Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2013, 14:01   #19741
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Culluningus Bekijk bericht
Geen getuigen = niemand weet wie reed = geen veroordeling.
En toch weet men dat het ''jongeren'' waren.
Ik vraag me trouwens af hoelang je jongere blijft want ik dacht nog altijd dat je 18 jaar moet zijn om auto te mogen rijden.
En dan ben je meerderjarig/volwassen.

En dat het weer in groep gebeurde, het gekende hyena gedrag, doet vermoeden dat de daders allochtonen waren.

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 februari 2013 om 14:02.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 16:05   #19742
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Culluningus Bekijk bericht
"jongeren" in de pers moet je lezen als : "allochtoon maar dat mogen we niet zeggen".
Jongeren zijn allochtonen tot 24 jaar, studenten zijn blanken. Wel logisch als je het bekijkt want die "jongeren" zijn al lang gestopt met school.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 08:57   #19743
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t-boneSteak Bekijk bericht
In het station van Gent-Sint-Pieters werd gisterenavond een treinbegeleider van een trein gesleurd. Dat gebeurde door een jongere die niet meer mocht opstappen nadat het vertreksignaal gegeven was, meldt de krant Het Laatste Nieuws.

Rara, een Gentse Jongere?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-in-Gent.dhtml
ha ja natuurlijk. In Gent hebben ze het "a"-woord geschrapt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 10:15   #19744
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Repatriëring van illegalen

In de commissie Binnenlandse Zaken vroegen volksvertegenwoordigers Peter Logghe en Tanguy Veys aan staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) welke maatregelen ze zou nemen tegen landen die hun medewerking weigeren aan de repatriëring van onderdanen die illegaal in België verblijven. Zij verwezen onder meer naar het voorstel van De Blocks partijgenoot en huidig burgemeester van Kortrijk Vincent Van Quickenborne om de ontwikkelingshulp op te schorten aan dergelijke landen. De Block wou niet meedelen hoeveel landen hun medewerking weigeren, welke landen dit zijn en in hoeveel percent van de gevallen zij weigeren mee te werken. Dit zou zogezegd de relaties tussen België en die landen niet verbeteren. Ondertussen blijft België natuurlijk opdraaien voor de kosten die voortvloeien uit de voortzetting van het illegale verblijf van de betrokken personen. In verband met de piste om ontwikkelingshulp te koppelen aan de bereidheid van het ontvangende land om zijn onderdanen terug te nemen, had ze het over ‘simplismen’ die niets bijbrachten. Geconfronteerd met de uitspraken van Van Quickenborne, haastte ze zich om te zeggen dat ze niet had verwezen naar enig simplisme vanwege haar partijgenoot…
Waarbij we spijtig genoeg moeten vaststellen dat er nog altijd wat hypocrisie aanwezig is bij onze politiekers! Ze willen het immigratieprobleem wel aanpakken, tot het ervan komt, dan is het weer njet of werken met de druppelteller...terwijl de kraan aan de andere kant blijft openstaan.
Het idee dat landen die weigeren bepaalde onderdanen terug te nemen "om bepaalde redenen" zou moeten gekoppeld worden aan eventuele steun die ze dan al dan niet meer krijgen, eventueel aan de weigering om nog meer van hun landgenoten hier binnen te laten, niets mis mee!
Dat idee werd hier ook al wel gelanceerd dacht ik, vanwege vanzelfsprekend! Maar politiekers doen graag alsof zij het warm water hebben uitgevonden!
Ik denk dat heel wat, zoniet alle, Europese landen die "asiel" en andere zoekers over de vloer krijgen wel dezelfde mening zullen toegedaan zijn...
Maar "Europa" speelt dan met andere regeltjes die ze willen opleggen. Raar, ik dacht dat "Europa" bestond uit die Europese landen waar ik het hierboven over had! Waar klopt er iets niet?

Laatst gewijzigd door andev : 24 februari 2013 om 10:31.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 10:30   #19745
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stadsbendes in Brussel

Uit een antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Milquet (cdH) aan Senator Bart Laeremans blijkt dat in Brussel momenteel 31 stadsbendes gekend zijn, die samen zo’n 566 leden tellen. In 2010 werden 1021 misdrijven gepleegd door bendeleden, een jaar later 961 feiten. Voor 2012 zouden de cijfers opnieuw lager liggen, maar de minister kon nog geen definitieve statistieken meedelen. Deze dalende tendens geeft in ieder geval geen reden tot feesten. De stadsbendes, die zich voornamelijk inlaten met drughandel en druggerelateerde criminaliteit, maar zich eveneens schuldig maken aan verschillende feiten van moord en doodslag, blijven de kwalijke reputatie van het onveilige Brussel in stand houden. Hoe de minister deze etterende wonde wil aanpakken, blijft een raadsel. Hoewel de minister de inhoud van een omzendbrief hierover niet wil meedelen aan de senatoren, is het toch duidelijk dat van een hard optreden weinig sprake is. De strategie van de minister reikt niet veel verder dan het opzetten van ontradende patrouilles, thematische acties en wijkwerking. Volgens sommigen is het een wonder dat er tot op heden nog niet meer doden zijn gevallen.

En om aan te sluiten:

Delinquenten in Brussel

Deze week kondigde Brussels minister van Jeugd Evelyne Huytebroeck (Ecolo) de oprichting van een Brusselse instelling voor jonge delinquenten aan. In een reactie stelt Brussels Parlementslid Dominiek Lootens achter de plannen van de minister te staan. 43 procent van de geplaatste delinquente jongeren komt immers uit Brussel, wat aantoont dat de nood groot is. Toch zal Lootens de minister hierover interpelleren. De voorziene 24 plaatsen volstaan hoegenaamd niet en het is nog maar de vraag of de instelling er echt zal komen. De jongste jaren zijn er namelijk al heel wat ballonnetjes opgelaten omtrent de bouw van een jeugdgevangenis in Brussel.
Niet veel aan toe te voegen aan bovenstaande artikelen, tenzij dat het te erg is om er liefst zoveel mogelijk over te zwijgen, af te doen als "faits divers" en verder iedereen zo goed als ongestoord zijn gangetje te laten gaan, want de gevangenis en de tehuizen voor "jongeren" zitten toch al overvol...

Laatst gewijzigd door andev : 24 februari 2013 om 10:34.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 22:04   #19746
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En toch weet men dat het ''jongeren'' waren.
Ik vraag me trouwens af hoelang je jongere blijft want ik dacht nog altijd dat je 18 jaar moet zijn om auto te mogen rijden.
En dan ben je meerderjarig/volwassen.

En dat het weer in groep gebeurde, het gekende hyena gedrag, doet vermoeden dat de daders allochtonen waren.
Ze hebben blijkbaar toch al wel getuigen want het over rijden zou niet met opzet zijn gebeurd.

Tenzij ze 'niet met opzet' kunnen afleiden uit remsporen en de autopsie van de dode persoon.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 23:57   #19747
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ze hebben blijkbaar toch al wel getuigen want het over rijden zou niet met opzet zijn gebeurd.

Tenzij ze 'niet met opzet' kunnen afleiden uit remsporen en de autopsie van de dode persoon.
Ik begrijp er niets meer van..eerst wordt gezegd dat de auto twee keer voor en achteruit reed over een persoon die na agressie werd neergeslagen, dan ineens is het paniekgedrag en waarschijnlijk Nederlanders die dit deden want op de flitspaal waren er foto's van Nederlandse auto's...werd aan aangetoond dat die auto's betrokken waren en zo ja, wie rijdt er nu per " ongeluk" voor en achteruit over iemand die je net hebt neergeslagen???
Het lijkt wel of zonder dat gezegd wordt over wie het gaat, al verzachtende omstandigheden worden uitgelicht, tof wanneer een dierbare op die manier om het leven komt! " Ongelukje " hoor!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 00:06   #19748
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Antiblank racisme, het pedagogisch project van de verrijkte scholen.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...ys-family.html
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 00:53   #19749
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht

Ter info, Aziatisch is het Engelse code woord voor Pakistaanse of Bangladese moslims, China en omstreken zijn Orientaals.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 10:00   #19750
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ter info, Aziatisch is het Engelse code woord voor Pakistaanse of Bangladese moslims, China en omstreken zijn Orientaals.
Precies. 'Asian' wordt steeds gebruikt om islamitische criminelen te beschrijven.
Leuk voor de Chinezen en de Japanners in de UK.
Maar de Britten weten gelukkig wel beter.
Net zoals wij weten waar het om gaat als het weer eens 'jongeren' zijn geweest.
Oud 25 februari 2013, 10:48   #19751
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Hoe, pedofilie was toch een exclusief roomskatholiek blank Belgisch probleem?
Want in de Standaard en de Morgen lezen we alleen over blanke (katholieke) daders, en dan gaan we dat geloven natuurlijk.

http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...ble-issue.html
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...al-abuser.html
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news...-of-you-828599

Oud 25 februari 2013, 11:13   #19752
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nu weet ik wel dat alle Koreanen "Kim" heten, en ik was helemaal in de war omdat deze adonissen blijkbaar allemaal "Pimp" heetten.... maandagmorgen -- trage euro.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 februari 2013, 11:19   #19753
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik begrijp er niets meer van..eerst wordt gezegd dat de auto twee keer voor en achteruit reed over een persoon die na agressie werd neergeslagen, dan ineens is het paniekgedrag en waarschijnlijk Nederlanders die dit deden want op de flitspaal waren er foto's van Nederlandse auto's...werd aan aangetoond dat die auto's betrokken waren en zo ja, wie rijdt er nu per " ongeluk" voor en achteruit over iemand die je net hebt neergeslagen???
Het lijkt wel of zonder dat gezegd wordt over wie het gaat, al verzachtende omstandigheden worden uitgelicht, tof wanneer een dierbare op die manier om het leven komt! " Ongelukje " hoor!
Van 'ongelukje' gesproken:

Is het geweten of het 'hetero's' of '. . . .' zijn ?
Oud 25 februari 2013, 11:47   #19754
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die indruk heb ik ook.

