![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#27241 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De gewone Indonesiërs zijn een enorme aanwinst voor de Nederlands cultuur, en zij passen zich merendeels aan aan onze cultuur en gewoonten. Eigenlijk zijn de Nederlanders nu ook een beetje Indonesiër geworden door de opneming van de cultuur en eetgewoonten van dit prachtvolk!
![]() |
#27242 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het `Vlaams` zal dan naar mijn gevoel daarna in een overgangsfase terecht komen met de Franse taal als het uiteindelijk resultaat. Ik zeg naar mijn gevoel, want het blijft koffiedik kijken.
![]() |
![]() |
#27243 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2- Je overschat het belang van de Taalunie 3- De taaldivergentie is hoofdzakelijk het gevolg van het gescheiden (tv-) medialandschap. 4- Tussen Suriname en Nederland vindt juist weer taalconvergentie plaats Citaat:
De invloed van Nederlandse deel van het internet op vooral de snel groeiende Vlaamse allochtone gemeenschap is enorm. youtube, feesboek, twitter, allerlei fora... Wat wel ooit zou kunnen is dat Vlaanderen , na haar onafhankelijkheid, de Vlaamse taal als de officiele uitroept. In Moldavie gebeurde dat al eerder met het ''Moldavisch'' ter vervanging van he troemeens. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27244 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar Indo's en Indonesiërs zijn 2 verschillende groepen.. ![]() Verder verklaar ik elke Nederlander volbloed al dan niet, die Nasi goreng met een gebakken ei en kroepoek en kip, en een goed glas bier afwijst voor gek.. ![]() Geef mij maar nasi goreng Selamat Makan!. Jeff
Een Belgicist over Nederland. Laatst gewijzigd door Pinda : 19 februari 2013 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27245 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Indische keuken is feitelijk zelfs niet specifiek Indonesisch, maar ontstaan vanuit aanwijzingen uit de Hollandse keuken gemengd met de Indonesische keuken (fushion). Hieruit is een hoogwaardige keuken ontstaan, zoals bijvoorbeeld de Indische rijsttafel. De Indische rijstafel zoals wij die kennen is nauwelijks bekend in het huidige Indonesië (De Indonesische variant is vrij sober) Wat wij nu eten als Indisch, was tevens het voedsel van de blanke Nederlandse elite in Indië. (Een Indische Rijsttafel, op hoog niveau, kon alleen de blanke elite zich permiteren welke flink in de slappe was zat) De Indische bevolking bracht feitelijk hierheen, ons (deels) opgevoed ipv zich aanpassen, wat voor de Nederlanders in Indië normaal was. Overigens, Nederlanders die terugkwamen uit de koloniën misten het Indische eten en gaven soms soms opdracht aan Chinezen om er iets van te brouwen, op hun aanwijzingen. Het leek er wel enigszins op, maar dat was het dan ook wel. Bij de vele huidige Chinese restaurants ziet men dan ook Indische menu's geserveerd worden. Het is echter een slap aftreksel en slechts min of meer gelijkenis vertoont met een aantal gerechten uit de Indische keuken. Indische Rijsttafel Quote: Het gebruik kostte aardig wat geld, er moesten genoeg bedienden en koks betaald worden om alle gerechten te bereiden. In het 'Hotel des Indes' in Batavia werden er minstens 24 bedienden gebruikt om alles op te dienen http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijsttafel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27246 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27247 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb het dan ook over de Nasi Goreng van mijn moeder.. ![]() Ik zal wel is vragen wanneer er weer is een groot feest is bij ons, dan stuur ik je wel een persoonlijk uitnodiging om het te komen proeven en beoordelen.. En ja hoor.. meer dan 1 keer opscheppen mag. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27248 | |
|
![]() Citaat:
Zou me in het geheel niet verbazen als daar iets als een soort van unie zonder Vlaanderen van overblijft. Taaldivergentie heeft volgens mij niet alleen maar specifiek met het medialandschap te maken, maar ook diverse andere oorzaken. Surnaamse woorden als Roti begint steeds meer ingeburgerd te raken, als wel in de keuken (Roti kip) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27249 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zelfs dan nog niet, volgens mij,, maar wel als ze de daarnaast landsgrenzen dichtgooien.
Laatst gewijzigd door Weyland : 20 februari 2013 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27250 |
Gouverneur
|
![]() Nog een reden voor de aansluiting van Vlaanderen bij Nederland: betere beveiliging van luchthavens (blijkbaar vormt de tweetaligheid van de luchthaven een veiligheidsrisico (de overwegend Franstalige (Brusselse) tarmac medewerkers op Zaventem dachten dat er een Vlaamse politiewagen voor hun neus heen en weer voorbij raasde maar het bleek een overvallers auto te zijn onderweg naar EN terug van een vertrekkende vliegtuig MET passagiers aan boord!
En de overval lukte ook nog ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27251 | |
|
![]() Citaat:
(m'n beste vriend is een Indo, met een moeder die een ware keukenprinses ... helaas inmiddels... was) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27252 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27253 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27254 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Indonesische keuken bestaat eigenlijk niet, maar kent sterke, regionale verschillen, zoals de Javaanse keuken, de Molukse en de Sumatraanse keuken (waarvan de zogenaamde, doorgaans zeer kruidige Padang-gerechten het bekendst zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27255 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Voeg daarbij een heerlijke sateh gambing met kecap en cabeh rawit en uiteraard een koel glas bir bintang. Aduh ... Selamat makan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27256 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27257 |
Gouverneur
|
![]() De luchthaven is 100% op Vlaams grondgebied maar vanwege de nationale karakter van de faciliteit is er een soort halfslachtige tweetalig statuut van kracht - dit zorgt ervoor dat er drie verschillende beveiligingsdiensten op Zaventem werken en zij werken allemaal langs elkaar heen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |