Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2013, 18:44   #101
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Als je het mij vraagt, Cooltje, is het zelfs zo dat de woordvoerder een beter zicht heeft op het geheel van het gevoerde beleid binnen het domein, dan de adviseurs die elk op zich slechts partiële aspecten van het beleidsdomein in de diepte machtig zijn.
Dossiers kennen en kunnen uitleggen, en een beleid kunnen verkopen, is nog iets anders dan een beleidsdomein beheersen, mee nadenken over hoe je het beleid kan vormgeven, verbeteren, etc... "Op de hoogte blijven van" een beleid is nog iets anders dan het beleid mee uittekenen. Dat is het verschil tussen een communicatie- en een beleidsmedewerker. Doe nu alsjeblieft niet alsof je d�*t niet begrijpt.

Citaat:
Als je het mij vraagt, Cooltje,
???

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 maart 2013 om 18:45.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 18:52   #102
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Neen, ik reageerde enkel op de bewering van Jakko dat zij "ervaring heeft in mediabeleid", wat dus niet het geval is vermits zij geen beleidsmedewerkster maar een woordvoerster was.

Blijkbaar vond de N-VA aanhang zelf dat je "ervaring in mediabeleid" moet hebben voor zo'n benoeming, tot ik hen er op wees dat zij op dat vlak in feite helemaal geen ervaring heeft. Toen keerden ze massaal hun kar en werd het "ja maar, de anderen hadden ook geen relevante ervaring!" Tja, dat kan best zijn, maar dan hadden ze niet eerst moeten beweren dat mevrouw Weyts net wél geschikt was omwille van haar ervaring...

Neen, tussen een communicatiemedewerker en een beleidsmedewerker is een wereld van verschil. Als zij al een inbreng had was het over de manier waarop over het beleid gecommuniceerd werd, niet over het beleid zelf. Inhoudelijk had zij geen enkele inbreng in het mediabeleid.
IK heb mijn kar niet gekeerd, hoe kom je erbij? Ik denk dat je in je enthousiasme om iemand te pakken op de woorden "zij heeft media-ervaring", je niet verder kwam dan wat schrijft de krant dan? PR is geen mediabeleid. Daarbij heb ik je even herinnerd aan het feit dat Minister Bourgeois in die periode wel Minister verantwoordelijk voor dat mediabeleid was. Ik kan me moeilijk inbeelden dat hij hiervoor beroep doet op leken? Maar dat jij bij je standpunt blijft, daar heb ik alle begrip voor. Ook is het niet zo dat de vrouw maar een ongeschoold huisvrouwtje is, met alle respect voor deze vrouwen, zoals sommige lolbroeken het hier proberen te brengen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 maart 2013 om 18:58.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 19:00   #103
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
IK heb mijn kar niet gekeerd, hoe kom je erbij? Ik denk dat je in je enthousiasme om iemand te pakken op de woorden "zij heeft media-ervaring"
Correctie, je zei "heeft ervaring in mediabeleid", dat lijkt me toch net iets specifieker dan "media-ervaring".

Citaat:
je niet verder kwam dan wat schrijft de krant dan? PR is geen mediabeleid.
Wat ook zo is.

Citaat:
Daarbij heb ik je even herinnerd aan het feit dat Minister Bourgeois in die periode wel Minister verantwoordelijk voor dat mediabeleid was.
Maar zij was geen beleidsmedewerkster, jammer genoeg.

Citaat:
Ik kan me moeilijk inbeelden dat hij hiervoor beroep doet op leken?
Dus we moeten geloven dat zij wel degelijk "ervaring heeft met mediabeleid" omdat jij dat aan je theewater voelt?

Pas op, ik wil best geloven dat zij een zeer bekwame woordvoerster/PR-consultant is, maar ervaring in mediabeleid heeft zij dus niet.

Citaat:
Ook is het niet zo dat de vrouw maar een ongeschoold huisvrouwtje is, met alle respect voor deze vrouwen, zoals sommige lolbroeken het hier proberen te brengen.
Dat heb ik dus nooit beweerd hé, laat ons daar duidelijk over zijn.

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 maart 2013 om 19:01.
Oud 2 maart 2013, 19:11   #104
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dossiers kennen en kunnen uitleggen, en een beleid kunnen verkopen, is nog iets anders dan een beleidsdomein beheersen, mee nadenken over hoe je het beleid kan vormgeven, verbeteren, etc... "Op de hoogte blijven van" een beleid is nog iets anders dan het beleid mee uittekenen. Dat is het verschil tussen een communicatie- en een beleidsmedewerker. Doe nu alsjeblieft niet alsof je d�*t niet begrijpt.
Zo komen we er niet.

Laat ik je eens een paar andere vragen stellen, kwestie van de scope wat te verbreden. Is Jean-Luc Dehaene volgens jou een expert in het brouwen van bieren ? Is Jean-Luc Dehaene volgens jou een doorwinterd biotechnoloog met een farmaceutisch meesterbrein ? Een krak in metallurgie ? Een meesterkoekjesbakker ? Én een ervaren bankier ?

Citaat:
???
Vergeef me. Op basis van wat je schrijft meende ik heel even te maken te hebben met de grote roerganger van LSP. Blijkbaar een foute veronderstelling, naar ik aanneem afgaand op je reactie.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 19:42   #105
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Correctie, je zei "heeft ervaring in mediabeleid", dat lijkt me toch net iets specifieker dan "media-ervaring".
Als ik dat gezegd heb, mijn excuses, maar ik blijf er wel achter staan.

Citaat:
je niet verder kwam dan wat schrijft de krant dan? PR is geen mediabeleid.
Wat ook zo is.
Meer zelfs ze heeft op dat kabinet een ervaring opgebouwd, waar anderen in de RVB een puntje kunnen aan zuigen.

Citaat:
Daarbij heb ik je even herinnerd aan het feit dat Minister Bourgeois in die periode wel Minister verantwoordelijk voor dat mediabeleid was.
Maar zij was geen beleidsmedewerkster, jammer genoeg.
Maar kon er toch een aardig woordje over meespreken.

Citaat:
Ik kan me moeilijk inbeelden dat hij hiervoor beroep doet op leken?
Dus we moeten geloven dat zij wel degelijk "ervaring heeft met mediabeleid" omdat jij dat aan je theewater voelt?
We verwachten dat niet, nee.
Citaat:
Pas op, ik wil best geloven dat zij een zeer bekwame woordvoerster/PR-consultant is, maar ervaring in mediabeleid heeft zij dus niet.
Voelen we dat aan ons theewater omdat u over een woordje struikelt?
Oud 2 maart 2013, 20:16   #106
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lieten, die zelfs niet op een lijst hoefde te staan, dochter van Lisette Croes en vertrouwenspersoon van Steve.
jammer toch dat het hier niet over een zekere Lieten gaat, maar over ene.. allé, 't staat in de beginpost......
Oud 2 maart 2013, 20:23   #107
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik reageerde enkel op de bewering van Jakko dat zij "ervaring heeft in mediabeleid", wat dus niet het geval is vermits zij geen beleidsmedewerkster maar een woordvoerster was.
Blijkbaar vond de N-VA aanhang zelf dat je "ervaring in mediabeleid" moet hebben voor zo'n benoeming, tot ik hen er op wees dat zij op dat vlak in feite helemaal geen ervaring heeft. Toen keerden ze massaal hun kar en werd het "ja maar, de anderen hadden ook geen relevante ervaring!" Tja, dat kan best zijn, maar dan hadden ze niet eerst moeten beweren dat mevrouw Weyts net wél geschikt was omwille van haar ervaring...
Neen, tussen een communicatiemedewerker en een beleidsmedewerker is een wereld van verschil. Als zij al een inbreng had was het over de manier waarop over het beleid gecommuniceerd werd, niet over het beleid zelf. Inhoudelijk had zij geen enkele inbreng in het mediabeleid.
Als een woordvoerdster en/of adviseuze niks kent van de materie waarover moet worden gewoordvoerd/geadviseurd, dan kan die die job niet doen..... Of denk jij echt dat die maar enkel wat tekstjes van buiten leert om die dan af te rammelen ? Die staat zeer dicht bij het beleid, niet om er aan deel te nemen, maar wel om te weten wat er gaande is, en dat geeft een goed beeld van hoe het er achter de coulissen aan toe gaat.
Alleen het feit dat jij verkondigt dat een woordvoerder bij wijze van spreken een papegaai is, is al genoeg om te bewijzen dat jij er niks van af weet....... Een woordvoerder is wel iets totaal anders dan 'een'communicatiemedewerker'
En als we hier toch op woordbetekenissen gaan spelen :
Van Dale-ervaring :
- het ervaren (uit eigen ervaring)
- wat men meegemaakt heeft
- kennis, door ondervinding verkregen

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 2 maart 2013 om 20:27.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 21:00   #108
Geert C

Standaard

Al dat gekronkel om toch maar te ontkennen wat zo klaar is als pompwater, dat zij haar postje te danken heeft aan het feit dat ze de vrouw van... is. Heerlijk om te zien hoe "de kracht van verandering" dat probeert goed te praten, nu wordt een ex-communicatiemedewerkster van de minister al gebombardeerd tot beleidsexpert.
Oud 2 maart 2013, 21:06   #109
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
jammer toch dat het hier niet over een zekere Lieten gaat, maar over ene.. allé, 't staat in de beginpost......
Peeters.
Oud 2 maart 2013, 21:10   #110
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al dat gekronkel om toch maar te ontkennen wat zo klaar is als pompwater, dat zij haar postje te danken heeft aan het feit dat ze de vrouw van... is. Heerlijk om te zien hoe "de kracht van verandering" dat probeert goed te praten, nu wordt een ex-communicatiemedewerkster van de minister al gebombardeerd tot beleidsexpert.
De verdediger van het Belgische profitariaat die plots competentie belangrijk vindt, heel geloofwaardig Meneer C...
Oud 2 maart 2013, 22:09   #111
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
IK heb mijn kar niet gekeerd, hoe kom je erbij? Ik denk dat je in je enthousiasme om iemand te pakken op de woorden "zij heeft media-ervaring", je niet verder kwam dan wat schrijft de krant dan? PR is geen mediabeleid. Daarbij heb ik je even herinnerd aan het feit dat Minister Bourgeois in die periode wel Minister verantwoordelijk voor dat mediabeleid was. Ik kan me moeilijk inbeelden dat hij hiervoor beroep doet op leken? Maar dat jij bij je standpunt blijft, daar heb ik alle begrip voor. Ook is het niet zo dat de vrouw maar een ongeschoold huisvrouwtje is, met alle respect voor deze vrouwen, zoals sommige lolbroeken het hier proberen te brengen.
Dat is minder zeker dan je wel denkt. Dit weekend staat er in DS magazine een artikel over een andere nva coryfee : Homans. Daar lezen we dat in 2000 de jonge Liesbeth binnenstapt op het kabinet van Sauwens, op voorspraak van Luc Robyns (haar nonkel) die militeerde voor de VU en trouwens ook voor Sauwens werkte.
Klinkt allemaal niet zo hyper professioneel, niet ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 22:28   #112
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is minder zeker dan je wel denkt. Dit weekend staat er in DS magazine een artikel over een andere nva coryfee : Homans. Daar lezen we dat in 2000 de jonge Liesbeth binnenstapt op het kabinet van Sauwens, op voorspraak van Luc Robyns (haar nonkel) die militeerde voor de VU en trouwens ook voor Sauwens werkte.
Klinkt allemaal niet zo hyper professioneel, niet ?
Ik heb het ook gelezen. Wil nu net lukken dat Bart De Wever op datzelfde moment voor die job solliciteerde. Hij werd gewogen en te licht bevonden. Ze plagen hem er nu nog altijd mee. Ongetwijfeld heeft ook Homans daar ervaring opgedaan, maar dat ze bekwaam is staat voor velen vast.

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 maart 2013 om 22:35.
Oud 2 maart 2013, 23:05   #113
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Okay, het is dus iemand van in de partij die iemand van in de partij vervangt. Wat is het probleem?
Er is geen probleem, de raad van bestuur van de VRT is een politiek benoemd orgaan waar alle partijen vertegenwoordigd zijn, en de N-VA verving daar een N-VA vertegenwoordigster door een andere.

Alleen Gwendyke heeft daar een probleem mee, na haar afgang met de benoeming van de gouverneur van Oost-Vlaanderen. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat haar grote bewonderaar, Luc Van der Kelen,, nu in haar naam wat probeert na te stampen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 23:39   #114
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er is geen probleem, de raad van bestuur van de VRT is een politiek benoemd orgaan waar alle partijen vertegenwoordigd zijn, en Ben Weyts verving daar een N-VA vertegenwoordigster door zijn eigen madam.

Alleen Gwendyke heeft daar een probleem mee, na haar afgang met de benoeming van de gouverneur van Oost-Vlaanderen. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat haar grote bewonderaar, Luc Van der Kelen,, nu in haar naam wat probeert na te stampen.
Ben zo vriendelijk geweest je tekst ietwat te verduidelijken zodat je de kern van het dispuut begrijpt in plaats van erom heen te fietsen. Geen dank.
Oud 2 maart 2013, 23:44   #115
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot hiertoe zijn alle reacties gekomen van forumleden die net al jij doen alsof ze het niet begrijpen dat het probleem is dat ben weyts zijn politieke macht gebruikt heeft om zijn vrouw aan nog een schnabbeltje te helpen.
Had een topper van een andere partij zijn eigen vrouw aan dat extraatje geholpen dan zaten jullie nu moord en brand te roepen.

Het probleem is uiteraard niet dat nva iemand van eigen signatuur voordraagt, maar je eigen vrouw ???

Dit lijkt meer en meer op de oude cvp. Die vonden dat ook doodnormaal.
Wie zegt dat hij zijn vrouw daar aan heeft geholpen?

Wat zou daar verkeerd mee zijn?

Laatst gewijzigd door lombas : 2 maart 2013 om 23:44.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 23:54   #116
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wie zegt dat hij zijn vrouw daar aan heeft geholpen?

Wat zou daar verkeerd mee zijn?
Als je dat niet snapt zonder uitleg vrees ik dat het hopeloos is.
Oud 2 maart 2013, 23:57   #117
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Het is dan ook hopeloos.

Voor de N-VA tegenstanders wel te verstaan.

Volgend jaar winnen wij. Jullie verliezen. Learn to live with it.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 00:00   #118
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Het is dan ook hopeloos.

Voor de N-VA tegenstanders wel te verstaan.

Volgend jaar winnen wij. Jullie verliezen. Learn to live with it.
voila die zit!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 00:04   #119
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

NVA = Nepotisme Vlaamse Alliantie
Oud 3 maart 2013, 00:05   #120
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat niet snapt zonder uitleg vrees ik dat het hopeloos is.
Ik zie niet in wat er "verkeerd" is aan nepotisme, een werkwijze die volstrekt genormaliseerd wordt door de schaal waarmee ze toegepast wordt.

Als je dat niet snapt, ben je naïef. Het is geen kwestie wie zijn of haar naasten bevordert, het is een kwestie wie dat niét doet.

Overigens zit daar een logica achter. Mensen in hogere posities zijn vaak omringd door mensen die eveneens hogere posities aankunnen. Kijk maar naar Groot-Britannië, waar zoiets schering en inslag is en waar zo'n maximum van 10% van de bevolking al eeuwenlang de plak zwaait.

Elke democratie, monarchie, despotie of dergelijk verlept in oligarchie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be