![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou heel origineel zijn Uitvaren en wanneer ze terug aan wal komen staan ze allemaal in hun onderbroek ![]() Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 17 januari 2013 om 04:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was en ben nog steeds fan van het terug open leggen van de gedempte zuiderdokken en de Mercator ff terughalen uit Oostende en de Congoboot een likje verf geven en die daar mooi laten wezen in de opnieuw geopende zuiderdokken als volwaardige kleine jachthaven tussen de nieuwe gebouwen met prachtige lofts. Utopie?
![]() Het zou een schande zijn het schip naar de schroothoop verwezen zou worden. Citaat:
Was daar niet iemand die daar ooit een boekje over geschreven had over de nutteloze projecten in België waar geld aan uitgegeven is geweest? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kisten waren een schande voor de Belgische koopvaardij. De bemanning werd als vee behandeld. Een bemanningslid mocht zo 2 pintjes per dag kopen, maar was wel verplicht ze die zelfde dag op te drinken, want hij mocht ze niet opsparen om er op een weekend 12 te kunnen drinken. Het laden en lossen gebeurde met manscharge, als bemanning kon je dus in de brandende zon gaan staan, om het schip te laden en lossen in Congo. Nee, Belgie moet niet fier zijn op zijn Congoboten, ze zijn een schandevlek voor de Belgische koopvaardij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() kunnen alle N-VA'ers daar wel nog op in éne keer ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voorzitter, E. Van Hooydonk, weet dat het schip in Duitsland nog altijd een "beschermd monument" is...De verplaatsing en afbraak ervan is strafbaar met boetes tot 1,5 miljoen €. De A'pense schepen voor cultuur & patrimonium, P. Heylen (CD&V) is bereid voor een kosten-batenanalyse... Het schip zou passen in 1 enkel dok dat eerst nog zou moeten gerestaureerd worden. Van Hooydonk: "We zittn binnenkort (Wanneer is dat ?) aan tafel met alle betrokkenen en stellen ons kandidaat om een haalbaarheisstudie uit te voeren. Fantastisch !!! Hoe zit dat ook weer met die ambtenaren ? Het ultimatum v.d. Duitsers is 23 januari. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ideaal om in het dok bij het MAS te leggen als toevoeging op het museum.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nostalgie voor Antwerpen, de Atwerpenaren en de CMB, wat jij er van wilt maken moet je zelf weten. Wat uw persoonlijke goede raad aangaat, beperk u tot die dingen waarover u verstand hebt. In de hoop dat je dan wat vindt om op te vallen?
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het schip kan doodgewoon niet in het Bonapartedok of Willemsdok. Het heeft een te grote diepgang. Permanent aan de Scheldekaai vastleggen?
![]() |
![]() |
#37 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is nu net het probleem waar ga je het leggen de scheldekaaien lijkt mij niet evident ivm de getijden
Laatst gewijzigd door Paultje : 19 januari 2013 om 07:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik reeds postte, en ik heb zelf nog een reis gedaan op het schip als bemanningslid, deze kisten horen thuis op de bodem van de oceaan en mogen niet als pronkstuk worden gebruikt in een museum. Zij waren immers een helml voor de bemanning en een schakel in het uitbuiten van de zwarte bevolking in Congo. Zonder deze schepen had Leopold II NOOIT de zwarte bevolking van Kongo kunnen laten mishandelen, want hij had dan geen goederen kunnen uitvoeren vanuit Kongo naar Europa. Ook werden de schepen vaak gebruikt door Kongolezen, om naar Belgie te komen en zo dit land te verrijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als hij erover vertelde blonken zijn ogen en herleefde hij. Ik luisterde en stelde vast dat niettegenstaande ik eveneens een avontuurlijk leven gehad heb, ik in feite niets vergelijkbaar had meegemaakt. Feit is dat we dan helemaal geen erfgoed moeten overhouden want destijds was de kerk en de adel het opperste gezag met weinig gevoel voor het "gepeupel". Langs de Franse kust, voornamelijk St Malo wordt Surcouf vandaag nog hoog geprezen ahoewel het een piraat was, en zo zijn er voorbeelden genoeg van wat destijds gebeurde en nu onaanvaardbaar zou zijn. Daarmee wil ik geenszins de coloniale doortoch van België in Congo goed praten maar daar ging deze tread niet over dacht ik.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |