Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: De Coyote.
Ik ben in bezit van een Coyote. 7 17,95%
Ik ben niet in bezit van een Coyote. 11 28,21%
Ik ben voor de Coyote. 13 33,33%
Ik ben tegen de Coyote. 8 20,51%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2013, 21:14   #1
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard De Coyote

Ik weet niet of hier al een draad werd over geopend?

Doch het lijkt me een onderwerp dat meer en meer zijn plaatsje opdringt in onze maatschappij. Met hoeveel zijn ze al, de personen in het bezit van een Coyote?
Ikzelf ken er al velen, en heb zelf al heel dikwijls over na gedacht ook een Coyote aan te schaffen.

De Coyote kost ongeveer €150 's jaars, dus 3 minimum-snelheidsboete's.
Eigenlijk is het onnozel geen Coyote aan te schaffen wanneer je dagelijks grote afstanden aflegt. Iedereen die ik ken in bezit van een Coyote zegt dat de Coyote zich in geen tijd heeft weer verdient.

De Coyote is er niet zozeer voor de grote verkeers-overtreders maar wel voor de personen met vele verantwoordelijkheden in het leven, die wel eens details over het hoofd zien, en uit verstrooidheid een verkeersboete oplopen (bv door 60 te rijden waar maar 50 mag).

Ikzelf leg ook vele afstanden af, en heb toch ook ieder jaar aan zo'n €150 a 200 boete. Maar vooral zie ik veelvuldig flitsers staan en ik zou graag een heel grote groep mensen bereiken in het bezit van hun Coyote. Een druk op de knop en de hele Coyote-gemeenschap is gewaarschuwd voor de pestkop dat staat te flitsen. Daarom zou ik graag een Coyote hebben.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 17 januari 2013 om 21:21.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 22:00   #2
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in de 15 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog maar twee keer een snelheidsbeperking gehad. €160 in totaal, dus voor mij persoonlijk brengt het niet op. Dat wil echter niet zeggen dat ik tegen het systeem ben. Ik vind het mooi dat mensen community based hun vernuft tonen om door de mazen van het net te glippen, bij wijze van spreken.

Heeft er iemand trouwens ervaring met Trapster, hoe goed is die community hierin onze streken?

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 17 januari 2013 om 22:01.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 22:45   #3
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

--

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 17 januari 2013 om 22:48.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 22:47   #4
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik weet niet of hier al een draad werd over geopend?

Doch het lijkt me een onderwerp dat meer en meer zijn plaatsje opdringt in onze maatschappij. Met hoeveel zijn ze al, de personen in het bezit van een Coyote?
Ikzelf ken er al velen, en heb zelf al heel dikwijls over na gedacht ook een Coyote aan te schaffen.

De Coyote kost ongeveer €150 's jaars, dus 3 minimum-snelheidsboete's.
Eigenlijk is het onnozel geen Coyote aan te schaffen wanneer je dagelijks grote afstanden aflegt. Iedereen die ik ken in bezit van een Coyote zegt dat de Coyote zich in geen tijd heeft weer verdient.

De Coyote is er niet zozeer voor de grote verkeers-overtreders maar wel voor de personen met vele verantwoordelijkheden in het leven, die wel eens details over het hoofd zien, en uit verstrooidheid een verkeersboete oplopen (bv door 60 te rijden waar maar 50 mag).

Ikzelf leg ook vele afstanden af, en heb toch ook ieder jaar aan zo'n €150 a 200 boete. Maar vooral zie ik veelvuldig flitsers staan en ik zou graag een heel grote groep mensen bereiken in het bezit van hun Coyote. Een druk op de knop en de hele Coyote-gemeenschap is gewaarschuwd voor de pestkop dat staat te flitsen. Daarom zou ik graag een Coyote hebben.
Verkoopt u dergelijke toestellen misschien? Uw stukje kan als regelrechte reclame beschouwd worden.

Uw GPS kan u er eenvoudig van op de hoogte brengen als u te snel rijdt.

Die Coyote is eerder een toestel voor mensen die zich aan de regels willen onttrekken en toch zoveel mogelijk boetes willen vermijden. Alcoholcontroles kan je er ook mee ontwijken.
Ik ken ook zo iemand die lak heeft aan snelheidsbeperkingen en sinds hij de coyote heeft aangeschaft voelt hij zich helemaal onaantastbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Haha … yeah right.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2013, 22:50   #5
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Verkoopt u dergelijke toestellen misschien? Uw stukje kan als regelrechte reclame beschouwd worden.

Uw GPS kan u er eenvoudig van op de hoogte brengen als u te snel rijdt.

Die Coyote is eerder een toestel voor mensen die zich aan de regels willen onttrekken en toch zoveel mogelijk boetes willen vermijden. Alcoholcontroles kan je er ook mee ontwijken.
Ik ken ook zo iemand die lak heeft aan snelheidsbeperkingen en sinds hij de coyote heeft aangeschaft voelt hij zich helemaal onaantastbaar.

Haha … my ass.

Ik ben in bezit van noch GPS noch Coyote. Het is idd zo dat GPS waarschuwt indien te snel wordt gereden, maar toch.

Het kan niet de bedoeling zijn dat de Coyote misbruikt wordt om zich onaantastbaar te voelen en zo alles aan de laars te lappen.
Oud 18 januari 2013, 10:16   #6
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Ik had er één gekocht, en dat was nuttig. Ik heb er wel wat boetes mee uitgespaard.

Maar ik heb mijn rijstijl intussen aangepast, en heb mijn abonnement niet meer verlengd. Ik heb een paar accidenten gezien die eenvoudigweg door een te hoge snelheid veroorzaakt werden, en die 5-10 minuten winst zijn te weinig waard tgo het risico met nog een half hoofd uit mijn auto te hangen. 130 en afstand houden gaat vlug genoeg.

Het constante gejank ervan stoorde mij ook mateloos; Vlaanderen staat zo vol met flitspalen dat het uiteindelijk niet veel zin heeft om er één te hebben tenzij je elke dag een paar honderd km autostrade afwerkt. Op secundaire wegen kan je niet doorrijden.

Laatst gewijzigd door Liederik : 18 januari 2013 om 10:41.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2013, 10:42   #7
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er geen, en meestal doe ik de zelfde trajecten dus dan weet je ze ongeveer wel staan. Op de snelweg hou ik het meestal gewoon op 130.
Oud 23 januari 2013, 02:32   #8
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Dat 95% van de mensen hun morele compas niet meer geijkt is moet ik niet meer zeggen. Dat is duidelijk.

bon, ik doe graag mee dan;
Vanaf nu vlam ik overal zo hard ik wil en vooral in de buurt van scholen en wie onder mijn auto terecht komt is een dommerik omdat ie niet uit de weg ging. En of het nu een oude mens, jong volwassen of kind is maakt me niet meer uit; boeit me niet.
En al die trage, domme defensieve seuten maai ik van de baan. Mijn auto mijn vrijheid. En snelheidsboetes betaal ik ook niet meer da's zakkevullerij.

Oh ja en ik licht u ook nog op met alles wat ik kan want ik heb toch vaker de wet achter mij dan tegen daarvoor.

Nu content?!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 12:41   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Dat 95% van de mensen hun morele compas niet meer geijkt is moet ik niet meer zeggen. Dat is duidelijk.

Vanaf nu vlam ik overal zo hard ik wil en vooral in de buurt van scholen en wie onder mijn auto terecht komt is een dommerik omdat ie niet uit de weg ging. En of het nu een oude mens, jong volwassen of kind is maakt me niet meer uit; boeit me niet.
En al die trage, domme defensieve seuten maai ik van de baan. Mijn auto mijn vrijheid. En snelheidsboetes betaal ik ook niet meer da's zakkevullerij.

Oh ja en ik licht u ook nog op met alles wat ik kan want ik heb toch vaker de wet achter mij dan tegen daarvoor.

Nu content?!
Relevantie van uw veralgemening ?

Richt jouw pijlen dan naar "de baas" of bazen (Schouppe had er ook niets tegen) hé, die blijken een heel andere mening te hebben.

Citaat:
Staatssecretaris van Mobiliteit: "Coyote is en blijft legaal"

Staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet heeft vandaag informatie bevestigd over Coyote. Deze informatie komt er naar aanleiding van een discussie over het eventuele verbod van de Coyote radarverklikker in Frankrijk. Voor België bevestigt de staatssecretaris nu dat Coyote in België wel degelijk legaal is en dat ook zal blijven.
Daarnaast onderstreept de staatssecretaris dat Coyote een onmiskenbaar hulpsysteem is ter bevordering van de verkeersveiligheid en hierdoor de marktleider is, met een gebruikersaantal van 250.000 personen.

Coyote werkt volgens een “community” systeem; het detecteert zelf geen mobiele flitsapparaten, echter kan elke Coyote gebruiker mobiele camera’s signaleren op zijn of haar eigen toestel, waarna deze informatie wordt gedeeld naar andere Coyote gebruikers wanneer zij in de buurt zijn van deze flitscamera.

Coyote bracht ook een iPhone app uit: iCoyote. Zoals de rest andere Coyote toestellen werkt dit via je abonnement.
Voor smartphone gebruikers bestaan er ook alternatieven. iPhone gebruikers kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van Avertinoo. Deze app werkt volgens hetzelfde community principe en is de laatste jaren razend populair geworden.
Dan houden de bestuurders zich tenminste aan de max snelheid daar waar de gemelde controles staan, en dit ruim op voorhand (zonder evtl bruusk-gevaarlijk in de remmen te gaan, ook al is het te laat) wat van de andere bestuurders zonder Coyote & Co zeker niet gezegd kan worden...

´T schijnt dat men meestal controleert bij "gevaarlijke punten uch-uch"... met Coyote & Co weet men die impassant dan vroeg genoeg staan, de mensen zonder weten dat meestal niet.

Is ook maar mijn mening hé. Dat er ook misbruik van gemaakt kan worden, tja van wat dan niet ?

Maakt de flitsoverheid dan geen misbruik door onaangepaste sneheidsbeperkingen te zaaien en in ´t geniep juist daar te flitsen onder het mom pakkans ? Men oogst tenslotte wat men zaait...

Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2013 om 12:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 12:45   #10
Zwitser

Standaard

Elke auto komt geheel gratis met een apparaatje dat perfect helpt tegen te snel rijden: De snelheidsmeter.
Meer heb je niet nodig.
Verkeersboetes zijn een soort van belasting op domheid. In principe mogen die dus nog flink hoger.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 12:50   #11
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu content?!
Ah, de traditionele karikaturisering annex veralgemening wanneer er over te snel rijden wordt gepraat. Ironisch genoeg ook mee de oorzaak van het slechte beleid en dus van heel wat te snel rijden en agressief gedrag. Als jij daar graag content mee wilt zijn, dan is dat jouw zaak.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 12:51   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Verkeersboetes zijn een soort van belasting op domheid.
Of een subsidiëring ervan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 14:30   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Of een subsidiëring ervan.
Oud 23 januari 2013, 15:45   #14
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Ik rijd al 3 jaar met een Coyote. Werkt trouwens prima.

Er wordt vaak genoeg beweerd dat snelheidscontroles dienen om de verkeersveiligheid te bevorderen en niet om de staatskas te spijzen. Dus mag ik er van uit gaan dat flitspalen en mobiele controles gehouden worden op plekken met een verhoogd risico op ongevallen. Een toestel dat je dan verwittigd waardoor je trager gaat rijden, is toch vele malen beter voor de verkeersveiligheid dan daar aan een te hoge snelheid voorbij te rijden.

En de opmerking dat je je maar aan de snelheid moet houden :
De meeste chauffeurs zijn wel eens "verstrooid" zijn en staren niet heel de tijd panisch naar hun snelheidsmeter, de snelheidsbeperkingen op secundaire wegen nogal eens durven veranderen op enkele honderden meters, diezelfde snelheidsbeperkingen soms wel eens weinig draagvlak kennen (we kennen allemaal wel een stuk weg tussen de velden die toch binnen de bebouwde kom valt).
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 16:49   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

http://www.flitsservice.be/
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 17:11   #16
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
En de opmerking dat je je maar aan de snelheid moet houden :
De meeste chauffeurs zijn wel eens "verstrooid" zijn en staren niet heel de tijd panisch naar hun snelheidsmeter, de snelheidsbeperkingen op secundaire wegen nogal eens durven veranderen op enkele honderden meters, diezelfde snelheidsbeperkingen soms wel eens weinig draagvlak kennen (we kennen allemaal wel een stuk weg tussen de velden die toch binnen de bebouwde kom valt).
Ik heb geen auto, dus rijd ik voortdurend met gehuurde of geleende wagens. Wagens waar ik altijd even aan moet wennen. En toch is het voor mij nooit een probleem om puur op het gehoor een constante snelheid te handhaven. Ik hoef dus niet eens telkens te kijken. En als je niet zeker bent welke snelheid je mag, dan rijd je gewoon wat trager.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 17:32   #17
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik heb geen auto, dus rijd ik voortdurend met gehuurde of geleende wagens. Wagens waar ik altijd even aan moet wennen. En toch is het voor mij nooit een probleem om puur op het gehoor een constante snelheid te handhaven. Ik hoef dus niet eens telkens te kijken. En als je niet zeker bent welke snelheid je mag, dan rijd je gewoon wat trager.
Da's mooi in theorie. Niemand doet dat. Als dan iedereen je begint voorbij te steken wanneer je 50 rijdt als 90 mag is dat ook niet erg veilig.

Laatst gewijzigd door Liederik : 23 januari 2013 om 17:33.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 18:36   #18
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Als je 50 rijdt waar je 90 mag moet je volgens mij zonder pardon terug naar de rijschool gestuurd worden. Samen met de pipo's hierboven die te snel rijden 'uit verstrooidheid'.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 18:36   #19
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:

Nu content?!
U hoeft zich niet uit te spreken over de al of niet lage moraliteitsbesef der Vlaamse/Belgische autobestuurders. Richt je liever tot de gansterbende's die oude en zwakke maar ook andere voornamelijk verantwoordelijke mensen in hun eigen huis molesteren tot zelfs doden, en dan nog hun bezit stelen.
Die daders plannen dit, en zouden moeten weten dat ze het leven van hun slachtoffer overhoop halen.

Hier en daar is een onverantwoordelijke bestuurder (waar vele van die gansters bij behoren) maar daarom hoef je niet de gebruikers van de Coyote te blameren. Hun bedoeling is om het geflitst te worden uit te sluiten, en niet om de cowboy uit te hangen op de openbare weg.
Oud 23 januari 2013, 18:39   #20
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als je 50 rijdt waar je 90 mag moet je volgens mij zonder pardon terug naar de rijschool gestuurd worden. Samen met de pipo's hierboven die te snel rijden 'uit verstrooidheid'.
Tja, als je op een weg bent waar 50 mag, en je rijdt plots bijv 58 dan wordt je beboet. Men is daarvoor geen pipo, en ik denk dat gewoon alle autobestuurders pipo's zouden zijn. Je moet je blik concentreren op de baan, niet op je km-teller.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be