![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interview aan het bekijken. Vermeersch zegt dat Rousseau een randfiguur is in de verlichting. Dat viel me op aangezien ik een paar dagen geleden een bespreking van een biografie over Rousseau las waarin hij dé centrale en meest invloedrijkste figuur in de verlichting genoemd wordt. Zelf wil ik daar geen standpunt in innemen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 februari 2013 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geweldig goede televisie is dat. Zeer interessant, spitsvondig en grappig ook bij momenten. Ik moet zeggen dat mijn sympathie voor de mens in BDW er zeker door op vooruit is gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Debat helemaal bekeken. Een snelle reactie.
Vrij weinig meningsverschil tussen beide heren. Een mooi intellectueel debat, een verademing zelfs. Ik krijg de indruk dat politici als De Wever de mensen op een hoger intellectueel niveau tillen door hun voorbeeld. Hij brengt mensen ertoe naar de historische context te kijken, evidenties in vraag te stellen, oplossingen zelf te zoeken, hun verantwoordelijkheid op te nemen. Verder. De Wever stelt dat homoseksualiteit volgens zijn mening geen keuze is. Over zijn mening daaromtrent bestond nogal wat twijfel op dit forum, al dan niet opgeklopt met de bedoeling de politicus in een slecht daglicht te pogen stellen. De wever (minuut 37) zegt iets heel interessants over de elite, die hun kinderen wel waarden meegeeft die ze blijkbaar bij de 'onderlaag' liever niet zien. Een variant van 'hou het volk dom', een moderne brood en spelen. Is hier een soort van revolutionair aan het woord vroeg ik me af. Vermeersch verwijst in die context naar de consumptiemaatschappij die hiervan een voorbeeld kan genoemd worden. Het stuk van het debat over de oorzaken van de huidige toestand. Ik denk dat beide heren een deel van de waarheid hebben. Vermeersch verwijst naar bepaalde pedagogen, De Wever plaatst het geheel in een meer filosofische context (Rousseau). Beiden zijn akkoord over de noodzaak van een moraal die het individualisme overstijgt. De Wever vraagt zich eerder af hoe zo'n (Godloze) moraal te implementeren. Maar hij heeft daar weinig antwoorden op. Hij zegt daarbij dat hij vindt dat dit vanuit de mensen zelf dient te komen (als ik het goed begrepen heb). Het is wel de juiste vraag voor een politicus. Vermeersch bekijkt het eerder analytisch, minder oplossingsgericht. De filosoof en de politicus. Mooi debat, een dialoog eigenlijk. De zwakste figuur uit het debat wat de journalist van de standaard die zijn sensationalisme meende te moeten verdedigen door te beweren dat De Wever de grenzen verlegd had toen hij zei dat ook homo's verwacht worden neutraal zich te gedragen achter het loket. Flauwe zever. Dat werd vlug duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toen dan het blik filosofen openging kregen we wel wat name dropping om de heren elk hun grote kennis te laten etaleren ![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is géén toeval, want als hij met tegenstanders moet debatteren komt De Wever gewoon niet opdagen. Het overkwam Yves Desmet nog een paar dagen geleden: hij werd uitgenodigd door TerZake om in discussie te gaan met De Wever maar die uitnodiging werd ingetrokken want De Wever wou alléén z'n zegje doen, zonder tegenspraak. Een zichzelf respecterend journalist zou zo'n eisen weigeren natuurlijk, de VRT daarentegen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze hem zonder wederwoord op TV mochten afkraken , zou deze keer zijn reactie ook zonder wederwoord zijn. Bovendien Yves Desmet is geen partij voor Dewever. Hij zou verbaal filet americain van hem gemaakt hebben. ![]() Trouwens Vermeersch vond het ook maar achterlijk gezever van Desmet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De man zou nogal werk hebben. ![]() Ik denk dat hij andere prioriteiten heeft. Laatst gewijzigd door Pericles : 9 februari 2013 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn indruk. Men stuurt de ene na de andere op de wever af om te zien of hij te domineren is. De Wever weet dat dit de bedoeling is en probeert te pareren door er een podium voor zijn ideeën van te maken. Nogal logisch dat hij in die context niet in om het even welke leeuwenkuil probeert te stappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Waarom? Hij heeft de dag daarop uitvoerig zijn bevindingen kunnen doen in zijn gazet onder de rubriek "achterklap". Daarin is hij niet te overtreffen, alleen het haalt de oplage niet die BDW haalt. Reyers laat werd meteen drukst bezochte aflevering in de confrontatie Vermeersch-De Wever. Dat zijn facts die Yves Desmet verzuurt moet doorslikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Da's allicht ook de reden waarom De Wever die dag blijkbaar wél het debat aandurfde. ![]() (Al zal het feit dat hij op die manier na weken van provocatie en platte demagogie zijn intellectuele credentials weer wat kon opvijzelen ook niet vreemd geweest zijn aan zijn beslissing om ditmaal wel "de confrontatie" aan te gaan, dat zou meteen ook die name-dropping verklaren. ![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 9 februari 2013 om 13:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 Een ietwat snugger journalist heeft dit genoteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben er wel heilig van overtuigd dat veel politici en journalisten zich daar ook aan storen en eigenlijk iets anders zouden willen...
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reeks in De Standaard over de ideologie van de politieke partijen overstijgen het gakekel van onze media en er is met elke partij onderhandelt over de totstandkoming van de reeks.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 februari 2013 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar sommige politici zijn niet zo snel en gevat, terwijl ze wel zinnige dingen te zeggen hebben. Door de wijze waarop de media functioneren en de partijen redeneren krijgen die minder kansen dan degenen die oppervlakkiger zijn maar goede entertainers. Is zelfs de politiek een soort van verlammend volksvermaak geworden dan? Het zou anders dienen te zijn. De wijze waarop de media met de politiek omgaat is toe aan een herdenking. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 februari 2013 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 9 februari 2013 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |