Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2013, 16:20   #41
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De val van het Romeinse Rijk was eveneens een 'jammerlijke gebeurtenis'.
Als Germaan zou ik dat eerder toejuichen....

Daarnaast is het maar de vraag of dat Rijk zo 'gevallen' is; de Merovingers hebben het gewoon overgenomen.
Volgens een modernere visie was er immers niet echt een grote kulturele breuk.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 februari 2013 om 16:24.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:25   #42
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Als Germaan zou ik dat eerder toejuichen....

Daarnaast is het maar de vraag of dat Rijk zo 'gevallen' is; de Merovingers hebben het gewoon overgenomen.
De relativeerder zegt: het is gevallen in 1453, ik vind het op zich héél knap dat dat laatste stuk rijk het tot dan uitgehouden heeft.

Wat een boeiende periode toch, die Grieks-Romeinse tijd.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:31   #43
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Man is hij nu weer de Calimero aan het uithangen.
Dat hij toch snel naar Nederland verhuist als hij daar zo graag zit.
Denkt hij nu werkelijk dat de Rotterdammers zich ook maar een rotte kloot zullen aantrekken van wat er met de Antwerpse haven gebeurd?
Hoe meer zij aan tonnage kunnen omleiden, hoe meer ze zelf verdienen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:36   #44
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Denkt hij nu werkelijk dat de Rotterdammers zich ook maar een rotte kloot zullen aantrekken van wat er met de Antwerpse haven gebeurd?
Hoe meer zij aan tonnage kunnen omleiden, hoe meer ze zelf verdienen.
Waarmee je je eigen vraag beantwoord. Uiteraard hebben ze interesse in het reilen en zeilen van de Antwerpse haven. Elke zaak weet graag wat de concurrentie doet.

Ik vraag mij alleen af indien het de bedoeling is om een samenwerkingsakkoord aan te gaan met diens verstande meer winst te maken op de diensten van de havens, ofdat het nog wel over propere praktijken gaat (en geen prijsafspraken zoals tsn Telenet en Belgacom).
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:37   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat hij van u mag, is totaal irrelevant
Wat het Weverke van mij mag is redelijk irrelevant, maar niet totaal irrelevant.
Ik ben redelijk militant nva-lid en nva-kiezer. Eén persoontje is redelijk irrelevant, maar toch één stemmetje in het geheel.

En ik heb zin om hem in 2014 terug te roepen uit Antwerpen. Want: de plicht roept.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:39   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Waarmee je je eigen vraag beantwoord. Uiteraard hebben ze interesse in het reilen en zeilen van de Antwerpse haven. Elke zaak weet graag wat de concurrentie doet.

Ik vraag mij alleen af indien het de bedoeling is om een samenwerkingsakkoord aan te gaan met diens verstande meer winst te maken op de diensten van de havens, ofdat het nog wel over propere praktijken gaat (en geen prijsafspraken zoals tsn Telenet en Belgacom).
Ik heb het volgende in de link gelezen:

Citaat:
De Wever wil graag dat de havens van Antwerpen en Rotterdam beter gaan samenwerken.

“Als je blijft proberen om elkaars scheepverkeer af te pikken, spelen de grote bedrijven ons tegen elkaar uit.”

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:47   #47
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dat niet de gewone gang van zaken bij concurrentie waardoor je tot prijsminimalisaties komt. Ik neem aan dat geen van de twee havens verlies zal leiden op het werk dat ze verrichten.

De samenwerking heeft dus als doel de druk weg te nemen en zodoende de prijzen virtueel hoog te kunnen houden. Althans dat lijkt mij de bedoeling.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:47   #48
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De grote leider kan er niet bij dat hij wel werd uitgenodigd door de financiële wereldelite in de city in Londen maar dat klein gRutte uit Holland hem niet smeekt om een obediëntie.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:50   #49
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hoch, na volgend jaar zal hij wel met Rutten spreken.

Als Vlaams president.
En net doen als deze vlaamse president .

Ikea nog een vestiging geven.
106 Chinese bedrijven in Willebroek .
Nieuwe handelsovereenkomsten met Amerika , waardoor er nog een paar honderd ingenieurs via De Nul in het buitenland tewerk gesteld worden waar we geen bal aan hebben .
De Antwerpse haven nog wat afhankelijker van Rotterdam maken .
Een nieuwe zeesluis bouwen in terneuzen , en dank U wel zeggen als ze een bootje laten passeren .

allee , uitverkoop houden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:50   #50
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat het Weverke van mij mag is redelijk irrelevant, maar niet totaal irrelevant.
Ik ben redelijk militant nva-lid en nva-kiezer. Eén persoontje is redelijk irrelevant, maar toch één stemmetje in het geheel.

