Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2013, 00:44   #21
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ongelukkige zaak en samenloop van omstandigheden.
Men mag evenwel de verantwoordelijkheid van het slachtoffer zelf niet over het hoofd zien.
Het was niet de eerste keer dat de politie met zijn dolle gewelddadige fratsen te maken had.
Volgens zijn vader, die bij het hele incident passief bleef, was het toch zo'n brave jongen.
Deze keer heeft hij wel ongeveer 20 ambtenaren en 4 artsen een hele namiddag "bezig" gehouden.
Alleen het had niet noodzakelijk zo moeten aflopen.
Verantwoordelijkheid :
- 50% bij de man zelf !
- 20% bij de magistrate met haar gebrek aan inschattingsvermogen en de lafheid omtrent de opname van haar verantwoordelijkheid.
- 10% bij de dokters die de opname weigerden
- 10% bij de huisarts, die de inspuiting gewoon had moeten weigeren
- 10% bij die BBT-agent, die de vuistslagen toediende tesamen met zijn verantwoordelijke toeziende officier.

Als er schadevergoeding wordt toegekend, mag die even hoog zijn als de door de familie te betalen onkosten die dit alles hebben veroorzaakt.
samenloop van omstandigheden dat wel. Met je schuldbeoordeling ben ik totaal niet akkoord.

Die gasten van BBT zijn getraind om zware misdadigers aan te pakken en niet om geesteszieken aan te pakken.

Nee, de magistraat, substituut van dienst die de opdracht tot "platspuiten" uitvaardigde en het BBT inschakelde is 100% verantwoordelijk.
Ambiorix1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:45   #22
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik vind het een moeilijke zaak.
Het is makkelijk om de schuld op het team te steken.
Ik wil jullie wel eens zien vechten met een kerel die een psychose heeft en ook nog eens stevig onder invloed is van speed. Je moet zijn ingewanden niet pureren met zo een duwvork maar enkele klappen zijn wel op hun plaats. Ik heb het al eens live mogen aanschouwen dat zo een speedkop uit zen dak gaat en geloof me, dat is extreem heftig.
Enerzijds akkoord , anderzijds in deze zaak niet .

Men had hem ook zijn roes kunnen laten uitslapen, met de kans dat hij eveneens bezweken was aan overdossis .

Anderzijds , had men hem met 6 man ook kunnen de armen en benen dichtbinden zonder in zijn aangezicht en in zijn lever te stampen.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:45   #23
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Ongelukkige zaak en samenloop van omstandigheden.
Men mag evenwel de verantwoordelijkheid van het slachtoffer zelf niet over het hoofd zien.
Het was niet de eerste keer dat de politie met zijn dolle gewelddadige fratsen te maken had.
Volgens zijn vader, die bij het hele incident passief bleef, was het toch zo'n brave jongen.
Deze keer heeft hij wel ongeveer 20 ambtenaren en 4 artsen een hele namiddag "bezig" gehouden.
Alleen het had niet noodzakelijk zo moeten aflopen.
Verantwoordelijkheid :
- 50% bij de man zelf !
- 20% bij de magistrate met haar gebrek aan inschattingsvermogen en de lafheid omtrent de opname van haar verantwoordelijkheid.
- 10% bij de dokters die de opname weigerden
- 10% bij de huisarts, die de inspuiting gewoon had moeten weigeren
- 10% bij die BBT-agent, die de vuistslagen toediende tesamen met zijn verantwoordelijke toeziende officier.

Als er schadevergoeding wordt toegekend, mag die even hoog zijn als de door de familie te betalen onkosten die dit alles hebben veroorzaakt.
enerzijds verwijt ge dokters dat ze een bevel tot opname weigeren, anderzijds verwijt ge een dokter een bevel uit te voeren.
aan de opleiding van de BBT-agenten schort er m.i. iets...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:46   #24
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
samenloop van omstandigheden dat wel. Met je schuldbeoordeling ben ik totaal niet akkoord.

Die gasten van BBT zijn getraind om zware misdadigers aan te pakken en niet om geesteszieken aan te pakken.

.
Akkoord, zij worden ook maar gebruikt voor het "vuile" werk.
Daarom ook "maar" 10% voor die agenten.
De vuistslagen waren er echt teveel aan.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:48   #25
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht

Nee, de magistraat, substituut van dienst die de opdracht tot "platspuiten" uitvaardigde en het BBT inschakelde is 100% verantwoordelijk.
De korpschef hand ook kunnen zeggen , genoeg is genoeg , de man zit in een cel en we laten hem zijn roes uitslapen , dat doen ze trouwens met iemand met een stuk in zijn kraag ook . sanderdaags als hij nuchter is kan hij dan op het matje komen.
Oud 22 februari 2013, 00:53   #26
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
enerzijds verwijt ge dokters dat ze een bevel tot opname weigeren, anderzijds verwijt ge een dokter een bevel uit te voeren.
Het blijkt vast te staan dat de spuit van de dockter is toegedient NA het stoppen van zijn bloedcirculatie en dus NA de dood .

Maar een dockter die zomaar een cel binnen stapt en met welk product ook een spuitje zet vind ik ook onverantwoord . De dockter heeft geen diagnoze gesteld vooralleer de spuit te zetten, en wist dus ook niet welke producten de man al had genomen , en dus ook niet welk effect de injectie zou hebben .
Oud 22 februari 2013, 00:54   #27
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De artsen van zo'n instelling kunnen zulke patienten niet eenvoudig weigeren om op te nemen als een bevel van de magistraat voorligt.

De huisarts kan nooit tot inspuiting verplicht worden zonder een patient eerst vooraf te hebben kunnen onderzoeken.
Trouwens op die basis hebben de artsen van de instelling ook geweigerd in te spuiten. Maar dat staat buiten de opname en/of verzorgingsplicht.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:57   #28
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De korpschef hand ook kunnen zeggen , genoeg is genoeg , de man zit in een cel en we laten hem zijn roes uitslapen , dat doen ze trouwens met iemand met een stuk in zijn kraag ook . sanderdaags als hij nuchter is kan hij dan op het matje komen.
Een korpschef die de opdracht van de substituut van dienst naast zich neer legt....bye bye carriere
Ambiorix1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 01:10   #29
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Het gaat erom dat er:

- een flash bang gebruikt werd in een kleine cel
- er een vork aan te pas kwam
- schilden werden gebruikt
- ze met 6 waren
- ze in vol ornaat waren, helmpjes incluis
- ze overgegaan zijn tot slagen in de lever (dodelijk, extreem pijnlijk)
- ze er met 6 bovenop gaan liggen zijn
- hem dan maar zelf hebben platgespoten

...

Niveau bosaap dus.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 01:20   #30
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het een moeilijke zaak.
Het is makkelijk om de schuld op het team te steken.
Ik wil jullie wel eens zien vechten met een kerel die een psychose heeft en ook nog eens stevig onder invloed is van speed. Je moet zijn ingewanden niet pureren met zo een duwvork maar enkele klappen zijn wel op hun plaats. Ik heb het al eens live mogen aanschouwen dat zo een speedkop uit zen dak gaat en geloof me, dat is extreem heftig.
Dat vechten leek mij nu echt wel niet nodig. Hij ging heel rustig mee naar de cel. Het was zelfs niet nodig hem te boeien. Er met z'n zessen op gaan zitten was een *beetje* overdreven. Duwvorken en slaan was al helemaal niet nodig. Eerst op een kalme manier proberen die mens te boeien was genoeg geweest. Dan kunt ge spuitjes geven zoveel ge wilt.
Het probleem begint al dat flikken, van welke slag ook, zelfs niet eens een notie hebben van wat psychose is.
Oud 22 februari 2013, 01:23   #31
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het blijkt vast te staan dat de spuit van de dockter is toegedient NA het stoppen van zijn bloedcirculatie en dus NA de dood .

Maar een dockter die zomaar een cel binnen stapt en met welk product ook een spuitje zet vind ik ook onverantwoord . De dockter heeft geen diagnoze gesteld vooralleer de spuit te zetten, en wist dus ook niet welke producten de man al had genomen , en dus ook niet welk effect de injectie zou hebben .
Zal ook wel zijn bedenkingen gehad hebben bij het geweld dat is gebruikt, het spuitje zou verder geweld overbodig maken...
(de handeling is ook geen 'normale' medische ingreep, maar eigenlijk een politionele handeling door een professioneel (arts) uitgevoerd.)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 01:46   #32
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat vechten leek mij nu echt wel niet nodig.
Op de reportage is duidelijk te zien dat die kerel een ferme spierbundel was. Een zware bodybuilder. Jullie beseffen nog niet half hoe intimiderend dat is. Het feit dat ze de deur barricaderen met houten balken zegt genoeg. Je kan de lokale sfeer daar niet nagaan op basis van wazige camerabeelden.

Citaat:
Hij ging heel rustig mee naar de cel.
Nee, hij was aan het flashen door zijn psychose en speed.
De man was spiernaakt, zag overal beestjes en hoorde stemmetjes.

Citaat:
Het was zelfs niet nodig hem te boeien.
Ze durfden hem niet boeien. Je ziet wat je wil zien.

Citaat:
Er met z'n zessen op gaan zitten was een *beetje* overdreven.
Duwvorken en slaan was al helemaal niet nodig.
Dat was niet overdreven.
Ze hebben hem zelfs letterlijk dood moeten slaan om hem in bedwang te kunnen houden. Remember, spieren, psychose + (het ergste van al) speed. Onder invloed van speed mogen ze je afranselen, je blijft tegenspartelen.

Citaat:
Eerst op een kalme manier proberen die mens te boeien was genoeg geweest.
Ik zou het jou wel eens willen zien doen.
Achteraf zijn er altijd veel heldhaftige mensen die het al fluiten zouden oplossen. Op de beelden zie ik agenten die terecht in hun broek doen van schrik.

Citaat:
Het probleem begint al dat flikken, van welke slag ook, zelfs niet eens een notie hebben van wat psychose is.
Niemand is voorbereid op een psychotische amfetamine spierbundel. Niemand.
Het probleem begint bij de vader, die de oorzaak van het probleem nu volledig bij de politie legt. Een beetje hypocriet is dat, denk je niet?

"Papa, ik zie overal beestjes, ik heb amfetamines genomen, en ik ga iets drinken in Brussel."

"Oké zoon, tot vanavond!"
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 02:59   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog idioter .

en ook de naam en foto van hun kindjes op hun rug printen ?
Neen, alleen een nummer.

Alle massa interventies moeten worden gefilmt.
Zodat wanneer dat politie uitschot zich teveel uitleeft, dat ze bij huin kloten worden gepakt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 08:27   #34
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Toch jammer dat ze bijv. niet wisten dat hij bang was van een aanvalshond, of dat na een bepaalde periode zo iemand geen fut genoeg meer heeft om ook maar iets van weerstand te bieden, of dat zo iemand bij het gooien van zo'n 'granaat' uit zijn/haar dak gaat, of......
Oud 22 februari 2013, 08:34   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Flikken executeren. Daarmee gedaan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 08:35   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog idioter .

en ook de naam en foto van hun kindjes op hun rug printen ?
Waarom is dat "nog idioter"? En nog idioter dan wat?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 22 februari 2013, 08:36   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de reportage is duidelijk te zien dat die kerel een ferme spierbundel was. Een zware bodybuilder. Jullie beseffen nog niet half hoe intimiderend dat is. Het feit dat ze de deur barricaderen met houten balken zegt genoeg. Je kan de lokale sfeer daar niet nagaan op basis van wazige camerabeelden.

Nee, hij was aan het flashen door zijn psychose en speed.
De man was spiernaakt, zag overal beestjes en hoorde stemmetjes.

Ze durfden hem niet boeien. Je ziet wat je wil zien.

Dat was niet overdreven.
Ze hebben hem zelfs letterlijk dood moeten slaan om hem in bedwang te kunnen houden. Remember, spieren, psychose + (het ergste van al) speed. Onder invloed van speed mogen ze je afranselen, je blijft tegenspartelen.

Ik zou het jou wel eens willen zien doen.
Achteraf zijn er altijd veel heldhaftige mensen die het al fluiten zouden oplossen. Op de beelden zie ik agenten die terecht in hun broek doen van schrik.

Niemand is voorbereid op een psychotische amfetamine spierbundel. Niemand.
Het probleem begint bij de vader, die de oorzaak van het probleem nu volledig bij de politie legt. Een beetje hypocriet is dat, denk je niet?

"Papa, ik zie overal beestjes, ik heb amfetamines genomen, en ik ga iets drinken in Brussel."

"Oké zoon, tot vanavond!"
Arme flikken...

wioe wioe dis de politie
wioe wioe 't schijt aan de politie
De politie is je beste vriend die de wet dient
en is altijd goed gezind.
Nee tot mijn grote spijt zijn dat de flikke uit de soapsseries
in de realiteit zal bijna elke smeris
je op je kop slage bij het ondervrage
de politie die kun je toch niet aanklage
ekskuzeer jongeheer dat ik je intimideer
maar mag ik je paspoort nog een keer.
Ja, de politie is de beste in de sfeer te verpesten
met hun snorre bierbuike en blauwe veste in hun combi
stoer als Sylvester Stallone
lelijk als Emiel Goele
corrupt als Al Capone.

Laatst gewijzigd door Txiki : 22 februari 2013 om 08:38.
Oud 22 februari 2013, 10:07   #38
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Met 2 van die BBT's om die man te kalmeren was toch genoeg geweest zeker. Nee, met z'n zessen in die kleine cel, mekaar verdringend om toch maar mee meppen te kunnen uitdelen. Puur sadisme, net SS beulen in een concentratiekamp.
Oud 22 februari 2013, 10:09   #39
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ho , gedroeg hij hem geheel normaal ?

De politie die al ettelijke uren met hem bezig waren , zullen wl kunnen vaststellen dat dit geen gewoon gedrag is .

Waarom is er altijd die bepampering en rechtsbescherming voor mensen die verboden middelen aangrijpen en zo hun eigen leven totaal verwoesten, niet meer normaal kunnen functioneren en dan op kosten van de samenleving verder moeten behandeld worden .

als je 10 km te snel rijd , hoo eigen schuld dikke bult , betalen ! ( ik keur te snel rijden niet goed hoor )
maar als je uw eigen leven vergooid aan de drugs , moet er in eens een 5 sterren hotel gebouwd worden om u te verzorgen + een gratis dosis stuff en een batterij dokters op kosten van de maatschappij . HELLOOOOOOOO
Oud 22 februari 2013, 10:20   #40
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Mijn klarekijk zegt me dat ze met 4 man die kerel ook wel zouden te boven zijn gekomen. En dat je 'ns een klop uitdeelt tot daar aan toe, maar dit is gewoon misbruik maken van "ik ben een politieman en jij bent slecht, dus mag ik er lekker op los timmeren". Jammer voor de agenten die wel redelijk zijn.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be