![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1041 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
http://www.regenbooghuislimburg.be/i...-regenboogvlag """De holebi-beweging heeft meer dan één symbool. Vrijwel het bekendste ervan is de regenboogvlag. Het kleurenspectrum: rood, oranje, geel, groen, blauw en violet, moet het veelzijdige van de holebi’s benadrukken."""""
|
|
|
|
#1042 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar onze maatschappij zit zo nog niet in mekaar. Voorbeeld: eigenlijk zou het me weinig storen, mocht ik een loketambtenaar voor me krijgen die een insigne van de sossen of pvda draagt, terwijl ik op dat ogenblik een speldje van een Vlaams Leeuwke zou dragen. Want ik denk wel dat ik even goed geholpen zou worden .... (maar is dit wel waar ...?) En omgekeerd: de ambtenaar Blokker die een notoir sos-burger zou moeten helpen. Feit is dat de mens in Vlaanderen nog niet zo ver gevorderd is, dat er her en der kledijvoorschriften en aanverwanten zijn. (over de rest van je betoog, daar wil ik niet op ingaan in deze draad. Daarvoor is het wat teveel bij het haar getrokken, en dan blijf ik nog erg hoffelijk ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#1043 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1044 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat mensen nood hebben om via kledij (t-shirts met opschriften, enz) aan anderen te tonen wie ze zijn, vind ik uitermate zielig. Je kan dan meteen ook zien in welke fase van het leven ze zich bevinden of in welke fase van het leven ze zijn blijven steken (kledij gecombineerd met leeftijd). Als ik naar een overheidsloket ga, wens ik rustig mijn zaken af te handelen zonder met die informatie te moeten worden geconfronteerd. |
|
|
|
|
|
|
#1045 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Indien er een dame achter het loket zou zitten met een T-shirt met daarop de tekst "ik word bij voorkeur door een man geneukt" en zij zou daarop terecht gewezen worden... Zie je dan de heterogemeenschap al zo reageren? Van een fantoomslachtoffergevoel gesproken...
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
|
#1046 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1047 | |
|
Burger
|
Citaat:
Het gaat bovendien niet zozeer over 'kleding op het werk' op zich, maar vooral over kleding die men draagt wanneer men in contact is met de klant. Noem me whatever, maar ik zou ook liever niet bediend worden door iemand met een regenboog-T-shirt en een roze pruik op. Waar is immers de grens? Ergens moet je ze toch trekken, zowel voor soort kleding, hoeveelheid kleding als voor gedrag (bv. het gedrag om de klant proberen te versieren of te beledigen). Ik zou het bijvoorbeeld misschien de gemeente kwalijk nemen als ik met allerlei persoonlijke meningen van de loket-bediende geconfronteerd zou worden (zij het visueel of in het gesprek) terwijl ik alleen maar kom om een nieuwe identiteitskaart af te halen; bijvoorbeeld als het over gay rights gaat, want ikzelf vind dat 2 mannen niet het recht zouden mogen hebben om een vreemd kind te adopteren. Die mening is op zich een andere discussie, maar het zou in het geval van regenboog-T-shirts wel een discussie zijn, die zou kunnen gaan plaatsvinden aan het loket ("Wat wilt u zeggen met uw T-shirt?"). De klant kan namelijk ook het gesprek willen aangaan over symbolen en visuele boodschappen die hij ziet. Heeft de klant daartoe het recht, geen idee, maar als nu gewoon eens de grens voor vrije kledingkeuze gelegd wordt bij 'op het werk contact hebben met klanten'. Als je contact met klanten hebt, mag de werkgever een bepaald soort kleding vragen, en gaat de werknemer daar niet mee akkoord, dat hij het werk dan niet aanneemt. Ik weet niet eens of dat een juiste stelling is, maar ik weet wel dat ze in de huidige situatie van een redelijk aantal klanten bijval zal krijgen. En als men de kledingcode vrij wilt laten, op welke plaats moet men er dan mee beginnen? Op het gemeentehuis, waar de verantwoordelijken ervoor weggestemd kunnen worden? Het gemeentehuis is overigens een plaats die klanten niet naar keuze kunnen mijden, zoals ze dat bij winkels wel kunnen. Moeten we de mensen gaan verplichten om diensten te vragen bij mensen die hun eigen politieke meningen (gay rights) in je gezicht duwen? (Het zou in ieder geval redelijk zijn om aan te nemen dat het T-shirt die bedoeling heeft). Nogmaals, of het antwoord ja of nee is, weet ik niet. Daar ga ik op dit moment niet eens over nadenken, misschien geef ik er ook gewoon geen fuck om, voor zoiets ontevreden klanten krijgen terwijl er belangrijker werk te doen is, is gewoon onzin. Trouwens als je regenboog-T-shirts in dienst gaat toelaten, verschuift het debat gewoon naar waar de grens dan wel ligt. En vergeet niet dat je in de politiek een meerderheid van mensen akkoord moet laten gaan met die grenzen. Hoe leg je aan een rechter uit dat een T-shirt met 'eigen volk eerst' NIET mag en een T-shirt dat gebruikt wordt voor homo-activisme wel. De T-shirt-drager kan ook zeggen dat hij met 'eigen volk eerst' alleen maar bedoelt, dat hij op privé-vlak liever omgaat met Vlamingen, en waarom zou hij dat privé-recht niet mogen hebben? Alleen dat het gevolg van het toelaten van regenboog-T-shirts in dienst wel eens zou kunnen zijn, dat u binnenkort 2 regenboog-T-shirts in het gemeentehuis ziet en 5 'eigen volk eerst'-T-shirts. Laatst gewijzigd door Lucajac : 6 februari 2013 om 13:08. |
|
|
|
|
|
|
#1048 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat hem er toch niet om of gedragen kleding "aanstootgevend" is of niet. Het gaat hem hier zuiver om het feit dat de ambtenaar neutraal moet zijn en aan de burger niet de indruk mag geven dat hij niet iedereen een gelijke, onbevooroordeelde dienst zou leveren.