En ik heb zin om hem in 2014 terug te roepen uit Antwerpen. Want: de plicht roept.

.
Jamaar, ik begrijp u wel ; "de kracht van de verandering", is in dit geval zijn (Antwerpse) kiezers bedriegen waar ze zelf bij staan.

Nog iets : kan het misschien nog iets kleffer dan "de plicht roept" en "het weverke" ? Of is hij ook verschenen in een grot, zoals Maria in Lourdes en Scherpenheuvel ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 16:52   #51
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat niet de gewone gang van zaken bij concurrentie waardoor je tot prijsminimalisaties komt. Ik neem aan dat geen van de twee havens verlies zal leiden op het werk dat ze verrichten.

De samenwerking heeft dus als doel de druk weg te nemen en zodoende de prijzen virtueel hoog te kunnen houden. Althans dat lijkt mij de bedoeling.
Als je ziet hoe de vlaamse minister buitenlandse akkoorden sluiten , krijgen ze de zure appel altijd na de maaltijd .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:00   #52
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe rijmt u wat u gelezen hebt met het scheiden van de Belgische vennootschapsbelasting in een Vlaamse en een Waalse. Gaan de grote bedrijven die dan niet tegen elkaar uitspelen ? Of een gescheiden arbeidsmarkt.
En droeg de n-va dan niet de voordelen van (privatiseringen en) concurrentie hoog in haar vaandel, zijnde de vernieuwing, innovatie en dies meer die daar toch steevast als vanzelf uit voort komen ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:07   #53
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vraag mij alleen af indien het de bedoeling is om een samenwerkingsakkoord aan te gaan met diens verstande meer winst te maken op de diensten van de havens, of dat het nog wel over propere praktijken gaat (en geen prijsafspraken zoals tsn Telenet en Belgacom).
Nederland zoekt zijn eigen voordeel en zal zich niet meer laten vangen met contracten, zoals het poldercontract waar ze niet meer onderuit kunnen.
En propere praktijken bestaan niet als het om geld gaat, weet jij net zo goed als ik.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:15   #54
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
al zeker niet op dat van eerste minister
Het is logisch, diplomatiek en tactvol om eerst de hoogste persoon in de af te lopen hiërarchie op de hoogte te stellen van je initiatief. Die hoogste persoon (de premier) kan je dan doorverwijzen naar de betrokken diensten en mensen.

Die top omzeilen zou in het verkeerde keelgat kunen schieten en weer duchtig kunnen uitgebuit worden door de media, die zoals we allemaal wel weten in dienst is van deze en gene en van zichzelf.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 18 februari 2013 om 17:16.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:15   #55
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Het is logisch, diplomatiek en tactvol om eerst de hoogste persoon in de af te lopen hiërarchie op de hoogte te stellen van je intiatief. Die hoogste persoon (de premier) kan je dan doorverwijzen naar de betrokken diensten en mensen.

Die top omzeilen zou duchtig in het verkeerde keelgat kunen schieten en weer duchtig kunnen uitgebuit worden door de media, die zoals we allemaal wel weten in dienst is van deze en gene.
En dan maar zeiken dat NVA zo groot wordt.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:33   #56
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Als ik Rutte zou willen zien, zal er wel op tijd een telefoontje komen van de liberale Open VLD met de woorden "Die man moet je niet ontvangen".'
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:38   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Daar heb ik geen idee van.
Maar goed het blijven insinuaties, en zoals je al zei hij zit op het verkeerde niveau. Als Rutte er economisch belang in ziet lijkt het me sterk dat die dat gaat negeren.
Als echte Nederlander zal het ekonomisch belang wel primeren !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:38   #58
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Het is logisch, diplomatiek en tactvol om eerst de hoogste persoon in de af te lopen hiërarchie op de hoogte te stellen van je initiatief. Die hoogste persoon (de premier) kan je dan doorverwijzen naar de betrokken diensten en mensen.

Die top omzeilen zou in het verkeerde keelgat kunen schieten en weer duchtig kunnen uitgebuit worden door de media, die zoals we allemaal wel weten in dienst is van deze en gene en van zichzelf.
volgens jouw "logica" moet De Wever eerst via Di Rupo, die contact neemt met Rutte, die op zijn beurt de burgemeester van Rotterdam moet aanspreken.
En dan nog eens idem "terug".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:39   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
En dan maar zeiken dat NVA zo groot wordt.
2
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 17:41   #60
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hoe kun je nu in godsnaam reageren op fantasmen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be