![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind dat de meeste discussies hier enkel gaan over islamietisch getinte figuren die zich niet willen integreren. Er zijn nogthans heel wat immigranten in België waar je nauwelijks iets van hoort. Mensen die het ondanks hun wil tot integratie enorm lastig gemaakt wordt door het wangedracht van anderen.
Mijn indonesische vriendin (lees lief), die 3 jaargeleden (bijna 4 jaar) in Leuven kwam studeren, spreekt op dit moment vloeiend nederlands (naast ook engels natuurlijk) en wil graag een kursus frans gaan volgen. Ze is tevens al bijna een jaar werk aan 't zoeken. Ze vind echter niets omdat ze geen Europese nationaliteit heeft. Normaal zal ze eind oktober het land moeten verlaten. uiteraard zien we dat niet zo zitten, omdat we toch al een relatie van bijna 3 jaar hebben. De meeste mensen raden ons dan ook aan om zo snel mogelijk te trouwen. Ik heb echter steeds gezegd dat ik om zo'n reden niet wil trouwen. Helaas worden we bijna verplicht hiertoe. Een andere mooie oplossing zou een samenlevingscontract zijn, als de ouders niet zouden tegenwerken. Toen we navraag deden naar zo'n samenlevingscontract zei men ons dat we eeb bewijs moesten hebben dat ze niet getrouwd is in Indonesië. Dit is uiteraard niet het geval, maar de ouders willlen het document niet ondertekenen. Zo zie je maar dat het ook voor de immigranten niet altijd even makkelijk is. Trouwens als iemand een oplossing weet laat het maar horen hoor. En neen, ikzelf kan moeilijk naar daar verhuizen want ik heb hier samen met een collega een kleine zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik raad uw vriendin aan om zich eerst te laten nationaliseren tot Marokkaanse. Dan kan zij ook gebruik maken van het speciale visum- en vergunningsbeleid dat de Belgische Staat hanteert tgo. Marokkaanse onderdanen. Die hebben het veel gemakkelijker dan andere allochtonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() @Orland0, waarom heeft jouw vriendin een handtekening van haar ouders nodig? Voor mij zou dat niet eens geloofwaardig zijn, als iemand's ouders zoiets zouden verklaren van aan de andere kant van de wereldbol. Ik zou dat op een offIciëel document willen zien van de burgerlijke stand ginder. Ik kan alleen maar veronderstellen dat de Belgische bevoegde instanties daar ook zo over denken, nl dat een document van de burgerlijke stand als bewijs moet dienen. Waarom heb je die ouders dan nodig? Als zij meerderjarig is (waar ik van uit ga) - kan je niet via de indonesische ambassade de nodige bewijsdocumenten krijgen? eerlijk gezegd vind ik dit een heel vreemd verhaal, ik kan er niet bij dat de ouders daar ook maar voor iets moeten tussen zitten.
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Correctie el turco, hij sprekt uit ervaring idd, maar ervaring van wat velen zien in onze stad, in het gewest, ...
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 4 september 2004 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dan hebben we maar een grondeigendomsakte in taiwanees toegevoegd en een chinees beeedigd vertaler (die geen yota taiwanees verstaat) dit document laten 'vertalen' met de zaken die wij vonden dat de overheid wou zien staan op een geboorteakte. Dus inderdaad ons racistisch en wereldvreemd vadertje staat maakt het alles behalve lastig, voor de burgers zowel als de ambtenaren. Ik ben wel getrouwd, vanwege de onmogelijke papierwinkel en de racistische opstelling van onze overheden. Mijn vrouw is echter Amerikaanse, maar heeft het 'ongeluk' dat ze in Taiwan geboren is. Wat voor de Belgische staat meteen fantastisch louche is en mijn vrouw gelijksteld aan een asielzoekster, terwijl ze een phd heeft van een Amerikaanse top universiteit en er warmpjes in zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
MAW als je met een buitenlandse wil trouwen heb je veel advocaat en notariskosten voor alle 'officiele' attesteringen te bekrijgen die de Belgische staat verlangt. een ander voorbeeld is het bewijs van goed zedelijke gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het "enige" probleem is, het document hier krijgen, anno 2004, het electronische tijdperk, dat mag dat geen probleem zijn.
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De enige oplossing zal waarschijnijk inhouden dat ze zelf naar Indonesië moet gaan voor de papieren. Misschien dat jullie zelfs daar terplekke moeten trouwen om haar dan in het kader van een gezinshereniging terug naar hier te brengen.
Je hebt in ieder geval een hele bureaucratische rompslomp voor de boeg. Veel sterkte.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door dorus : 6 september 2004 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Analfabeten in grote financiële nood, die moeten we hebben, d�*�*r kunnen we nog iets van leren.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 6 september 2004 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op dit gebied beschik ik over informatie uit de eerste hand en uit bronnen van consulair personeel in Casablanca. Laatst gewijzigd door Attiladehun : 6 september 2004 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |