![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook jij een volgeling van Adolf? Veel waarde kan je tegenwoordig aan de "jij bent Hitler/nazi" belediging niet meer hechten heb ik zo de indruk.
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor we het weten zitten nog samen aan een toog te lallen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de tijd dat je "ik ben onbesproken en jij bent in ongure clubjes" kon roepen is voorbij.
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn Hitlerjugend uniform bedoel je? Dat past me niet meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gebeurde in Polen, er waren huis aan huis gevechten, en mijn grootvader en grootmoeder die zaten met mijn vader in de kelder te schuilen. Toen het schieten dan wat minder werd ging grootvader even kijken op straat om te zien of het voorbij was. Op dat moment kwam er een peloton SS voorbij gelopen en mijn vader glipte de straat op en liep mee met die gasten. Mijn grootvader er achter aan. Hij vertelde me later dat iedere keer dat mijn vader een SS officier tegenkwam hij de arm uitstak en "haitla" riep. Die SS'ers vonden dat grappig.
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie de tradities van een kwart van de mensheid vergelijkt met de nazi's heeft duidelijk een probleem. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 februari 2013 om 21:29. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het stoort me dat je de symboliek achter die klederdracht negeert. Je praat dat allemaal goed onder het mom van "traditie", alsof tradities een neutraal gegeven zijn. Vermeersch suggereert m.i. terecht dat er een sterke correlatie bestaat tussen culturen waarin de boerka alomtegenwoordig is en culturen waarin vrouwen door mannelijke dominantie in een dienende en onmondige rol worden gedrukt. Dit gaat om meer dan alleen maar sympathieke folklore. Elk land heeft recht op zijn tradities, Kallikles. De problemen beginnen waar vermenging of innesteling onmogelijk is. België is Afghanistan niet. Het kan Afghanistan niet verzoenen met België zonder het gevoel te hebben terug te vallen in een duister verleden. Wie wil leven zoals in Afghanistan, wordt niets in de weg gelegd. Het kan perfect: in Afghanistan. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/results?searc....1.RTOGcFZ50FA
![]() |
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het nazisme is integendeel heel diep geworteld in een aantal concepten die eeuwen hebben kunnen rijpen in Europa, nl. het antisemitisme, het eurocentrisme en koloniaal racisme. De nazi's hebben dit Frans-Engelse koloniaal racisme overgenomen en geradicaliseerd. In naam van datzelfde eurocentrische gedachtengoed zitten Europese troepen nog steeds "de beschaving" te brengen door massamoorden te plagen, van Mali tot Afghanistan. En is wel erg opvallend dat Vermeersch het Europese nazisme probeert goed te praten door het te linken aan tradities van een kwart van de wereldbevolking. Een stap verder en hij zal beweren dat de nazi's eigenlijk allemaal Afrikanen en Aziaten waren, en geenszins Europeanen. Citaat:
Vrijheid betekent dat je zelf mag kiezen of je nu naakt of in boerka rondloopt. In naam van vrijheid een bepaalde kleding opleggen of verbieden, is wel erg contradictorisch. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 februari 2013 om 10:13. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het om gaat, is dat Vermeersch dit vergelijkt met het nazisme, een regime dat verantwoordelijk is voor zestig miljoen doden. Op die manier probeert Vermeersch het Europese nazisme goed te praten. Voor een Verlichtingsfundamentalist als Vermeersch is het niet te begrijpen dat het voor hem zo superieure Europa van de Verlichting tot zulke gruweldaden in staat was. D�*t is de kern van de discussie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de zon niet, maar die windmolens hé, daar kunt ge ook al eens een slag van krijgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |