Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2013, 06:39   #26281
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Alsof dat de zorgen zijn van een vermoedelijk werkloos figuur daar in het kleine Luik!..

Jeff
Kijkt u zo tegen uw buren aan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 08:55   #26282
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

correctie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kijkt u zo tegen uw aanstaande buren aan ?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 09:42   #26283
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Kruipt gij maar wat vanonder uw calvinistische kansel. Dat zal het beste zijn.
Welke stroming van de christelijke leer je me ook toebedeeld, doet er helemaal niet toe.
Wél geef ik je in deze gelijk dat ik allang vanonder de kansel ben weggelopen. Al die prietpraat die vanop de kansel uitgespuwd wordt/werd op de 'kudde', leerde me dat het verstandig zou zijn om bewust die kudde die zich elke zondag liet indoctrineren te ontvluchten. Ik ben dan niet alleen de mentaliteit van onder de kansel ontvlucht. Ik ben gelukkig ook de mentaliteit die algemeen onder de kerktoren hangt allang overstegen.
Ik kijk met een open geest en vanuit allerlei invalshoeken naar de wereld en haar bewoners.
Ik aanhoor met genoegen allerlei meningen.
Ik respecteer ook alle meningen, ook die niet de mijne zijn.
Ook de meest afgrijzelijke meningen krijgen mijn respect, ook al ben ik het er grondig mee oneens.
Alleen meningen die oproepen tot geweld kunnen nooit op mijn sympathie rekenen.

Ik verdraag niet alleen jouw mening. Ik respecteer ze zelfs. Ook al kan ik me in jouw mening zowat nooit terugvinden. Je hebt zelfs het recht om te schelden. Ook dat is een vorm van vrije meningsuiting.
We zullen allicht nooit vrienden worden (alsof we dat überhaupt zelfs al zouden willen), maar enige vorm van wederzijds respect zou al heel wat zijn.
Oud 31 januari 2013, 16:44   #26284
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Welke stroming van de christelijke leer je me ook toebedeeld, doet er helemaal niet toe.
Wél geef ik je in deze gelijk dat ik allang vanonder de kansel ben weggelopen. Al die prietpraat die vanop de kansel uitgespuwd wordt/werd op de 'kudde', leerde me dat het verstandig zou zijn om bewust die kudde die zich elke zondag liet indoctrineren te ontvluchten. Ik ben dan niet alleen de mentaliteit van onder de kansel ontvlucht. Ik ben gelukkig ook de mentaliteit die algemeen onder de kerktoren hangt allang overstegen.
Ik kijk met een open geest en vanuit allerlei invalshoeken naar de wereld en haar bewoners.
Ik aanhoor met genoegen allerlei meningen.
Ik respecteer ook alle meningen, ook die niet de mijne zijn.
Ook de meest afgrijzelijke meningen krijgen mijn respect, ook al ben ik het er grondig mee oneens.
Alleen meningen die oproepen tot geweld kunnen nooit op mijn sympathie rekenen.

Ik verdraag niet alleen jouw mening. Ik respecteer ze zelfs. Ook al kan ik me in jouw mening zowat nooit terugvinden. Je hebt zelfs het recht om te schelden. Ook dat is een vorm van vrije meningsuiting.
We zullen allicht nooit vrienden worden (alsof we dat überhaupt zelfs al zouden willen), maar enige vorm van wederzijds respect zou al heel wat zijn.
Daar gaat het hem niet over.

Indien u anderen verwijt te lang onder de kerktoren te zijn blijven zitten, kunt u misschien eens een gewetensonderzoek doen en nagaan of u niet te veel onder de calvinistische kansel bent blijven zitten.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 16:52   #26285
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Calvinisme en katholicisme is verleden tijd. De meeste mensen in Nederland en Vlaanderen zijn niet kerkelijk.
De mislukkingen uit het verleden die de Nederlanden hebben gescheiden zijn verleden tijd.
Voor de jeugd gaat het om de toekomst, om de belangen van onze taal en cultuur in Europa ,om een sterke economie in de wereld.
De Nederlanden, met 24 miljoen inwoners, zullen onze jongeren een garantie geven voor meer macht en invloed in Europa en een beter toekomst.
Dat zal wel zijn! Ik vernam gisteren nog op de Nederlandse radio dat Teatrix een 'uitzonderlijke' goede band had met de zwarte kousen kerk.

