![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is volledige foutieve informatie. De winstbewijzen zaten van in beginne bij sociaal engagement om te kunnen genieten van DBI aftrek zonder roerende voorheffing te betalen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waartegen zou ik mij dienen te verweren ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() (allé, 'k zal je helpen : hij 'deed in verzekeringen' ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 3 maart 2013 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De enige optie die voor Belfius open staat is kapitaalverhoging door de overheid of zelf kapitaal op te bouwen door reservering van winsten. Voorlopig is er nog geen enkel zicht van een privé-partner die het ziet zitten om in het kapitaal van Belfius te stappen. KBC is hier recent wel in geslaagd. Voor de rest zijn er sinds 2009 bitter weinig privé-partners bereid om in EU banken te stappen. Als er worden gevonden komen ze van ver, van Libië, Qatar, louche family offices of Indiërs.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 maart 2013 om 19:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijdag vertelde JM DD in parlementaire commissie dat hij 20 jaar bankier was.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn allemaal zaken die het Vlaams Belang en de N-VA al lang weten en ze blijven zich maar bezondigen aan schuldig verzuim.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over de rest van mijn betoog heb je niets te vertellen? ![]() Laatst gewijzigd door quercus : 3 maart 2013 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nieuwsbron:GVA / binnenland (19-02-2013 23:27 ) Topfiscalist Axel Haelterman vindt in de fiscale aangiften en jaarverslagen van de ACW-vennootschap Sociaal Engagement geen elementen die duiden op fraude. Dat meldt De Tijd. De door N-VA aangehaalde schriftvervalsing ziet Haelterman niet. Volgens hem voldeed de arbeidersbeweging ook aan de voorwaarden om de DBI-belastingsaftrek te mogen toepassen. Tot dit besluit kwam deze fiscale expert al 14 dagen geleden. En Haelterman is niet de eerste en de beste (*) en zal er zeker meer vanaf weten dan gij schoolmeesterke. Moest de man evenwel gelijk krijgen, dan staat de NVA met de billen bloot. (*)Axel Haelterman (°1960) is Deeltijds Hoogleraar aan de KULeuven en is vennoot (hoofd van het Belgische tax team) bij het internationaal advocatenkantoor Freshfields Bruckhaus Deringer. Hij studeerde rechten te Leuven (Magna cum laude, Leuven 1983), is Licenciaat Economische Wetenschappen (Maxima cum Laude, KULeuven 1984) en behaalde een Master in Law aan Columbia University in New York (1985).Hij werd Doctor in de Rechten in 1992 op een proefschrift dat leidde tot het standaardwerk "Fiscale transparantie - Theorie en praktijk in België". Hij werd sinds 1992 belast met het doceren van het college "Personenbelasting", en is thans verantwoordelijjk voor de vakken "Vennootschapsbelasting", "Fiscaal Recht en arbeidsovereenkomsten" (plichtvak in 3e Bacc voor de studenten TEW en handelsingenieur) en "Vermogensorganisatie - met inbegrip van successie- en registratierechten" en "Notarieel fiscaal recht" (samen met notaris Eric Spruyt). Zijn academische activiteit omvat, naast doceren, publiceren en begeleiding van assistenten en een doctorandus omtrent "Private Equity structuren", een continue adviesverlening aan de Vlaamse overheid, de Federale regering en het Vlaams en federaal parlement. Aldus ligt hij aan de grondslag van vele wetgevende initiatieven zoals de fiscale bepalingen inzake grensoverschrijdende reorganisaties, de fiscale behandeling van financiële zekerheidsovereenkomsten en lening van effecten, het administratiekantoor, de aandelenopties voor werkgevers, de anti-misbruik bepalingen inzake de aftrek voor risicokapitaal en diverse andere wettelijke bepalingen inzake inkomstenbelastingen. Hij is co-auteur van het Verslag aangeboden aan de staatssecretaris voor de fraudebestrijding getiteld "Actualisering van het charter van de belastingplichtige", en verrichtte voor de Vlaamse overheid baanbrekende studies inzake de regionalisering van de vennootschapsbelasting, van de personenbelasting, en inzake de fiscale afdwingbaarheid van het rekeningrijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://trends.knack.be/economie/nieu...4635065248.htm
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 maart 2013 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 3 maart 2013 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, die meneer Haelterman mag zijn wie hij wil, als het gaat over de de eerste twee punten die ik heb aangehaald heeft hij niks in de pap te brokken. Het ACW is ook zwaar over de schreef gegaan in andere zaken dan alleen maar het fiscale aspect. Antwoord daar maar eens op. En, om op dat derde punt nog eens in te gaan: het is volstrekt onaanvaardbaar dat andere aandeelhouders van Dexia alles verloren hebben en dat één aandeelhouder van het failliete Dexia, het ACW, nog steeds uit de opvolger van Dexia, met name Belfius, geld blijft zuigen. Laatst gewijzigd door quercus : 3 maart 2013 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die constructie om te genieten van DBI aftrek zonder roerende voorheffing op winstbewijzen is rond de eeuwisseling opgezet door ene Axel Haeltermans. Het is op dat moment dat Sociaal Engagement als vennootschap werd geschapen omdat feitelijke verenigingen nooit kunnen ontsnappen aan roerende voorheffing.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de NVA is wel zijn betrouwbaarheid in de weegschaal aan het gooien. En dus, als de BBI niets vindt dat strafbaar is, dan is het de afgang voor de NVA. Plus heeft die partij natuurlijk in de kortste keren nadien een strafrechterlijke klacht wegens diffamatie aan haar broek (laster en eerroof). Dat spreekt vanzelf. Maar goed, we zullen dus zien. En het zal niet eens zo lang duren, vermoed ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om over het morele aspect maar te zwijgen. Als koepel boven een vakbond (ACV) staan, waarbij die vakbond ganse dagen fulmineert tegen zaken zoals DBI en Notionele intrestaftrek. Om dan geniepig zelf het spelletje te spelen. Bovendien je hebt nog steeds niet geantwoord op mijn eerste twee punten uit mijn betoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om over het morele aspect maar te zwijgen. Als koepel boven een vakbond (ACV) staan, waarbij die vakbond ganse dagen fulmineert tegen zaken zoals DBI en Notionele intrestaftrek. Om dan geniepig zelf het spelletje te spelen. Bovendien je hebt nog steeds niet geantwoord op mijn eerste twee punten uit mijn betoog. |
|
![]() |
![]() |