerd: dagelijks zijn er 5 kinderen - en dit dag in, dag uit, jaar in, jaar uit - die een opvoeding door hun heterosexuele ouders niet overleven.
Ergens denk ik, neen, correctie, wéét ik dat moesten deze cijfers komen van kinderen die bij hun homosexuele ouders opgevoed worden, deze cijfers ABSOLUUT zouden gebruikt worden om aan te geven hoe totaal ongepast homosexuelen als ouders zijn.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” Laatst gewijzigd door Maori : 18 januari 2013 om 06:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4690 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je spreekt over risicio's maar je hebt dit nog nooit gekwalificeerd nog gekwantificeerd. Over welke risico's praat je eigenlijk en op welke manier zou dit het resultaat, namelijk een gezond opgevoed, kritisch denkend individu kunnen beïnvloeden? Indien je dan over "het best mogelijke" spreekt moet je het geluk van de homostellen ook in de balans leggen. Uiteindelijk zijn ook zij individuen in onze maatschappij met recht op geluk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4691 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast slaat uw verdere opmerking eigenlijk op niets. Er is immers niemand die "namens de vrijzinnigheid" spreekt. De vrijzinnigheid is geen kerkgenootschap, geen genootschap met een vaste leer. 't Is juist het kenmerk van de vrijzinnigheid dat ieder tot eigen inzichten mag komen. Daarom is het ook niet verwonderlijk dat er binnen de vrijzinnigheid over allerlei thema's van gedachten gewisseld wordt, waarbij mensen uiteindelijk tot andere, van elkaar verschillende of tegengestelde conclusies komen. Feit is nu eenmaal: het debat in Frankrijk beperkt zich niet tot de tegenstelling die u er graag in wil wringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4692 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is er ook geen nood of noodzaak om de wetgeving te veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4693 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, u had het over de Kerk. Kunt u me evenwel zeggen of de afgelopen manifestatie dan door de Kerk georganiseerd werd? Was het bijgevolg een uitdrukking van slechts een welbepaalde groep gelovigen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is op geen enkele enige zekerheid dat de opvoeding door homoseksuelen "over het algemeen" (wat moet die verwoording hier trouwens voorstellen?) beter zou zijn dan wat heteroseksuele koppels kunnen en zullen aanbieden. Trouwens, op basis van welke criteria zou die toetsing dan gebeuren en hoe komt u er nu al toe die zekerheid te formuleren? Mij lijkt uw stelling geen onderbouw te kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4695 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast waren er in nog vele andere steden in Frankrijk manifestaties. Zelfs in de overzeese gebieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4696 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is het reeds heel lang het onderzoeksterrein van zovele psychologen en pedagogen. Welnu, uit allerlei publicaties van die eersten blijkt dat er geen enkele consensus bestaat. Er zijn psychologen die menen dat er geen verschil is, terwijl andere juist wel onderstrepen dat vader- en moederrol onderscheiden zijn en niet zomaar inwisselbaar blijken te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4697 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, er is reeds een leegte van bij het begin. Er ontbreekt een vader of een moeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of anders gezegd: aan de hand van welke criteria wilt u uw persoonlijke mening afmeten aan iemands anders persoonlijke mening? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4699 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog dit: er is nooit een absolute zekerheid bij opvoeding. Als ouder streeft men steeds naar het goede, maar het leven brengt ons soms heel wat verrassingen. Ten goede, maar ook soms niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4700 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelt dus dat psychologen en wetenschappers in aanverwante disciplines maar beter zwijgen. "'t Is allemaal persoonlijke mening." Freud, "onbelangrijk, persoonlijke mening". Jung, "onbelangrijk, persoonlijke mening." Enzovoort.
|
![]() |
![]() |