De meest geliefde onderdanen van Teatrix.
Oud 31 januari 2013, 17:58   #26286
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal wel zijn! Ik vernam gisteren nog op de Nederlandse radio dat Teatrix een 'uitzonderlijke' goede band had met de zwarte kousen kerk.

Tsja, system,
Dat u Nederland en de Nederlanders geen warm hart toegenegen bent is bekend maar het zou u wel sieren als u enigszins een beetje bij de waarheid zou blijven.

Fouten/blunders/foutjes benoemen: Ga u gang maar niet zwetsen.

Hoe u ook over de monarchie of over Beatrix en Willem Alexander denkt, feit blijft dat onze vorstin, Hare Majesteit Beatrix Regina, door vriend en vijand, republikein en anti-monarchist wordt geroemd om haar betrokkenheid, integriteit en professionaliteit.

En in tegenstelling tot uw (kroon)prinsen: Zijne Koninklijke Hoogheid Willem Alexander kan wél lezen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 18:18   #26287
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Teatrix kan met iedereen zeer goed overweg, zelfs met di Rupo!
Vraag mij trouwens af van hoe lang geleden die foto is?
Maar ja, de zwarte kousen zijn er nog steeds, ze zien er alleen nu anders uit.
Vooral in Krimpen aaan de Ijssel, Bergambacht,Urk etc. zijn ze nog springlevend.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 31 januari 2013 om 18:22.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 18:55   #26288
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Tsja, system,
Dat u Nederland en de Nederlanders geen warm hart toegenegen bent is bekend maar het zou u wel sieren als u enigszins een beetje bij de waarheid zou blijven.

Fouten/blunders/foutjes benoemen: Ga u gang maar niet zwetsen.

Hoe u ook over de monarchie of over Beatrix en Willem Alexander denkt, feit blijft dat onze vorstin, Hare Majesteit Beatrix Regina, door vriend en vijand, republikein en anti-monarchist wordt geroemd om haar betrokkenheid, integriteit en professionaliteit.

En in tegenstelling tot uw (kroon)prinsen: Zijne Koninklijke Hoogheid Willem Alexander kan wél lezen.
Ik zie niet in welke zin Prins Pils in eender welke mate een 'hoogheid' zou zijn. Het is een mens van vlees en bloed en soms meer vlees dan bloed als ik zijn postuur zie. Maw, hij is een citoyen. Een burger zoals iedereen.

En daarom vind ik het normaal dat men alle inkomsten van uw koninklijke familie zou opsporen, goed uitpluizen en belasten zoals het hoort.

Het lijkt dan ook boven elke twijfel verheven de inkomsten van de Oranjes alzo in de hoogste belastingsschaal terecht zouden komen. Dat is de fiscale evidentie zelf. Deze opbrengsten nu uit belastingen geheven op het onmetelijke Oranje-fortuin, zouden bovendien de noodlijdende Nederlandse staatskas terdege kunnen spekken. Want dat is nodig.

Daar zouden de Nederlanders eens werk van moeten maken in plaats van uitgeperst te worden als citroenen door Rutte & Samson en dit op hetzelfde ogenblik dat diezelfde Nederlanders verwoed met Oranje-vlaggetjes aan het zwaaien zijn.
Oud 31 januari 2013, 19:01   #26289
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Haalt King Pils kroket uit de muur ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 19:08   #26290
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Het steekt blijkbaar bij de Belgen dat wij wel een geliefd Koningshuis hebben.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 19:12   #26291
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijkt u zo tegen uw buren aan ?
Normaliter niet nee,..
Maar tegen jou wel!..

Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 19:18   #26292
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het hem niet over.

Indien u anderen verwijt te lang onder de kerktoren te zijn blijven zitten, kunt u misschien eens een gewetensonderzoek doen en nagaan of u niet te veel onder de calvinistische kansel bent blijven zitten.
Nochtans is het niet forumlid Job, maar jij System dat constant vervalt in het rondspuien van stereotypen hier op het forum als gaat over Nederland en de Nederlanders.

Daarom is het ook niet zo vreemd dat anderen zich dan gaan afvragen, of jij wel eens wat van de wereld hebt gezien..

Jeff
Oud 31 januari 2013, 19:24   #26293
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom vind ik het normaal dat men alle inkomsten van uw koninklijke familie zou opsporen, goed uitpluizen en belasten zoals het hoort.

Het lijkt dan ook boven elke twijfel verheven de inkomsten van de Oranjes alzo in de hoogste belastingsschaal terecht zouden komen. Dat is de fiscale evidentie zelf. Deze opbrengsten nu uit belastingen geheven op het onmetelijke Oranje-fortuin, zouden bovendien de noodlijdende Nederlandse staatskas terdege kunnen spekken. Want dat is nodig.

Daar zouden de Nederlanders eens werk van moeten maken in plaats van uitgeperst te worden als citroenen door Rutte & Samson en dit op hetzelfde ogenblik dat diezelfde Nederlanders verwoed met Oranje-vlaggetjes aan het zwaaien zijn.
Ja heel leuk allemaal.
Maar over het Belgisch koningshuis zwijg je als het graf!.

Dat terwijl het voorstel wat jij hier plaatst net zo goed in België kan worden toegepast. Vooral ook omdat de economische & fiscale situatie net zo slecht, zo niet slechter is dan in Nederland.

Maar goed.
Voor het falen van België ben jij zoals gewoonlijk blind!.

Jeff
Oud 31 januari 2013, 19:29   #26294
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet wel zeker dat hij bourgondischer leeft, eet, drinkt en woont, dan jij!..

Jaloers Henrike??..

Jeff
Oud 31 januari 2013, 19:33   #26295
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in welke zin Prins Pils in eender welke mate een 'hoogheid' zou zijn. Het is een mens van vlees en bloed en soms meer vlees dan bloed als ik zijn postuur zie. Maw, hij is een citoyen. Een burger zoals iedereen.

Het voordeel van geen belasting betalen is ook weer dat je het niet kan ontduiken....
Constructies ?* la Belgische koninghuis zijn dan niet meer noodzakelijk.
Oud 31 januari 2013, 19:40   #26296
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik acht het bijna onwaarschijnlijk, met het oog op gezondheidsrisico's.
Ik ga er van uit dat er voor hun wordt gekookt.
Dus een heerlijke Dobbe kroket bij hun thuis.
Oud 31 januari 2013, 20:07   #26297
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De meest geliefde onderdanen van Teatrix. [/b]
Hebt u als verzuurde criticaster niets beters dan spotprenten en -namen? Het begint een beetje saai en eentonig te worden namelijk.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 20:09   #26298
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, ik dacht al: waar blijft onze souffleur van system?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 02:24   #26299
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Ik weet wel zeker dat hij bourgondischer leeft, eet, drinkt en woont, dan jij!..

Jaloers Henrike??..

Jeff
Wij hebben een prins die graag een goed glas bier drinkt. Henri is gewoon strontjaloers dat wij zo'n prins hebben en "het" bierland niet
Kan me helemaal voorstellen hoe we hem, met de borst vooruit, zouden horen als het omgekeerd geweest zou zijn ....
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 02:35   #26300
Adrian M

Standaard

Citaat:
Denk dat hij daar zelfs niet te beroerd voor is om eventueel een kroket uit de muur te eten als deze hem aangeboden wordt.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be