Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2013, 16:06   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dat komt op hetzelfde neer. Dit is een bewuste lastercampagne van het NVA tegen het ACW. Die komen immers op voor werknemers en zijn dus slecht. Benieuwd welke vui!le potjes van de NVA binnekort opengaan. Welke kunnen we niet zeggen wel dat die zo net voor de veriezingen van 2014 zullen worden geopend.
Het ACW sinds lang, net als de communistische partijtjes bij ons en de grote communistische partijen in andere landen, komen h e le m a a l niet op voor de werknemer.
Ze komen nog alleen maar voor zichzelf op.

Dat de basismilitanten dit nog niet beseffen, dat is een waarheid als een koe. Maar dit doet niets af aan het gegeven: die organisaties komen al lang niet meer op voor de werknemer, maar alleen nog voor hun eigen zichzelve, via hun eigen politieke agenda, tot meerdere eer en glorie van de grote bonzen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:08   #62
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De N-VA is voor mij dan ook volledig doorzichtig. Een partij die de rechtse standpunten van de traditionele partijen volledig overneemt en nog verscherpt, die belastinggeld totaal 13,5 miljard, samen met de andere traditionele partijen in de Vlaamse regering, achter onze rug om belegd in privé bedrijven en ons Vlaamse belastingbetalers daarvoor bij de banken, garant stelt, is net zo hypocriet of nog erger, omdat ze op dat gebied de traditionele partijen ondersteunt ipv ze terug te roepen.
Maar dat mag waarschijnlijk niet van Voka, BDW zijn baas.

Bewijs jij me maar eens dat wat ik hier beweer een leugen is, zoals het enige verweer van sommigen hier op dit forum.
Kijk er de bevindingen van het Rekenhof maar op na en zoek dan zelf maar uit welke instrumenten ze gebruikt hebben, om jou op te zadelen met die garantie bij de banken van 13,5 miljard.

En je zal het zelf moeten uitzoeken, want alle traditionele partijen zullen hierover zwijgen als het graf, omdat ze allemaal even veel stront aan de knikker hebben.
Ik stel me ook wel vragen bij de ongemene felheid van de betichtingen en waarom net het ACW? Waarom geen verwijten naar de speculanten die vanuit zelfbelang de crisis hebben veroorzaakt? Het ACW is een kleine garnaal maar te links wellicht?

Laatst gewijzigd door Tommm : 25 februari 2013 om 16:12.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:09   #63
giserke
Banneling

Standaard

Kaloten links? Van waar haal je dat?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:11   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker niet maar je hoort de NVA(of andere partijen) niet over de belacehlijk hoge dotaties die ze opstrijken. Dat maakt ze hypocriet.
Ik hoor ook de pvda niet dat ze, op basis van het aantal gegeven stemmen, hun subsidies binnenrijven.

Die partijfinanciering is trouwens helemaal niet hoog, laat staan belachelijk hoog.

Er is maar één ding dat echt nefast zou zijn, en dat zou het geval zijn dat de politieke partijen voor hun financiering zouden afhangen van sponsoring door kapitaalkrachtigen (waaronder bedrijven).
Zijt ge akkoord, of zijt ge akkoord ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 februari 2013, 16:12   #65
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel me ook wel vragen bij de ongemene felheid van de betichtingen en waarom net het ACW? Waarom geen verwijten naar de speculanten die vanuit zelfbelang de crisis hebben veroorzaakt? Het ACW is een kleine granaal maar te links wellicht?
Een kleine garnaal? De grootste sociale organisatie van het land met de grootste vakbond en de grootste mutualiteiten als twee belangrijkste poten? En dan zwijg ik nog over de banden van het ACW met de politiek. Gij kunt toch een pakske zeveren ze, Tommm.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:14   #66
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoor ook de pvda niet dat ze, op basis van het aantal gegeven stemmen, hun subsidies binnenrijven.

Die partijfinanciering is trouwens helemaal niet hoog, laat staan belachelijk hoog.

Er is maar één ding dat echt nefast zou zijn, en dat zou het geval zijn dat de politieke partijen voor hun financiering zouden afhangen van sponsoring door kapitaalkrachtigen (waaronder bedrijven).
Zijt ge akkoord, of zijt ge akkoord ?

.
Niet akkoord. 60 miljoen Euro om mijn brievenbus te bestoken met lelijke foldertjes? Nee, laat ze een deel van hun riant loon afstaan om hun propaganda zelf te bekostigen. Akkoord met je dat sponsoring uit de prive moet vermeden worden...
Oud 25 februari 2013, 16:15   #67
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Een kleine garnaal? De grootste sociale organisatie van het land met de grootste vakbond en de grootste mutualiteiten als twee belangrijkste poten? En dan zwijg ik nog over de banden van het ACW met de politiek. Gij kunt toch een pakske zeveren ze, Tommm.
In termen van kapitaal is het echt wel een kleine garnaal, in sociaal opzicht inderdaad niet. Net daarom stel ik me vragen bij de aanvallen.
Oud 25 februari 2013, 16:24   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De N-VA is voor mij dan ook volledig doorzichtig. Een partij die de rechtse standpunten van de traditionele partijen volledig overneemt en nog verscherpt, die belastinggeld totaal 13,5 miljard, samen met de andere traditionele partijen in de Vlaamse regering, achter onze rug om belegd in privé bedrijven en ons Vlaamse belastingbetalers daarvoor bij de banken, garant stelt, is net zo hypocriet of nog erger, omdat ze op dat gebied de traditionele partijen ondersteunt ipv ze terug te roepen.
Maar dat mag waarschijnlijk niet van Voka, BDW zijn baas.

Bewijs jij me maar eens dat wat ik hier beweer een leugen is, zoals het enige verweer van sommigen hier op dit forum.
Kijk er de bevindingen van het Rekenhof maar op na en zoek dan zelf maar uit welke instrumenten ze gebruikt hebben, om jou op te zadelen met die garantie bij de banken van 13,5 miljard.

En je zal het zelf moeten uitzoeken, want alle traditionele partijen zullen hierover zwijgen als het graf, omdat ze allemaal even veel stront aan de knikker hebben.
Ik meen me niet ergens te kunnen herinneren dat jouw voorzitter Mertens ervoor gepleit heeft om de systeembanken failliet te laten gaan.

(en voor de rest wil ik nog maar eens herhalen, zelfs al is het volledig overbodig want wat helpen kaars en bril ...:
de nva is helemaal niet rechts;
de nva is centrum-rechts.
De nva is, op een berekende en verantwoordelijke manier, de meest sociale van alle Vlaamse en Waalse partijen.)

.

Oud 25 februari 2013, 16:31   #69
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Waarom kunnen die mannen niet toegeven dat ze fout geweest zijn?

Ikzelf heb heel veel respect voor mensen die dat kunnen toegeven, zelfs al begingen ze grote fouten.

Hetzelfde voor de traditionele politieke partijen. In plaats van op de klokkenluiders te schieten en niets anders te doen dan hen aan te vallen, zouden ze veel beter toegeven dat in het verleden inderdaad grove fouten werden gemaakt, maar dat ze nu , al dan niet met de N-VA hun fouten zullen rechtzetten. Waarom niet focussen op wat de N-VA wil verbeteren en daaraan meewerken?

Het zou hen sieren om een mea culpa te slaan ( iedereen kan fouten maken) en ze zouden tov hun kiezers veel geloofwaardiger overkomen en allicht zelfs nog een tweede kans krijgen.

Laat ook het ACV eens toegeven dat ze heel gulzig geweest zijn en dik hun zakken hebben gevuld en niet zoals ze nu bezig zijn hun vrijwilligers en hun werknemers zgz verdedigen!! Wat een hypocrisie voor een KATHOLIEKE vereniging!!
Politieke partijen krijgen 1,55€ per geregistreerde stem op hun partij, plus nog een bedrag dat elke partijverkozene van zijn wedde afdraagt aan zijn partij. Het staat als een paal boven water (om het met politieke woorden te zeggen) dat, indien ze dit toegeven, ze heel veel stemmen en dus geld kwijtgeraken. Bij ACV ligt het zelfs nog iets zwaarder, ze zouden failliet zijn en de grote bazen kunnen effectieve celstraffen krijgen. Nogal wiedes dus dat die gaan spartelen als een duivel in een wijwatervat.
Maar ik versta uw betoog, ik zou het ook wel beter vinden dat ze het toegeven, maar als elke misdadiger dat deed, hadden de parketten niet zoveel werk meer hé.

Met de politieke partijen wordt de legale fraude nog erger. Er wordt gewerkt aan de opheffing van de senaat, hetgeen hen om en bij de 10 miljoen euro zou kosten. Nu zijn de staatssecretarissen volop bezig om dat zodanig bij te sturen dat ze hetzelfde blijven ontvangen, ook zonder de senaat. De wet aangaande zal er waarschijnlijk tijdens de zomer onopvallend doorgeduwd worden, terwijl iedereen ligt te slapen.

Laatst gewijzigd door Hot_rod : 25 februari 2013 om 16:32.
Hot_rod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 17:36   #70
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In termen van kapitaal is het echt wel een kleine garnaal, in sociaal opzicht inderdaad niet. Net daarom stel ik me vragen bij de aanvallen.
Jij stelt je enkel vragen bij die zogenaamde aanvallen omdat ze van N-VA komen. Hadden ze misschien van SPA gekomen dan heulde je waarschijnlijk gewoon mee.

Het zijn trouwens geen aanvallen, ik noem het onthullingen. ACW wil oorlog, nu moet het onderste uit de kan gehaald worden. Petje af voor Peter Dedecker dat hij het tegen zo'n machtsbolwerk als het ACW durft op te nemen. Dat is nu net iets wat ik verwacht van een gedegen politieker: ruggengraat.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 17:42   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Jij stelt je enkel vragen bij die zogenaamde aanvallen omdat ze van N-VA komen. Hadden ze misschien van SPA gekomen dan heulde je waarschijnlijk gewoon mee.

Het zijn trouwens geen aanvallen, ik noem het onthullingen. ACW wil oorlog, nu moet het onderste uit de kan gehaald worden. Petje af voor Peter Dedecker dat hij het tegen zo'n machtsbolwerk als het ACW durft op te nemen. Dat is nu net iets wat ik verwacht van een gedegen politieker: ruggengraat.
Hij is gewoon gefrustreerd omdat NVA niet onder vuur ligt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 17:44   #72
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vraag mij trouwens af met welke zever het ACW nu weer gaat afkomen. Vorige keer verschuilden ze zich als het ware achter hun hardwerkende, doodeerlijke vrijwilligers, tot en met een opvoering van zo'n typ in het VTR nieuws die in een rusthuis koffie uitschenkt voor bejaarden die kwam beweren dat die smerige nationalisten zijn werk besmeurden... Hoe gaan ze deze keer zand in de ogen van de bevolking strooien? De spindocters draaien ongetwijfeld weer overuren.
Oud 25 februari 2013, 17:53   #73
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vanackere is alvast begonnen met het minimaliseren van de hypocrisie:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130225_039

Hij wil laten blijken dat het niet meer dan normaal is dat het ACW de notionele intrestaftrek wil gebruiken terwijl het ACV blijft zeggen dat de notionele intrestaftrek het werk van de duivel is...

Nee mijnheer Vanackere, als je enerzijds beweert de werkman te verdedigen en je jezelf verschuilt achter vrijwilligers die zich dagelijks uitsloven omdat ze geloven in hetgeen waarvoor een organisatie staat dan kan je je anderzijds niet ongestraft gedragen als een doorwinterde hypocriet. Zo simpel is dat.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 25 februari 2013 om 17:54.
Oud 25 februari 2013, 17:56   #74
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
.