(Zie bijv. op de site van het CGKR een aantal artikeltjes over neutraliteit. http://veruiterlijkingen.diversiteit...l&onderdeel=25 . Ze spreken zich niet uit hoe dit geimplementeerd moet worden, maar verduidelijken misschien waarover het gaat, en dat is niet "aanstootgevendheid"). Stel dat jij een aanvraag indient voor een sociale woning bij een ambtenaar met regenboogtrui, en die aanvraag wordt geweigerd, terwijl een homokoppel er wel één krijgt. Stel dat die toewijzing volledig volgens de regels en objectief neutraal gebeurd zou zijn, toch zou jij mogelijks de ambtenaar van favoritisme kunnen verdenken, gewoon omdat dat "homo" zijn blijkbaar zo belangrijk is voor hem dat hij het niet kan laten om dat zelfs tijdens zijn werkuren te etaleren aan alle burgers die hem komen consulteren voor belangrijke dingen. Hij moet niet stoppen met homo zijn tijdens het werk, maar er alleen voor zorgen dat alle burgers gelijk gediend kunnen worden zonder dat daar misverstanden over kunnen ontstaan.
|
|
|
#1049 |
|
Minister-President
|
2
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|
|
#1050 | |
|
Banneling
|
Citaat:
BDW doet dat niet. Hij draait niet rond een pot die er niet is. En dat is effe wennen. Ze snappen het niet en er wordt paniekvoetbal gespeeld. Maar wie had gedacht dat het peil daarbij zo laag zou uitvallen? Ik lees trouwens niets dat overeenkomt met 'geslagen hond', ik lees en hoor eerder dat hij gegeneerd is met dat laag niveau dat zich blijft manifesteren. Ik zou 'wat tegenwind' toch ook nuanceren. Het minste wat BDW zegt begint meteen een eigen leven te leiden. Het zegt meer over het politiek milieu waarin hij zit dan over hem zelf. En de burger is niet naëf. |
|
|
|
|
|
|
#1051 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1052 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 februari 2013 om 13:37. |
|
|
|
|
|
|
#1053 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik zal me anders uitdrukken, kledij is een manier/mogelijkheid om je te profileren en te onderscheiden van anderen. Dit hoeft niet persé. Het zegt veel over u indien u iemand met een piercing meteen veroordeeld als iemand als iemande zijnde die in zijn jeugd is blijven hangen. Of is dat niet?
|
|
|
|
#1054 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 februari 2013 om 13:41. |
|
|
|
|
|
|
#1055 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1056 |
|
Banneling
|
Aalsterse carnavalvereniging drijft terecht de spot met de NVA.
![]() Alleen, de Aalsterse carnavalvereniging vergat een andere groep die in het visier kwam van de NVA: de homo's. Laatst gewijzigd door system : 6 februari 2013 om 14:06. |
|
|
|
|
|
#1057 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Al over de 1000 posts over een incident dat er geen is. Straffen toebak.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#1058 | |
|
Burger
|
Citaat:
Het zou makkelijk zijn om een zelfde foto-collage te maken met Di Rupo, Beke, A. De Croo en B. Tobback. Waarbij Di Rupo de plaats van Hitler inneemt, de anderen die van de collaborateurs en met als ondertitel "Vlamingen buiten uit Brussel". Lachen geblazen, het is immers maar carnaval, nietwaar? En wie is er dan terecht spottend? |
|
|
|
|
|
|
#1059 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze herneemt de fout van anderen en smeert BDW aan dat hij zou bedoeld hebben dat 'gay zijn een vrije keuze is.' ('...' haar artikel). Dat is een onvergeeflijke journalistieke fout die alles zegt over haar niveau. Niet veel zaaks dus. Volksverheffing? Hoeveel mensen hebben het woord 'obediëntie' niet opgezocht? Hopelijk hebben velen nu begrepen dat een woord meestal meerdere betekenissen heeft? En ze wrijft BDW twee kampen aan? Historisch gezien zijn die er natuurlijk nooit geweest. Actie voeren om armoede en het daklozenprobleem aan te pakken door gratis iets uit te delen (een Jeroen Olyslaeghers of was dat symbolisch om actie te voeren?) is nobel, maar met efficiënte gemeenschapszorg heeft het niets te maken. Op mij maakt het geen enkele indruk want ik heb ontelbare initiatieven gezien waaruit uiteindelijk bleek dat de mensen die het organiseerden maar iets deden om hun leven wat zin te geven. Op dat peil kan er niet gewerkt worden. Slechte voorbeelden. In elk geval niet overtugend. Wat 'volksmennerij' betreft. Een volk vraagt om gemend te worden. Het gaat er alleen maar om of je gemend wilt worden door een hoop nitwits (het wordt erger met de dag) of door een partij die intellectualisme niet schuwt. Dat je toevlucht neemt tot een artikel van een 'Tessa ...', zegt dat je nog een lange weg moet gaan. |
|
|
|
|
|
|
#1060 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Vroeg of eerder laat komt ie er wel uit. Geduld!
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|