![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw kerk staat helemaal niet open voor iedereen, gezien hun afwijzing van homoseksuelen als volwaardige mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4882 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn alle psychologen het over eens, ouders die kinderen opzadelen met hun verwachtingen wat een kind wel of niet mag zijn, brengen schade toe aan de ontwikkeling van hun kind .Heeft u seksuologie gehad?Ik wel, ook daarin werd gesteld dat je seksuele geaardheid aangeboren is, maar de aanvaarding afhangt van omgevingsfactoren. In die zin boft mijn zoon, u zou een homoseksueel kind waarschijnlijk niet aanvaarden. Gelukkig bent u een minderheid in deze samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4883 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel is afhankelijk van de inspanningen die vaders zelf leveren naar kinderen toe, en ook de houding van moeders, bij een vechtscheiding hebben kinderen het wel moeilijk, niet omwille van het ontbreken van één ouder, maar het getouwtrek, de ruzies en kritiek die ouders tegen het kind op de ander leveren. Maar wanneer dit niet het geval is, en vader gewoon afwezig is, leiden kinderen in een warm nest van de wel aanwezige ouder daar vaak helemaal niet onder. Zolang zij thuis de voorwaarden vinden zich veilig te hechten, geborgenheid en troost vinden, en de moeder voldoende middelen heeft hen te onderhouden, hen opvoedt tot kritische mensen die zichzelf aanvaarden en de kans krijgen hun talenten te ontwikkelen, zijn ze even gelukkig als het buurmeisje met twee ouders. Veel mensen verkiezen het éénoudergezin, voor het welzijn van hun kinderen, boven hun relatie wanneer die niet meer verder kan, dat voelen kinderen ook, en dat weegt meer dan opgroeien bij één ouder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4884 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4885 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zeg ik? "Dat het recht van een kind op een mama en een papa belangrijker is dan het recht op adoptie van een minderheidsgroep". Mag ik dat niet zeggen? Ik wil daar een eerlijke discussie over. Maar in de plaats daarvan krijg ik ongefundeerde beledigingen. Nu moet je verplicht progressief zijn. Dat merk je ook in de media. Over het homohuwelijk bijvoorbeeld lees en hoor ik alleen maar argumenten pro. De argumenten contra bestaan toch ook? Maar die krijgen we niet te horen, hoewel die bij veel mensen leven. Ik vrees dat we meer en meer in een totalitair mentaliteitsregime leven. Ik heb heel veel respect voor verschillen tussen mensen. Ik vind dat we mekaar moeten respecteren in het verschillend zijn. Ik heb ook vrienden die homo zijn, ik heb dus helemaal niets tegen holebi's. Maar ik zou nog homofoob worden als ik zie dat dit een beweging is die geen enkele kritiek meer duldt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4886 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet om een hem, maar om een haar, het gaat niet om een pedagoge, zij is niet van de katholieke universiteit, Zij uit geen religieuse overtuiging. U zit er dus compleet naast op alle mogelijke vlakken in uw oordeel. Ik begrijp dat u als moeder van een homosekueeel moeite hebt om de zaak objectief te bekijken, en daar is niks mis mee,... .... maar het is onmogelijk om een eerlijk debat te voeten als je niet eens de moeite neemt om de argumentatie te lezen, maar meteen begint te schieten op alles wat beweegt. U heeft niks weerlegd maar enkel voor rechter gespeeld, zonder enige notie van wat de beschuldigde u te zeggen had. Jammer. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4887 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2013 om 07:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4888 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oh boo hoo. 'Ik heb vrienden die homo zijn'. Een dooddoener van formaat. ![]() Recht op vrije meningsuiting is niet onbegrensd; de grenzen worden DUIDELIJK aangegeven door de wet opdat zelfingenomen homofoben als uzelf een halt kunnen toegeroepen worden en niet nog meer schade kunnen aanrichten in een groep die door soort als gij gedemoniseerd worden. Ja, mensen op basis van hun sexualiteit afschilderen als onkundige ouders bijv is demoniseren. Uw woorden hebben een invloed op veel te veel (jonge) mensen die zich mogelijks minderwaardig gaan voelen door uw achterlijke middeleeuwse praat. Dát recht heb zelfs gij niet en als gij vindt dat ge dat recht moet opeisen, ga er dan voor en blijf vooral de schuld leggen bij de 'beweging die geen kritiek duldt' want daarmee zijt gij verschoond van het nemen van uw verantwoordelijkheid wanneer ge weer eens een minderheidsgroep een veeg uit de pan geeft. Makkelijk toch!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” Laatst gewijzigd door Maori : 20 januari 2013 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4889 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4890 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belachelijke manier van discussiëren.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4891 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw. U leest niet wat er staat. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2013 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4892 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 januari 2013 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4893 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4894 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dag Inno; blij je te "zien".
Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4895 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4896 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4897 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4898 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4899 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"We zijn niet tegen homoseksuelen maar wel tegen homoseksuele daden" Dat is hetzelfde als zeggen: "We zijn gaan niet de auto verbieden, maar wel het het autorijden" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4900 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het zelfs gevaarlijk wanneer het dogma dat enkel een gezin bestaande uit mensen van verschillend geslacht dat geluk kan waarborgen, vooruit geschoven wordt om mensen die een goede opvoeding kunnen bieden uit te sluiten. Dat zie ik niet als respect voor het verschillend zijn maar eerder tot een oordeel over de capaciteiten van anderen op basis van hun seksuele geaardheid, vroeger werden vrouwen op basis van ( het ontbreken van) capaciteiten uitgesloten van rechten die nu wel geaccepteerd zijn, dezelfde evolutie vind nu voor holebi's plaats.Het gaat dus over discriminatie, mooi verpakt om acceptabel te doen lijken. Vrijheid van meningsuiting houdt bij mijn weten niet in dat dogmatische stellingen tot waarheden verheven worden. Domme uitspraken doen mag iedereen, dus ook u maar dat verandert niet dat uw uitspraken gewoon discriminerend zijn tegenover holebi's. En ja, homohaat, gevoed door vooral religie is eeuwenoud, restanten leven onder sommige mensen nog , maar dat betekent niet dat die contra's steunen op argumentatie, zoals uit de redenering van u en Jan blijkt, bestaat dit eerder uit dogma's die nergens op steunen. |
|
![]() |
![]() |