Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2013, 10:26   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Nieuw soort jaarlijks federale kinderbijslag: 15.000 € per Brussels migrantenkind

Lees mee in De Standaard van vandaag:

Citaat:
‘Per jongere investeren we zowat 15.000 euro. Dat loont de moeite als we hen uit de vicieuze cirkel van kansarmoede kunnen tillen’
BENOIT FONTAINE, Koning Boudewijnstichting

Dat komt dus bovenop de transparante transfert naar Brussel;
en die kwam al bovenop de niet-transparante transfert naar Brussel.

1) ge moet dat maar doen
2) ge moet dan maar blijven zeggen dat Vlaanderen Brussel gaat kwijtspelen in geval van een onafhankelijkheidsverwerving van Vlaanderen; ze kunnen begod hun eigen kleuteronderwijs niet eens met eigen vermogen betalen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 10:33   #2
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lees mee in De Standaard van vandaag:

Dat komt dus bovenop de transparante transfert naar Brussel;
en die kwam al bovenop de niet-transparante transfert naar Brussel.

1) ge moet dat maar doen
2) ge moet dan maar blijven zeggen dat Vlaanderen Brussel gaat kwijtspelen in geval van een onafhankelijkheidsverwerving van Vlaanderen; ze kunnen begod hun eigen kleuteronderwijs niet eens met eigen vermogen betalen.

.
Simpele vraag: hoe kan Vlaanderen Brussel kwijtspelen ?
Brussel ligt wel IN Vlaanderen...?
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 10:36   #3
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
luchtbrug, waals grondgebied maken van 1 weg tussen Brussel en Walonië, er zijn oplossingen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 11:02   #4
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Het is gewoon een regelrechte geïndustrialiseerde productie van 'Mieserie-machientjes.

Miserie, niet alleen voor hun eigen, maar vooral voor de anderen.

De staat geeft hopen belastinggeld uit voor (een soort van) Negatief entertainment!

Heu? moeten we nu nog 'merci' zeggen ook, of liever = chocran, misschien!!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 11:44   #5
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat kan wel zijn, maar tegenwoordig kan je in Brussel voor sommige jobs al niet meer terecht met een diploma dat je behaald hebt aan een Vlaamse universiteit. Je moet een papiertje kunnen tonen van een Franstalige universiteit.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 12:56   #6
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat kan wel zijn, maar tegenwoordig kan je in Brussel voor sommige jobs al niet meer terecht met een diploma dat je behaald hebt aan een Vlaamse universiteit. Je moet een papiertje kunnen tonen van een Franstalige universiteit.
Ik vraag me toch af hoe ze dat legaal gaan beargumenteren, het VL diploma is logischerwijze toch gelijkaardig en een taalproef is geen probleem.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 14:25   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik vraag me toch af hoe ze dat legaal gaan beargumenteren, het VL diploma is logischerwijze toch gelijkaardig en een taalproef is geen probleem.
Gij zijt duidelijk geen ambtenaar.

Maar het gaat hier niet over Brussel al dan niet verliezen.

Bij de draad blijven ! Er is een nieuw soort kinderbijslag in het leven geroepen. En het gaat niet om kleine bedragen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 18 januari 2013, 14:57   #8
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nieuw soort jaarlijks federale kinderbijslag: 15.000 € per Brussels migrantenkind
Als u een discussie opstart, zou het u sieren als u de feiten enigszins correct weergeeft.

Het gaat niet om kinderbijslag, maar om een proefproject tegen kansarmoede. Het gaat dus om een veel specifiekere doelgroep. Bovendien is het geen budget dat de betrokkene cash in handen krijgt en vrij kan besteden, maar een budget dat de begeleiding van de betrokkene moet mogelijk maken.

Het gaat niet uit van de federale overheid, maar van de Koning Boudewijnstichting, die o.m. gefinancierd wordt door de Nationale Loterij (dus met gokgeld i.p.v. belastingggeld), giften, legaten, etc.

Het gaat niet om 15.000 euro per jaar, maar per project van vier jaar.

Niet elk Brussels migrantenkind is opgenomen in dit project. Het gaat om 66 jongeren die vooraf werden gescreend op socio-economische status, motivatie, etc.

Er lopen gelijkaardige projecten in Antwerpen en Luik, samen goed voor nog eens 25 jongeren.

Het grootste probleem van dit project is m.i. dat het geen structurele oplossing biedt.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 18 januari 2013 om 15:13.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 17:30   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als u een discussie opstart, zou het u sieren als u de feiten enigszins correct weergeeft.

Het gaat niet om kinderbijslag, maar om
...
Het stoort je dat ik de mooie maar verhullende kledij van het "project" afdeed, zodat je, in plaats van een mooi meisje, een lelijke doos te zien kreeg ?

Zelfs niet als ik schreef dat het ging om een 'soort van' ..?

Ik moet niet weten van dergelijke projecten die zoveel geld per 'geholpen' kop opsouperen, omdat we nu al weten dat het onmogelijk is om iedereen die we kunnen beschouwen als 'rechthebbende' daar mee te helpen.

Ik vind het een moderne vorm van misplaatste liefdadigheid.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 januari 2013 om 17:31.
Oud 18 januari 2013, 21:54   #10
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het stoort je dat ik de mooie maar verhullende kledij van het "project" afdeed, zodat je, in plaats van een mooi meisje, een lelijke doos te zien kreeg ?
Dus dat geklets uit je nek moet voor een ontluisterend demasqué doorgaan? Een demasqué van wat? Je wist begot niet eens waar het over ging!

Citaat:
Zelfs niet als ik schreef dat het ging om een 'soort van' ..?
Tja. Een griepje is vast ook een "soort van" aids, niet? 't Gaat in beide gevallen om een virus.

Dit forum wordt onnozeler met de dag.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 18 januari 2013 om 21:55.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 10:19   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dus dat geklets uit je nek moet voor een ontluisterend demasqué doorgaan? Een demasqué van wat? Je wist begot niet eens waar het over ging!

Tja. Een griepje is vast ook een "soort van" aids, niet? 't Gaat in beide gevallen om een virus.

Dit forum wordt onnozeler met de dag.
Ik begin te vermoeden dat jij van opleiding een sociaal aksident (sociaal assistent, voor de oningewijden) zijt.

Dat zijn vaak zo van die mensen die verontwaardigd zijn als anderen hun project kritisch bekijken.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 januari 2013 om 10:19.
Oud 19 januari 2013, 10:43   #12
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begin te vermoeden dat jij van opleiding een sociaal aksident (sociaal assistent, voor de oningewijden) zijt.

Dat zijn vaak zo van die mensen die verontwaardigd zijn als anderen hun project kritisch bekijken.

.
Racistjes en leugenaars ontmaskeren is een boeiende sport.

Sterk van den Duiker.

Laatst gewijzigd door bartelx : 19 januari 2013 om 10:45.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2013, 14:00   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik heb die discriminatie gemeld aan het CGKR. Ben benieuwd of ik überhaupt een antwoord ga krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be