Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2013, 02:31   #561
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, juist wel. Niemand wordt tot geloof gedwongen. Wie tot geloof komt, doet dat volkomen uit vrije wil.

Onder Mao had men niet te kiezen: meegaan met zijn bepalingen of vervolgd worden.
Ja, tot het geloof komen uit vrij wil. Maar, zoals u het uitlegt, is er daarna binnen het geloof geen vrije wil, interpretatie mogelijk.

Quote: "Onder Mao had men niet te kiezen: meegaan met zijn bepalingen of vervolgd worden"
Wat anders geaarden aangaat: "De geaardheid bedwingen of geen katholiek. Laat staan een huwelijk. Plus openlijke veroordeling van anders geaarden"
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 02:33   #562
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

2x

Laatst gewijzigd door Adrian M : 28 januari 2013 om 02:33.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 02:47   #563
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Ja, tot het geloof komen uit vrij wil. Maar, zoals u het uitlegt, is er daarna binnen het geloof geen vrije wil, interpretatie mogelijk.

Quote: "Onder Mao had men niet te kiezen: meegaan met zijn bepalingen of vervolgd worden"
Wat anders geaarden aangaat: "De geaardheid bedwingen of geen katholiek. Laat staan een huwelijk. Plus openlijke veroordeling van anders geaarden"
De Kerk veroordeelt niet de persoon, wel de zonde. Niemand wordt gedwongen tot de Kerk te behoren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 07:49   #564
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Kerk veroordeelt niet de persoon, wel de zonde. Niemand wordt gedwongen tot de Kerk te behoren.
Maar velen moeten wel het constante oordelen en veroordelen van religieuzen ondergaan. Willen of niet.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 09:40   #565
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Maar velen moeten wel het constante oordelen en veroordelen van religieuzen ondergaan. Willen of niet.
Als ik mij niet vergis, is binnen de christelijke leer het dogma van toepassing dat alle mensen zondaars zijn.

Ik zie niet in waarom men voor homofielen daar een uitzondering zou moeten op maken.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 12:07   #566
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is niet aangetoond dat er sprake zou zijn van twee maten en twee gewichten. Jaarlijks worden er trouwens enkele honderden kerkelijke huwelijken overeenkomstig de canonieke wetgeving geannuleerd. Arm of rijk, invloed of niet, heeft er niets mee te maken.

http://www.elfri.be/scheiden-voor-de-kerk
Ja maar als de Rota als reden voor het nietig verklaren van het bewuste huwelijk opgeeft: "affectieve onvolwassenheid", dan is dit een lachtertje natuurlijk.

Want iedereen wist dat Philippe Junot een vrouwenversierder was. Ook de bisschop van Monaco en zeker Caroline van Monaco. Om die reden een huwelijk nietig verklaren lijkt me meer de spreekwoordelijke stok te zijn om de hond te kunnen slaan.

Zoals ik reeds zei, men moest de kinderen uit het tweede huwelijk van Caroline van Monaco kunnen wettigen zodat ze ook in aanmerking konden komen als potentiële troonopvolgers. Bijgevolg moest de kerk een reden vinden om over te gaan tot nietigverklaring van het eerste huwelijk van Carline van Monaco. Die reden werd dan het flauwe argument, met name 'affectieve onvolwassenheid'. Tenminste zo staat het in het vonnis.

En dus nogmaals, moest men die reden gaan aanhalen om christelijke huwelijken nietig te laten verklaren, dan zouden er 'en masse' huwelijken moeten worden nietig verkaard en dus als onbestaande worden beschouwd. En dat is dus niet het geval.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2013 om 12:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 12:11   #567
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja maar als de Rota als reden voor het nietig verklaren van het bewuste huwelijk opgeeft: "affectieve onvolwassenheid", dan is dit een lachtertje natuurlijk.
Waarom zou dat een lachertje zijn? Er bestaan immers mensen die een onvoldragen psychologie hebben op dat vlak.
Oud 28 januari 2013, 12:14   #568
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenminste zo staat het in het vonnis.
Waar kan ik dan de tekst van het vonnis lezen?
Oud 28 januari 2013, 12:18   #569
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat een lachertje zijn? Er bestaan immers mensen die een onvoldragen psychologie hebben op dat vlak.
Wat zou het. De kerk zei altijd vroeger tegen vrouwen die een cassanova als man hadden: ge moet ermee leren leven. Ge zijt er nu eenmaal mee getrouwd: in goede en slechte dagen. En als het echt niet meer gaat, moet ge apart gaan wonen. Maar dan nog blijft ge gehuwd met mekaar en blijft uw christelijke huwelijksplicht van getrouwheid bestaan... Zó ging het.

En dat is al heel wat anders dan een 'nietig verklaring van het christelijk huwelijk om "affectieve onvolwassenheid" '.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2013 om 12:21.
Oud 28 januari 2013, 12:25   #570
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U moet wel opletten met zulke vergelijkingen. Want zelfs indien alle homofielen op straat zouden komen om te protesteren, zullen het er altijd minder zijn , vermits slechts een minderheid van de bevolking homofiel is.

En daarom vind ik, statistisch gezien, de pro-homohuwelijk manifestatie wel degelijk een groot succes.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2013 om 12:26.
Oud 28 januari 2013, 12:32   #571
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
U moet wel opletten met zulke vergelijkingen. Want zelfs indien alle homofielen op straat zouden komen om te protesteren, zullen het er altijd minder zijn , vermits slechts een minderheid van de bevolking homofiel is.

