Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2013, 22:49   #221
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bij mijn weten valt dat onder de ziekteverzekering.
Ge kent dat wel hé een verzekering. Die betaalt maar terug aan iemand die verzekerd is.
Veel gemeenten hebben ook een tussenkomst hoor, maar dat is het punt niet, blijkbaar moet het geld opbrengen, mag het niets kosten.
Dus Stoma-patiënten, gehandicapten die nog nooit belastingen betaald hebben zullen dan met dezelfde logica een hogere bijdrage moeten betalen als ze een administratieve dienst willen gebruiken?
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 23:03   #222
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ook u had beter eens naar de zevende dag gekeken, het gaat helemaal niet over personeelskosten. Maar het opvragen van documenten in het buitenland en dergelijke en controleren of die wel echt zijn en dies meer.
de zevende dag is niet halal
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 23:10   #223
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Veel gemeenten hebben ook een tussenkomst hoor, maar dat is het punt niet, blijkbaar moet het geld opbrengen, mag het niets kosten.
Dus Stoma-patiënten, gehandicapten die nog nooit belastingen betaald hebben zullen dan met dezelfde logica een hogere bijdrage moeten betalen als ze een administratieve dienst willen gebruiken?
Waar hebt ge dat gelezen ?
Ik ken trouwens niemand die met een stoma geboren is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 23:14   #224
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waar hebt ge dat gelezen ?
Ik ken trouwens niemand die met een stoma geboren is.
Blijkbaar is het feit dat je nog nooit belastingen betaald hebt en dat je een administratieve kost veroorzaakt een goede reden om die kost niet meer uit de algemene middelen te halen maar door betrokkene zelf te laten betalen. Dus vandaar mijn vraag, willen ze dit dan ook voor gehandicapten?
Oud 11 februari 2013, 23:22   #225
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is het feit dat je nog nooit belastingen betaald hebt en dat je een administratieve kost veroorzaakt een goede reden om die kost niet meer uit de algemene middelen te halen maar door betrokkene zelf te laten betalen. Dus vandaar mijn vraag, willen ze dit dan ook voor gehandicapten?
Het feit dat het een hogere administratieve kost veroorzaakt is de reden van een hogere bijdrage.
Dat is hier al tot vervelens toe uitgelegd.
Oud 11 februari 2013, 23:31   #226
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het feit dat het een hogere administratieve kost veroorzaakt is de reden van een hogere bijdrage.
Dat is hier al tot vervelens toe uitgelegd.
Ok duidelijk, dus gehandicapten die in de stad gebruik willen maken, van de volgende administratieve dienst met bijbehorende kosten kunnen zich met deze logica ook aan een verhoogd tarief verwachten?
Tis maar dat het duidelik is wie welkom is gratis aan een loket en wie een administratieve last is voor de gemeenschap?

http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/2...4MDMzOTA0.html
Oud 11 februari 2013, 23:45   #227
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok duidelijk, dus gehandicapten die in de stad gebruik willen maken, van de volgende administratieve dienst met bijbehorende kosten kunnen zich met deze logica ook aan een verhoogd tarief verwachten?
Tis maar dat het duidelik is wie welkom is gratis aan een loket en wie een administratieve last is voor de gemeenschap?

Als je nu je eigen links ook nog eens zou lezen dan zou je zien dat...

Citaat:
U kan, als persoon met een handicap, een aanvraag indienen voor een integratietegemoetkoming van de federale overheid om uw sociale integratie te bevorderen. U kan tegelijk een inkomensvervangende tegemoetkoming ontvangen. Beide tegemoetkomingen zijn cumuleerbaar.
Dit is federaal geregeld en dus niet op kosten van de stad/gemeente. N-VA heeft in het verleden gevraagd om de onkosten voor inwijkelingen ook federaal te regelen, zodat het overal gelijk is, zoals in Frankrijk en Nederland, maar die vraag werd genegeerd. Daarom nemen ze nu een stedelijke maatregel, en plots is het kot te klein.

Hoeveel ben jij eigenlijk bereid om per jaar te betalen via belastingen voor de administratie en het papierwerk om de aanvragen van buitenlanders te behandelen ? Plak er eens een getal op. De rest zou dan logischerwijze door de applicant betaald moeten worden. Benieuw wat dat zal worden.
Oud 11 februari 2013, 23:45   #228
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat heeft dat met de draad te maken ?

Laatst gewijzigd door Bobke : 11 februari 2013 om 23:46.
Oud 11 februari 2013, 23:50   #229
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als je nu je eigen links ook nog eens zou lezen dan zou je zien dat...

Dit is federaal geregeld en dus niet op kosten van de stad/gemeente. N-VA heeft in het verleden gevraagd om de onkosten voor inwijkelingen ook federaal te regelen, zodat het overal gelijk is, zoals in Frankrijk en Nederland, maar die vraag werd genegeerd. Daarom nemen ze nu een stedelijke maatregel, en plots is het kot te klein.

Hoeveel ben jij eigenlijk bereid om per jaar te betalen via belastingen voor de administratie en het papierwerk om de aanvragen van buitenlanders te behandelen ? Plak er eens een getal op. De rest zou dan logischerwijze door de applicant betaald moeten worden. Benieuw wat dat zal worden.
Beste,

Lees de link toch nog maar eens, de administratieve kost wordt veroorzaakt door gehandicapten aan het loket van de stad antwerpen. Dat zij voor een subsidie gaan solliciteren voor de federale overheid verandert daar niets aan.

Dus nogmaals, gezien gehandicapten een administratieve kost veroorzaken, moeten zij dan binnenkort ook betalen voor deze diensten?

mvg,
Oud 11 februari 2013, 23:56   #230
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,

Lees de link toch nog maar eens, de administratieve kost wordt veroorzaakt door gehandicapten aan het loket van de stad antwerpen. Dat zij voor een subsidie gaan solliciteren voor de federale overheid verandert daar niets aan.

Dus nogmaals, gezien gehandicapten een administratieve kost veroorzaken, moeten zij dan binnenkort ook betalen voor deze diensten?

mvg,
Dus nogmaals, natuurlijk niet. Heeft niets te zien met de inschrijving van gezonde buitenlanders. Dus even terug on topic graag. Ik neem aan dat je niet wil antwoorden op de vraag hoeveel jij vindt dat de belastingbetaler, dus jij, moet bijdragen voor de 330 €/inwijkeling en hoeveel de inwijkeling zelf zou moeten betalen.

Laatst gewijzigd door Zucht : 11 februari 2013 om 23:59.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2013, 23:58   #231
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,

mvg,
Volgens mij veroorzaken alle gehandicapten dezelfde administratieve kost.
Uw vraag slaat dus nergens op.
Oud 11 februari 2013, 23:59   #232
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus nogmaals, natuurlijk niet. Heeft niets te zien met de inschrijving van vreemdelingen. Dus even terug on topic graag. Ik neem aan dat je niet wil antwoorden op de vraag hoeveel jij vindt dat de belastingbetaler, dus jij, moet bijdragen voor de 330 €/inwijkeling en hoeveel de inwijkeling zelf zou moeten betalen.
Het gaat allebei om een administratieve last voor de stad. Zonder dat daar een bijdrage tegenover staat.

Ik vind dat dit uit de algemene middelen moet komen.

Dus hoeveel moet volgens u een gehandicapte die geen belastingen betaalt bijdragen aan de administratieve last die hij veroorzaakt?
Oud 12 februari 2013, 00:03   #233
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat allebei om een administratieve last voor de stad. Zonder dat daar een bijdrage tegenover staat.

Dus hoeveel moet volgens u een gehandicapte die geen belastingen betaalt bijdragen aan de administratieve last die hij veroorzaakt?
Geloof ik graag.
En hoeveel draagt gij bij aan die algemene middelen ?
Oud 12 februari 2013, 00:06   #234
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Immigratie ontmoedigen is toch niet zo erg. De gehandicapte maakt al deel uit van onze gemeenschap, de immigrant nog niet. Door armoede te importeren zoals ik ergens deze week had gelezen zal je ons sociaal model niet redden.

Ofwel is iedereen vrij te doen wat hij wil, en bouwen we uitkeringen en subsidies ( dus ook belastingen ) drastisch af, ofwel laat je mensen conformeren
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 12 februari 2013 om 00:08.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 00:07   #235
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Awel, ik ga u daar nu op antwoorden zie.
Onze sociale zekerheid draagt de kosten van die gehandicapte. Die persoonlijke bijdrage zal dus minimaal zijn. Remgeld-achtig. pakweg 2,35 € of zoiets.
Nu wacht ik nog hoeveel jij wil betalen voor de administratieve last voor een gezonde buitenlander die zich hier wil vestigen.
Oud 12 februari 2013, 00:13   #236
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, ik ga u daar nu op antwoorden zie.
Onze sociale zekerheid draagt de kosten van die gehandicapte. Die persoonlijke bijdrage zal dus minimaal zijn. Remgeld-achtig. pakweg 2,35 € of zoiets.
Nu wacht ik nog hoeveel jij wil betalen voor de administratieve last voor een gezonde buitenlander die zich hier wil vestigen.
Niets natuurlijk.
Hij vindt dat alles uit de algemene middelen moet komen.
Oud 12 februari 2013, 00:16   #237
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets natuurlijk.
Zou hij dan echt niet weten dat de algemene middelen uit zijn eigen portemonnee komen ?
Oud 12 februari 2013, 00:19   #238
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Niets natuurlijk.
Inderdaad.

Maar waar jullie (of sommigen) wel een punt hebben, dat is dat indien de stad antwerpen deze dienst moet aanbieden vanuit het federale niveau, dan zou die last gedragen moeten worden op dit niveau en niet doorgeschoven worden.

Maar ook op het federale niveau zou dit uit de algemene middelen moeten komen, aangezien dit deel uitmaakt van een normale manier hoe een maatschappij omgaat met asielzoekers, vreemdelingen enz.

Maar over die laatste paragraaf zal ik wss de enigste zijn op deze draad met die mening.

mvg,
Oud 12 februari 2013, 00:41   #239
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou hij dan echt niet weten dat de algemene middelen uit zijn eigen portemonnee komen ?
Er zijn ook mensen die hun inkomen uit die algemene middelen puren.
Maar zelfs dan zou men moeten begrijpen dat die middelen niet onuitputtelijk zijn.
Oud 12 februari 2013, 00:46   #240
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Maar waar jullie (of sommigen) wel een punt hebben, dat is dat indien de stad antwerpen deze dienst moet aanbieden vanuit het federale niveau, dan zou die last gedragen moeten worden op dit niveau en niet doorgeschoven worden.

Maar ook op het federale niveau zou dit uit de algemene middelen moeten komen, aangezien dit deel uitmaakt van een normale manier hoe een maatschappij omgaat met asielzoekers, vreemdelingen enz.

Maar over die laatste paragraaf zal ik wss de enigste zijn op deze draad met die mening.

mvg,
Och ik deel die mening.
Maar ik besef ook dat een maatschappij beperkt is in zijn mogelijkheden.
Ik denk niet dat de bomen tot in de hemel groeien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be