![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En toen zatte Flor tegen de lamp liep, kwamen hier bakken kritiek. Vlaams blok politici kunnen hier blijkbaar op veel meer begrip rekenen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is 'uitgevonden' in een tijd dat de politieke zeden nog konden voorzien in het beletten van te gaan stemmen als volksvertegenwoordiger door hem/haar in den bak te steken. Gevolg: aanhouding en vervolging van een parlementair is slechts mogelijk nadat een meerderheid van het parlement ingestemd heeft met de aanhouding of vervolging. Toen ik nog wat jonger was, kon je in de krant lezen dat tijdens het parlementair verlof (reces) de parketten er in konden vliegen. Want dan geldt dat niet. Maar helaas pindakaas: ze gaan wel in congé, maar ze sluiten niet officieel meer in reces ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Persoonlijk vind ik dat Flor te zwaar werd aangepakt. Deze mens had slechts iets meer dan 0,5 in het bloed. Zijn boete had hij verdiend. Het kraken van zijn politieke carrière niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Feiten dateren van 2011 ... maar het is een Vlaams Belanger dus hot topic in 2013?
Feit is hij heeft zelf toegegeven in de fout te zijn gegaan ... eerlijk en rechtlijnig. Ik ken andere politiekers ...
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. hij werd op heterdaad betrapt en dus was het totaal overbodig zijn parlementaire onschendbaarheid op te heffen; 2. we kennen ondertussen wat begrepen wordt onder "dronken". Volgens de wet is men al heel snel "dronken". 3. door het rood licht rijden doet "iedereen". Goed, het mag niet, hij heeft twee overtredingen begaan en mag daarvoor boeten. Maar de straf (opheffen parlementaire onschendbaarheid) staat niet in verhouding.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die opheffing geldt bovendien enkel voor dat bepaalde misdrijf waarvoor de aanvraag gericht is aan het parlement, en waarvoor gestemd is. Ik meen me te herinneren van vroeger in de krant gelezen te hebben dat de kamer stemde over iemand dat hij wel voor de rechtbank vervolgd mocht worden, maar niet in preventieve hechtenis genomen mocht worden; daarvoor was een nieuwe aanvraag, met 'hardere' elementen nodig. Ik weet niet meer voor wie dat was; ik vermoed voor een Franstalige. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 28 januari 2013 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is juist dat de parlementaire onschendbaarheid niet telt bij betrapping op heterdaad. Hij kan dus niet weigeren te antwoorden op vragen van de verbalisanten bijvoorbeeld, kan zich niet onttrekken van het onderzoek. Maar als de procureur generaal nu de opheffing vraagt, wil dat zeer waarschijnlijk zeggen dat zij beslist hebben om hem te dagvaarden. Anders zou het inderdaad onlogisch zijn. Voor te kunnen dagvaarden is de opheffing wel noodzakelijk. De opheffing gaan voorstellen als een straf lijkt me onjuist. Het is een onderdeel van de te volgen strafprocedure. Het is niet onmogelijk maar wel heel onwaarschijnlijk dat een magistraat hiertoe zou besluiten indien er bv slechts sprake zou zijn van een intoxicatie van 0,8 pro mille. Het lijkt me ook weinig waarschijnlijk dat de commissie vervolging dan een positief antwoord zou geven op de vraag tot opheffing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn Hummer moest hij al aan de kant laten. Als grote natuurvriend kun je het niet maken om met zo'n brandstof verslindend monster door de hoofdstad te rijden. Maar nu moet prins Laurent ook zijn kleine, weliswaar opgefokte Fiat Punto op stal laten. De prins was met 82 km/u geflitst in een Brusselse tunnel waar hij maar 50 mocht rijden. Hij is twee weken zijn rijbewijs kwijt. Volgens een ex-medewerker zou de prins geregeld met 140 km/u over de pechstrook hebben gereden en zelfs ooit een non hebben aangereden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het vlaams parlement gaf zijn toestemming, hij verliest zijn onschendbaarheid. http://www.standaard.be/artikel/deta...30130_00451424
Het gerecht kan dus zijn werk doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar hoe dan ook, het is politierechtbank. Het wordt niets waar de man in zijn positie op welke wijze dan ook last van zal ondervinden.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |