Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2013, 14:29   #241
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja kom zeg, niemand wordt hier vervolgd, integendeel, het leven wat hier wacht is honderd keer beter dan in moslimlanden, vandaar dat zoveel moslims hier willen wonen.
Een burka, nihaab, heeft niets te maken met traditionele kleding, ook in moslimlanden wordt ze aan vrouwen opgelegd, vanuit een totalitaire ideologie,in die zin heeft Vermeersch gewoon gelijk.
Je praatjes slaan nergens op! Maar als bekeerling kun je misschien minder gewoon objectief nadenken?
Laat het dan nog opvallender zijn dat in vele overheersende moslimlanden die vrouwe minder gesluierd lopen dan hier .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 16:15   #242
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie wordt er vervolgd?
Bij mijn weten niemand.
Hij maakt gewoon brandhout van alle leugenachtige luchtkastelen, achterwerelden, barbaarse en slaafse tradities die de woestijngodsdiensten op hun conto hebben.

Dat stoort ongetwijfeld. Hij is dus nog steeds relevant.
Grappig trouwens dat u hem groot-inquisiteur omschrijft, nog zo'n erfenis van, jawel, een woestijngodsdienst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie er vervolgt wordt? Mensen die een huidskleur of afkomst hebben die Vermeersch niet aanstaan. Traditionele klederdracht uit andere landeren noemt hij overigens "erger dan een hakenkruis". En volgelingen als jij gebruiken antisemitische termen als "woestijngodsdiensten".

Waarom zeg je gewoon niet eerlijk dat je, net als Adolf Hitler, Europa wil "zuiveren van de Joodse geest en de semitische godsdiensten"?
Ook jij Jack?

Ook jij een volgeling van Adolf?

Veel waarde kan je tegenwoordig aan de "jij bent Hitler/nazi" belediging niet meer hechten heb ik zo de indruk.
Oud 16 februari 2013, 16:37   #243
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ook jij Jack?

Ook jij een volgeling van Adolf?

Veel waarde kan je tegenwoordig aan de "jij bent Hitler/nazi" belediging niet meer hechten heb ik zo de indruk.
Ja, ik hoor blijkbaar ook ineens bij één van uw ongure clubjes...
Voor we het weten zitten nog samen aan een toog te lallen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 17:02   #244
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, ik hoor blijkbaar ook ineens bij één van uw ongure clubjes...
Voor we het weten zitten nog samen aan een toog te lallen...
Inderdaad, de tijd dat je "ik ben onbesproken en jij bent in ongure clubjes" kon roepen is voorbij.
Oud 16 februari 2013, 17:05   #245
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de tijd dat je "ik ben onbesproken en jij bent in ongure clubjes" kon roepen is voorbij.
Wat ook kan is dat is dat ik nog steeds onbesproken ben, terwijl Kallikles in een onguur clubje is verzeild.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 17:18   #246
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat opent mogelijkheden om met uw geliefkoosd uniform en laarzen op straat te komen,Xeno
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 17:58   #247
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dat opent mogelijkheden om met uw geliefkoosd uniform en laarzen op straat te komen,Xeno
Mijn Hitlerjugend uniform bedoel je? Dat past me niet meer.
Oud 16 februari 2013, 18:30   #248
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn Hitlerjugend uniform bedoel je? Dat past me niet meer.
Waart gij nog te jong voor.
en dat streepkespak kan daar niet voor dienen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 18:36   #249
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...swastika.dhtml

Kijk ook goed naar de foto.

Alleen een snor ontbreekt nog, en de Endlösung kan beginnen.
Vergelijk je hem nu serieus met hitler?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2013, 18:37   #250
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Waart gij nog te jong voor.
en dat streepkespak kan daar niet voor dienen.
Ja, dat klopt, ik ben na de oorlog geboren. Mijn vader dan weer, die heeft nog letterlijk met de SS meegelopen.

Het gebeurde in Polen, er waren huis aan huis gevechten, en mijn grootvader en grootmoeder die zaten met mijn vader in de kelder te schuilen. Toen het schieten dan wat minder werd ging grootvader even kijken op straat om te zien of het voorbij was. Op dat moment kwam er een peloton SS voorbij gelopen en mijn vader glipte de straat op en liep mee met die gasten. Mijn grootvader er achter aan. Hij vertelde me later dat iedere keer dat mijn vader een SS officier tegenkwam hij de arm uitstak en "haitla" riep. Die SS'ers vonden dat grappig.
Oud 16 februari 2013, 21:27   #251
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In dat tweegesprek roept hij nergens op om mensen te vervolgen op basis van huidskleur of afkomst.

Hij stelt ook nergens dat traditionele klederdracht erger is dan het hakenkruis. Zijn uitspraak gaat specifiek over de burka en de symboliek die hij daarin leest; niet over eender welke vorm van "traditionele klederdracht".
De boerka is de traditionele klederdracht in Afghanistan, net zoals de niqab dat was in de rest van de moslimwereld voor de kolonisatie.

Wie de tradities van een kwart van de mensheid vergelijkt met de nazi's heeft duidelijk een probleem.

Citaat:
Hoe iemand eruitziet met of zonder snor is irrelevant.
De blik in de foto spreekt boekdelen, maar alles staat reeds in het interview. De manier waarop Vermeersch bijna de neus van de journalist afbijt, zegt alles over zijn onvermogen om te accepteren dat andere mensen een eigen mening hebben.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 februari 2013 om 21:29.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 10:40   #252
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De boerka is de traditionele klederdracht in Afghanistan, net zoals de niqab dat was in de rest van de moslimwereld voor de kolonisatie.

Wie de tradities van een kwart van de mensheid vergelijkt met de nazi's heeft duidelijk een probleem.
Als wij een probleem hebben met de nazi's, dan is dat omdat wij hun mens- en wereldbeeld aftoetsen aan het onze; andere opvattingen, tradities en denkbeelden kunnen een gelijkaardige gruwel opwekken. Als een kwart van de mensheid dezelfde gruwel opwekt, moet dat zichzelf misschien eens in vraag gaan stellen.

Het stoort me dat je de symboliek achter die klederdracht negeert. Je praat dat allemaal goed onder het mom van "traditie", alsof tradities een neutraal gegeven zijn. Vermeersch suggereert m.i. terecht dat er een sterke correlatie bestaat tussen culturen waarin de boerka alomtegenwoordig is en culturen waarin vrouwen door mannelijke dominantie in een dienende en onmondige rol worden gedrukt. Dit gaat om meer dan alleen maar sympathieke folklore.

Elk land heeft recht op zijn tradities, Kallikles. De problemen beginnen waar vermenging of innesteling onmogelijk is. België is Afghanistan niet. Het kan Afghanistan niet verzoenen met België zonder het gevoel te hebben terug te vallen in een duister verleden. Wie wil leven zoals in Afghanistan, wordt niets in de weg gelegd. Het kan perfect: in Afghanistan.

Citaat:
De blik in de foto spreekt boekdelen, maar alles staat reeds in het interview. De manier waarop Vermeersch bijna de neus van de journalist afbijt, zegt alles over zijn onvermogen om te accepteren dat andere mensen een eigen mening hebben.
Vermeersch verdedigt zijn opinies met veel overtuiging. Ik zie daar geen graten in.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 11:58   #253
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Audiovisuele media zijn daarentegen heel geschikt om cosmologie, natuurwetenschappen, zelfs wiskundige concepten te verduidelijken. En, volgens mij is het nogal zinloos om te filosoferen over mens, God en het universum zonder een basiskennis van bovenstaande zaken... De fundamentele natuurwetten, een notie van quantum effecten en relativiteit, biologie, evolutie, wiskundige logica, statistiek enz.... Dit verweven met filosofie en levensbeschouwing (zoals bijv. in Gödel, Escher, Bach van Hofstadter) zou mensen moeten kunnen interesseren.
Of misschien niet, het zou wel een uitdaging zijn.

In de jaren 1980 was er het programma Cosmos van Carl Sagan. Mooi, boeiend en razend populair. Meer van dat soort programma's zou misschien interesse kunnen wekken in andere zaken dan de alledaagse feuilletons, sport en kleuterniveau-quizzen.
Nochtans staan er op youtube aardige pogingen om filosofische concepten - geen filosofen, maar de concepten!- te verduidelijken:
http://www.youtube.com/results?searc....1.RTOGcFZ50FA
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 12:02   #254
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Beiden zeggen dat ons huidige te vrije maatschappij leidt tot vervaging van moraliteit , en dat er beter en strenger moet worden opgevoedt en opgetreden .
http://levenslangleren.be/taal.php/w...en_de_dt_regel
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2013, 12:06   #255
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De boerka lijkt me eerder wat vrouwen opgelegd kregen onder de Taliban, en niet te vergelijken met de traditionele klompen bijvoorbeeld, waar geen enkele Nederlander nog mee rond loopt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 10:01   #256
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als wij een probleem hebben met de nazi's, dan is dat omdat wij hun mens- en wereldbeeld aftoetsen aan het onze; andere opvattingen, tradities en denkbeelden kunnen een gelijkaardige gruwel opwekken. Als een kwart van de mensheid dezelfde gruwel opwekt, moet dat zichzelf misschien eens in vraag gaan stellen.
Het mens- en wereldbeeld van de nazi's is eigenlijk niet zo erg verschillend van het huidige mens-en wereldbeeld in Europa. Het is illusorisch te denken dat je twee eeuwen Verlichting hebt gekend, maar dan met die ene spijtige uitzondering van twaalf jaar.

Het nazisme is integendeel heel diep geworteld in een aantal concepten die eeuwen hebben kunnen rijpen in Europa, nl. het antisemitisme, het eurocentrisme en koloniaal racisme. De nazi's hebben dit Frans-Engelse koloniaal racisme overgenomen en geradicaliseerd.

In naam van datzelfde eurocentrische gedachtengoed zitten Europese troepen nog steeds "de beschaving" te brengen door massamoorden te plagen, van Mali tot Afghanistan. En is wel erg opvallend dat Vermeersch het Europese nazisme probeert goed te praten door het te linken aan tradities van een kwart van de wereldbevolking.

Een stap verder en hij zal beweren dat de nazi's eigenlijk allemaal Afrikanen en Aziaten waren, en geenszins Europeanen.

Citaat:
Het stoort me dat je de symboliek achter die klederdracht negeert. Je praat dat allemaal goed onder het mom van "traditie", alsof tradities een neutraal gegeven zijn. Vermeersch suggereert m.i. terecht dat er een sterke correlatie bestaat tussen culturen waarin de boerka alomtegenwoordig is en culturen waarin vrouwen door mannelijke dominantie in een dienende en onmondige rol worden gedrukt. Dit gaat om meer dan alleen maar sympathieke folklore.
De wet ging niet over de boerka, maar over de niqab. Wat je commentaar betreft, dat is weer een heel typische eurocentrische visie van een blanke man die vrouwen wil voorschrijven wat ze moeten doen om "bevrijd" te zijn.

Vrijheid betekent dat je zelf mag kiezen of je nu naakt of in boerka rondloopt. In naam van vrijheid een bepaalde kleding opleggen of verbieden, is wel erg contradictorisch.

Citaat:
Elk land heeft recht op zijn tradities, Kallikles. De problemen beginnen waar vermenging of innesteling onmogelijk is. België is Afghanistan niet. Het kan Afghanistan niet verzoenen met België zonder het gevoel te hebben terug te vallen in een duister verleden. Wie wil leven zoals in Afghanistan, wordt niets in de weg gelegd. Het kan perfect: in Afghanistan.
Neen, in Afghanistan gaat dat niet, want daar word je neergemaaid door Amerikaanse drone-aanvallen.

Citaat:
Vermeersch verdedigt zijn opinies met veel overtuiging. Ik zie daar geen graten in.
Adolf Hitler deed dat ook. En vandaag zien we, net als tijdens de jaren '40, een wereldwijde aanvalsoorlog met als alibi bepaalde "opinies". Eigenlijk gaat het natuurlijk over politieke en economische belangen, van Mali en Niger over Somalië tot Pakistan en Afghanistan.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 februari 2013 om 10:13.
Oud 19 februari 2013, 10:11   #257
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De boerka lijkt me eerder wat vrouwen opgelegd kregen onder de Taliban, en niet te vergelijken met de traditionele klompen bijvoorbeeld, waar geen enkele Nederlander nog mee rond loopt.
De Taliban hebben de boerka inderdaad opgelegd, maar niet uitgevonden. Dat is een oude Afghaanse traditie. En ja, ik vind dat persoonlijk een afgrijselijke traditie, net zoals ik wel wat meer aanstoot neem aan tradities van bergbewoners.

Waar het om gaat, is dat Vermeersch dit vergelijkt met het nazisme, een regime dat verantwoordelijk is voor zestig miljoen doden. Op die manier probeert Vermeersch het Europese nazisme goed te praten. Voor een Verlichtingsfundamentalist als Vermeersch is het niet te begrijpen dat het voor hem zo superieure Europa van de Verlichting tot zulke gruweldaden in staat was.

D�*t is de kern van de discussie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 19 februari 2013, 12:35   #258
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Taliban hebben de boerka inderdaad opgelegd, maar niet uitgevonden. Dat is een oude Afghaanse traditie. En ja, ik vind dat persoonlijk een afgrijselijke traditie, net zoals ik wel wat meer aanstoot neem aan tradities van bergbewoners.
Waar het om gaat, is dat Vermeersch dit vergelijkt met het nazisme, een regime dat verantwoordelijk is voor zestig miljoen doden. Op die manier probeert Vermeersch het Europese nazisme goed te praten. Voor een Verlichtingsfundamentalist als Vermeersch is het niet te begrijpen dat het voor hem zo superieure Europa van de Verlichting tot zulke gruweldaden in staat was.
D�*t is de kern van de discussie.
De zon schijn nu toch niet zo erg ?
Oud 19 februari 2013, 12:55   #259
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
De zon schijn nu toch niet zo erg ?
de zon niet, maar die windmolens hé, daar kunt ge ook al eens een slag van krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 13:13   #260
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De wet ging niet over de boerka, maar over de niqab. Wat je commentaar betreft, dat is weer een heel typische eurocentrische visie van een blanke man die vrouwen wil voorschrijven wat ze moeten doen om "bevrijd" te zijn.

Vrijheid betekent dat je zelf mag kiezen of je nu naakt of in boerka rondloopt. In naam van vrijheid een bepaalde kleding opleggen of verbieden, is wel erg contradictorisch.
En in welke islamitische landen hebben vrouwen die keuze? Tussen de achterlijke zedenpolitie en mannen met een superioriteitscomplex schiet er niet veel keuze meer over.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be