Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 117 67,24%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,75%
Creationist op religieuze basis 6 3,45%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,34%
Twijfels alom 23 13,22%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2013, 16:30   #4361
dennisjansen
Vreemdeling

Standaard

Er was niks en dat ontplofte? :S beetje vreemd maar een god die alles heeft gemaakt is ook moeilijk te geloven
dennisjansen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 16:33   #4362
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

niks?

misschien tijd om eens de hypothese opnieuw te lezen Dennis
Oud 26 februari 2013, 17:16   #4363
Another Jack
Banneling

Standaard

Wie is er eigenlijk het meest gestoord?
Mensen die beweren door een reptielachtig wezen in hun onderste chakra's te zijn gebeten, of mensen die proberen een rationele discussie te voeren met zij die beweren door een reptielachtig wezen in hun onderste chakra's te zijn gebeten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 17:44   #4364
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie is er eigenlijk het meest gestoord?
Mensen die beweren door een reptielachtig wezen in hun onderste chakra's te zijn gebeten, of mensen die proberen een rationele discussie te voeren met zij die beweren door een reptielachtig wezen in hun onderste chakra's te zijn gebeten?
Dat is puur en alleen in de hoop om eindelijk eens een foto te zien te krijgen van die onderste chakra's.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 19:25   #4365
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is puur en alleen in de hoop om eindelijk eens een foto te zien te krijgen van die onderste chakra's.
Het is na dat verhaal, dat ik de zinloosheid van de discussie inzag...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 20:34   #4366
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Het is al duideliik gebleken dat we hier niet met de meest vriendelijke mensen discussieren. Hoongelach, elkaar schouderklopjes geven, pogingen tot belachelijkmakingen, schelden. Anoniem laten ze hun ware kleuren zien. In de middeleeuwen was het niet anders.

Het is toch raar dat ze zich steeds geroepen voelen om te reageren op onze meningen. Ze voelen zich aangevallen.

Laatst gewijzigd door exodus : 26 februari 2013 om 20:34.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 21:24   #4367
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het is al duideliik gebleken dat we hier niet met de meest vriendelijke mensen discussieren. Hoongelach, elkaar schouderklopjes geven, pogingen tot belachelijkmakingen, schelden. Anoniem laten ze hun ware kleuren zien. In de middeleeuwen was het niet anders.

Het is toch raar dat ze zich steeds geroepen voelen om te reageren op onze meningen. Ze voelen zich aangevallen.
Ochgossie..... het slachtofferrollertje bevalt je wel is het niet?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 00:28   #4368
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit het boek van Erich Von Daniken aangeraden. Het boek interesseert mij niet van wat ik er van ken.
Heb ik dat dan beweerd ?
Jij leest inderdaad enkel maar wat je wilt lezen in een post hé

Citaat:
De boeken dat ik aanraad kan je van aan dat ze degelijk zijn.
Waarom ?
Omdat jij dat zegt ?
Laat me toe daar dan enige twijfel over te hebben... je schijnt nogal iedere strohalm gretig aan te nemen

Citaat:
Wat Forbidden archeology betreft, daar is er al meer dan eens aangetoont dat het boek zeer grondig en degelijk is.
Neen hoor ... dat is helemaal nog niet aangetoond
Integendeel
Btw moest dat waar zijn dan zou de eerste de beste case die je aanbrengt niet direct door de mand vallen, niet ?

Citaat:
Je kan nog altijd je eigen conclusies trekken. Maar nee, jullie zijn debunkers die vasthouden aan de consensus, ingegeven door jullie angst om te moeten toegeven aan jezelf dat een groot deel van wat je gelooft verkeerd is.
Ik trek inderdaad mijn eigen conclusies
En die zijn _ naar het onderwerp waar we het nu over hadden _ dat die bronnen van jou alvast niet deugen ... tot nu toe ... wie weet
Verder kan het best waar zijn aan een hoop zaken met brede consensus maar dat is dan gewoon omdat er geen beter alternatief voorhanden is

Laatst gewijzigd door praha : 27 februari 2013 om 00:28.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 00:34   #4369
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan extreme sceptici niet overtuigen. Ze kunnen alleen zichzelf overtuigen.
Je herhaalt enkel dat jij wel uniek open-minded zou zijn hoor

Citaat:
Zelfs al is er een case waar je niet van onderuit kan, toch zoeken ze naar uitwegen. Zie die case van een tijdje geleden waar het zelfs vanuit hun standpunt meer waarschijnlijk was dat het menselijke resten waren, en toen was het stil. Nochtans een incentieve voor verder te spitten.
Niet liegen hé
Die case is uitgebreid aan bod gekomen... daar is duchtig op gereageerd

Citaat:
Zeker de mensne op dit forum die roepen en tieren dat wij het niet bij het juiste eind hebben, kunnen alleen zichzelf overtuigen. Ze zullen het nooit toegeven hier op dit forum, omdat je van één case niet overtuigd geraakt, en door het gezichtsverlies dat ze zouden leiden.

En er hangt ook veel rond. Als je weet dat bewustzijn onafhankelijk is van het fysische, dan opent veel nieuwe wegen. Het falsificeert de evolutietheorie natuurlijk niet rechtstreeks, maar brengt haar materialistische basispunt wel aan het wankelen. Het materialisme hangt af van veel van die onbewuste impilciete aannames.

Je mag dan misschien geen fan van hem ( von Däniken ) zijn, je grote voorbeelden zijn dat wel en overtreffen hun meester in het heropwarmen van zijn kost
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 09:05   #4370
JBM
Staatssecretaris

Standaard

http://www.sciencedaily.com/releases...0227134425.htm

En keer op keer klopt het plaatje.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 09:13   #4371
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij noemt dat reageren. Anderen noemen dat "rechtzetten". Daar is niks raars aan.

Het enige dat raar is, is dat sommigen denken dat ze jou van mening kunnen doen veranderen. Ik vrees dat dat hopeloos is.
Maar tegenstand is nodig hoor, 1 Ron Hubbard is genoeg. De mogelijke schade die je kan aanrichten met je verzinsels is te groot.
Oud 28 februari 2013, 13:40   #4372
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Jij noemt dat reageren. Anderen noemen dat "rechtzetten". Daar is niks raars aan.

Het enige dat raar is, is dat sommigen denken dat ze jou van mening kunnen doen veranderen. Ik vrees dat dat hopeloos is.
Maar tegenstand is nodig hoor, 1 Ron Hubbard is genoeg. De mogelijke schade die je kan aanrichten met je verzinsels is te groot.
Wat een zever.

Ik, en anderen, zijn gewoon mensen die onze visie over de realiteit uiten. Dat is ons recht. Vrije meningsuiting weet je wel.

Door zo te reageren ben je niet beter dan de eerste beste middeleeuwer die mee staat te roepen langs de zijlijn als de "heksen" verketterd worden.

De evolutietheorie heeft onrechtstreeks al veel meer "schade" aangericht dan je kan inbeelden. Het is immers een totale leugen een illusie. Altijd slechter dan de waarheid hé.

De waarheid is dat we onsterfelijke zielen zijn. En dat deze realiteit slechts een tijdelijke belevenis is. Neem hem niet TE serieus zoals velen hier doen.

Laatst gewijzigd door exodus : 28 februari 2013 om 13:43.
Oud 28 februari 2013, 14:38   #4373
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat een zever.

Ik, en anderen, zijn gewoon mensen die onze visie over de realiteit uiten. Dat is ons recht. Vrije meningsuiting weet je wel.
Natuurlijk is dat jouw goed recht. Geen mens hier die dat in twijfel trekt. Maar het is hier natuurlijk wel een discussie forum. Dus als je met een standpunt afkomt dat ingaat tegen wat algemeen aanvaard is, krijg je reacties. En het is toch maar heel normaal dat er gevraagd wordt om je standpunten hard te maken door middel van bewijzen. Iets waar je tot nog toe geen enkele keer aan tegemoet bent gekomen.

Citaat:
Door zo te reageren ben je niet beter dan de eerste beste middeleeuwer die mee staat te roepen langs de zijlijn als de "heksen" verketterd worden.
Ik vind dat er in deze hele discussie nochtans met engelengeduld gereageerd en geargumenteerd wordt. Maar echte argumenten lijken echter wel alleen maar van jouw tegenstanders te komen. Dat je daar blind voor blijft lokt wat lacherige reacties uit inderdaad.

Citaat:
De evolutietheorie heeft onrechtstreeks al veel meer "schade" aangericht dan je kan inbeelden. Het is immers een totale leugen een illusie. Altijd slechter dan de waarheid hé.
Schade? Welke dan wel? Een wetenschappelijke theorie is noch schadelijk noch positief. Wat anderen met die kennis doen is een heel andere kwestie. Al lijkt me daar in het geval van de evolutietheorie nu niet bepaald iets opmerkelijk mee te zijn gebeurd in het verleden.

Citaat:
De waarheid is dat we onsterfelijke zielen zijn. En dat deze realiteit slechts een tijdelijke belevenis is. Neem hem niet TE serieus zoals velen hier doen.
Die waarheid is echter geen waarheid maar een veronderstelling van u die je tot waarheid bombardeert. De reden dat dit niet klakkeloos aanvaard wordt is dat hier geen enkel concreet bewijs voor bestaat. In tegendeel, alles lijkt er net op te wijzen dat het leven eindig is en onlosmakelijk verbonden is met ons fysieke lichaam.

Door je leven hier en nu niet al te serieus te nemen neem je wel een erg grote gok vrees ik.

Sommige godsdienstfanaten nemen het aardse leven ook niet al te serieus nemen en hebben daarmee al onvoorstelbaar veel leed veroorzaakt.

De wereld zou een betere plaats worden als iedereen doordrongen zou worden van het feit dat iedereen maar één leven heeft dat eindig is. Eens verloren wordt het nooit meer teruggevonden. Misschien dat de mensheid dan met wat meer respect voor de andere zou gaan leven.
Oud 28 februari 2013, 14:40   #4374
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat een zever.

Vrije meningsuiting werkt in twee richtingen he. Ik ga jou niet op de brandstapel plaatsen voor jouw ideeen. Maar ik heb net zoveel recht als jij om je sprookjes sprookjes te noemen. Gewoon voor het geval dat er een goedgelovige ziel langskomt die er zou kunnen intrappen. Uw bestaan maakt heel duidelijk dat er zo'n gevaar bestaat. En het is niet omdat een mens dom is, dat hij niet moet beschermd worden.
Oud 28 februari 2013, 14:58   #4375
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Natuurlijk is dat jouw goed recht. Geen mens hier die dat in twijfel trekt. Maar het is hier natuurlijk wel een discussie forum. Dus als je met een standpunt afkomt dat ingaat tegen wat algemeen aanvaard is, krijg je reacties. En het is toch maar heel normaal dat er gevraagd wordt om je standpunten hard te maken door middel van bewijzen. Iets waar je tot nog toe geen enkele keer aan tegemoet bent gekomen.
Jawel hoor, ik heb het al talloze keren gepost. De bewijzen zijn er. Het is trouwens jullie die zelf niet onderzoeken, en de cases die we aanbrengen volledig ontkennen. Je kan jezelf altijd eruit lullen om jezelf wijs die te maken dat die case niet klopt, desnoods door te claimen dat het wel een foutje of dit of zus of zo zal zijn. het is altijd hetzelfde. Je kan altijd jezelf wijsmaken dat het niet klopt op basis van één case. Nee, wat er nodig is, zeker voor zoiets dat zo hard tegen je werelbeeld ingaat, is zelf onderzoeken.

Citaat:
Die waarheid is echter geen waarheid maar een veronderstelling van u die je tot waarheid bombardeert. De reden dat dit niet klakkeloos aanvaard wordt is dat hier geen enkel concreet bewijs voor bestaat. In tegendeel, alles lijkt er net op te wijzen dat het leven eindig is en onlosmakelijk verbonden is met ons fysieke lichaam.
Jij gelooft mij toch niet. Dat is de waarheid, en ik weet dat het de waarheid is. Ik heb teveel ervaringen en ik weet gewoon dat het zo is. Jullie ontkennen het. Ik zeg ontdek de waarheid voor uzelf. Onderzoek zelf.

Zoals ik bijvoorbeeld voorgesteld heb dat de skeptici eens zelf een Reiki sessie ondergaan, om zelf de energie te voelen. Geeneen dat het gaat doen natuurlijk.