De auto's zouden Nederlandse nummerplaten hebben gehad.

Nu de pers bezig is om de info te wijzigen, hoop ik dat ze ermee doorgaan tot we weten wat er nu eigenlijk van aan is. Wie A en B zegt moet doorgaan tot Z. Maar vaak komen ze er niet meer op terug en de mensen blijven zitten met een versie 'tussenin' omdat er weer ander, nieuwer nieuws aan te bieden is. Ik vind dat heel irritant. Zo ben ik al verschillende zaken uit het oog verloren omdat ze gewoonweg in de pers niet meer aan bod komen.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 25 februari 2013 om 11:49.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 12:09   #19755
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Die indruk heb ik ook.

De auto's zouden Nederlandse nummerplaten hebben gehad.

Nu de pers bezig is om de info te wijzigen, hoop ik dat ze ermee doorgaan tot we weten wat er nu eigenlijk van aan is. Wie A en B zegt moet doorgaan tot Z. Maar vaak komen ze er niet meer op terug en de mensen blijven zitten met een versie 'tussenin' omdat er weer ander, nieuwer nieuws aan te bieden is. Ik vind dat heel irritant. Zo ben ik al verschillende zaken uit het oog verloren omdat ze gewoonweg in de pers niet meer aan bod komen.
De Antwerpse turken geven nu al toe dat ze zelf het slachtoffer hebben overreden (ze hadden niet in de gaten dat hij niet in de auto zat...) in eerste instantie staken ze het op hun Nederlandse kompanen (turken of marokkanen?) proberen gaat mee hé.

En nee, ik denk niet dat we hiervan nog veel zullen horen.

Oud 25 februari 2013, 12:40   #19756
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik lees dat de jongere is overleden omdat zijn neef over hem heen reed.
Dus wordt er nu gezegd dat het een ongeluk is geweest.

Een Arabisch gezegde: "Vijanden? Ik heb geen vijanden nodig. Ik heb neven."
Wij hebben ook zo iets: "Van je familie moet je het hebben."
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 13:53   #19757
Illusie 3.0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hoe, pedofilie was toch een exclusief roomskatholiek blank Belgisch probleem?
Want in de Standaard en de Morgen lezen we alleen over blanke (katholieke) daders, en dan gaan we dat geloven natuurlijk.
Hoezo, 'dan gaan we dat geloven natuurlijk'? Jij alvast niet, wie dan wel? Het kan fijn zijn voor je ego om te denken dat je slimmer bent dan je gemiddelde medemens, maar daarom is het nog niet waar.
Illusie 3.0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 18:17   #19758
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ied-white.html

He was also allegedly told by another pupil that ‘all the white people should be dead’ and he was forced to hide from the bullies in the playground at lunchtime.

Aaron’s mother, Kelly-Marie Dugmore, 30, and stepfather Paul Jones, 43, said that despite complaints to the school, nothing was done to stop the bullying.

‘Eventually he told us that he was being bullied by a group of Asian children at school and had to hide from them in the playground at lunchtime.’

His mother claimed she went to see the head teacher of the school several times only to be told: ‘You didn’t have to come to this school, you chose to come here.’
Oud 25 februari 2013, 18:50   #19759
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ied-white.html

His mother claimed she went to see the head teacher of the school several times only to be told: ‘You didn’t have to come to this school, you chose to come here.’
Ik neem aan dat die "teacher" middels positieve discriminatie aan zijn jobke was geraakt? Want inderdaad, wat komt een indogene engelsman nu reclameren op een gekoloniseerde school?

Dit is ook de toekomst van onze kleinkinderen! Onthoud het maar goed.

Oud 25 februari 2013, 19:05   #19760
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

een raar verschijnsel.

Het racisme blijkt enkel voor Europeanen te bestaan. Als een niet-Europeaan zoiets doet wordt er nieuwspraak gebruikt of minstens codewoorden aangehouden.

Maar wat lees ik?

Citaat:
Een 27-jarige Roemeen die illegaal in België verbleef, is zondagnamiddag geëlektrocuteerd terwijl hij koperdraad probeerde te stelen. Dat meldde 'Het Nieuws van vtm maandagmiddag en wordt bevestigd door het Brusselse parket. De man werd nog naar het AZ Jan Portaels gebracht, maar hulp kon niet meer baten.
Niks censuur, niks verbloemend van "arme Roemeen uit onderdrukte sociale klasse neemt per ongeluk stukje koper mee en moet dit met zijn leven bekopen"... nope: gewoon ILLEGALE ROEMEEN (hoezo illegaal? mogen die mensen dan niet gewoon binnen?)
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20130225_130

en kijk eens: weer openlijk racisme tegen Oost-Europeanen: bekijk de video

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130225_033

Laatst gewijzigd door circe : 25 februari 2013 om 19:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be