Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2013, 21:19   #101
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ik geef mevrouw Garcia het voordeel van de twijfel. Als ge zo iets organiseert, dan moeten er bepaalde timings gerespecteerd worden. En ik kan me moeilijk inbeelden dat men op zo een evenement tegen extra publiciteit is, ook al komt die omwille van controversiële figuren.
Ach, dit zal bij andere populaire uitgaven nooit een probleem zijn geweest, zoiets is een knaller en dan ga je niet lastig doen voor wat timing. Ze valt in haar betoog ook rechtstreeks De Wever aan wanneer het de uitgever is die naar buiten komt om te proberen toch nog wat extra publiciteit uit het geheel te halen. BDW hebben we nog niet gehoord in deze zaak.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:24   #102
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
...

Je vergeet dat al dat het hoofd van een koe is gevonden op de oprit van De Wever...
Ah ja? Ik meende mij te herinneren dat het een varkenskop was.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...rpen/1.1467475

(voor de gevoelige kijkertjes onder ons: opgepast, schokkende foto!!)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2013, 22:44   #103
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Inderdaad, polemeriseren bestaat niet. Polemiek voeren had het moeten zijn... Het klopt inderdaad dat hij een causale oorzaak ontkent maar vervolgens Dalrymple aanhaalt die botweg stelt dat een bepaald type muziek altijd slecht is. Het is dubbelzinnig en niet correct, zo had ik het beter uitgedrukt. Het zou hetzelfde zijn als ik zei dat homosexualiteit absoluut geen overtuiging is en dan in de laatste zin aanhaal dat homo's onze jeugd bederven... Dat bedoelde ik.
OK, dat "polemeriseren" en die "causaliteit" zijn je vergeven.

Nu nog het "hyperbolisme". Kwestie van door te hebben dat De Wever de woorden van Dalrymple eigenhandig afzwakt.

Als dat ook nog opgeruimd is, kunnen we besluiten dat daar helemaal niks dubbelzinnig of incorrect aan was.

//edit : negeer bovenstaande maar. Ik zie net - verderop in de draad - dat ook het hyperbolisme inmiddels opgeklaard werd.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 5 februari 2013 om 22:46.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 07:35   #104
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ah ja? Ik meende mij te herinneren dat het een varkenskop was.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...rpen/1.1467475

(voor de gevoelige kijkertjes onder ons: opgepast, schokkende foto!!)
klopt mijn vergissing.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 07:52   #105
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Een goed artikel uit de standaard, het geeft de twee kanten van het fenomeen aan. Met name bdw die terecht stelt dat zijn zogezegde homofobe opmerkingen erover zijn, maar aan de andere kant citeert men ook partijgenoten die zeggen dat hij zelf degene is die steeds de polemiek zoekt. De journalist staat ook stil bij bdw zijn scherpe reactie van maandagavond.
Heel wat interessanter om lezen dan hetgene dat tot hiertoe daarover verschenen was.
http://www.standaard.be/artikel/deta...30205_00459085
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 07:58   #106
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Een goed artikel uit de standaard, het geeft de twee kanten van het fenomeen aan. Met name bdw die terecht stelt dat zijn zogezegde homofobe opmerkingen erover zijn, maar aan de andere kant citeert men ook partijgenoten die zeggen dat hij zelf degene is die steeds de polemiek zoekt. De journalist staat ook stil bij bdw zijn scherpe reactie van maandagavond.
Heel wat interessanter om lezen dan hetgene dat tot hiertoe daarover verschenen was.
Waar zie je dat?

Het artikel is flauw. Pure verdediging. Had verkort kunnen worden tot "ge zijt zelf begonnen", want argumenten vind ik er niet in.
Oud 6 februari 2013, 09:16   #107
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
jep. Ik denk dat ook BDW in een negatieve spiraal zit. Wat hij zegt, meent hij en als iemand anders het zou zeggen, zou er geen enkel probleem zijn. Maar hij is ondertussen zo'n polemische figuur geworden dat alles wat hij doet, alles wat hij zegt per definitie een polemiek is.

Als hij morgen zegt dat de frieten het liefst eet met pickels en niet met mayonaise, staat er morgen in de krant dat hij de mayonaisefabrikanten failliet wilt.

Hij moet dat ook zelf beseffen en zijn woorden af en toe wat meer wikken en wegen, dat is ook een goede kwaliteit voor een politieker.
Oud 6 februari 2013, 09:41   #108
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jep. Ik denk dat ook BDW in een negatieve spiraal zit. Wat hij zegt, meent hij en als iemand anders het zou zeggen, zou er geen enkel probleem zijn. Maar hij is ondertussen zo'n polemische figuur geworden dat alles wat hij doet, alles wat hij zegt per definitie een polemiek is.

Als hij morgen zegt dat de frieten het liefst eet met pickels en niet met mayonaise, staat er morgen in de krant dat hij de mayonaisefabrikanten failliet wilt.

Hij moet dat ook zelf beseffen en zijn woorden af en toe wat meer wikken en wegen, dat is ook een goede kwaliteit voor een politieker.
Langs de andere kant zou een minimum aan intellectuele eerlijkheid sommigen uiteraard ook niet misstaan. Ik ken in mijn eigen omgeving bijvoorbeeld zo mensen die zijn uitspraak 't Stad is niet van iedereen' destijds vertaalden tot 'alle vreemdelingen buiten'. Ofwel heb je dan een probleem met begrijpend lezen, ofwel ben je gewoon van slechte wil.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 09:44   #109
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:

Absoluut.Zeker wanneer die politieker,kanselier wil worden.
Alhoewel........roepen,tieren,kan dan ook al voldoende zijn.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 10:05   #110
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Langs de andere kant zou een minimum aan intellectuele eerlijkheid sommigen uiteraard ook niet misstaan. Ik ken in mijn eigen omgeving bijvoorbeeld zo mensen die zijn uitspraak 't Stad is niet van iedereen' destijds vertaalden tot 'alle vreemdelingen buiten'. Ofwel heb je dan een probleem met begrijpend lezen, ofwel ben je gewoon van slechte wil.
ja tuurlijk, hij mag echt niets meer zeggen zonder een polemiek te veroorzaken.

En een pak van die mensen, zoals Desmet in De Morgen, gaan expres alles verkeerd interpreteren. Ze weten maar al te goed wat BDW wil zeggen maar gaan het altijd zo uitleggen dat een gewone lezer toch onthoudt dat BDW de duivel is.

Ze proberen dat dan wat te vergoeilijken door ook het andere standpunt ergens in het artikel te zetten maar nooit in de titel, nooit in de aanhef, nooit in het besluit. En dat zijn de 3 zaken die het meest gelezen en best onthouden worden.
Oud 6 februari 2013, 13:11   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, wat Bart zegt is het probleem, dat de kranten liegen over zijn plannen met de mayonaise-industrie is normaal.
Oud 6 februari 2013, 13:49   #112
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik zou hem nog gelijk geven ook, bij frieten hoort pickes !! (en uiteraard ook zout)
Oud 6 februari 2013, 13:54   #113
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Waar zie je dat?

Het artikel is flauw. Pure verdediging. Had verkort kunnen worden tot "ge zijt zelf begonnen", want argumenten vind ik er niet in.

Citaat:
uist daarom stellen de critici in zijn partij vast dat hij die hel voor een stuk zelf creëert. Met de zelf vastgestelde ervaringen kan de burgemeester ook anders omgaan. Zo begrijpt niet iedereen waarom hij absoluut die uitspraken over homoseksuelen wilde doen. Niemand had hem expliciet die vraag gesteld, hij begon er zelf over. Niemand verlangt dat hij over alle mogelijke en onmogelijke onderwerpen zijn gedacht zegt. De Wever weet dat Antwerpse besognes in Vlaanderen een flinke resonantie krijgen. Daar speelde hij met zijn campagne zelf op in.
Oud 6 februari 2013, 14:12   #114
system
Banneling

Standaard

Citaat:

De Wever verliest nu helemaal de pedalen: nu vergelijkt hij zich al met Pim Fortuin. In welke 'Dark Rooms' zit de Kleine Leider dan? En bovendien stelt hij de media en anderen nu al verantwoordelijk voor zijn nakende dood.

J�*�* watte. Het wordt tijd dat de Piepkleine Leider wat gaat rusten. Maar ja, hij is nog maar pas bezig...

Laatst gewijzigd door system : 6 februari 2013 om 14:14.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 14:17   #115
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
maar laat zijn held Dalrymple zeggen dat rockmuziek altijd slechte invloed
Wat Waar Wanneer?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 14:20   #116
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Kijk, ik ben ook niet vies van metal en gothic, en laat met name gothic in die column tot de gewraakte genres behoren. Voel ik mij geviseerd ? Nee.
Hoeft ook niet. De muziek is niet de oorzaak maar een indicator.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 6 februari 2013, 14:23   #117
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Ik zie nergens een quote van N-VA leden. Vanaf de tweede zin is het al onduidelijk of de rest van partijleden komt. Ik zie niet wie, ik zie niet wat, ik zie niet hoeveel.

Als je ooit een voorbeeld zocht van geroddel of stemmingmakerij, dit is er een mooi.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 6 februari 2013 om 14:27.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 14:24   #118
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Wever verliest nu helemaal de pedalen: nu vergelijkt hij zich al met Pim Fortuin. In welke 'Dark Rooms' zit de Kleine Leider dan? En bovendien stelt hij de media en anderen nu al verantwoordelijk voor zijn nakende dood.

J�*�* watte. Het wordt tijd dat de Piepkleine Leider wat gaat rusten. Maar ja, hij is nog maar pas bezig...
De Wever moet ongeveer hetzelfde doorstaan als Pim Fortuin in de tijd, een hetze over elke uitspraak dat ie deed en doodsbedreigingen. Men probeert BDW te demoniseren en dan ben je ook verantwoordelijk voor die varkenskop op z'n oprit, andere doodsbedreigingen en zijn eventuele moord.

Wat is het verschil dat Pim Fortuin zo anders maakte en zorgde dat hij vermoord werd?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 14:25   #119
Amon_Re

Standaard

Wie zijn die critici?
Oud 6 februari 2013, 14:36   #120
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
De Wever moet ongeveer hetzelfde doorstaan als Pim Fortuin in de tijd, een hetze over elke uitspraak dat ie deed en doodsbedreigingen. Men probeert BDW te demoniseren en dan ben je ook verantwoordelijk voor die varkenskop op z'n oprit, andere doodsbedreigingen en zijn eventuele moord.

Wat is het verschil dat Pim Fortuin zo anders maakte en zorgde dat hij vermoord werd?
Ocharme toch.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be