En daarom vind ik, statistisch gezien, de pro-homohuwelijk manifestatie wel degelijk een groot succes.
Ook al, naast het gegeven dat j e niet op straat moet komen om een wetsvoorstel te steunen, het komt er toch.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 12:34   #572
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind uw vergelijking ook mank lopen. De mening over het al dan niet wettigen van het homohuwelijk en homoadoptie moet gedragen worden door zo veel mogelijk mensen en niet door homoseksuelen alleen toch?

Het waren toch ook niet alleen maar negers die vochten bij de Noordelijken voor de afschaffing van de slavernij?

Paulus.
Oud 28 januari 2013, 12:44   #573
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vind uw vergelijking ook mank lopen. De mening over het al dan niet wettigen van het homohuwelijk en homoadoptie moet gedragen worden door zo veel mogelijk mensen en niet door homoseksuelen alleen toch?

Het waren toch ook niet alleen maar negers die vochten bij de Noordelijken voor de afschaffing van de slavernij?

Paulus.
In zekere zin hebt u hier een punt. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het niet zo verwonderlijk dat manifestaties voor een homohuwelijk minder volk op de been brengt dan omgekeerd. Dat spruit voort uit de aard der dingen. Bovendien heeft de homogemeenschap natuurlijk niet zulke machtige organisaties achter zich staan als de kerk. Een kerk die haar moraal nog altijd tracht op te dringen. Het is toch niet de kerk die twee homo's moet huwen, maar de staat. Waar zanikt ze dan over? Laat die mensen toch hun huwelijk hebben als zij dit nu zo wensen. Wat is me dat nu! Hoe is het 'bij God' mogelijk.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2013 om 12:52.
Oud 28 januari 2013, 12:56   #574
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In zekere zin hebt u hier een punt. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het niet zo verwonderlijk dat manifestaties voor een homohuwelijk minder volk op de been brengt dan omgekeerd. Dat spruit voort uit de aard der dingen. Bovendien heeft de homogemeenschap natuurlijk niet zulke machtige organisaties achter zich staan als de kerk. Een kerk die haar moraal nog altijd tracht op te dringen. Het is toch niet de kerk die twee homo's moet huwen, maar de staat. Laat die mensen toch hun huwelijk hebben als zij dit nu zo wensen. Wat is me dat nu. Hoe is het 'bij God' mogelijk.
Het blijft toch opvallen dat bijvoorbeeld in België wel meer mensen op straat komen in georganiseerde manifestaties pro homo dan wel contra.

Blijbaar is er daar in Frankrijk minder draagvlak voor en ja, de kerk zal daar wel zijn rol in spelen. Maar dat mag ook hé?! Ook gelovigen mogen een mening uiten.

Paulus.
Oud 28 januari 2013, 13:24   #575
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het blijft toch opvallen dat bijvoorbeeld in België wel meer mensen op straat komen in georganiseerde manifestaties pro homo dan wel contra.

Blijbaar is er daar in Frankrijk minder draagvlak voor en ja, de kerk zal daar wel zijn rol in spelen. Maar dat mag ook hé?! Ook gelovigen mogen een mening uiten.Paulus.
Natuurlijk mogen ze dat. Maar wat ze eens moeten afleren na 1700 jaar christelijke morele betweterij, is dat ze moeten ophouden met anderen hun levenswijze op te dringen.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2013 om 13:26.
Oud 28 januari 2013, 13:53   #576
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als ik mij niet vergis, is binnen de christelijke leer het dogma van toepassing dat alle mensen zondaars zijn.

Ik zie niet in waarom men voor homofielen daar een uitzondering zou moeten op maken.

Paulus.
Zondaars wel maar: deel uitmakend van het 'uitverkoren volk!' nooit!

Homofielen welke hun verscheidenheid, welke niet strookt men de 'standaard' norm, bevindt zich in staat van ongehoorzaamheid jegens 'God'.

Dat 'dit soort' deze schande als bezwarend zou ervaren, is een vraag die voor het 'mensdom'; na al hun 'stunten' krachtpatserijen' alsook 'Apenstreken' nooit geen bevredigend antwoord zal mogen kennen.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 14:09   #577
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mogen ze dat. Maar wat ze eens moeten afleren na 1700 jaar christelijke morele betweterij, is dat ze moeten ophouden met anderen hun levenswijze op te dringen.
Opdringen?

Je overdrijft.

Meer nog; als er één ding is dat men niet kan opdringen, dan is het wel "geloven". Dat moet echt wel van jezelf komen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 januari 2013 om 14:10.
Oud 28 januari 2013, 14:10   #578
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Zondaars wel maar: deel uitmakend van het 'uitverkoren volk!' nooit!

Homofielen welke hun verscheidenheid, welke niet strookt men de 'standaard' norm, bevindt zich in staat van ongehoorzaamheid jegens 'God'.

Dat 'dit soort' deze schande als bezwarend zou ervaren, is een vraag die voor het 'mensdom'; na al hun 'stunten' krachtpatserijen' alsook 'Apenstreken' nooit geen bevredigend antwoord zal mogen kennen.
wat bedoelt u met het "uitverkoren volk" ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 14:14   #579
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat bedoelt u met het "uitverkoren volk" ?
Dat vraag ik me ook af.

Paulus.
Oud 28 januari 2013, 14:14   #580
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opdringen?

Je overdrijft.

Meer nog; als er één ding is dat men niet kan opdringen, dan is het wel "geloven". Dat moet echt wel van jezelf komen.

Paulus.
religieuze indoctrinatie (al van kindsbeen af) is jouw vreemd ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be