Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2013, 19:51   #1101
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Mag die stofjas uit regenboog kleuren bestaan?
Waarom niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 19:55   #1102
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een kruis in mijn broek, moet dat weggesneden?
Ge moogt zelfs uw monnikskapspier houden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 20:11   #1103
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Eén ding is duidelijk, zolang Bart aan de macht is zit een regenboogcoalitie er niet in.
Bam-snelwegbruggen uitgezonderd, is Bart de Burgervader niet echt een bruggenbouwer.
Oud 6 februari 2013, 20:33   #1104
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Fonne zijn grote baas in Rome is ook een jurkendrager, verbieden in het openbaar of alleen als hij naar Antwerpen komt?

Gij moogt dat ook. Laat u maar eens goed gaan.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 10:21   #1105
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In "Reyers laat" gaf prof. Vermeersch BDW over (bijna) de ganse lijn gelijk...
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 10:26   #1106
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Prof Vermeersch is dan ook een N-VA'er hé...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 10:26   #1107
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, schoon interview. Ik zou doodgraag eens dit type interviews zien met andere politici. Eens zien of deze bereid zijn zo in hun kaarten te laten kijken.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 10:46   #1108
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Schitterend. Mocht een paar uur langer duren.

Ik denk dat ik die neutraliteit maar niets vind en pleit voor verdraagzaamheid, communicatie, ingetogen discussie. Die neutraliteit laat de dingen maar onderhuids gisten.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 10:53   #1109
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht

Ik denk dat ik die neutraliteit maar niets vind en pleit voor verdraagzaamheid, communicatie, ingetogen discussie. Die neutraliteit laat de dingen maar onderhuids gisten.
Pleiten voor verdraagzaamheid, communicatie, ingetogen discussie is natuurlijk prachtig, maar niet de taak van een ambtenaar in publieke functie, terecht wordt daar gevraagd om neutraliteit te bewaren, juist omdat het Antwerps publiek divers is.
Ik geef de Wever dus gelijk in zijn opvatting, bovendien is wat hij zegt waar, Janssens heeft die neutraliteit in gang gezet en de Wever trekt dit gewoon door. Trouwens, ken nogal wat homo's en lesbiennes, nog nooit gehoord dat zij het nodig vonden om op het werk uit te komen via uiterlijke kenmerken voor hun geaardheid.
Ik zie in veel reacties dan ook geen " opkomen voor homo's" maar gewoon politieke afrekening naar de persoon van Bart de Wever,blijkbaar hebben sommige politieke richtingen het er lastig mee dat hun monopolie op bestuurlijk vlak in Antwerpen doorbroken werd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 10:56   #1110
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond wel dat ze soms wat naast mekaar spraken. En Vermeersch heeft zo te zien nog te veel onverwerkte complexen om het verleden neutraal te kunnen beoordelen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 10:59   #1111
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw goed recht, en op basis van dergelijke gesprekken kan iedereen denk ik een goeie keuze maken. Op basis van dergelijke zaken kan je beslissen op wie of wat je wenst te stemmen. Het probleem is echter dat types zoals Decroo, Beke en Tobback veel te plat zijn om dergelijk ideologische discussies tot een goed eind te brengen en dus maar verkiezen om op de man te spelen in plaats van op de inhoud. Vroeger pakte dit, nu niet meer en dat frustreert deze weinig talentvolle jongens mateloos.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 7 februari 2013, 11:01   #1112
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik vond wel dat ze soms wat naast mekaar spraken. En Vermeersch heeft zo te zien nog te veel onverwerkte complexen om het verleden neutraal te kunnen beoordelen.
Het kwam er vaak op neer dat ze eigenlijk tot dezelfde conclusies en probleempunten kwamen maar de manier waarop deze ontstaan zijn uit de geschiedenis, daar waren ze het helemaal niet eens met elkaar. Soit, ik vond het voornamelijk interessant om zien omdat je nu echt kon horen waar De Wever zijn ideologie vandaan haalt en waarom.
Oud 7 februari 2013, 11:09   #1113
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hebt gij een totaal ander gesprek gezien dan ik. Hij gaf BDW gelijk als hij zegt dat zijn woorden uit de context getrokken waren, een meer waarde kregen dan ze in het geheel waard waren.
Voor het overig waren ze het over de inhoud meestal grondig oneens.

Wat mij uit deze terzake vooral bijblijft is wanneer BDW het heeft over de kerk. Ik kreeg de indruk dat hij voorstander was om het geloof te (mis-)gebruiken om de bevolking in het gareel te houden. Dat deed mij toch de wenkbrauwen fronsen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 februari 2013 om 11:09.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 11:10   #1114
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Prof Vermeersch is dan ook een N-VA'er hé...
Dat dacht ik niet! Voor zover ik hem ken is het een SPAer.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 11:27   #1115
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die neutraliteit geld alleen voor zeer specifieke functies zoals loketbeambte of rechters, en dan nog alleen als ze in functie zijn. De bedoeling van BDW was om met een voorbeeld duidelijk te stellen wat neutraliteit inhoud omdat het altijd via de pers en drukkinggroepen geïnterpreteerd werd als een hoofdoeken verbod: Janssens pro hoofddoekenverbod: "Debat wel blijven voeren".
Dat hij een holibi T-shirt als voorbeeld gaf was in zijn geval verstandig want één ding kan men hem niet verwijten en dat is dat hij homofoob zou zijn.
Bart De Wever draait plaatjes op homofuif
Oud 7 februari 2013, 11:28   #1116
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hij is voor persoonlijke vrijheid, tegen koningshuis en tegen godsdienst. Duidelijk geen SPA'r maar wel NVA zou ik zeggen, de tijden zijn veranderd.

http://www.youtube.com/watch?v=ueBYKHsXunI

http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=vXyRa1ZYIy8

Laatst gewijzigd door BonBon : 7 februari 2013 om 11:32.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 11:32   #1117
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat mij uit deze terzake vooral bijblijft is wanneer BDW het heeft over de kerk. Ik kreeg de indruk dat hij voorstander was om het geloof te (mis-)gebruiken om de bevolking in het gareel te houden. Dat deed mij toch de wenkbrauwen fronsen.
ik interpreteerde het zo, ook BDW heeft zijn geloof verloren , en twijfelt nu of hij nog een criteria heeft dat o.a. zegt dat ie goed bezig is.
(nu een twijfelende mens scoort altijd een goed puntje van mij)
(maar ook niet teveel want een politicus moet de richting kunnen aan geven...)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 11:41   #1118
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het was dan ook ironisch bedoeld. Voor zover ik Vermeersch ken laat hij zich niet in een partijpolitiek hoekje duwen.
Oud 7 februari 2013, 11:45   #1119
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dan hebt gij een totaal ander gesprek gezien dan ik. Hij gaf BDW gelijk als hij zegt dat zijn woorden uit de context getrokken waren, een meer waarde kregen dan ze in het geheel waard waren.
Voor het overig waren ze het over de inhoud meestal grondig oneens.

Dan heb je niet goed geluisterd, want hij heeft letterlijk gezegd dat het een goede zaak is dat de moraliteit niet meer van de kerk komt. Hij zegt alleen dat, sinds dit weggevallen is, mensen op zoek zijn naar nieuwe bronnen van moraliteit en die vaak niet meer vinden en dus zijn er nu 2 stromingen. Een stroming die stelt dat moraliteit vanuit het individu moet komen en een stroming die stelt dat moraliteit vanuit de maatschappij moet komen. De Wever is een aanhanger van de 2e stroming.

Vervolgens werd de vraag gesteld of de politiek dan die morele guidelines moet aanreiken en daar was De Wever het niet mee eens. De politiek is er om een juridisch kader te scheppen, niet om een moreel kader te scheppen.

Soit, dit staat in elk geval mijlenver van de kerk als middel om mensen in het gareel te houden. De wever is daar absoluut GEEN voorstander van. Het sociale weefsel moet die guidelines bieden.
Oud 7 februari 2013, 11:58   #1120
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Goed lezen wat ik schrijf:

Wat ik zielig vind is de nood van mensen om zich te profileren via kledij hoe verschillend ze zijn van anderen, en hoe ze hun best doen om net omgekeerd aan te tonen dat ze bij een bepaalde sociale groep horen.

Jij hebt onterecht gelezen dat ik de mensen veroordeel.

Ik maak pas een evaluatie als iemand begint te praten en dan luister ik ook, of die nu een biker is of iemand met piercings all over of een Armani-pak draagt.
Na het luisteren kom ik meestal tot 'grijze muis'.

Ik begrijp dan ook niet goed waarom mensen achter een loket dat soort carnaval dienen op te voeren. Het hoort op die plek niet thuis.

Een existentiële vraag (en ik heb de hele dag alle berichten gelezen!) kan zijn waarom iemand 8 uren per dag ( de beste uren van de dag) zich zelf niet kan zijn tijdens het werk. Dat is een ander topic, vrees ik.
Dat is inderdaad een andere discussie op een ander niveau.

Ik snap wel dat je nood kan hebben aan zelfexpressie d.m.v. kleding. De kleding fungeert dan als medium om een doel te bereiken.
Ikzelf voel me ook niet goed in een maatkostuum met strakke das rond de nek.

In dit specifieke geval gaat het over zelfexpressie van homo's, een groep die het in de maatschappij al wat moeilijker heeft. Als deze homofiele personen nu een t-shirt met regenboog print willen dragen, so be it... Ze zijn toch nog steeds politiek neutraal?

In het bedrijf waar ik werk lopen er verkopers rond met gele broeken en licht blauwe hemden... Is dat dan veel beter?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be