Dat beginnen ze te zeggen dat ze geen geld aan charlatans willen geven, en zo blijf je in je hokje zitten. Zoals ik al zei, je kan altijd jezelf eruit lullen.

Citaat:
De wereld zou een betere plaats worden als iedereen doordrongen zou worden van het feit dat iedereen maar één leven heeft dat eindig is. Eens verloren wordt het nooit meer teruggevonden. Misschien dat de mensheid dan met wat meer respect voor de andere zou gaan leven.
Het leven is een gift ja. Elke incarnatie is een gift om bepaalde zaken te overwinnen en te leren. Iedereen is daarmee bezig maar niet iedereen beseft dit bewust.

Laatst gewijzigd door exodus : 28 februari 2013 om 15:04.
Oud 28 februari 2013, 15:00   #4376
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Vrije meningsuiting werkt in twee richtingen he. Ik ga jou niet op de brandstapel plaatsen voor jouw ideeen. Maar ik heb net zoveel recht als jij om je sprookjes sprookjes te noemen. Gewoon voor het geval dat er een goedgelovige ziel langskomt die er zou kunnen intrappen. Uw bestaan maakt heel duidelijk dat er zo'n gevaar bestaat. En het is niet omdat een mens dom is, dat hij niet moet beschermd worden.
Wel grappig.

We gaan maar zwijgen over al die goedgevolige zielen die door de leugenaars Obama en consorten als kannonenvlees gebruikt worden.

De echte criminelen, leugenaars en manipulatoren zitten in het witte huis hoor. Niet ik die zeg dat mensen een onsterfelijke ziel hebben.

Laatst gewijzigd door exodus : 28 februari 2013 om 15:01.
Oud 28 februari 2013, 15:09   #4377
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwendoline Bekijk bericht
Enneuh, het verband met de evolutie theorie?
nul komma nul
Oud 28 februari 2013, 15:11   #4378
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jawel hoor, ik heb het al talloze keren gepost. De bewijzen zijn er. Het is trouwens jullie die zelf niet onderzoeken, en de cases die we aanbrengen volledig ontkennen. Je kan jezelf altijd eruit lullen om jezelf wijs die te maken dat die case niet klopt, desnoods door te claimen dat het wel een foutje of dit of zus of zo zal zijn. het is altijd hetzelfde. Je kan altijd jezelf wijsmaken dat het niet klopt op basis van één case. Nee, wat er nodig is, zeker voor zoiets dat zo hard tegen je werelbeeld ingaat, is zelf onderzoeken.
Toch niet hoor, blijkbaar is het woord bewijs voor jou toch echt wel een struikelblok. Post eens de resultaten van een wetenschappelijke onderzoek in een gecontroleerde omgeving met herhaalbare resultaten. Dat zou een hele stap vooruit zijn.

Boeken en filmpjes zijn allesbehalve bewijs maar het is blijkbaar onmogelijk om dit besef bij u erin te krijgen.
Oud 28 februari 2013, 15:13   #4379
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel grappig.

We gaan maar zwijgen over al die goedgevolige zielen die door de leugenaars Obama en consorten als kannonenvlees gebruikt worden.

De echte criminelen, leugenaars en manipulatoren zitten in het witte huis hoor. Niet ik die zeg dat mensen een onsterfelijke ziel hebben.
En waar komt die ziel dan wel vandaan? Vergeet niet dat we sinds WO2 een drastische verhoging hebben van de wereldpopulatie. Zware overdrive in de zielenfabriek dan (want nu moeten er plotsklaps bakken meer zielen beschikbaar zijn dan vroeger om in nieuwe mensen te proppen)?
Oud 28 februari 2013, 15:16   #4380
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Toch niet hoor, blijkbaar is het woord bewijs voor jou toch echt wel een struikelblok. Post eens de resultaten van een wetenschappelijke onderzoek in een gecontroleerde omgeving met herhaalbare resultaten. Dat zou een hele stap vooruit zijn.

Boeken en filmpjes zijn allesbehalve bewijs maar het is blijkbaar onmogelijk om dit besef bij u erin te krijgen.
Dan stort heel zijn wereldbeeld in elkaar

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be