...
Het zou hen sieren om een mea culpa te slaan ( iedereen kan fouten maken) en ze zouden tov hun kiezers veel geloofwaardiger overkomen en allicht zelfs nog een tweede kans krijgen.

Laat ook het ACV eens toegeven dat ze heel gulzig geweest zijn en dik hun zakken hebben gevuld en niet zoals ze nu bezig zijn hun vrijwilligers en hun werknemers zgz verdedigen!! Wat een hypocrisie voor een KATHOLIEKE vereniging!!
Tja, maar "katholiek" is synoniem van "hypocriet"! Altijd al geweest...
Ik heb het hier niet over de nog vele brave mensen die zich dagelijks tot hun niet bestaande god richten en hopen op een mooie beloning na hun dood, maar over diegenen die deze winkel laten draaien en via hun godsdienst de menigte bespelen... Al eeuwen...
Kijk maar weer eens wat er zoal in de hogere "katholieke" regionen aan het gebeuren is! Zelfs de paus trapt het af!
Moet er nog zand zijn?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 18:03   #75
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Past inderdaad niet maar waarom moet het ACW daarom kapot? Waarom de blijvende aanvallen naar ACW toe en wie wordt het volgende slachtoffer?
Misschien oogst het ACW wat ze gezaaid heeft?
Wie riep in 2010 op om niet op de N-VA te stemmen?
Wie kwam op de N-VA nieuwjaarsreceptie betogen tegen de N-VA?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 18:20   #76
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Past inderdaad niet maar waarom moet het ACW daarom kapot? Waarom de blijvende aanvallen naar ACW toe en wie wordt het volgende slachtoffer?
Hoog tijd dat de NVA eens van zich afbijt en al diegenen die het bloed van de NVA kunnen drinken, omdat ze nu enkel als loosers overkomen, ook op hun nummertje begint te zetten! De NVA mag amper ademen of er zijn komedianten die doen alsof ze met die luchtverplaatsing de geur van de jaren 30 en andere bullshit opsnuiven!
Elke partij en elke organisatie begaat wel eens fouten. Daarom moeten ze niet kapot maar mogen ze wel aangepakt worden! En niet met smerige leugens en verdachtmakingen zoals zo dikwijls in onze snertpers, de waterdragers van..., te lezen valt!
Oud 25 februari 2013, 18:23   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt op hetzelfde neer. Dit is een bewuste lastercampagne van het NVA tegen het ACW. Die komen immers op voor werknemers en zijn dus slecht. Benieuwd welke vui!le potjes van de NVA binnekort opengaan. Welke kunnen we niet zeggen wel dat die zo net voor de veriezingen van 2014 zullen worden geopend.
- Trololol -
Oud 25 februari 2013, 18:23   #78
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Blijkbaar behoor jij tot de kring van de intimi op hoog niveau die in besloten cenakels intriges en valstrikken voor hun tegenstanders beramen.

Ik begin zowaar schrik te krijgen ...
Voor al diegenen die het feuilleton Salamander volgen op tv...
Straks ook in ons apenlandje in de praktijk gezet?
Oud 25 februari 2013, 18:27   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de melodie van "vrolijke vrienden" van Nonkel Bob:

Vergoelijk vergoelijk vergoelijken,
vrolijk vergoelijken, ja dat doen wij.
Vergoelijk vergoelijk vergoelijken,
vrolijk vergoelijken, ja dat doen wij.
Oud 25 februari 2013, 18:29   #80
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet akkoord. 60 miljoen Euro om mijn brievenbus te bestoken met lelijke foldertjes? Nee, laat ze een deel van hun riant loon afstaan om hun propaganda zelf te bekostigen. Akkoord met je dat sponsoring uit de prive moet vermeden worden...

Een stikkertje "geen reclame" op de brievenbus. Probleem opgelost.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be